Jaunieji kūrėjai pristatė tvarią ateities madą iš acetato audinių: sužavėjo originalumu

Per mados šou „Future Gen“ pristatytas unikalus projektas, kuriame susijungė pramonė, tvarumas ir ateities dizainerių kūrybiškumas. „DP Acetate“ – acetatinius siūlus gaminanti įmonė – bendradarbiaudama su Vilniaus dizaino kolegija ir Kauno kolegijos Menų akademija pakvietė studentus sukurti įvaizdžius iš acetatinių audinių.

Kviestinių vakaro svečių laukė originalūs meno kūriniai, kuriuos jauni dizaineriai pristatė ant „Future Gen“ podiumo. Šio projekto tikslas ne tik skatinti tvarumą madoje, bet ir atverti jaunajai kartai kelią į kūrybišką, atsakingą mados industriją. Svečiai išvydo 38 skirtingus, drąsa ir netikėtumu stebinančius drabužių modelius.


„Esame vieninteliai acetato siūlų gamintojai Europoje ir vieni iš dviejų pasaulyje. Gaminame aukštos kokybės, aplinkai draugiškus siūlus, kurie prisideda prie tvarių tekstilės sprendimų. Tvarus ne tik acetato audinys, bet ir jo gamybos procesas. Mano, kaip renginio organizatorės, tikslas yra supažindinti jaunuosius dizainerius su tvariais audiniais ir parodyti, kad acetatinis pluoštas gali būti labai skirtingas – atrodyti kaip tafta, velvetas ar standus audinys. Jis pasižymi šilko švelnumu, lengvumu ir blizgesiu. Mūsų gaminami acetato siūlai yra atsparūs aplinkos veiksniams, nes dažai įsisavinami tiesiai į pluoštą, o ne po jo pagaminimo. Tai suteikia gaminiams ilgaamžiškumo, ryškumo ir atsparumo aplinkos poveikiui“, – kalbėjo įmonės marketingo vadovė Ingrida Ugianskienė.


Moteris į renginį atvyko pasipuošusi prabangių mados namų „Red Valentino“ acetatine suknele, kuriai 12 metų. Tai pateikė kaip įrodymą, kad šis audinys yra kokybiškas, nesusidėvintis bei nepavaldus madai. „Vis kitoje aplinkoje, su naujais aksesuarais suknelė atsiskleidžia iš naujo“, – sako kokybiškam stiliui neabejinga moteris.


I. Ugianskienė tikisi, kad šis vakaras buvo gražaus projekto „Future Gen“ pradžia ir kitais metais išvys dar daugiau jaunųjų dizainerių, kurių kūrybinis kelias dar tik prasideda. „Tikiu, kad kūrybiškumas, susijungiantis su inovatyviais audiniais, gali pakeisti požiūrį į madą. Galiu drąsiai pasakyti – šis renginys mane nustebino, nesitikėjau tokio atsidavimo iš dalyvių. Studendai pristatė labai stiprius, šiuolaikiškus ir acetatą atskleidžiančius darbus“, – kalbėjo moteris. Nugalėtoją rinko komisija, kurią sudarė kolegijų ir įmonės atstovai. Savo nuomonę išreiškė ir žiūrovai balsuodami. Renginį vedė televizijos laidų vedėja Kristina Rimienė.


Konkurso nugalėtoja tapo Lina Grubliauskaitė. Būsima dizainerė negailėjo pagyrų acetatiniam audiniui. Siekdama sukurti originalų drabužių dekorą, ji plėšė audinį, taip išgaudama spurumą. Sukurto švarko atlapams ir antkišeniams dekoruoti L. Grubliauskaitė panaudojo reljefinę šenilo techniką, sluoksniuodama įvairių spalvų acetatinius audinius.


Storesnį audinį kūrėja panaudojo švarkams, o plonesnį – dekorui: plėšytoms, netvarkingoms detalėms. „Šis audinys labai gražiai plyšta, išeina daug atskirų siūlų ir taip galime išgauti įdomų efektą“, – kalbėjo konkurso nugalėtoja, pristačiusi tris drabužių modelius.


Kauno kolegijoje antrame kurse studijuojanti būsima dizainerė drabužiais atspindėjo minčių chaosą. Pastelinės spalvos simbolizuoja, kad mes visi turime kaukių ir su mumis yra viskas gerai, gyvenimą regime pro rožinius akinius. O suplyšusios detalės atspindi išsiveržiančias mintis, kurios mums trukdo gyventi, ir tai, ką bandome paslėpti po spalvomis.


Būsima dizainerė pristatė švarką-suknelę, kelnių ir švarko kostiumėlį, taip pat švarką iš medvilnės audinio su acetatinio audinio detalėmis ant atvartų bei satino ir plėšyto satino dekoracijomis. „Niekada anksčiau neteko dalyvauti panašiame konkurse, patirtis įdomi. Labai smagu pasimatuoti dizainerės profesiją“, – kalbėjo studentė. 


Originalumu ir drąsiu požiūriu stebino ir kiti renginio dalyviai – Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos mados dizaino studijų programos antro kurso studentės.


Emita Danisevičiūtė savo sukurtame drabužyje panaudojo abi audinio puses, taip parodydama acetatinio audinio įvairiapusiškumą. Meda Mikalauskaitė panaudodama acetatinius audinius sukūrė sudėtingos konstrukcijos korsetus, kuriuose atsispindi ne tik techninis tikslumas, bet ir subtilus estetikos pojūtis.


Ugnė Černauskaitė, Tėja Macijauskaitė, Gertrūda Sokaitė kūrybiškai eksperimentavo su acetatiniu audiniu, ieškodamos netradicinių formavimo galimybių. Kurdamos drabužius jos panaudojo epoksidinę dervą – į ją panardintus acetatinius audinius formavo ant manekeno, taip išgaudamos netikėtus, skulptūrinius siluetus. Taip pat drabužiuose buvo integruoti acetatinių siūlų likučiai – jie tapo originalaus audinio dizaino dalimi, tekstilinis ažūras buvo sukurtas panaudojant vandenyje tirpstančią „Avalon“ plėvelę.


Vilniaus dizaino kolegijos studentai taip pat džiugino kūrybiškumu. Būsimasis dizaineris Airidas Kryžius išsiskyrė teatrališkumu, net skėčio audiniui panaudojęs acetatą. Antrakursė Samanta Bakirovaitė į acetatinį audinį pažvelgė per elegancijos prizmę, o dekorui panaudojo iš matinių baltų acetato siūlų pintas kasas. Pirmakursis Kristijonas Mikulskis sukūrė suknelę, kuriai prireikė 5 metrų audinio bei 450 kasų, supintų iš acetatinių siūlų.


Nuotraukų galerijoje – įspūdingi „Future Gen“ dalyvių darbai bei renginio svečiai.



Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis