Kaip nuo šiol mokėsime už komunalines paslaugas?

Lietuvos bankams paskelbus apie senųjų atsiskaitymo knygelių panaikinimą, dalis gyventojų liko nežinioje: tai visgi kaip nuo šiol atsiskaityti už mėnesio paslaugas?

Kur reikės jungtis? Kiek atskirų skaičiavimų ir pavedimų atlikti bei kokių rodiklių duomenis kas mėnesį išsisaugoti? Svarbiausia – kiek tai papildomai užtruks ir kainuos?

Priešingai nei būdavo anksčiau, šiuo metu egzistuoja keli skirtingi atsiskaitymo už paslaugas būdai. Tinkamo pasirinkimas priklauso nuo to, kas yra mūsų komunalinių paslaugų tiekėjai (pavyzdžiui, atsiskaitymo sistema „Mano gilė“ šiuo metu neaptarnauja Vilniaus energijos vartotojų).

Be to, esamos alternatyvos pasižymi kainos bei laiko, kurį sugaišime atlikdami mokėjimus, skirtumais. Šiandien pristatysime vieną iš atsiskaitymo metodų, su kuriuo visas mėnesines sąskaitas galima apmokėti vienu bendru pavedimu.

Registracija (pirmą kartą)

Prisijungę prie elektroninių vartų vienasaskaita.lt, spaudžiame centre esantį mygtuką „Registruotis”. Atsivertusioje lentelėje įvedame savo duomenis bei gyvenamosios vietos adresą.

Komunalinių paslaugų tiekėjų pasirinkimas (pirmą kartą)

Suvedus duomenis, sistema atveria langą, rodantį numanomus gyventojo komunalinių ir kitų mėnesio paslaugų tiekėjus. Pelyte pažymime tuos, kurie aptarnauja konkretų namų ūkį, o tada pirmą ir paskutinį kartą suvedame šių tiekėjų priskirtus mokėtojo kodus.

Viskas – nuo šiol vietoje daugybės skirtingų mėnesio sąskaitų gausime vieną.

Kitų tiekėjų pasirinkimas (pirmą kartą)

Prisiregistravę prie Lietuvos banko licencijuotos sistemos, galime vienu pavedimu apmokėti ne tik komunalinius, bet ir kitus mėnesinius mokesčius – VMI, interneto ir mobiliojo ryšio operatoriams, saugos tarnyboms, darželiams bei kitiems paslaugų tiekėjams. Ši sistema vienintelė Lietuvoje sujungia per 1600 skirtingų paslaugų tiekėjų ir pati iš jų surenka sąskaitas, atnaujintus tarifus bei kitą informaciją.

Atsiskaitymas už paslaugas (kas mėnesį)

Užsiregistravę ir įvedę savo paslaugų tiekėjus, galime atsiversti sistemos paruoštą mėnesio sąskaitą ir joje suvesti naujausius skaitiklių rodmenis. Sistema pati sujungia ir susumuoja skirtingų tiekėjų mokėjimus į vieną sąskaitą, o tada paprašo pasirinkti, kokiu būdu norime atsiskaityti: naudodamiesi e-bankininkyste ar artimiausiame banke, Lietuvos pašte, skyriuose „Paypost“, Perlo terminaluose.

Kiekvieno mėnesio atsiskaitymas gali būti pilnas arba dalinis, kada patys pasirenkame, kiek sumokėti. Svarbiausia – neužmiršti atlikti mokėjimo iki kiekvieno mėnesio 27 dienos, kad kitą mėnesį iš tiekėjų surinkti duomenys apie mūsų skaitiklių parodymus ir mokėjimo balansą būtų atnaujinti.

Popierinė sąskaita

Senovines atsiskaitymo sistemas pakeičianti vienasaskaita.lt yra sukurta taip, kad nesudarytų keblumų ir tai daliai žmonių, kurie nesinaudoja kompiuteriu. Užsiregistravus prie sistemos ir pateikus prašymą (tai galima padaryti ir telefonu 8 700 77007), kas mėnesį registruotu paštu gausime popierinę vieną sąskaitą. Tokiu atveju prisijungti prie kompiuterio nereikės: į popierinę sąskaitą beliks įrašyti naujausius skaitiklių rodmenis ir atlikti mokėjimą sena įprastine tvarka savo banko arba pašto skyriuje.

Išlaidų sekimas ir sumažinimas

Registracija sistemoje kiekvienam namų ūkiui suteikia papildomų galimybių. Čia visos mėnesio sąskaitos už paslaugas yra archyvuojamos. Sistemos funkcionalumai leidžia palyginti sezoninius mokėjimų pokyčius bei išlaidas tarp skirtingų tiekėjų.

Taip pat sudaryta galimybė palyginti išlaidas komunaliniams mokesčiams su vidutinėmis kitų tame pačiame regione esančių namų ūkių išlaidomis. Taip paaiškėja, už ką permokame, o kur galime sutaupyti. Metų pabaigoje sistema kiekvienam gyventojui pateikia ataskaitą, leidžiančią įvertinti metus bei išsikelti biudžeto tikslus kitiems metams.

Vadovaujantis aukščiau pateikta instrukcija ir atsiskaitant už paslaugas sistemoje vienasaskaita.lt, kiekvieną mėnesį galima sutaupyti 20 min. laiko, o atskirais atvejais – ir vieną-kitą eurą, nes visiems atsiskaitymams užteks vieno bendro pavedimo. Įpraskime gyventi patogiai ir pasidalinkime šia instrukcija su artimaisiais.

Konsultuos telefonu ir internetu

Šiame straipsnyje aptarta atsiskaitymo sistema veikia daugiau nei 10 metų, o šiuo metu ja naudojasi per 60 tūkst. Lietuvos namų ūkių.

Svetainėje apstu papildomų patarimų ir video filmukų, kaip viską atlikti teisingai, o tokie funkcionalumai kaip automatinis duomenų surinkimas iš paslaugų tiekėjų gerokai sutrumpina ir supaprastina kasmėnesinius mokesčių mokėjimo ritualus.

Pasak sistemos vadovo Š. Stanislovėno, besikeičianti atsiskaitymo už komunalines paslaugas tvarka neturi tapti našta gyventojams. Dėl to sistemos specialistai visą balandžio mėnesį konsultuos prie modernaus atsiskaitymo metodo pereinančius piliečius.

Klausimų turintys gyventojai kviečiami konsultuotis telefonu (8 700 77007) arba pasinaudoti svetainėje veikiančia pokalbių sistema: specialistai budi darbo dienomis nuo 8 iki 17 val.

Užsakymo nr.: PT_74187914

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis