„Mados infekcijos" antroji diena: klasikinės spalvos ir lašelis beprotybės

Šeštadienio vakarą vyko antra ir paskutinė „Mados infekcijos" diena. Žiūrovams buvo pristatytos 9-ios mados kolekcijos. Kaip ir pirmąją festivalio dieną, dizaineriai savo kūryba narpliojo šiuolaikinio žmogaus problemas, prisiminė praeitį ir prognozavo ateitį.

1. Patricija Regesaitė „Mono"

Antrąjį „Mados infekcijos" vakarą pradėjo „Injekcijos" finalininkės, Patricijos Regesaitės, moterims skirta kolekcija. Atsisakiusi spalvų, P. Regesaitė pabrėžė drabužių formas, kurios priminė erdvines skulptūras. Kolekcijoje dominavo architektūriški drabužių siluetai, standaus audinio klostės ir drapiruotės.

Dizainerę įkvėpė monotonija, kurioje yra paskendęs šiuolaikinis žmogus. Kaip pagrindinę medžiagą ji pasirinko paprastą pilką kiliminę dangą, dažnai naudojamą kontorose, biuruose. Ši danga – tai monotonijos, supančios žmonių darbovietes, simbolis.

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

2. Liucija Kvašytė „Budėk"

2014-aisiais „Mados infekcijoje" debiutavusi jaunoji dizainerė Liucija Kvašytė šiemet pristatė vyrams ir moterims skirtą kolekciją „Budėk". Ją įkvėpė XIX a. pabaigoje įsteigtas skautų judėjimas, kurio paskirtis buvo mokyti meilės Dievui, tėvynei ir artimui. „Budėk" yra skautų moto, kviečiantis visada būti pasiruošusiam tiek fiziškai, tiek dvasiškai tam, kad atliktum savo pareigą.

Mados pristatymo metu grojusi muzika priminė režisieriaus Wes'o Anders'o filmams būdingą nostalgišką nuotaiką, šį jausmą dar labiau sustiprino kolekcijos stilistika. Drabužiuose smarkiai jautėsi skautų uniformų įtaka, modeliai podiumu žygiavo pasipuošę įvariaspalvėmis beretėmis. Pagrindinės spalvos: raudona, mėlyna, pilkšva.

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

3. Diana Paukštytė „Poetė"

Jau 8-tą kartą mados festivalyje dalyvavusi Diana Paukštytė pristatė kolekciją, išsiskiriančią tamsia, melancholiška bei šiek tiek mistifikuota, trapiai moteriška estetika. Kaip ir įprasta jos kūryboje, dizainerės kurtuose siluetuose ir konstrukcijose vyravo geometrija, sluoksniavimas ir besiplaikstantys kirpimai.

Trijų spalvų (juodos, baltos, raudonos) kolekcija skirta šiuolaikinei moteriai, vis dėlto modelių šukuosenos bei dėvimos skrybėlės sukūrė įspūdį, lyg būtų atkeliavusios iš praeities. Sambant fortepijono garsams, modeliai demonstravo drabužių komplektus, sudarytus iš marškinių, palaidinių, sijonų ir suknelių.

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

4. Lina Gudanavičiūtė „Beveik juoda"

„Mados infekcijos" senbuvės, dizainerės Linos Gudanavičiūtės šiųmetinė kolekcija buvo tik „beveik juoda”. Šalia šios spalvos dizainerė panaudojo baltą, raudoną ir mėlyną. Kūrėja pristatė švaraus dizaino, detalėmis neperkrautą, funkcionalią kolekciją, pilną klasikos elementais papildytų gaminių: tiesaus kirpimo paltų, suknelių – marškinių ir sijonų. Reikšminga detalė: kaspino motyvas, kelis kartus pasikartojęs kolekcijoje.

Pagrindiniu akcentu buvo pasirinktos manekenių kojos – jos buvo apmautos batelius dengiančiomis, ryškiaspalvėmis tamprėmis. Žiūrovų plojimų susilaukė modelis, kurio svarbiausias aksesuaras buvo... raudonų rožių puokštė.

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

5. Ugnė Martinaitytė „DATA – PARANOIA"

Jaunoji dizainerė Ugnė Martinaitytė kurdama savo kolekciją galvojo apie dabartį, bet taip pat – apie ateitį. Savo kolekcija ji pasakoja apie technologijų šalutinį poveikį, apie baimės jausmą ir norą likti už išnaudojimo ribos. Technologijų pagalba žmogumi manipuliuoti tapo labai lengva, todėl U. Martinaitytė siūlo rinktis kelią, kurį kontroliuoti gali pats žmogus.

Dizainerės kolekcijoje vyravo išdidinti (oversize) siluetai, kamufliažinės spalvos, militaristinės detalės, sportiniai audiniai, pasak dizainerės tai – ateities uniforma. Kolekcijoje derinti šiltojo ir šaltojo sezono atributai: Senovės Romos laikus primenanti, vasariška avalynė, marškinėliai trumpomis rankovėmis, pūkinės striukės. Dramatiškai mirksinčiomis šviesomis prasidėjęs pasirodymas nustebino modeliais – jie ant podiumo pasirodė tamsiu audiniu uždengtais veidais.

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

6. Živilė Aleknavičiūtė „Benduomenė visatos pakrašty"

Dar „Vilniaus dailės akademijoje" studijuojanti Živilė Aleknavičiūtė – viena „Injekcijos" finalininkių. Dizainerę domina žmogus kaip individas, gyvenantis dabartinėje visuomenėje ir prisitaikantis prie aplinkos. Jos kolekcija skirta jaunam žmogui, kuris, ieškodamas savo vietos pasaulyje, išeina iš komforto zonos ir keliauja link geresnio gyvenimo, o pakeliui formuoja savo individualumą.

Eksperimentinė kolekcija – eklektiška, pilna skirtingiems metų laikams būdingų detalių, kontrastingų audinių, įdomių akcentų. Drabužių modeliai sudarė judesio įspūdį, manekenėms einant plazdėjo lengvi audiniai, įvairios drabužių drapiruotės, raišteliai, išilgintos rankovės. Pagrindiniai atspalviai: pilkšvi, melsvi, raudoni.

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

7. Sandra Straukaitė „Beprotybė į sąmatą neįskaičiuota"

Dizainerė Sandra Straukaitė kuria tokią madą, kuri nepataikauja nei žiūrovui, nei klientams. Jai svarbu tai, kas tikra – konstruktyvūs kirpimai, natūralios medžiagos, patogumas, o svarbiausia – idėja. Tai dizainerė dar kartą įrodė pristatydama kolekciją „Beprotybė į sąmatą neįskaičiuota".

Skambant rusiškam repui, manekenės demonstravo sportiškai elegantiškus derinius. Dėl panaudotų spalvų (raudona, mėlyna, geltona, balta, juoda) ir geometrinių formų motyvų, kolekcija tobulai derėjo prie scenografijos. Kolekcijos, kurioje naudotas džinsas, džemperiai, sportinės kelnės bei juodi švarkeliai, akcentu tapo aukso bei sidabro blizgesys.

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

8. Jarosław Ewert „Serenity"

Vienintelis antrosios „Mados infekcijos" antrosios dienos svečias iš užsienio pristatė kolekciją „Serenity" (liet. Ramybė). Vyrams ir moterims kurta kolekcija yra skirta 2017-ųjų pavasario – vasaros sezonui. Kuriant šią kolekciją dizainerį įkvėpė dykumos atmosfera, kai po audros lieka tik tyla ir smėlis. Nenuostabu, kad kolekcijoje juntama Vidurio Rytų dvasia.

Jo kuriami darbai – klasikos ir avangardo derinys, išsiskiriantys ryškiomis detalėmis, kurios atskleidžia asmenybę. Vis dėlto, iš visų pristatytų „Mados infekcijoje”, ši kolekcija turbūt yra labiausiai dėvima. Joje dominavo natūralūs audiniai (žakardas, šilkas, linas, medvilnė) ir gamtoje randamos spalvos (gelsva, rusva, melsva).

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

9. Viktorija Rosenberg & Paulius Leonas „anti.Mas"

Festivalį „Mados infekcija" efektingai užbaigė „Vilniaus dizaino kolegijos" trečiojo kurso studentų duetas, sukūręs kolekciją „anti.Mas". Ieškodami įkvėpimo, dizaineriai atrado sąsajų tarp masinio vartojimo mados ir terorizmo, pasak jų, abu šie reiškiniai žmones stipriai veikia ir daro jiems psichologinį spaudimą.

Dizaineriai savo kūryba priešinasi masinės mados tendencijomis, būtent todėl jų kolekcija sukurta nesilaikant jokių tendencijų, neskiriant asortimento vyrams ar moterims, neišskiriant sezonų. Tuo ji išsiskyrė iš kitų anksčiau pristatytų dizainerių kolekcijų. Viso pristatymo metu dramatišką modelių eiseną lydėjo audringos publikos ovacijos.

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

DELFI / Tomas Vinickas

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis