„Dar esant studijų suole yra būtina ne tik kurti, bet ir mokėti savo kūrybą pristatyti visuomenei. Džiaugiuosi, jog mums, absolventams, pavyko įgyvendinti šį norą ir savo studijų baigimą pasitikti su kolekcijos pristatymu, kuriame jau žaidžia ne tik pati kolekcija, bet ir režisūriniai sprendimai, organizavimo subtilybės. Tai puikus startas jaunam kūrėjui“, – sako vienas iš renginio organizatorių, tarpdisciplininis menininkas Lukas Svirplys. „Menų spaustuvės“ didžiausioji salė buvo sausakimša, svečiams teko ir stovėti – nebeliko sėdimų vietų. Visame pasaulyje mados studentų baigiamųjų kolekcijų parodymai kelia visuomenės susidomėjimą, čia galima sutikti ne tik naujausias tendencijas, bet ir kūrybiškus, novatoriškus požiūrius, atradimus, pagauti netikėtumo efektą. 10 jaunųjų mados dizainerių pristatė savo kolekcijas, daugumai tai pirmas kartas. Kviečiame visus pasinerti į šį nepakartojamą mados pasaulį, kur prasideda naujos pradžios ir kūrybos transformacijos!
Dizaineriai ir jų kūriniai:
1. Vincenta Kavaliauskaitė (@vvvincenta): CUBISMO Kubizmo principų interpretacija ir vidinio vaiko išlaisvinimas.
2. Simona Jankauskaitė (@whowhatswhere): WHOWHATSWHERE Analizuojami C. G. Jung archetipai bei jų išraiška, jie pateikiami per dizainerės filtrą.
3. Kristina Savarauskaitė (@trashneee): DECADENCE: GROŽIO ŠERDIS Dekadentiška refleksija apie grožį kaip vidinį konfliktą tarp paviršiaus spindesio ir savidestrukcijos.
4. Lukas Svirplys (@svirplys_): „patys kaLTi“ (Ne)laisvės simbolių subversija: įkalinimo įstaigų ir LGBTQ+ kultūrų ikonų sujungimas, keliant klausimus, ar LGBTQ+ asmuo Lietuvoje yra kalinys? Ar žmogaus teisių neišprendimas neįkalina žmogaus? Ar laisvės simboliai gali suvaržyti laisvę?
5. Laimonas Žilinskas (@zilaim): MANO ASMENINĖ REVOLIUCIJA Vidinės kovos su savimi išraiška – tai procesas, kuriame atsiskleidžia baimės, įtampa ir troškimas išsilaisvinti. Naudojami diržai čia tampa ne tik aprangos elementais, bet ir simboliniais suvaržymais, per kuriuos kūnas kalba apie ribas ir jų peržengimą. Mada šioje kolekcijoje virsta emociniu performansu – išpažintimi tarp kontrolės ir chaoso.
6. Agnė Lebedevaitė (@lebedevv.a): INVICTUS Tyrinėja lietuvių patirtį Sibire ir tapatybės išsaugojimo procesą. Remiantis tremtinių prisiminimais ir kita išlikusia informacija, kolekcija susieja istorinius įvykius su šiuolaikinėmis estetikos idėjomis.
7.Monika Petrauskienė (@monik_pet_): AKI NOM TARP KŪRĖJO IR KODO Eksperimentinė kolekcija tyrinėja dirbtinio intelekto įtaką kūrybai – ne kaip įrankį, bet kaip kultūrinį reiškinį ir potencialią grėsmę kūrėjui. Siluetai ir vizualiniai sprendimai atspindi įtampą tarp autentiško žmogiško kūrybiškumo ir sparčiai augančios technologinės galios. Tai ne tik mada – tai provokacija žiūrovui susimąstyti: kas lieka kūrėjui pasaulyje, kuriame net idėjos tampa skaitmeninės? Tačiau kolekcija aiškiai sako – tikras kūrėjas yra ir išliks žmogus. Jo intuicija, jausmas ir asmeninė patirtis – nepakeičiami.
8. Evelina Lukinych (@evelina_lukinych): ILLUS★RA Čia susijungia vitražo meno estetika ir socialiniuose tinkluose kuriamos iliuzijos. Šie du pasauliai dalijasi bendromis temomis: autoriteto konstravimu, vaizdo iškraipymu, spalvų manipuliacija, glamūrizavimu ir neišvengiamu iliuzijų žlugimu. Kiekvienas modelis perteikia šias paraleles, kviesdamas žiūrovą susimąstyti apie tai, kiek daug mūsų matomo pasaulio yra tik sąmoningai sukurta iliuzija. Kolekcija primena - ne viskas, ką matome, yra tikra.
9. Karolina Žvilaitytė (@kzvilaityte): BRUTAL MODA Analizuojama brutalizmo architektūros estetiniai principai ir jų pritaikymas mados kolekcijoje. Siekiama perkelti brutalistinės architektūros elementus į drabužius, išlaikant autentišką šio stiliaus charakterį per masyvias formas, neapdorotas medžiagas ir struktūrinį akcentavimą.
10. Saulė Masalskaitė (@saulemas_): SOJIDATS Ar moters gedulo drabužis privalo būti griežtas pagal visuomenės normas, ar tai gali tapti originaliu ir kūrybiniu procesu? Geriausi kūriniai gimsta iš skausmo.