Žilvinas Grigaitis – prabangių prekių ženklų ambasadorius

Verslininkas, verslo konsultantas, prekių ženklo „Ž Jewellery“ įkūrėjas Žilvinas Grigaitis yra vieno prabangiausių pasaulyje prancūzų liukso klasės prekių ženklo „Le Cercle by Pernod Ricard“ ambasadorius. Būtent apie tai, kokias privilegijas suteikia ir kokius įsipareigojimus slepia šis titulas, ką apskritai reiškia būti prabangos prekių ženklo ambasadoriumi, su juo ir kalbėjomės.


Žinomo verslininko pažintis su prabangiais prekių ženklais prasidėjo daugiau nei prieš 20 metų Londono universitete studijuojant ekonomiką, rinkodarą ir verslo administravimą. „Dar studijuodamas tapau atsakingas už kelių prabangių prekių ženklų patekimą į rinką – jų rinkodarą, komunikaciją ir pardavimą. Tada Londone pirmą kartą suvokiau, kas iš tiesų yra korporatyvinė rinkodara, viešieji ryšiai.“


Kelionės po pasaulį padėjo užmegzti naudingų pažinčių


Baigęs studijas Ž. Grigaitis dirbo prestižiniame Londono verslo ir finansų centre. Ten užsimezgė pirmos jo pažintys su išskirtinėmis, ambicingomis asmenybėmis, žinančiomis, kaip svarbu investuoti ne tik į nekilnojamąjį turtą, bet ir į save – savo įvaizdį, keliones, ryšius, gyvenimo būdą. Žilvinas neslepia, kad, norint būti pripažintam verslo pasaulyje, reikia ne tik turėti pinigų, bet ir mokėti save pateikti.


Todėl iš mažos ir tuo metu niekam nežinomos šalies kilusiam jaunam ir ką tik universitetą baigusiam specialistui buvo svarbu tiek susikurti tinkamą įvaizdį, praplėsti akiratį, patenkinti kelionių alkį, tiek ir užmegzti naudingų pažinčių. Žilvinas nuo vaikystės buvo smalsus ir dar mokykloje laisvai kalbėjo angliškai, vokiškai, lenkiškai ir rusiškai. Dėl to tais laikais, kai daugelis apie keliones galėjo tik pasvajoti, jis ne tik apie jas daug skaitė specializuotuose kelionių žurnaluose, bet ir skyrė joms didžiąją užsidirbtų pinigų bei laiko dalį. Vedamas smalsumo pažinti pasaulį, į kelionę leidosi karališkuoju titaniku vadinamu Didžiosios Britanijos transatlantiniu vandenyno laineriu „Queen Mary 2“, vėliau išmėgino viešbutį-laivą „Žydrasis krantas“, keliavo prabangiuoju traukinių karaliumi „Eastern & Oriental Express“, pasidovanojo ir skrydį viršgarsiniu lėktuvu „Concorde“. Būtent šiose kelionėse susiformavo jo asmenybė, užsimezgė įdomių pažinčių, gerokai prasiplėtė draugų ratas – jų radosi visame pasaulyje.


Į Lietuvą parvežė naujų idėjų


Ž. Grigaitis Londone neužsibuvo. Jam rūpėjo grįžti į Lietuvą ir savo šalyje dalintis tuo, ką išmoko ir sužinojo svetur. Jaunas ir perspektyvus verslininkas, galintis laisvai bendrauti keliomis kalbomis ir turintis darbo užsienyje patirties, tuo metu Lietuvoje buvo retas reiškinys, tad jį viliojo ne viena didžiulė kompanija. Visgi Žilvinas vertino laisvę ir siekė ją išsaugoti, tad rinkosi nepriklausomo verslo konsultanto poziciją. Tuo metu oficialiam didžiausiam Lietuvoje naujų automobilių atstovui „Krasta Auto“ greta jau turėto BMW įsigijus „Rover“ ir „Land Rover“ prekių ženklus, Ž. Grigaitis prisijungė prie komandos ir tapo atsakingas už šių prekių ženklų komunikaciją bei rinkodarą. „Mane pakvietė padėti sujungti dviejų visiškai skirtingų prekių ženklų ir kultūrų – britiškos ir vokiškos – filosofiją ir integruoti ją į Lietuvos rinką. Didžiulis iššūkis sujungti šiuos prekių ženklus buvo ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Būtent BMW buvo pirmas prabangus prekių ženklas, su kuriuo man teko susipažinti iš vidaus. Pažinti ir perprasti savitą filosofiją bei dvasią, kuri asocijavosi su drąsiomis, išskirtinėmis asmenybėmis, pasaulinėmis žvaigždėmis.“


Ambasadorystės užuomazgos Lietuvoje


Švedijos karališkajam paštui priklausančios bendrovės „Bizpak“ prekės ženklui siekiant įsitvirtinti Lietuvos rinkoje, Ž. Grigaitis pakviestas rūpintis pardavimu ir rinkodara. „Tai dar viena labai įdomi patirtis su dideliu prekių ženklu. Tada, kai Lietuvoje niekas dar nekalbėjo apie ambasadoriaus poziciją, galima sakyti, tapau pirmuoju šio prekių ženklo ambasadoriumi Baltijos šalyse ir Lenkijoje. Mano siekis buvo nuolat plėsti akiratį, domėtis ne tik investavimo srities naujienomis, bet ir gyvenimo būdo tendencijomis, mados pasauliu, grožio industrija. Troškau išbandyti liukso klasės ir dar prabangesnių prekių ženklų gaminius. Pažintis su mažesniais ar didesniais prekių ženklais vienaip ar kitaip į mano gyvenimą atėjo per verslą ir domintis tomis sritimis bei pasaulinėmis tendencijomis, kryptingai investuojant į pasaulio pažinimą ir nuolat galvojant, kad galbūt ateityje ir aš galėsiu valdyti tam tikrus prabangius prekių ženklus.“


Ž. Grigaičiui dirbant su BMW didieji pasauliniai prekių ženklai jau turėjo stiprias pozicijas ir savo ambasadorius, o Lietuvoje buvo tik prasidėjęs ankstyvasis kapitalizmas. „Daugelį dalykų, kurie jau buvo savaime suprantami JAV ar didžiuosiuose Europos miestuose, mes dar sunkiai suvokėme. Ištroškę naujovių, vakarietiškų prekių, lietuviai pirko viską, ką tik galėjo įpirkti, o apie prekių ženklus mažai ką išmanė. Svarbiausia buvo tai, jog daiktas pagamintas Vakaruose. Šiandien viskas kitaip. Žmonės renkasi ne daiktą, o brendą – mums labai svarbi prekių ženklo filosofija, vertybės, socialinė atsakomybė.“


Žilvinas Grigaitis
Žilvinas Grigaitis
MOTERIS / T. Kaunecko nuotr.


Ambasadorius – ne reklamos veidas


Kalbėdamas apie prekių ženkų ambasadorius Ž. Grigaitis sako, kad dažnai jie painiojami su reklamų veidais ar influenceriais. „Daug kas mano, kad prekių ženklo reklamos veidas ir ambasadorius yra tas pats, bet tai visiškai skirtingi žmonės. Reklamos veidas dažniausiai parenkamas pagal reklamos agentūros sugalvotą idėją ir aprašymą – kaip ir kokia asmenybė idėją turėtų išpildyti. Tada pagal aprašymą parenkamas tinkamiausias veidas. Kartais jis naudojamas visame pasaulyje, o kartais tik tam tikrame regione.


Dauguma prabangos prekių ženklų renkasi garsiausias žvaigždes, tačiau net ir jos ne visada garantuoja sėkmę. Pavyzdžiui, vienais metais net Madona, parinkta naujausiai parduotuvių tinklo „H & M“ drabužių kolekcijai reklamuoti Švedijoje, sėkmės neatnešė. Rasti tinkamą veidą labai sunku. Žinomumo nepakanka, kur kas svarbiau, kad jis tiktų tam produktui reklamuoti. Kaip „Lidl“ reklamai Lietuvoje idealiai tiko legenda Arvydas Sabonis.


O štai ambasadoriaus pareigos ir atsakomybės visai kitokios. Visų pirma, jis nėra taip plačiai reklamuojamas ir jo įsipareigojimai ne tokie griežti. Kitas dalykas, kurį pastebėjau per savo praktiką Australijoje ir Los Andžele, kad kontraktai su pasaulinėmis žvaigždėmis pasirašomi tik dėl darbo tam tikruose regionuose. Lietuvos rinka labai maža, dažnai mūsų prekių ženklai neįperka pasaulinio lygio reklamos licencijų, tad produktus reklamuoja vietiniai veidai.“


Šiuolaikiniai influenceriai negali vadintis ambasadoriais


Pasak Ž. Grigaičio, dabartinės instagramo ar jutubo žvaigždės, turinčios po keliasdešimt tūkstančių sekėjų, taip pat jokiu būdu negali savęs vadinti prekių ženklų ambasadoriais. „Dabartiniai influenceriai tik reklamos kanalas su call to action galimybe. Jie nieko bendro neturi nei su prekių ženklo filosofija, nei su jo kultūra. Jie kaip TV kanalas, nuolat leidžiantis reklamą, nes už ją sumokėta. Kartais labai graudžiai atrodo, kai matau, kad kas nors savo paskyroje be jokio vertybinio pamato ir sąžinės graužimo vieną dieną kaip mėgstamiausius savo ledus pristato x prekių ženklo, o kitą dieną – jau kito. Žinoma, yra ir išimčių. Kai kurie prekių ženklai kruopščiai atsirenka influencerius ir po truputį bando juos paversti ambasadoriais. Turiu pasakyti, kad visai neblogai tai sekasi „Coca-Cola“ prekių ženklui.“


Ambasadorius atstovauja prekių ženklui


Pasak Ž. Grigaičio, kalbant apie ambasadoriaus vaidmenį yra ir kitų neatitikimų. „Žmonės klaidingai įsivaizduoja ir įvardija šią poziciją. Pavyzdžiui, esu nekart girdėjęs, kaip viena ponia prisistato vyno ambasadore. Kaip galima būti vyno ambasadore? Juk tai tas pats, kaip sakyti, kad aš automobilių ambasadorius, bet neįvardyti, kokio prekių ženklo. Kiekvienas vynas turi savo namus ir prekių ženklą. Todėl galima atstovauti konkrečiam prekių ženklui, o ne produktui.“


Kaip išsirinkti prekių ženklo ambasadorių


Papuošalų kūrėjas neslepia, kad, jam pačiam ieškant tinkamo ambasadoriaus savo papuošalų linijai, teko gerokai padirbėti ir į situaciją pažvelgti netradiciškai. „Viena yra rasti agentą, kuris pasirūpintų, kad seges įsisegtų kokia nors žvaigždė prieš fotografuodamasi ar filmuodamasi žiniasklaidai, ir visai kas kita, kai reikia rasti ambasadorių. Ieškodamas, kas tinkamai galėtų dirbti su mano papuošalais Los Andžele, Singapūre ar Melburne, susidūriau su didžiule problema. Man tai buvo iššūkis, nes reikėjo gerai apgalvoti, kokios asmenybės savo gyvenimo būdu, stiliumi galėtų geriausiai atspindėti papuošalų liniją – neužgožtų, nepaskandintų jos, o sustiprintų, suteiktų išskirtinumo. Ir tai dar ne viskas. Pasaulinio lygio žvaigždės gauna tiek daug pasiūlymų, kad tikėtina, jog eilėje būčiau buvęs koks 125-tas. Todėl į situaciją stengiausi pažvelgti kūrybiškai ir netradiciškai, kiek su humoru.


Geniali idėja kilo Australijoje dalyvaujant geros bičiulės Christi Biladž šuniuko Charlio ir katino Frosto vestuvėse (kad būtų aiškiau, kas tie herojai, turiu paminėti, kad Charlis instagrame turi daugiau nei šimtą tūkstančių sekėjų, o Frostas daugiau nei tris šimtus tūkstančių ir per metus savininkams uždirba daugiau nei pusę milijono dolerių). Naminiai gyvūnai taip pat gali būti puiki kūrybinės išraiškos dalis, padedanti užsidirbti, tik, deja, ne aš vienas toks gudrus ir pozicija, apie kurią galvojau, jau buvo užimta. Turėjau mintį, kad būtent Charlis taptų mano papuošalų ambasadoriumi, juolab kad po kaklu jau nešioja mano kurtą medalioną, o segę naudoja fotosesijų metu. Deja, Charlis ir Frostas yra pasirašę sutartį su tokiu gigantu kaip „Burberry“, kuriančiu prabangius drabužius ne tik žmonėms, bet ir jų augintiniams.


Labai svarbu paminėti, kad ambasadoriaus įsipareigojimai prekių ženklui paprastai labai griežti – tapęs vieno jų ambasadoriumi, su kitais dirbti negali. Bendradarbiavimas įmanomas tik tarp visiškai skirtingų tos pačios klasės produktų – deimantų ir šampano, viešbučių tinklo ir papuošalų, oro linijų ir šampano ir panašiai. Pavyzdžiui, „Cartier“ jau daug metų dirba su „Oriental“ viešbučių tinklu, šampanas „Mumm“ ilgai bendradarbiavo su „Formulės 1“ ir Melburno žirgų lenktynių organizatoriais.“ Tikriausiai „Formulės 1“ gerbėjai ne kartą matė, kaip pergalės akimirkomis laistomas šampanas „Mumm“.


Paklausus, kodėl prieš porą metų būtent jis buvo paskirtas vieno prabangiausių pasaulyje, prancūzų liukso klasės prekių ženklo „Le Cercle by Pernod Ricard“ ambasadoriumi, Ž. Grigaitis neslepia, kad didžiulės įtakos turėjo jo asmenybė ir gyvenimo būdas. „Būti šio prekių ženklo ambasadoriumi man – didžiulė garbė. Vien tai, kad toks prabangus pasaulinis prekių ženklas pasirinko asmenį iš tokios mažos šalies kaip Lietuva, yra labai daug. Renkantis ambasadorių labai svarbūs asmeniniai jo pasiekimai, gyvenimo būdas, stilius – kaip jis gyvena, keliauja, kuo domisi, su kuo bendrauja, kokie žmonės jį supa. Ne mažiau svarbus ir požiūris į produktą – ar asmuo tikrai gali jam atstovauti ir sugebės tinkamai reprezentuoti.


Labai dažnai, ypač kalbant apie prestižinius produktus, tokius kaip šampanas, jachtos, lėktuvai, prabangūs papuošalai ar laikrodžiai, ambasadoriaus pasirinkimą nulemia asmeniniai ryšiai. Žinau daugybę pavyzdžių, kai pasiūlymai pateikiami gerai pažįstamiems bendro rato žmonėms. Kalbant apie mane, manau, atitikau šio prekių ženklo filosofiją. Mėgstu prabangą, gražų, skoningą gyvenimą. Nuolat keliauju, domiuosi kultūra, bendrauju su įdomiais, sėkmingais žmonėmis. Galiu sau leisti kasdien švęsti gyvenimą, moku kasdienybę paversti švente, nes žinau, kad visada geriau rinktis kokybę nei kiekybę.“


Prakalbęs apie įsipareigojimus minėtam prancūzų prekių ženklui, Ž. Grigaitis pabrėžia, kad ambasadorius šiukštu neturi reklamuoti prekės tiesiogiai. „Vien tai, kad jis turi tam tikrą produktą ar naudojasi tam tikra paslauga, jau yra vertybė. Labai svarbu, kad ambasadorius dalintųsi emocijomis, įspūdžiais, gerąja patirtimi, naudodamasis ta paslauga ar produktu. Pasakotų apie gaminio kilmę, reikšmę ar kokią pridėtinę vertę tai sukuria. Ambasadorius – dar viena galimybė tikslingam žmonių ratui pristatyti produktą, suteikti jam naujų spalvų, emocijų, kurios padėtų sudominti naujus žmones. Mano užduotis yra skleisti žinią ne tik apie šio prekių ženklo filosofiją, bet ir apie prancūzišką gyvenimo būdą, mokyti žmones mėgautis gyvenimu, rinktis tai, kas turi vertę.“


Kalbėdamas apie prabangius prekių ženklus, Ž. Grigaitis kaip smagų gyvenimo nuotykį prisimena daugiau nei prieš 20 metų įvykusią pažintį su „Ralph Lauren“ prekių ženklu. „Tuo metu „Ralph Lauren“ plėtė pozicijas rinkoje – siekė užkariauti Baltijos šalių gyventojų širdis, ieškojo drąsių, ambicingų, stilingų asmenybių. Atitikau jų viziją. Kiekvieną kartą pristatant naują liniją ar kolekciją, ambasadoriai pirmieji turi galimybę susipažinti su naujienomis, jas išmėginti ir įvertinti. Tais metais buvo atrinkta 50 skirtingų asmenybių iš skirtingų šalių. Visų susipažinimas su prekių ženklu ir mokymai, kaip atstovauti, rengtis ir kokią filosofiją skleisti, vyko Niujorke. Kaip tikros žvaigždės dalyvavome pačiose įvairiausiose „Ralph Lauren“ fotosesijose, pristatymuose, renginiuose. Nė nereikėjo kalbėti ar ko nors pasakoti – pagrindinė užduotis buvo tiesiog rengtis tais drabužiais, stilingai su jais atrodyti. Kitaip tariant, kurti tobulai atrodančio šiuolaikinio vyro, kuriam sekasi, įvaizdį. Dalyvaudamas TV laidose ir duodamas interviu turėjau vilkėti „Ralph Lauren“ „Polo“ ar verslui skirtos linijos drabužiais. Tuo metu man tai darė didžiulį įspūdį, daug išmokė ir suteikė vertingos patirties. Buvo smagu, juolab kad man ir tiko, ir patiko šio prekių ženklo drabužiai. Pamilau jį ir tiek prisirišau, kad iki šiol esu ištikimas. Man priimtina jo filosofija. Nuo to laiko mano spinta vis dar užpildyta „Ralph Lauren“ marškinėliais, marškiniais, švarkais, kelnėmis, o namus puošia jų dekoro daiktai – pagalvės, staltiesės, žvakės ir kt.“


Pasak Ž. Grigaičio, kuriant prabangos prekių ženklus ar atskiras jų kolekcijas, visada galvojama, kokiai rinkos daliai tai skirta ir kokia asmenybė tai gali geriausiai pristatyti. „Visi žmonės svajoja būti pripažinti, o sėkmė neretai asocijuojasi su seksualumu, turtais, galia ir prabanga. Todėl kiekvienas prekių ženklas bendradarbiauja dar ir su mados namais, kurie padeda sukurti prekės ženklo emociją. Ir tai gali būti „Prada“, „Dior“ ar „Dolce & Gabbana“ prekių ženklai. Ne paslaptis, kad save gerbiančios avialinijos uniformas personalui siuva aukštosios mados namuose. Ne vienai avialinijų kompanijai uniformas kūrė tokie garsūs dizaineriai kaip Gianfranco Ferre, Calvinas Kleinas, Davidas Caonas ir kiti.“


Dažnai gauna dovanų tikintis reklamos


Pristatant naują prekių ženklą dažnai pasitelkiamos garsenybės arba žinomi regiono veidai, nes taip greičiau sulaukiama žurnalistų dėmesio ir naujas prekių ženklas atsiduria žiniasklaidoje. Atrinktiems žinomiems žmonėms neretai tiesiog dovanojami naujų prekių ženklų produktai viliantis, kad tie žmonės apie juos kalbės ne tik draugams, bet ir viešai.


Ž. Grigaitis neslepia, kad ir jis gauna įvairių dovanų su prašymu jas pareklamuoti. Pavyzdžiui, prieš daugelį metų Lietuvoje pristatant dabar jau populiarų prekių ženklą „Crocs“, jis buvo vienas iš daugybės žinomų žmonių, gavusių tuos batelius dovanų. „Būsiu atviras: jau daugiau nei 20 metų bent kartą per savaitę gaunu pačių įvairiausių produktų ir paslaugų – nuo papildų ir grožio produktų iki nemokamų skrydžių. Mane ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse dažnai kviečia išbandyti įvairias SPA ir grožio procedūras, brangiausi Lietuvos viešbučiai siūlo įvertinti jų kambarius, personalo paslaugumą, o restoranai nori, kad dalyvaučiau naujų patiekalų degustacijose ir įvertinčiau virtuvės šefų paruoštas naujienas. Visų jų lūkestis – kad apie produktus ar paslaugas viešai būtų kalbama, kokie jie geri, skanūs, patogūs ar naudingi. Man tai patinka, tai mano gyvenimo būdas, darbas ir hobis kartu.


Tačiau nesu įpareigotas nei reklamuoti gautos prekės, nei apie ją viešai kalbėti. Žinoma, jei produktas ar paslauga man tikrai palieka įspūdį, pagiriu per kokį nors renginį ar interviu. Pristatant naują prekių ženklą rinkoje siekiama, kad jis būtų kuo plačiau matomas ir pristatomas, kitaip sakant, kad būtų sukurtas kuo didesnis buzas (šurmulys). Bet noriu dar kartą pabrėžti, kad tai jokiu būdu nėra ambasadoriavimas.“


Žilvinas Grigaitis
Žilvinas Grigaitis
MOTERIS / T. Kaunecko nuotr.


Viena atsakingiausių užduočių – atstovauti Lietuvai


Ž. Grigaitis, nuolat keliaudamas ir užmegzdamas naujų pažinčių su verslininkais, kultūros atstovais, politikais, diplomatinio rango žmonėmis, pristato ne tik save, bet ir Lietuvą. „Viena atsakingiausių ir svarbiausių užduočių mano gyvenime buvo ir yra atstovauti Lietuvai. Dabar jau daugelis Europoje žino, kad tai – viena iš Baltijos šalių, ir yra bent kažką apie ją girdėję, bet pasaulyje mes vis dar mažai kam žinomi. Kur nors Honkonge ar Melburne man pasakius, kad esu iš Lietuvos, daugelis tik nusišypso ir linksi galvą, tačiau jokio supratimo apie mūsų šalį neturi. Taigi šiuo klausimu dar reikia daug dirbti ir žinau, kad svetur svarbiausia mano pareiga yra kurti teigiamą Lietuvos įvaizdį. Gyvendamas Australijoje puikiai žinojau, kad bendraudami su manimi verslininkai, aukštuomenės ir kultūros srities atstovai mintyse kūrėsi ir Lietuvos įvaizdį. Žinojau, kad tai, ką kalbėsiu apie gimtąją šalį – jos politiką, ekonomiką, kultūrą, žmonių mentalitetą, – kokią ją pristatysiu, tokia ji ir liks kitų atmintyje. Todėl gerai pagalvodavau, ką pasakosiu ir kokius akcentus sudėsiu. Be galo myliu Lietuvą. Žinau, kiek daug mano seneliams ir tėvams teko dėl jos paaukoti, tad visada stengiuosi pabrėžti mūsų tautos privalumus – paminėti ir pristatyti garsiausius kultūros atstovus, menininkus ir sportininkus. Pasidžiaugti ir pasididžiuoti jų pasiekimais. Tikiu mūsų žmonių kūrybiškumu ir darbštumu, tad ne kartą jauniems menininkams padėjau užmegzti reikalingų ryšių su meno darbų kolekcionieriais ar juos paremti galinčiais verslininkais.“



Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis