Apkeliavę Italiją, Prancūziją, Japoniją, Aisčio Mickevičiaus kuriami aromatai bus pristatyti Jungtinėse Amerikos Valstijose

Menininką Aistį Mickevičių šiais metais sunku sutikti Lietuvoje. Filmo Felicita pristatymai ir kelionės po geidžiamiausias meninės parfumerijos parodas kartu su savo sukurtu prekės ženklu FUMparFUM tapo tikra kūrėjo kasdienybe. Dar šį mėnesį savo kvepalus Aistis pirmą kartą pristatys parodoje Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Aisti, kaip pavyksta savo kuriamam meninės parfumerijos prekiniam ženklui FUMparFUM atverti duris vis naujoje šalyje?

 

Parfumerijoje tos naujos durys veriasi pamažu ir netikėtai, po daugybės metų įdirbio, parodų ir renginių gausos, atsiradus patikimiems kontaktams, kurie ilgainiui tampa draugais, bičiuliais, bendražygiais. Galiu pasakyti, kad mezgant asmeninius verslo kontaktus viena svarbiausių savybių bendraujant yra…nuoširdumas. Tai taip reta šiais laikais ir todėl vertinga.

 

 

Kur jūsų kuriamas meninės parfumerijos ženklas FUMParFUM bus pristatytas Amerikoje?

 

Vykstu su FUMparFUM aromatais į Los Andželą, kur yra įsikūrusi tokia absoliučiai nuostabi organizacija Art & Olfactory Institute (liet. Meno ir uoslės institutas), kuri organizuoja kasmetinius meninės parfumerijos apdovanojimus, o taip pat, kartu su Craft Contemporary muziejumi - parfumerijos renginį pavadinimu Scent Fair (liet. Kvapų mugė), kuriame pristatomi meninės parfumerijos prekiniai ženklai ir jų kūrėjai iš viso pasaulio. Šis renginys sugrįžta po kelių metų pertraukos (buvo suspenduotas dėl covid karantinų, kurie Kalifornijoje truko ilgiau nei kitur Jungtinėse Valstijose). Šįkart jame bus pristatytas 21 prekės ženklas/autorius, kuriuos atrinko renginio organizatoriai.

Apkeliavę Italiją, Prancūziją, Japoniją, Aisčio Mickevičiaus kuriami aromatai bus pristatyti  Jungtinėse Amerikos Valstijose
Apkeliavę Italiją, Prancūziją, Japoniją, Aisčio Mickevičiaus kuriami aromatai bus pristatyti Jungtinėse Amerikos Valstijose
Iš asmeninio Aisčio Mickevičiaus albumo


Kuo patraukli jums Amerikos rinka ir ko tikitės iš šio renginio?

 

Man, kaip parfumerijos prekės ženklo kūrėjui ir aromatų autoriui, visos naujos ir nepažintos rinkos yra įdomios ir patrauklios dėl potencialiai dar neatrastų galimybių. Amerika didelė, Los Andželas traukia tuo, jog autorinės meninės parfumerijos kultūra ten jau yra, vadinasi, yra besidominčių. Tikiuosi užmegzti naudingų verslo kontaktų, rasti potencialių klientų, užsakovų, platintojų. Iš patirties galiu pasakyti, kad geriausi ir tvirčiausi tokie kontaktai tuomet, kai yra tiesioginis bendravimas.

Apkeliavę Italiją, Prancūziją, Japoniją, Aisčio Mickevičiaus kuriami aromatai bus pristatyti  Jungtinėse Amerikos Valstijose
Apkeliavę Italiją, Prancūziją, Japoniją, Aisčio Mickevičiaus kuriami aromatai bus pristatyti Jungtinėse Amerikos Valstijose
Iš asmeninio Aisčio Mickevičiaus archyvo


Su savo parfumerine kūryba esate apkeliavęs įvairiausius kraštus, kuo skiriasi aromatiniai skoniai ir kuri šalis yra artimiausia FUMparFUM?

 

Šiai dienai tokia šalimi galėčiau įvardinti tolimą ir mums iš pirmo žvilgsnio egzotišką Japoniją, kuri netikėtai tapo didžiausia mūsų produkcijos importuotoja. Japonams patinka ir tinka FUMparFUM aromatų estetika, o mane asmeniškai Japonija įkvepia kūrybai. Kažkas mūsų pasaulėžiūroje labai sutampa.

 

Kokią perspektyvą bendrai matote meninei parfumerijai?

 

Plečiantis rinkoms (o autorinė meninė parfumerija pamažu jau atrandama ir Azijoje) tos perspektyvos atrodo šviesios ir beribės. Žmonės vis plačiau domisi parfumerijos menine puse, potyriminiais kvapų projektais.

 

Kurdamas savo prekės ženklą FUMparFUM didelį dėmesį skiriate jo vizualiniam identitetui. Štai ir dabar - atnaujinote tiek flakonus, tiek ir pakuotę. Kas inspiravo jus šiam pokyčiui?

 

Kiekvienam prekės ženklui reikalingas periodinis atsinaujinimas, šviežio oro, kitaip - naujų idėjų ir inspiracijų, gūsis. Norint judėti į priekį, reikia sugalvoti kažką naujo. Su FUMparFUM pakuočių dizainere Dovile Džervute-Laurinkienė po vienos parodos susėdom ir išanalizavom, ką galime atnaujinti iš principo nekeisdami esamos koncepcijos, ir priėjome vieningos išvados, kad atėjo laikas originaliai pakuotei. FUMparFUM pavadinimas yra inspiruotas lotyniško žodžių junginio Per Fumum (liet. Per dūmus), tad kilo idėja kvepalų pakuotei sukurti cigarečių pakelį primenančią dėžutę. Rūkyti cigaretes šiais laikais nebemadinga ir akivaizdžiai žalinga, tad geriau tokiame pakelyje laikyti mėgstamo aromato flakoną. Naujoji, kiek ironiška pakuotė labai patinka FUMparFUM klientams! 

Apkeliavę Italiją, Prancūziją, Japoniją, Aisčio Mickevičiaus kuriami aromatai bus pristatyti  Jungtinėse Amerikos Valstijose
Apkeliavę Italiją, Prancūziją, Japoniją, Aisčio Mickevičiaus kuriami aromatai bus pristatyti Jungtinėse Amerikos Valstijose
Iš asmeninio Aisčio Mickevičiaus albumo


Dažnai minite, jos savo aromatais pasakojate istorijas. Ar jūsų istorijos gimsta iš aromatinių patirčių, ar, atvirkščiai - aromatą sukuria jūsų patirtos istorijos?

 

Tos aromatinės istorijos dažnai remiasi ne ti(e)k uoslės patirtimis, bet ir išgyventais bei apibendrintais asmeniniais patyrimais stebint pasaulį. Trumpai tariant - mano parfumerinė kūryba yra įkvėpta paties gyvenimo.

 

Kiek aromatai siejasi su jūsų kūryba kitose meno srityse?

 

Akivaizdu, kad mano sceninės veiklos patirtys yra labai tiesiogiai įtakoję kai kurių FUMparFUM aromatų sukūrimą. Taip pat brėžiu sąsajas su vizualiniu jautrumu (ir pomėgiu fiksuoti - fotografuoti), poetiniu polėkiu, kultūriniais tyrinėjimais, perskaityta literatūra.

 

Papasakokite prašau apie naujausius savo aromatus ir jų istorijas.

 

Labiausiai norėčiau išskirti aromatą “Felicità” (liet. “Laimė”), kuris vadinasi taip pat, kaip ir mūsų su kolege Ineta Stasiulyte šiais metais pristatytas kino debiutas, bet tuo pačiu “Felicità” yra inspiruotas ne tiek šio filmo, kiek pačios Italijos. Man Italija yra apie jos didžiulį ir labai įvairų kulinarinį paveldą, maistas italams yra nepaprastai svarbus egzistencinis malonumas. Todėl gourmet stiliaus “Felicità” kompozicijoje naudojau daug “valgomų” natų - pomidoras, alyvuogė, juodasis serbentas, figa, kaliandra, kvapnusis pipiras, brendžio ir karšto pieno akordas. Pastarasis yra viena naujausių parfumerinių tendencijų.

Apkeliavę Italiją, Prancūziją, Japoniją, Aisčio Mickevičiaus kuriami aromatai bus pristatyti  Jungtinėse Amerikos Valstijose
Apkeliavę Italiją, Prancūziją, Japoniją, Aisčio Mickevičiaus kuriami aromatai bus pristatyti Jungtinėse Amerikos Valstijose
Iš asmeninio Aisčio Mickevičiaus archyvo


Gal galite pasidalinti savo artimiausias kūrybiniais planais ir Lietuvoje?

 

Birželio pradžioje kviečiu į fotografijos parodá “Vasaros atvirukas”, kurią papildys poezija ir ypatingas aromatas, o birželio 13 d. Vilniuje vyksiančio “Kultūros nakties” festivalio metu kviečiu aplankyti FUMparFUM studiją, kurioje bus pristatytas “Olfaktorinio herbariumo” projektas.

 

Ačiū už pokalbį.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis