Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Mitybos specialistas A. Sujeta: kaip atsispirti riebaus maisto ir vakaro ant sofos pagundai

Pabjurę orai ir tamsūs vakarai – puikus pasiteisinimas nekelti kojos iš namų, o į savo lėkštę įsidėti riebesnio ir sotesnio maisto kąsnį.

Tačiau tik ne „Nutrilesslieknėjimo projekto „Mes tikim – tu gali!“ dalyviams. Pradėję sveikai maitintis, jie ir orams atšalus nenori prarasti pasiektų rezultatų, tad patarimų kreipiasi į projekto konsultantą, sveikos gyvensenos ir mitybos specialistą Artūrą Sujetą. Galbūt šie klausimai neramina ir Jus?

Atšalus orams ir už lango nuolat lyjant ar drebiant šlapdribai misija neįmanoma tampa raginimas stiprinti imunitetą kuo daugiau laiko praleidžiant gryname ore. Ką daryti, jei lauke tamsu ir lyja, o sirgti nenorime?

Stiprinti imunitetą reikia dar vasarą - tai faktas. Tačiau tikimybę susirgti šiuo tamsiuoju ir šaltuoju metu sumažinti galima ir vadovaujantis keliomis paprastomis taisyklėmis.

Pirma, jei nesportavote gryname ore vasarą, rudenį dėl didelio šoko - temperatūros skirtumo – sportuoti patariu atsargiai, organizmas adaptuotis turi palengva. Antra - prižiūrėkite savo skrandį. Daugelis žmonių kažkodėl ima be saiko valgyti citrinas, tikėdamiesi, kad gaus daugiau vitamino C. Žinoma, citrusiniai vaisiai teigiamai veikia sveikatą, bet jei turite padidintą skrandžio rūgštingumą, citrinos rūgštys gali nudeginti gleivinę gerklėje ir per ją greičiau pateks virusas bei bakterijos. Trečia - nepamirškite karštų gėrimų - arbatai su imbieru teikite pirmenybę.

Ne visi po darbo spėjame į sporto klubą ar baseiną. Kokiais kasdieniais darbais galime kompensuoti treniruotes sporto klube? (Pvz. lapų grėbimas, sniego kasimas, lipimas laiptais ir pan.)

Dienos fizinis aktyvumas visada turėtą būti didesnis už vienos mėgėjiškos treniruotės aktyvumą. Tiesa, kad kasdieniai fiziniai darbai puikiai kompensuos praleistą treniruotę ir sukurs tokį patį kalorijų deficitą.

Adobe Stock

Ar tiesa, kad dideli fiziniai krūviai silpnina mūsų imunitetą? Ar tai reiškia, kad šaltuoju metu reikėtų rinktis lengvesnes treniruotes?

Netiesa. Taip, šaltis yra stresas, tačiau sveikam žmogui toks stresas, kokį gali sukelti Lietuvos šalčiai, nebaisus. Tiesa, daug blogiau ne šaltukas, o saulės trūkumas. Visi žinome apie vitamino C naudą organizmui, ypač imunitetui, bet retai pagalvojame apie ne mažiau svarbų vitaminą D3.

Krūvio sportuojant rudenį ir žiemą mažinti tikrai nereikia sportuoti, bet jei drebate iš šalčio (nors tai gali pasirodyti juokinga, bet tikra tiesa), reiškia, kad per dieną suvartojate daugiau kalorijų dienos eigoje. Vadinasi, sąžinės negraužiami galite ir daugiau pavalgyti.

Šaltuoju metu svajojame tik įsisupti į pledą ir įsitaisyti ant sofos, o ir valgyti norime sočiau, riebiau, saldžiau. Ką daryti? Kaip rudenį turėtų keistis mūsų mityba?

Riebiai valgyti galime, bet sportuoti reikės bet kuriuo atveju. Nepamirškite - sportas būtinas šiuolaikiniam žmogui, todėl treniruotis privalote. Šaltuoju metu rekomenduojami mitybos pokyčiai paprastai būna šie: prisiminti džiovintus vaisius, mandarinus, citrusinius vaisius, kurie Lietuvoje gana geros kokybės, nes atvežami iš kitų šalių jų nokimo sezono metu. Riebus maistas galimas, bet riebių saldumynų būtina vengti.

Ar atšalus orams reikėtų valgyti daugiau mėsos?

Nėra tokios rekomendacijos, mėsos vartojimas nepriklauso nuo orų kaitos.

Ar geras pasirinkimas – kakava, kurią ypač dažnai geria vaikai?

Labai geras, kakava, jei ji gryna, išvirta su pienu, yra puikus ir maistingas gėrimas. Puodelyje kakavos gali būti ir vitamino D (priklausomai nuo pieno), taip pat šis gėrimas pagerina raumenų atsistatymą po krūvio (jei geriama su pienu). Tik nereikia painioti paprastos kakavos su kakavos gėrimais, kuriuose daug pridėtinio cukraus.

Adobe Stock

Vis geriau žinome, kad ir vasarą, ir žiemą svarbu valgyti daugiau daržovių. Ką pasakytumėt apie bulves? Cepelinai, vėdarai, kugelis – labai blogai, blogai ar kartais galima?

Kuo labiau kaitiname daržoves, tuo daugiau tirpių vandenyje vitaminų netenkame. Vis dėlto, virtos bulvės visai neblogas pasirinkimas – suvalgę 200 g galime pusę vitamino C dienos poreikio. Suvalgyti tradicinio lietuviško maisto kartais, žinoma, galima, tačiau šis maistas yra labai riebus. Keptos bulvės nelabai geras pasirinkimas, jei valgysime jas kasdien.

Ar bulvių tikrai negalima rinktis garnyrui prie mėsos patiekalų? Ar su mėsa ir daržovėmis reikia dar ką nors valgyti?

Mėsa ir daržovės - labai geras derinys. Galite kartu valgyti ir ryžius, grikius, bet jei derinate maistą, neverta. Kita vertus, jei žinote, kad negalėsite laikyti penkių valgymų per dieną taisyklės, galite mėsą valgyti su viskuo – ilgiau jausitės sotesni.

Kokie vitaminai svarbiausi šaltuoju metų laiku?

Visi, tačiau išskirčiau - D, C, B vitaminų grupę, omega-3 riebalų rūgštis, A ir K vitaminus.

Užsakymo nr.: PT_76331035

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?