Kaip natūraliais būdais stiprinti ir gydyti sąnarius

Dėl sąnarių ligų sukeltų negalavimų kenčia apie 30 proc. darbingo amžiaus žmonių, o tarp vyresnių nei 65 metai žmonių – net 70 proc. Radikaliausias gydymo būdas – sąnario keitimas. Bet gal galime pasistengti to išvengti?

Nors sąnarių ligos senos kaip pasaulis, iki šiol nėra iki galo nustatytos jų atsiradimo priežastys. Tiriant mumijas, nustatyta, kad šia liga sirgo net Egipto faraonai. Artritas yra pagrindinė nuolatinio neįgalumo priežastis pasaulyje ir antroji Lietuvoje. Artritas gali kilti dėl sąnario kremzlės degeneracijos (dažniausia reumatinė liga – artrozė). Jos priežastys įvairios: ilgai veikiantis krūvis, viršijantis sąnario galimybes, nutukimas, traumos. Pirmieji jos požymiai: traškantys sąnariai, ilgiau padirbėjus juos pradeda skaudėti, rytais sunkiai lankstosi. Uždegimas dažniausiai pažeidžia didžiuosius sąnarius (kelių, klubų), šiek tiek rečiau - juosmens srities ir smulkiuosius sąnarius.

Reumatoidinis artritas kur kas retesnė, bet invalidumą sukelianti liga. Ji gali užklupti bet kokio amžiaus ir lyties žmogų. Ši liga gali vystytis pamažu arba progresuoti staigiai, pažeisti delno, pirštų, pėdos sąnarius, o sunkesniais atvejais – ir inkstus, akis, nervus, kraujagysles ar širdį. Manoma, kad reumatoidinis artritas dažniausiai sąnarius pažeidžia simetriškai (pvz,. abiejų rankų tų pačių pirštų).

Sąnarių ligas gali lemti genetika, stresas, judėjimo trūkumas arba priešingai – per didelis fizinis krūvis, hormonai – moterys jomis serga tris kartus dažniau nei vyrai.

Senoji Rytų medicina, visada siejanti organų negalavimus su emocijomis, tvirtina kad sąnarių ligomis dažniau serga itin nuolaidaus būdo žmonės, neleidžiantys savo pykčiui, blogoms emocijoms prasiveržti.

Sąnarių skausmo priežastis gali būti ir podagra – medžiagų apykaitos sutrikimas, kai organizme susikaupia per daug šlapimo rūgšties. Šia liga dažniau serga vyrai. Podagra neretai nejuntama, išlenda į paviršių, kai šlapimo rūgšties kristalai jau būna kaip reikiant pažeidę audinius. Kartais priepuolį išprovokuoja trauma. Pirmas požymis dažniausiai būna kojos nykščio sąnario skausmas. Vėliau liga gali pakenkti inkstams.

Kaip sumažinti sąnarių ligų grėsmę ir jų keliamus nepatogumus

1. Atsikratykite viršsvorio. Kiekvienas papildomas kilogramas – tai krūvis, kurį tenka atlaikyti sąnariams.

2. Nesigydykite paūmėjimo metu. Intensyvias gydymosi procedūras darykit, kai skausmas aprims. Ledas malšina skausmą, bet negalima jo laikyti per ilgai. Skausmui apmalšus sąnariams geriau šilti kompresai.

3. Šarminkite savo meniu. Sąnariams labai kenkia rūgštūs produktai. Mažiau gerkite kavos, nerūkykite ir nevartokite alkoholio.

4. Periodiškai valykite organizmą. Kai kuriems sąnarių ligomis sergantiems tai labai padeda. Beje, badavimas taip pat neretai būna itin veiksmingas, tačiau reikia su tuo elgtis labai atsargiai, kad gydydami sąnarius, nepakenktume kitiems organams, neišsektume.

5. Mažiau vartokite aliejaus – jame daug omega 6 rūgščių, kurios organizmui nors ir labai naudingos, bet sąnariams kenkia. Nekenksmingiausi alyvuogių ir rapsų aliejai.

6. Valgykite daugiau žuvies. Įdomiai sąnarius veikia skirtingų rūšių žuvis – ungurys netinka, nes jame daug arachidono rūgšties, o ji skatina organizme susidaryti skausmo mediatorius. Užtat skumbrės, lašišos ir silkės tinka kuo puikiausiai. Skumbrės net vadinamos skausmo žudikėmis. O žuvyse esančios omega 3 rūgštys malšina uždegimus.

7. Sportuokite protingai ir saikingai. Joga, alpinizmas, futbolas, tenisas, badmintonas, šuoliukai, bėgimas, ypač turint viršsvorio ir avint netinkamą avalynę, sąnariams kenkia. Pasirinkite plaukimą, vaikščiojimą, mankštą su treniruokliais. Nors skaudant sąnariams nelabai norisi sportuoti, tačiau visiškas nejudrumas juos ne tausoja, bet dar labiau stingdo. Be to, atrofuojasi raumenys ir dar labiau padidėja sąnariams tenkantis krūvis, jie prasčiau aprūpinami krauju.

8. Nesėdėkite ilgai toje pačioje padėtyje – tai trikdo kraujotaką ir kenkia sąnariams.

9. Laiku gydykite anginą ir kitas infekcines ligas, nes jos neretai komplikuojasi į sąnarių uždegimus, sukeldamos negrįžtamus pokyčius.

10. Daugeliu atvejų padeda purvo, negyvojo vandens kompresai, vaistažolių vonios, gimnastika vandenyje.

11. Išmokite atsipalaiduoti, labiau rūpinkitės savimi – truputis egoizmo labai sveika sąnariams.

LIAUDIŠKI RECEPTAI SĄNARIAMS

Laurų lapų nuoviras
Laurų lapų poveikį sąnariams minėjo dar Avicena. Kai kurie ligoniai teigia, kad po 2 savaičių gydymosi jų nuoviru sąnariai tampa lankstesni ir mažiau reaguoja į oro permainas.

5 g smulkintų lauro lapų kelias minutes pavirkite 300 ml vandens, supilkite į termosą ir palaikykite 4-6 valandas. Nukoštą skystį išgerkite mažais gurkšneliais per 12 val. Būtinai darykite pertraukas, negerkite visko vienu mauku. Taip gydomasi tris dienas iš eilės. Po savaitės gydymo kursą pakartokite, beje, tada patariama maitintis vegetariškai. Pirmus metus laurų lapais gydomasi kas 3 mėnesius, vėliau – kartą į metus.

Pušų vonelės
Sergant lėtiniu sąnarių uždegimu padeda pušų vonelės. Šviežiai nuskintas pušų šakeles užplikykite verdančiu vandeniu ir skystį atvėsinkite. Kojas mirkykite 15-30 min. Po procedūros reikėtų šiltai jas apvynioti ir pagulėti lovoje.
Tokios pat veiksmingos yra ir karklo žievių vonelės.

Avižų vonelės
Nuo reumatoidinio artrito ir podagros padeda avižų vonelės. 200-300 g smulkintų avižų ir jų šiaudų užplikykite 5 l vandens, pavirkite pusvalandį. Iki 37 laipsnių atvėsusiame vandenyje kojas mirkykite 20-30 min. Gydymo kursas 6-8 vonios.

Parengta pagal knygą „Visaverčio gyvenimo vadovas“ („Alma littera“).

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis