Pirmas lietuviškas parfumerijos prekės ženklas, švenčiantis 10-metį: išskirtinis interviu su jo kūrėju Aisčiu Mickevičiumi

Pirmąjį parfumerijos prekių ženklą Lietuvoje – FUMparFUM - prieš 10-imt metų registravęs Aistis Mickevičius sako, jog ilgą laiką tebuvo drąsus entuziastas, menininkas. Šiandien, žvelgdamas į sukurtas kolekcijas, instaliacijas, parašytas knygas, pasiektas šalis ir baigdamas ruošti dešimtmečiui skirtą olfaktorinio meno parodą, Aistis sako: „viskas dabar tik prasideda!”


Aisčio Mickevičiaus parfumerinę veiklą drąsiai galime vadinti parfumerinės tradicijos kūrimu šiuolaikinėje Lietuvoje. Pirmojo parfumerijos prekinio ženklo Lietuvoje įkūrėjas per dešimtį metų sugebėjo sukurti ne tik originalų savo parfumerijos braižą, išvystyti hobį kaip verslą, bet ir pasiekė tūkstančius žmonių, atvirai dalindamasis olfaktorinės srities subtilybėmis, griaudamas komercijos suformuotus mitus ir skatindamas lavintis šioje srityje.


Apie savo kūrybinio kelio patirtis Aistis Mickevičius dalijasi specialiame, FUMparFUM dešimtmečiui skirtame interviu.


Aisti, Tavo įkurtam parfumerijos prekės ženklui FUMparFUM – 10-imt metų, šiandien jis jau keliauja į kitas šalis. Kaip apibūdintum tai, kur esi šiandien?

 

Man vis atrodo, kad esu kelio pradžioje. Kad pirmieji dešimt metų buvo reikalingi pasiruošti startui. Taigi, pasiruošimas įvyko, o dabar startuosime. Juk tikslas – sukurti ir įtvirtinti pasaulyje žinomą lietuviškos autorinės/meninės parfumerijos ženklą, atpažįstamą dėl kokybės, originalių idėjų ir savitos filosofijos. Taigi, viskas tik prasideda!

 

Esi ir menininkas, ir verslo kūrėjas – kokius iššūkius teko įveikti, ir kas, Tavo nuomone, lemia sėkmę?

 

Aš tik dabar imu suvokti parfumerijos verslo principus ir jais vadovautis. Iš tiesų ilgą laiką tebuvau drąsus entuziastas, menininkas. Meninė prigimtis, žinoma, niekur nedingo, bet nepaprastai džiaugiuosi atradęs ir verslumo gyslelę. Sakyčiau, kad kurti verslą tai lyg kurti meną – reikalingas preciziškumas, tikslumas, matematinis apskaičiavimas. Dažnas įsivaizduoja, kad menininkas menus kuria pasitelkdamas tik jausminę prigimties pusę, kad prastai orientuojasi skaičiuose, kad jam trūksta disciplinos ir realybės suvokimo. Nieko panašaus, esu viso to gyvas paneigimas.

 

Yra daug „savęs ieškančių“ žmonių – ką patartum jiems, ypatingai jaunimui – norintiems „tapti verslininkais“ ar save realizuoti kurioje nors meno srityje?

 

Svarbiausia yra nenustoti tikėti savo svajone ir jos siekti. Tačiau, kalbant praktiniais terminais, reikėtų žinoti, jog parfumerijos verslas nėra tas verslas, kuris neša greitą grąžą. Tai - lėtas, elitinis verslas, reikalaujantis daug investicijų ir įdirbio. Tačiau teigiama jo pusė yra ta, jog jį, skirtingai nuo kitų prabangos prekių verslų, aplenkia įvairios finansinės krizės. Net ir stojus sunkmečiui parfumerija yra tas paskutinis dar įperkamas prabangos likutis, kurį galime sau leisti.

 

Koks, Tavo nuomone, idealus meno, verslumo ir valstybės indėlio santykis?

 

Aš absoliučiai sutinku su teiginiu, jog iš principo menas turi save išlaikyti pats. Antraip susiduriame su situacija, kai Valstybė užsikrauna sau finansinę naštą, mokėdama menininkams įvairias stipendijas ir remdama kažkieno asmeninę saviraišką. Tokias stipendijas palikčiau tik pradedantiesiems, tik tiems, kurie dar neįsitvirtino meno rinkose. Visi kiti iš savo kūrybos turi gyventi ir pragyventi. Jei ne – keisk profesiją. Mokesčių mokėtojai neprivalo finansuoti meninių saviraiškų. Kitas dalykas – dideli projektai, teatrai, Valstybinės reikšmės institucijos, menininkų ruošimo studijos ir tt. Čia matau svarų ir reikalingą Valstybės indėlį į menų rėmimą. Dar vienas pasaulyje paplitęs reiškinys – privatus mecenavimas. Labai tikiuosi, kad ateityje būtent privataus mecenavimo ir turtingų žmonių įkurtų fondų pagalba gausiausiai bus remiama kultūra ir menai.


Kvepalai, teatras, aktorystė, kiti sceniniai talentai, fotografija, eilėraščių kūrimas, knyga apie kvepalus ir kt. – įspūdingas, spalvingas kūrybinis pasireiškimas. Kokia tokio produktyvumo paslaptis? Dažnai esame įpratę matyti profesionalus „vienoje srityje“ – ar kartais tai nėra stereotipas, kuriuo save apribojame?

 

Aš manau, kad daugelis meninės prigimties žmonių yra talentingi įvairiose srityse, tiesiog ne visi ir ne visada leidžiasi į platesnes vidinės saviraiškos paieškas. Man, pavyzdžiui, menuose  įdomiausi tie netikėti atradimai, kai, rodos, visai kitų sričių menininkai, ima ir netikėtai sužiba sau nebūdingu kūrybiniu amplua.


FUMparFUM dešimtmečiui rengi specialią olfaktorinio meno parodą "RETROSPEKTYVA. 10 kvepiančių metų!" Ką joje pamatysime?


FUMparFUM dešimtmečio proga organizuojamoje parodoje pristatysime plačią aromatų ir parfumerinių įvaizdžių retrospektyvą. Per tiek laiko daug kas keitėsi, tačiau archyvuose turiu daug medžiagos, kuria noriu pasidalinti su plačiąja auditorija. Smagu, kad ši paroda taip pat bus puikus meno ir verslo bendradarbiavimo pavyzdys – ją surengsime HANNER įgyvendintame projekte RENESANSO.LT, Sodų g. 6, Vilniuje. Malonu, kad verslas nėra abejingas menui - maloniai įsileido ir sutiko įrengti laikiną olfaktorinio meno galeriją savo patalpose. Kalbant apie parodą, aromatų pateikimas bus pritaikytas laikinos galerijos erdvėms, taip pabrėžiant autorinės, meninės parfumerijos, kaip olfaktorinio meno, prigimtį.


Žvilgsnis į ateitį – kur norėtum būti po kito dešimtmečio?

 

Žvilgsnis į ateitį yra šviesus ir pilnas kūrybinių sumanymų. Per ateinančius dešimt metų norėčiau atidaryti mano mylimame Vilniuje ir olfaktorinio meno galeriją, ir parfumerinį sodą, ir dar galybę dalykų esu sugalvojęs. Taigi, vivat!



Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis