Dovilės Bilkštienės vieno paveikslo paroda daugeliui atėmė žadą

Dovilės paveikslas iššaukė ne tik karštus meno gerbėjų, bet ir socialinės erdvės tyrinėtojų, filosofų ginčus.

Atrodo, menininkė Dovilė Bilkštienė susirengė paerzinti savo bičiulius, artimuosius ir socialinio tinklo “Facebook” draugus. Visi jie ir pagalvoti negalėjo, kas nutiks su jų lengvai mestelėtu atsakymu interneto erdvėje į menininkės klausimą – kokios asociacijos kyla išgirdus žodį “princesė”.

Prieš metus virtualiems pažįstamiems Dovilė išsiuntė kvietimą tapti meno kūrinio bendraautoriais. Atsirado daugiau nei 50 įvairaus išsilavinimo žmonių, skirtingo amžiaus, iš skirtingų socialinių grupių - menininkai, architektai, žurnalistai, verslininkai. Nė vienas iš jų nežinojo, kokia forma meno kūrinys bus realizuotas.

Organizatorių nuotr.

Švelnumas, šokoladas, žirnis, rožė, išlepinta, išdidi, dirbtina – tai švelnūs žodžiai, kuriais dalijosi feisbuko bičiuliai. Tačiau buvo ir tokių, kurių jie prisiminti nenorėtų. Visi jie, kartu su savininkų portretais rado vietą erotiškame Dovilės paveiksle, kurio pristatymas įvyko šį vakarą Dailės akademijos parodų salėse “Titanikas”.

Dovilės paveikslas iššaukė ne tik karštus meno gerbėjų, bet ir socialinės erdvės tyrinėtojų, filosofų ginčus.

Organizatorių nuotr.

„Mano meninis tyrimas virto ne tik apie tai, koks yra princesės vaizdinys lietuvių sąmonėje, bet ir asmens elgesio virtualioje erdvėje analize. Kai kurie komentarai – aštrūs, bet aš nepabijojau panaudoti kiekvieną išsakytą viziją, net ir vulgarią“, - sako Dovilė ir priduria, kad paveikslo idėja kilo žvelgiant į dabar taip išplitusią interneto komentarų kultūrą. “Mano princesė nuoga, žmonės ją aprengia tuo, kuo jiems norisi. Rožė – tylėjimo simbolis, todėl įdėjau ją ten, kur ji turėtų būti. Noriu, kad žmonės suprastų, jog nereikia viduriuoti visų savo minčių į viešumą”, - kalba menininkė.

Organizatorių nuotr.

„Dovilė, pasisavindama, nors savo pačios inicijuotą, bet vis tik svetimą turinį ir sudalyvavusių žmonių avatarus, ryžtingai žengia žingsnį į nepaprastai smagų meninio nusavinimo lauką. Pasisavintą turinį ji kruopščiai pertapo, faktiškai išsiuvinėja, šitaip „Princesei“, suteikdama dar daugiau – rankdarbinio princesiškumo“, - parodos atidaryme sakė menotyrininkas Ernestas Parulskis.

Organizatorių nuotr.

„Princesės“ pristatymas „Titanike“ tapo interaktyviu performansu, smagiu susitikimu, kuriame bičiuliškai buvo dalijamasi idėjomis apie meną, internetą ir tai, kaip susiję vienas su kitu. Apie tai mintimis dalijosi netgi parodoje susitikę Prancūzijos, Izraelio ir Olandijos ambasadoriai Lietuvoje. Susirinkusiems svečiams dainavo Migloko.

Organizatorių nuotr.

Nuotraukos Mariaus Žičiaus

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis