Net iš 1 datulės gaunama didžiulė nauda organizmui

 (55)
Datulės – unikalūs vaisiai, daugelyje šalių tikima, kad jos stiprina sveikatą ir ilgina gyvenimą. Sakoma, Kinijoje yra ilgaamžių, kurių mitybos pagrindą sudaro datulės. Šiaip ar taip, tai labai naudingas produktas, daugelis dietologų vagyti datules vietoj saldumynų.
© Fotolia nuotr.

Medikai nustatė, kad esant mažam cukraus lygiui kraujyje, žmogus jaučia didžiulį alkį, o suvalgius vos kelias datules alkio jausmas dingsta. Tad po badavimo iš pradžių suvalgius kelias datules paskui nebekils noras persivalgyti.

* Datulėse yra 23 įvairios amino rūgštys, kurių nėra daugelyje kitų vaisių.

* Datulėse yra ir nepakeičiamos amino rūgšties triptofano, kuris būtinas tam, kad gerai funkcionuotų smegenys ir net vyresniame amžiuje išliktų normali psichinė būklė. Triptofanas užkerta kelią senėjimui – pakankamas jo kiekis maiste padeda sustabdyti ląstelių senėjimą. Be to, dėl triptofano datulės turi švelnų raminamąjį poveikį.

* Datulėse ir kitos amino rūgšties – glutamino, kuri neutralizuoja per didelį skrandžio rūgštingumą. Jose esantis selenas mažina vėžinių ligų riziką, stiprina imuninę sistemą, mažina ir širdies ligų riziką.

* Dėl didelio kiekio cukraus (gliukozės ir fruktozės – 26 – 55 proc.), kurį organizmas labai greitai įsisavina kartu su vitaminu B5, datulės ne tik labai greitai numalšina alkį, bet ir padeda atgauti jėgas, energiją, atgaivina smegenis, nervus.

* Kaip ir daugumoje augalinio maisto, datulėse nėra cholesterino.

* 100 g šviežių datulių energetinė vertė – 142 – 274 kalorijos, džiovintų – 340 kalorijų. Datulėse yra nuo 40 iki 77m5 proc. sausų medžiagų.

* Datulėse daug mineralų, druskų ir vitaminų. Mokslininkai mano, kad pakanka per dieną suvalgyti 10 datulių ir žmogus suvartoja magnio, vario dienos normą, pusę geležies dienos normos, ketvirtadalį kalcio dienos normos. Taigi maitinantis vien datulėmis ir vandeniu galima pragyventi kelerius metus.

Šiuolaikinė medicina laiko datules akademinių tyrinėjimų objektu, atliekant kuriuos atrasta daugybė šių vaisių naudingų ypatybių.

Štai kuo vertingos datulės:

- datulės neperduoda pavojingų sveikatai bakterijų , mikrobų ir parazitų,
- datulės padeda kovoti su pavojinga ameba,
- datulėse yra medžiagų, kurios naikina žmogaus organizme ligas sukeliančias bakterijas,
- datulės – nepamainomas valgis ir vaistai kosmonautams, jos kur kas vertingesnės už ikrus,
- datulėse yra medžiagų, kurios skatina gimdos raumenų susitraukimus, tai palengvina gimdymą, sumažina skausmus,
- datulėse yra vitamino A, palaikančio ir gerinančio regėjimą naktį,
- datulėse daug vitamino B, todėl jos labai sveika raumenims,
- datulės gerina apetitą,
- valgant datulių tuščiu skrandžiu naikinami parazitai,
- datulės – vaisiai, valgis, vaistai, gėrimas ir saldumynas.

Na, žmogus gali gyventi be datulių, bet jos labai naudingos.

Valgyti datulių rekomenduojama šiais atvejais:

- Esant dideliam protiniam krūviui. Manoma, kad džiovintos datulės 20 proc. ir daugiau didina smegenų pajėgumą.

- Esant fiziniam pervargimui, išsekimui. Suvalgius datulių jau po pusvalandžio net ir labai pavargusiam žmogui grįžta jėgos.

- Sergant kvėpavimo takų ligomis.

- Sergant širdies ir kraujagyslių ligomis. Kadangi datulėse daug kalcio, jos stimuliuoja širdies veiklą, tonizuoja, stiprina, padeda atgauti jėgas po ligos.

- Esant mažakraujystei, anemijai,

- Siekiant užkirsti kelią opoms, skrandžio vėžiui. Pektinas ir skaidulos skatina žarnyno peristaltiką, taigi saugo nuo vėžio.

- Norint padidinti spermos kiekį.

- Esant impotencijai,

- Sutrikus nervų sistemai.

- Norint palengvinti gimdymą. Be to, padeda moterims atgauti jėgas po gimdymo. Moksliniai eksperimentai parodė, kad datulėse yra stimuliuojančių medžiagų, kurios stiprina gimdos raumenis ir mažina kraujavimą po gimdymo.

- Esant jūros ligai, pykinimui.

- Peršalus.

- Saugantis persileidimų.

- Stiprinant kraujagyslių sieneles.

- Siekiant pagerinti virškinimą. Datulės labai sveika virškinimui, jos valo virškinamąjį traktą.

Didžiulė datulių nauda gydant vėžį. Ligonis gali valgyti datulių, tai tikrai duos naudos.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Graži ir sveika

Kai niekas nepadeda. Ką daryti, norint sustabdyti plaukų slinkimą. IŠSIRINK IR LAIMĖK

Jūsų plaukai silpni, slenka? Sužinokite, kaip užkirsti kelią šiam procesui.

Trapi kaip porcelianas: kaip prižiūrėti jautrią ir raustančią odą. LAIMĖK KREMĄ (2)

Sotus alkano neatjaus – sako liaudies patarlė. Taip ne visos moterys supras, kaip jaučiasi jautrios odos savininkės, kurių veidas kaip mimoza reaguoja į stresą, maistą, temperatūros skirtumus ir kitus išorinius dirgiklius. Staigus raudonis, kurio nepaslėpsi po jokiu pudros sluoksniu, dažnai įstumia į nepatogias situacijas.

Spuogams NE: priemonės, kurių labiausiai bijo inkštirai. Laimėtojai

Ir kas galėtų pasakyti, kodėl spuogas ant nosies dažniausiai iškyla prieš svarbų susitikimą ar vakarėlį? Savaime suprantama, nuotaika sugadinta visai dienai, o vakarėlyje vis tiek tenka žaviai šypsotis, prieš tai išbandžius visas įmanomas spuogo maskavimo priemones.

Alergiška oda – ne nuosprendis, kaip pagelbėti sudirgusiai odai. Laimėtojai

Mokslininkai šiandien jau suka galvas, ar alergija yra liga, ar gyvenimo būdo pasekmė. Mat su ja susidūrusiųjų labai daug... Alerginės ligos kamuoja iki 20 proc. žmonių, o alerginę reakciją bent vieną kartą patyrė 40 proc. Taigi teoriškai nėra šeimos, kurią ši liga aplenkė.

Netikėtos plaukų slinkimo priežastys ir geriausi būdai joms įveikti. LAIMĖTOJAI

Sunku pasakyti, ką labiau išgąsdina šukuojantis rankose pasiliekantys plaukų kuokštai – vyrus ar moteris. Moterys baiminasi prarasti vieną didžiausių savo puošmenų, o vyrai – prarasti plaukus iš viso.

Jautriai, sausai ir senstančiai odai išsigelbėjimas - „jaunystės vitaminas“. LAIMĖTOJAI

Kam teko patirti, ką reiškia nuolat raustanti, šerpetojanti ir į kiekvieną aplinkos pokytį reaguojanti oda, tas žino, kiek vargo sukelia jos priežiūra. Išbandyta daugybė kremų ir kitos kosmetikos, o tinkamas rastas vos vienas kitas produktas.

Patarimai, kaip išvengti nemalonaus odos tempimo? LAIMĖTOJAI

Odos sausumas vargina tiek sveikus žmones (ypač mažus vaikus bei vyresnio amžiaus žmones), tiek sergančius odos bei kitomis ligomis. Išsausėjusi oda būna dėl sutrikusios odos epidermio barjerinės funkcijos. Tuomet ji tampa šiurkšti, nelygi, atsiranda nemalonus tempimo pojūtis. Sausėjanti oda parausta, pleiskanoja, ima niežėti.

Kaip prižiūrėti sausą odą, kad išvengtumėte bjaurios ligos. Laimėtojai

Ne viena moteris skundžiasi odos tempimu ir sausumu, o tam įtakos turi daugybė priežasčių. Pirmiausia mūsų aplinka – ypač žiemą, kai lauke šalta ir žvarbu, o viduje šiltas ir sausas oras. Be to, dažnai veidą prausiame ir prižiūrime netinkamomis priemonėmis, dėl ko ji ne tik išsausėja, sudirgsta, bet ir gali tapti alergiška.

Žvynelinė – dažnai „nematoma“ liga, kurią galima suvaldyti. Laimėtojai

Apie sunkiai gydomas ar nepagydomas ligas mūsų visuomenė labai dažnai girdi ir gal netgi ligonių nemažai mato. Tuo tarpu žvynelinė išlieka "nematoma", lyg šiais laikais būtų visai neaktuali. Nors jos požymiai svetimai akiai turėtų būti kur kas pastebimesni, nei, tarkim, kokių nors kraujotakos sutrikimų. Gal ne tiek daug žvynelinės atvejų Lietuvoje ir turime?

Klastinga liga gali užklupti netikėtai. Laimėtojai (1)

Žvynelinė – nemaloni odos liga, smarkiai paveikianti žmogaus gyvenimą ir dažnai lemianti jo atskirtį. Nors jos priežastys nėra iki galo žinomos, manoma, kad didelę įtaką ligos atsiradimui daro stresas. Šis stresas tampa tarsi dvigubas ir uždaro žmogų užburtame rate, kadangi ligos paveiktas jis atsisako bendravimo, kuris tampa komplikuotas dėl įsišaknijusio mito, kad žvynelinė yra užkrečiama, kas yra netiesa.

Erzina pleiskanos? Gal naudojate netinkamą šampūną?

Nemaloniai nuteikia ant šalia sėdinčio kolegos pečių baltuojančios pleiskanos? Taip, tai tikrai neestetiška. Tačiau tai dar nereiškia, kad jūsų kolega – nevala. Gal jis naudoja netinkamą šampūną?

Kaip prižiūrėti odą nėštumo metu, kad pagimdžius netektų graužtis.

Dažnai moteriai strijos – tikras galvos skausmas. Rausvų, melsvai rausvų ar baltų odos ruoželių išmarginta oda atrodo neestetiškai.

5 patarimai, kaip prižiūrėti brandžią odą.

Kuo mūsų oda vyresnė, tuo daugiau turime ja rūpintis: laikui bėgant oda tampa plonesnė, lengviau pažeidžiama, atsiranda raukšlės. Tokie pakitimai vyksta tuomet, kai sulėtėja odos ląstelių dalijimasis, sumažėja kolageno, elastino gamyba bei pagreitėja ląstelių nykimas.

Ko negalima daryti turint odą su išsiplėtusiais kapiliarais (1)

Miela žiūrėti į rausvus mažylių skruostukus, tačiau jei suaugusio žmogaus oda nuolat raudona, tai jau kelia diskomfortą.

Kėgelio pratimai - ir geresniam seksualiniam gyvenimui, ir sveikatai

Kėgelio pratimai reikalingi bet kokio amžiaus moterims.