Vienintelis ir nepakartojamas Ž. Grigaitis ir jo naujas automobilis

Taip galima pasakyti ir apie vyrą, ir apie jo automobilį, ypač tada, jei tas vyras –„Ž Jewellery“ papuošalų kolekcijos kūrėjas, prekės ženklo „Le Cercle club by Pernod Ricard“ ambasadorius, komunikacijos specialistas Žilvinas Grigaitis, važinėjantis savo veidą turinčiu laisvalaikio automobiliu – karališkos šviesiai burgundiškos spalvos kabrioletu, ant kurio bagažinės puikuojasi savininko parašas, o šonuose – vardo ir pavardės inicialai. 

Išskirtinis automobilis „Fiat 124 Abarth“, kurį dabar vairuojate, Lietuvoje – vienintelis...


Reikėtų patikslinti: tokių automobilių Lietuvoje yra keli, jie priskiriami kolekcinių automobilių kategorijai, yra pertvarkomi, perdaromi, puošiami ir t.t., į juos reikia papildomai investuoti, kad atrodytų kaip išskirtiniai. Automobilis turi ilgą istoriją, tai yra „Fiat Spider“ prototipas, tik prie šio automobilio dizaino yra prisilietusi pasaulyje gerai žinoma italų dizaino kompanija „Abarth“. Visa tai suteikia didelio išskirtinumo kabrioletui (carbrio), jo išraiška yra labai sureikšminama. Ši dizaino komapnija yra dirbusi su „Porsche“ automobiliais, o dabar dirba prie kelių modelių, vienas iš jų – „Fiat 124 Abarth“ kabrioletas. Lietuvoje jų yra keli, šiuos sportinio stiliaus automobilius reikia personalizuoti. Būtent šį mano automobilį vienas geriausių personalizacijos meistrų Nerijus Metrikis savo autostudijoje, įsikūrusioje Kretingoje, personalizavo naudodamas naujausias nano technologijas, dažymo, padengimo laku technikas, kad tas automobilis atrodytų kaip išskirtinis.

 

Kaip kilo mintis kreiptis į 25-erius metus stilizuotų transporto priemonių dažymu užsiimantį meistrą Nerijų Metrikį?


Man jį rekomendavo patikimas žmogus Peter Gelderbiom – liukso kategorijos automobilių personalizacijos konsultantas. Jis patikino, kad meistras darbus atlieka labai kokybiškai, gerai jaučia detalių koloritus. Galima pridaryti daug klaidų, reikia žinoti subtilių dalykų. Mano automobilio spalva burgundiška, tad kai kurios detalės gali „nesužaisti“, tuomet automobilis atrodytų nepatraukliai ir neestetiškai. Šis procesas yra imlus darbo: detalių dažymas, lakavimas, spalvų gamos derinimas, – yra naudojamos pereinamos spalvos, juodas lakas ir t.t. Man buvo įdomu sužinoti užkulisius. Tokių automobilių personalizavimas pasaulyje gali kainuoti tiek pat, kaip ir pats automobilis. Dabar jau suprantu, kodėl automobilių puošyba tokia brangi. Aš nenusivyliau, kad paklausiau rekomendacijos, rezultas yra puikus. Man mano automobilis yra labai gražus.


Pasaulyje yra uždarų klubų, jų nariai turi tokius automobilius. Manasis priklauso VIP kategorijai, nėra jis superliuksas, kad kainuotų šimtus tūkstančių eurų, bet laikomas skatinančiu išreikti save. Priklauso tokiems žmonėms, kurie žino, ko nori iš automobilio ir supranta, kaip šis turi atrodyti.

 

Įdomu, kad Lietuvoje yra specialistų, kurie gali stilizuoti automobilio dizainą ir padaryti jį išskirtiniu. Ar nebuvo baugu, kad jaunas žmogus gali pridaryti bėdos, ko nors primaklinti?


Buvo tam tikrų abejonių. Nors šis automobilis yra skirtas praleisti laisvalaikį, aš norėjau, kad jis nekristų į akis po personalizacijos, nenoriu, kad trauktų akį dėl tam tikrų detalių, kurios man ne visai gali būti priimtinos. Nes vieną vakarą aš galiu važiuoti į kokį nors renginį, kitą – gal man reikės skubėti į privačią vakarienę pas britų ar prancūzų ambasadorius. Negaliu atvažiuoti su automobiliu, kuris gali atrodyti kaip kalėdinė eglutė. Norėjau, kad automobilis atrodytų sportiškai, bet ne arogantiškai. Kad ratlankiai būtų ne raudoni, o padengti juodu ir raudonu laku ir t.t. Norėjau paprastos elegancijos efekto. Pagrindinė užduotis – elegancija. Spalva yra įnoringa, ji nėra raudona, nėra ir vyšninė, o šių miksas. Lakuojant, padengiant tam tikrais priedais, galima išgauti dar kitokią automobilio spalvą. Man buvo įdomu sužinoti, kiek yra pažengusios technologijos ir ką galima padaryti teisingai naudojant medžiagas. Nerijus mane labai nustebino, nes aš atidaviau automobilį ir galvojau: „Nežinau, ką gausiu, kaip viskas atrodys.“ Mačiau jo rankomis sutvarkytus vintažinius automobilius, supratau, kad jis yra aukšto lygio meistras ir likau jo darbu labai patenkintas.

 

Kaip kilo mintis personalizuoti savo automobilį? Kur nors matėte pavyzdžių?


Šis spaideris ir abarthas priklauso kategorijai automobilių, kurie prašosi būti personalizuojami. Lietuvoje tokį automobilį nupirkti nėra galimybės, šių į mūsų šalį neatveža. O aš domėjausi, kaip jie atrodo. Šveicarijoje, Prancūzijoje yra tam tikri automobilių klubai, kur rekomenduojama paversti juos į sportinius, nes tai – greiti automobiliai, bet galima juos personalizuoti ir padaryti elegantiškus. Pagal spalvą ir tai, kaip jis atrodo kelyje, man norėjosi orientuotis ne į sportinį, o į elegancijos variantą.

 

Personalizuota detalė
Personalizuota detalė
Asmeninio archyv. nuotr.


Ar dažnai tenkinate savo brangiai kainuojančius įgeidžius?


Ką reiškia brangiai? Vienam gali atrodyti, kad tai yra labai pigu, kitam – labai brangu. Aš ne vienus metus kreipiu dėmesį į savo aprangą, aksesuarus. Puošiuosi ne tik keliaudamas, viešėdamas vienoje ar kitoje šalyje, bet ir būdamas namuose. Man yra įdomi daiktų istorija, jų ištakos, kas prie tų daiktų yra prisilietę, ar tai būtų papuošalas, ar laikrodis, ar drabužis, ar automobilis. Galima nusipirkti automobilį už milijoną, į ratus prisagstyti Swarovski kristalų, kad blizgėtų. Nelygu, ko žmogus nori: ar kelyje atrodyti iššaukiančiai, ar patogiai; ar kad kiti į jį žiūrėtų, ar kad pats jaustųsi gerai. Man buvo įdomi istorija, nes aš prieš 30 metų mačiau, kaip atrodo pirmasis „Fiat Spider“ – superelegantiškas automobilis. Aš kabrioletus vairuoju dvidešimt metų, tai jau trečias automobilis.


Prieš dvejus metus Šveicarijoje labai nustebau pamatęs, kaip atrodo perdarytas naujas „Fiat Spider“ prototipas. Pernai vėl pamačiau Berlyne, taip pat labai gražiai atrodantį tamsiai melsvos spalvos, ir pradėjau medžioti. Radau.

 

Esate aukštas, ar Jums yra patogios žemos šio automobilio sėdynės?


Sėdynė yra žema, bet patogi. Prieš tai vairavau „Mazdą MX“, kablioletą. Teko vairuoti „Porsche“, tai šio sportinės sėdynės man yra per mažos, per siauros. Pradeda skaudėti kelius. O šis modelis man tinka.

 

Daug investuojate į savo įvaizdį. Kodėl Jums tai yra svarbu?


Nesakyčiau, kad daug investuoju į savo įvaizdį, aš galbūt noriu jį palaikyti tokį, koks yra. Buvo laikas, kai verslo situacija, darbas, imlumas, buvimas pasaulyje tam tikruose renginiuose, atstovavimas tam tikriems prekių ženklams privertė suvokti, kad turiu atrodyti gerai, atitikti tam tikrus estetikos standartus. Kai kuriose situacijose man net buvo pasakyta, kaip turiu atrodyti, kaip rengtis, kokie turi būti mano kostiumai. Kartais kostiumai yra dovanojami, kad atrodytum tinkamai pagal užimamą padėtį. Mano spintoje yra ir labai brangių, ir nebrangių rūbų, bet kai viską sudedi į vieną visumą, jei estetiškai sau patinki, viskas yra gerai.


 

Ar personalizuotas automobilis tapo artimesnis, jaučiatės labiau su juo susijęs, suaugęs?


Kai matau ženklą ŽG ir savo parašą, jaučiau satisfakciją. Net nemaniau, kad technologiškai galima temdyti tam tikrą logotipo dalį, ir perkelti pusę mano parašo. Meistras man siūlė dar kelis kitus dalykus, drauge su mano dizainere mąstėme ant bagažinės pernešti mano vienos segės motyvą. Bet kadangi tai būtų klijuojama, atsisakiau, nes užklijavus išorinėje automobilio dalyje mano segės motyvą su Swarovski kristalais, manau, nerasčiau nei to svarovskio, nei tos bagažinės. Gali būti daugiau problemų nei noro parodyti, kad tam tikrus papuošalus galima perkelti į namų aplinką ar net į automobilių dizainą. Dabar rinkoje viskas stipriai koreliuoja, nėra linijos, ar mados namai dirba su naftos kompanija, ar dizaino kompanija dirba su automobiliais, ar papuošalų kompanija dirba su šokolado gamintojais. Ateityje daug lems išraiškos universalumas ir originalumas.

 

Ar nėra nejauku, kad akivaizdžiai savininką nurodantis automobilis gali dėl to ir nukentėti?


Nekrenta į akis tos detalės. Nėra taip, kad jos šviestų iš toli ir verstų sušukti: „Žiūrėkit, važiuoja Grigaitis!“ Užsidėjęs numerį su savo vardo raidėmis ar ypatingais skaičiais atkreiptum kur kas didesnį dėmesį, nei tos kelios detalės.

 

Tai todėl Jūsų automobilio numeris nėra vardinis?


Į vardinius numerius žiūriu per atstumą. Ne vienus metus man teko važinėti su vardiniais numeriais ir prisitraukti nepageidaujamo dėmesio, tad nusprendžiau, kad man užteks paprasto numerio, kuris nerėks, jog čia važiuoja Grigaitis.

 

Ar atsirado moterų, kurios prašėsi pavežiojamos su šiuo išskirtiniu automobiliu?


Taip, žinoma, moterims patinka ir egzotiški automobiliai, ir kabrioletai. Gatvėse matau vis daugiau kabrioletų. Turiu prašymų pasivažinėti su savo vardiniu automobiliu ir parodyti, koks jis yra galingas, kaip smagu juo skrieti su vėju. Tokie automobiliai turi išliekamąją vertę, metams bėgant vintažiniai mersedesai, alfa romeo, fiatai turi tendenciją brangti, o ne pigti.


Toks automobilis skatina pasileisti plaukus ir patirti retai kada patiriamus įspūdžius.


Kabrioletas puikus visais metų sezonais, gal tik žiemą nejauti didelio komforto Lietuvoje, bet aš ir pavasarį, ir saulėtą rudenį, net jei lauke minusinė temperatūra, važinėju atsidaręs stogą ir ausys tikrai nenušals. Puiki šildymo sistema. Važiuodamas tokiu autombiliu jauti satisfakciją. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis