Net iš 1 datulės gaunama didžiulė nauda organizmui

 (55)
Datulės – unikalūs vaisiai, daugelyje šalių tikima, kad jos stiprina sveikatą ir ilgina gyvenimą. Sakoma, Kinijoje yra ilgaamžių, kurių mitybos pagrindą sudaro datulės. Šiaip ar taip, tai labai naudingas produktas, daugelis dietologų vagyti datules vietoj saldumynų.
Net iš 1 datulės gaunama didžiulė nauda organizmui
© Fotolia nuotr.

Medikai nustatė, kad esant mažam cukraus lygiui kraujyje, žmogus jaučia didžiulį alkį, o suvalgius vos kelias datules alkio jausmas dingsta. Tad po badavimo iš pradžių suvalgius kelias datules paskui nebekils noras persivalgyti.

* Datulėse yra 23 įvairios amino rūgštys, kurių nėra daugelyje kitų vaisių.

* Datulėse yra ir nepakeičiamos amino rūgšties triptofano, kuris būtinas tam, kad gerai funkcionuotų smegenys ir net vyresniame amžiuje išliktų normali psichinė būklė. Triptofanas užkerta kelią senėjimui – pakankamas jo kiekis maiste padeda sustabdyti ląstelių senėjimą. Be to, dėl triptofano datulės turi švelnų raminamąjį poveikį.

* Datulėse ir kitos amino rūgšties – glutamino, kuri neutralizuoja per didelį skrandžio rūgštingumą. Jose esantis selenas mažina vėžinių ligų riziką, stiprina imuninę sistemą, mažina ir širdies ligų riziką.

* Dėl didelio kiekio cukraus (gliukozės ir fruktozės – 26 – 55 proc.), kurį organizmas labai greitai įsisavina kartu su vitaminu B5, datulės ne tik labai greitai numalšina alkį, bet ir padeda atgauti jėgas, energiją, atgaivina smegenis, nervus.

* Kaip ir daugumoje augalinio maisto, datulėse nėra cholesterino.

* 100 g šviežių datulių energetinė vertė – 142 – 274 kalorijos, džiovintų – 340 kalorijų. Datulėse yra nuo 40 iki 77m5 proc. sausų medžiagų.

* Datulėse daug mineralų, druskų ir vitaminų. Mokslininkai mano, kad pakanka per dieną suvalgyti 10 datulių ir žmogus suvartoja magnio, vario dienos normą, pusę geležies dienos normos, ketvirtadalį kalcio dienos normos. Taigi maitinantis vien datulėmis ir vandeniu galima pragyventi kelerius metus.

Šiuolaikinė medicina laiko datules akademinių tyrinėjimų objektu, atliekant kuriuos atrasta daugybė šių vaisių naudingų ypatybių.

Štai kuo vertingos datulės:

- datulės neperduoda pavojingų sveikatai bakterijų , mikrobų ir parazitų,
- datulės padeda kovoti su pavojinga ameba,
- datulėse yra medžiagų, kurios naikina žmogaus organizme ligas sukeliančias bakterijas,
- datulės – nepamainomas valgis ir vaistai kosmonautams, jos kur kas vertingesnės už ikrus,
- datulėse yra medžiagų, kurios skatina gimdos raumenų susitraukimus, tai palengvina gimdymą, sumažina skausmus,
- datulėse yra vitamino A, palaikančio ir gerinančio regėjimą naktį,
- datulėse daug vitamino B, todėl jos labai sveika raumenims,
- datulės gerina apetitą,
- valgant datulių tuščiu skrandžiu naikinami parazitai,
- datulės – vaisiai, valgis, vaistai, gėrimas ir saldumynas.

Na, žmogus gali gyventi be datulių, bet jos labai naudingos.

Valgyti datulių rekomenduojama šiais atvejais:

- Esant dideliam protiniam krūviui. Manoma, kad džiovintos datulės 20 proc. ir daugiau didina smegenų pajėgumą.

- Esant fiziniam pervargimui, išsekimui. Suvalgius datulių jau po pusvalandžio net ir labai pavargusiam žmogui grįžta jėgos.

- Sergant kvėpavimo takų ligomis.

- Sergant širdies ir kraujagyslių ligomis. Kadangi datulėse daug kalcio, jos stimuliuoja širdies veiklą, tonizuoja, stiprina, padeda atgauti jėgas po ligos.

- Esant mažakraujystei, anemijai,

- Siekiant užkirsti kelią opoms, skrandžio vėžiui. Pektinas ir skaidulos skatina žarnyno peristaltiką, taigi saugo nuo vėžio.

- Norint padidinti spermos kiekį.

- Esant impotencijai,

- Sutrikus nervų sistemai.

- Norint palengvinti gimdymą. Be to, padeda moterims atgauti jėgas po gimdymo. Moksliniai eksperimentai parodė, kad datulėse yra stimuliuojančių medžiagų, kurios stiprina gimdos raumenis ir mažina kraujavimą po gimdymo.

- Esant jūros ligai, pykinimui.

- Peršalus.

- Saugantis persileidimų.

- Stiprinant kraujagyslių sieneles.

- Siekiant pagerinti virškinimą. Datulės labai sveika virškinimui, jos valo virškinamąjį traktą.

Didžiulė datulių nauda gydant vėžį. Ligonis gali valgyti datulių, tai tikrai duos naudos.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Graži ir sveika

Kaip prižiūrėti sausą odą, kad išvengtumėte bjaurios ligos. Laimėtojai

Ne viena moteris skundžiasi odos tempimu ir sausumu, o tam įtakos turi daugybė priežasčių. Pirmiausia mūsų aplinka – ypač žiemą, kai lauke šalta ir žvarbu, o viduje šiltas ir sausas oras. Be to, dažnai veidą prausiame ir prižiūrime netinkamomis priemonėmis, dėl ko ji ne tik išsausėja, sudirgsta, bet ir gali tapti alergiška.

Žvynelinė – dažnai „nematoma“ liga, kurią galima suvaldyti. Laimėtojai

Apie sunkiai gydomas ar nepagydomas ligas mūsų visuomenė labai dažnai girdi ir gal netgi ligonių nemažai mato. Tuo tarpu žvynelinė išlieka "nematoma", lyg šiais laikais būtų visai neaktuali. Nors jos požymiai svetimai akiai turėtų būti kur kas pastebimesni, nei, tarkim, kokių nors kraujotakos sutrikimų. Gal ne tiek daug žvynelinės atvejų Lietuvoje ir turime?

Klastinga liga gali užklupti netikėtai. Laimėtojai

Žvynelinė – nemaloni odos liga, smarkiai paveikianti žmogaus gyvenimą ir dažnai lemianti jo atskirtį. Nors jos priežastys nėra iki galo žinomos, manoma, kad didelę įtaką ligos atsiradimui daro stresas. Šis stresas tampa tarsi dvigubas ir uždaro žmogų užburtame rate, kadangi ligos paveiktas jis atsisako bendravimo, kuris tampa komplikuotas dėl įsišaknijusio mito, kad žvynelinė yra užkrečiama, kas yra netiesa.

Erzina pleiskanos? Gal naudojate netinkamą šampūną?

Nemaloniai nuteikia ant šalia sėdinčio kolegos pečių baltuojančios pleiskanos? Taip, tai tikrai neestetiška. Tačiau tai dar nereiškia, kad jūsų kolega – nevala. Gal jis naudoja netinkamą šampūną?

Kaip prižiūrėti odą nėštumo metu, kad pagimdžius netektų graužtis.

Dažnai moteriai strijos – tikras galvos skausmas. Rausvų, melsvai rausvų ar baltų odos ruoželių išmarginta oda atrodo neestetiškai.

5 patarimai, kaip prižiūrėti brandžią odą.

Kuo mūsų oda vyresnė, tuo daugiau turime ja rūpintis: laikui bėgant oda tampa plonesnė, lengviau pažeidžiama, atsiranda raukšlės. Tokie pakitimai vyksta tuomet, kai sulėtėja odos ląstelių dalijimasis, sumažėja kolageno, elastino gamyba bei pagreitėja ląstelių nykimas.

Ko negalima daryti turint odą su išsiplėtusiais kapiliarais (1)

Miela žiūrėti į rausvus mažylių skruostukus, tačiau jei suaugusio žmogaus oda nuolat raudona, tai jau kelia diskomfortą.

Kėgelio pratimai - ir geresniam seksualiniam gyvenimui, ir sveikatai

Kėgelio pratimai reikalingi bet kokio amžiaus moterims.

Kai meilės malonumai skaudina...

Jei mylintis skauda, reikia išsiaiškinti su gydytoju arba mylimuoju, nes skausmą gali kelti liga arba savitarpio supratimo trūkumas.

Gimdos kaklelis - ką apie jį verta žinoti

Apžiūros pas ginekologą metu besilaukiančiai ir jau pagimdžiusiai moteriai neretai yra apčiuopiamas ir įvertinamas gimdos kaklelis. Ką svarbu žinoti apie šį organą?

Kaip apsisaugoti nuo hemorojaus nėštumo metu ir po gimdymo

Yra daug būdų, kaip gydytis nuo hemorojaus, atsiradusio po gimdymo. Tačiau geriausia būtų imtis prevencinių priemonių dar nėštumo laikotarpiu.

7 žingsniai, kurie atitolins makšties ligas (4)

Rūpintis savo intymia higiena labai svarbu ne tik tam, kad jaustumėtės švariau, bet ir norint išvengti nemalonių bei pavojingų sveikatos problemų. Pateikiame 7 pagrindines intymios higienos taisykles, kurios padės jums palaikyti nepriekaištingą higieną ir išsaugoti savo sveikatą.

Kūno pokyčiai, kurie signalizuoja apie vėžį (34)

Kokie kūno pokyčiai sufleruoja, kad jūs privalote apsilankyti pas gydytoją.

Kaip seksas susijęs su šlapimo pūslės uždegimu (pasakoja medikas) (17)

Daugeliu atvejų šlapimo pūslės uždegimo - cistito - priežastimi yra apatinių šlapimo takų bakterinė infekcija. Daugiau nei 50% moterų per visą savo gyvenimą suserga cistitu.

Stebėkite šlapimą ir užkirskite kelią rimtoms ligoms

Jūsų šlapimas gali atskleisti daugybę sveikatos sutrikimų, signalizuoti įvairias infekcijas ar informuoti apie netinkamą mitybą. Todėl labai svarbu atkreipti dėmesį į bet kokius spalvos ar kvapo pakitimus.