Atsakingą prekių ženklą įkūrusi Elena Lund: tvari mada – tai kelias, reikalaujantis kantrybės

Naujo tvarios mados prekių ženklo „Another Unicorn” kūrėja Elena Lund net vizitines korteles gamina iš marškinėlių atraižų.

„Gyvename laikais, kai žmonės tikisi tiesos bei skaidrumo, kai pokyčiai mados industrijoje yra būtini. Tai ir įkvėpė mane sukurti prekių ženklą, kuris skatintų žmones būti sąmoningais ir rūpestingais sau bei mus supančiam pasauliui,“ – pasakoja tvarios mados prekių ženklo įkūrėja ir kūrybos direktorė Elena Lund.

Daugiau, nei tik marškinėliai

Pasak E. Lund, tai – ne tik prekių ženklas, bet ir gyvenimo būdas, kultūrinė edukacinė platforma, gimusi iš begalinės kūrybinės energijos, noro išreikšti save bei atskleisti savo potencialą. Savo veikla ji nori parodyti, kad niekada ne vėlu pradėti iš naujo. Būtent todėl prekių ženklo socialiniuose tinkluose yra dalinamasi ir kitų žmonių savirealizacijos patirtimis bei idėjomis. Moteris siekia įkvėpti.


Elena Lund, Asmeninio albumo nuotr.

Apie prekių ženklo misiją kalba ir pavadinimo „Another Unicorn” reikšmė. „Tai – galimybė būti geriausia savo paties versija. Tai mąstymo ir gyvenimo būdo apibūdinimas; ne veltui mūsų šūkis yra „be the Unicorn in the world of horses” (angl. Arklių pasaulyje būk vienaragiu). Noriu kiekvieną paskatinti atrasti savo unikalumą ir tai pamilti,” – aiškina ženklo įkūrėja.


Prekių ženklo nuotr.


Tvari mada mus verčia susimąstyti, ar kiekybė yra tokia svarbi, skatina sąmoningą vartojimą bei skiepiją meilę ir rūpestį turimiems daiktams.


Prekių ženklas savo veiklą pradėjo su pirmąja kapsuline marškinėlių kolekcija, kuri siunčia unikalias mantras. Kiekvienas drabužis yra individualus, turintis savo atsiradimo istoriją, pavadinimą. Šią kolekciją autorė įvardija kaip kanalą, skirtą transliuoti savo idėjas, mintis, požiūrį ir patirtis. Be to, kolekcija sukurta iš aukščiausios kokybės sertifikuotos medvilnės, laikantis tvarios mados principų nuo gamybos pradžios iki pat pakuotės.

Atsakingas vartojimas atėjo su branda

E. Lund pripažįsta ne visuomet buvusi tokia atsakinga vartotoja: „Gilesnis tvarumo suvokimas atsirado palaipsniui, kartu su branda ir gimus vaikams. Tapau pastabesnė, pradėjau stengtis apgalvoti savo ir šeimos pirkinius. Man svarbiau džiaugtis keliais ypatingais daiktais, nei turėti begalę ir bet kokių. Bėgant metams supratau, kad mano asmeninis stilius nebūtinai yra tiesiogiai susijęs su paskutinėmis mados tendencijomis. Mūsų su vyru spintoje galima rasti ne vienus metus skaičiuojančių drabužių, nes pirkiniai yra gerai apgalvoti ir tinkamai prižiūrimi.


Prekių ženklo nuotr.

Pabodusius rūbus atiduodu labdarai, atiduodu perdirbimui ar parduodu tam skirtose platformose ir parduotuvėse. Pirmenybę teikiu kokybei bei gamintojams, kurie turi aiškias vertybes. Simpatizuoju dizainerei Stellai McCartney, kuri nenaudoja jokios natūralios odos ar kailių. Ši kūrėja yra puikus pavyzdys, kaip investuojant į audinių gamybą galima sukurti nuostabius drabužius.”

Tvari mada reikalauja kantrybės

Vis dėlto, tvari mada yra kelias, reikalaujantis kantrybės, – pripažįsta kūrėja. Kadangi jos kuriami marškinėliai yra ne tik pasiūti iš sertifiluotos ekologiškos medvilnės, bet ir dekoruoti sertifikuotais šilkografiniais dažais, pakuojami į neapdirbto lino maišelį, tinkamų audinių tiekėjų bei gamintojų paieška užtruko ilgai. „Lengviausias ir greičiausias kelias būtų galvoti tik apie verslo nešamą finansinę naudą ir nekreipti dėmesio į kokybę, tačiau aš negaliu savęs apgaudinėti, nes tikiu, kad žmonės jaučia įdedamą energiją ir meilę,” – sako E. Lund. Netgi prekių ženklo vizitinės kortelės yra pagamintos iš popieriaus, gauto perdirbus marškinėlių atraižas!


Agnė Gilytė su prekių ženklo marškinėliais, prekių ženklo nuotr.

Skaidrumas, tvarumas bei etiška gamyba yra pamatinės prekių ženklo vertybės, kuriomis E. Lund vadovaujasi itin preciziškai. Tai – dėl tikėjimo, kad tvari mada – tai mados verslo ateitis. „Tvari mada mus verčia susimąstyti, ar kiekybė yra tokia svarbi, skatina sąmoningą vartojimą bei skiepiją meilę ir rūpestį turimiems daiktams. Ne paslaptis, kad greitoji mada yra viena daugiausiai teršiančių aplinką industrijų, todėl po truputį bandoma atsisakyti rūbų sezoniškumo, kuris įpareigoja pirkti masiškai ir impulsyviai.”

Pradėkime nuo savęs

Tvarios mados prekių ženklo kūrėja mano, kad Lietuvoje dar trūksta remiantis tvarumo principais pagamintų drabužių, bet nusistovėjęs verslo modelis, skatinantis gaminti ar pirkti už žemiausią kainą ir parduoti brangiai, po truputį kinta. Man svarbu, kaip drabužis buvo sukurtas, kokia jo istorija. Juk paėmus į rankas audinį, iš karto galima pajusti jo energiją, kokybę. Aš tai vadinu meile iš pirmo žvilgsnio.”


Eglė Balčiūnaitė-Babunašvili su prekių ženklo marškinėliais, prekių ženklo nuotr.

Ką E. Lund patartų žmonėms, norintiems prisijungti prie tvarios mados judėjimo? „Vartoti sąmoningiau, būti dėmesingesniais savo pasirinkimams. Domėtis kaip ir iš ko darbužiai yra pagaminti, teirautis, kaip tinkamai juos prižiūrėti. Drąsiai eksperimentuoti perdarant ir iš naujo prikeliant naujam gyvenimui jau turimus drabužius. Drabužius, su kuriais nusprendėte atsisveikinti galite aukoti labdarai arba atiduoti į parduotuves, kurios aktyviai užsiima perdirbimu (pavyzdžiui, „H&M” ). Pradėkite nuo savęs ir savo aplinkinių, kuo daugiau kalbėsime tvarios mados tema, tuo bus geriau.”

Naujojo prekių ženklo pristatymo akimirkos:


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis