Šlapimo nelaikymas - įveikiama problema

 (2)
Šlapimo nelaikymas - įveikiama problema%
"Corbis" nuotrauka

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

 

Šlapimo nelaikymą šiandien galima efektyviai išgydyti. Mažai invazyvios operacijos, trunkančios apie 20 minučių, rezultatas - 97 proc. išgijusių pacientų, susigrąžinusių įprastinę gyvenimo kokybę.

 

Taip teigia Tarptautinė uroginekologų asociacija, paskelbusi studijos apie šlapimo nelaikymo chirurginį gydymą ilgalaikio stebėjimo rezultatus. Skandinavijoje (Suomijoje ir Švedijoje) atlikto tyrimo metu 11 metų buvo stebimos moterys, kurioms atlikta minėta operacija. Rezultatas - 77 proc. pacienčių visiškai išgijo, 20 proc. gyvenimo kokybė žymiai pagerėjo. „Tyrimas parodė, kad gydymo procedūra yra visiškai saugi ir efektyvi daugiau nei 10 metų", - sakoma studijos išvadoje. Ir beveik visos buvusios pacientės rekomenduotų draugei tokią operaciją.

 

Statistika

Dėl šlapimo nelaikymo kenčia apie 200 mln. įvairaus amžiaus žmonių visame pasaulyje. Šlapimo nelaikymu skundžiasi 40 proc. vyresnių nei 60 metų ir net 80-90 proc. vyresnių nei 75 metų amžiaus žmonių. Ši negalia vargina apie 10 proc. darbingo amžiaus žmonių.

 

Tikslios šlapimo nelaikymo statistikos Lietuvoje nėra. Apytikriais duomenimis, mūsų šalyje galėtų būti apie 300 tūkst. moterų, kurias vargina šlapimo nelaikymas.

 

Šia liga serga maždaug kas antra 50-metė, kuriai ypač dažnai pasireiškia šlapimo nelaikymas fizinio krūvio metu. Kas 5-6-ta gimdžiusi trisdešimtmetė taip pat turi šią problemą, o tarp sulaukusių 80 metų amžiaus vienas ar kitas šlapimo nelaikymo tipas nustatomas beveik 80 proc. moterų. Šia liga moterys serga du kartus dažniau negu vyrai.

Šlapimo nesulaiko apie 5 proc. mergaičių iki 14 metų, iki 10 proc. 15-24 metų merginų, iki 17 proc. 25-34 metų moterų ir iki 40 proc. vyresnių nei 34 metų moterų.

 

Šlapimo nelaikymas -

tai nevalingas šlapimo tekėjimas sutrikus normaliam šlapinimosi mechanizmui. Šlapimo nelaikymui atsirasti įtakos gali turėti ne tik gimdymas, bet ir vyresnis amžius, menopauzė, šlapimo takų, nervų sistemos ligos (insultas, stuburo traumos, parkinsonizmas), pilvo ertmės operacijos, diabetas, padidėjusio kraujospūdžio liga (hipertenzija), Alzheimerio liga, nutukimas, rūkymas, kavos, alkoholio, dirbtinių saldiklių vartojimas, sunkios sąnarių ligos.

 

Dažniausi šlapimo nelaikymo tipai:

  • Šlapimo nelaikymas fizinio krūvio metu. Susilpnėjus dubens dugno raumenims (po gimdymų), pakinta šlapimo takų padėtis, atsiranda šlaplės nepakankamumas. Tokios moterys nesulaiko šlapimo fizinio krūvio metu: kosėdamos, čiaudėdamos, bėgdamos, sportuodamos, eidamos ar net ramybės būklėje. Yra trijų laipsnių šlapimo nelaikymas fizinio krūvio metu: pirmojo - čiaudint, kosint. Jei šlapimo nelaikymas yra antrojo ir trečiojo laipsnio, šlapimas nevalingai teka einant, sportuojant, šokant, ką nors keliant ar savaime.

  • Šlapimo nelaikymas dėl dirglios šlapimo pūslės. Toks šlapimo nelaikymas būdingas toms moterims, kurios nesugeba sulaikyti šlapimo, atsiradus staigiam norui šlapintis. Nevalingai susitraukinėjant šlapimo pūslės raumeniui, moteris jaučia įsakmų norą šlapintis (negali plauti indų, girdėti tekančio vandens).

  • Mišrus šlapimo nelaikymas - nesugebama sulaikyti šlapimo ir atsiradus staigiam norui šlapintis, ir fizinio krūvio metu.

 

Gyvenimo kokybė

Sergantieji šlapino nelaikymu slepia savo negalavimą. Dažnai sergantieji šią problemą linkę spręsti naudodami higieninius įklotus. Pavyzdžiui, JAV higienos priemonėms išleidžiama du kartus daugiau pinigų negu efektyviems gydymo metodams (vaistams, operacijoms). Tik 10-20 proc. sergančiųjų kreipiasi į gydytoją.

Šlapimo nelaikantys žmonės bijo nueiti toli nuo namų, važiuoti visuomeniniu transportu, vengia eiti į svečius, moterys bijo lytinių santykių.

 

Gydymas

Pirmiausia šlapimo nelaikančiai moteriai rekomenduojama keisti gyvenimo būdą (mažinti svorį, didinti fizinį aktyvumą), keisti šlapinimosi režimą, skiriama speciali mankšta. Dubens dugno raumenų tonusą pagerina Kėgelio pratimai. Be to, skiriamos fizioterapijos procedūros, vaistai, veikiantys šlapimo pūslės raumenį. Jeigu nepadeda gydymas vaistais (vartojami 3-6 mėnesius), rekomenduojama atlikti operaciją. Auksinis standartas - minimaliai invazinė operacija naudojant sintetinę makšties juostelę, kuri stabilizuoja vidurinę šlaplę ir taip apsaugo nuo nevalingo šlapimo tekėjimo fizinės įtampos metu.(Šios operacijos metu padaromas vos 5-10 mm pjūvis ir šlaplė atitraukiama į normalią fiziologinę padėtį. Tokių operacijų efektyvumas siekia 95 - 97 proc. Šių operacijų metu implantuojama polipropileno juosta aplink vidurinę šlaplės dalį. Operacijos atliekamos iš dalies arba vietiškai nuskausminus. Operacija trunka apie 20 minučių. Pacientė po paros išrašoma namo, dar keturias savaites po operacijos ji turi vengti fizinio krūvio, sporto, lytinių santykių.) Šios operacijos nėra kompensuojamos valstybės ir pacientei kainuoja apie 1700 litų. Maždaug tokia suma išleidžiama vienkartiniams įklotams per 14 mėnesių, o savijauta ir komfortas - nepalyginami.

 

Pasak statistikos, pasaulyje moteris pagalbos į medikus kreipiasi maždaug po metų nekokybiško gyvenimo. Specialistai Lietuvoje teigia, kad mūsų šalies moterys kantresnės - ateina po trejų, kartais - net po keliasdešimties metų.

 

Istorija

Moterų šlapimo nelaikymas buvo aprašytas jau Senovės Egipte, Imhotempo papiruse (apie 2700 m. pr. Kr.). Hipokratas savo darbuose aprašė nevalingą šlapimo tekėjimą, prasidedantį po sunkaus gimdymo. Avicena minėjo moterų šlapimo nelaikymą, atsiradusį po gimdymo dėl šlapimo pūslės vientisumo pažeidimo.

Moterų šlapimo nelaikymas pradėtas gydyti XIX a. Pirmąją moterį Lietuvoje dėl šlapimo nelaikymo 1875 m. operavo gydytojas M. A. Rutenbergas Vilniuje.

Pirmoji mažai invazyvi operacija mūsų šalyje atlikta 2000 metais Kauno medicinos universiteto klinikose - operavo gydytoja ginekologė R.Aniulienė.

Išsami informacija apie šlapimo nelaikymą ir dubens organų nusileidimą moterims pateikiama naujai sukurtoje interneto svetainėje adresu www.sveikamoteris.info.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Dietologė Ieva Kuodienė: mitybos po 40-ies ypatumai (8)

Ne paslaptis, kad moterys nori išlaikyti dailias kūno linijas, nepriklausomai nuo jų amžiaus. Dietų ir mitybos specialistė Ieva Kuodienė duoda patarimų, kaip reikia maitintis moterims, sulaukusioms keturiasdešimties ir daugiau, bei atskleidžia savo mėgstamiausio patiekalo receptą.

Ko nežinojome apie vaikščiojimą basomis – kaip tai veikia mūsų sveikatą? (6)

Vaikščioti basomis – retas malonumas ir netgi savotiška modernaus gyvenimo prabanga. Norintiesiems sustiprinti sveikatą ir bent trumpam išvaduoti savo pėdas iš batų kalėjimo – basakojų takai.

Menopauzė: kokių pokyčių tikėtis ir kaip juos palengvinti? (11)

Menopauzė moterims neretai kelia nerimą. Ji siejama ne vien tik su fiziologiniais, bet taip pat ir su psichologiniais požymiais, kurie pasireiškia šiuo gyveimo periodu.

Per 10 minučių: šie pratimai greitai sugrąžins jums pageidaujamas kūno linijas (1)

Treniruotė, kurios neįmanoma atidėti vėlesniam laikui. Nors šiais metais vasara neskubėjo atvykti pas mus, o saldumynų virtuvėje buvo galima rasti dažniau, nei norėtume, vis tik pats laikas skirti laiko sau ir nustoti kūrus pasiteisinimus.

Žolininkė ir profesorius patarė, kaip susidžiovinti uogas

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Mitybos specialistė: nė viena mitybos teorija nėra tobula – kaip iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia (4)

Ko tik nedarėme bandydami maitintis sveikiau – pirkome ekologiškus produktus, atsisakėme mėsos, pieno ir kiaušinių, vėliau – miltų ir cukraus, liovėmės maistą kepti ir virti, bet ar dėl to tikrai tapome sveikesni? Maisto technologė Raminta Bogušienė sako, kad nė viena mitybos teorija nėra tobula, ir siūlo iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia.

Osteopatas V. Jankauskas: įdomu tai, kad ne visada skauda tą vietą, kuri yra problemiška (10)

Masažai gali daug – atpalaiduoti įtemptus raumenis, sumažinti skausmus, suteikti malonumo. Osteopatas Vytenis Jankauskas sako, kad rankomis galima padaryti dar daugiau – pagerinti laikyseną, suaktyvinti vidaus organų veiklą ar net išgydyti žvairumą.

Tik viena šio gėrimo skardinė per dieną gali padidinti tikimybę patirti insultą (7)

Tai plačiai žinoma tiesa, kad gerti gazuotus gėrimus yra nesveika. Bet ar žinojote, kad tai dar ir gali būti pavojinga jūsų sveikatai?

Mitybos specialistė: maisto derinimas tėra mitas! (6)

Netikėtos mitybos specialistų pastabos apie maisto derinimo svarbą.

Specialistai įspėja: netinkamai apdorotas maistas gali baigtis mirtimi!

Liepos mėnesį nuo listeriozės Lietuvoje mirė du asmenys.