Namus menininkė Agnė Kišonaitė kūrė su didele meile, o nemažai dalykų su vyru padarė savo rankomis

Vilnietės menininkės Agnės Kišonaitės (35 m.) butas atspindi jos natūrą: veikli kūrėja tvirtai žino, ko nori, ir neatidėliodama įgyvendina savo idėjas. Menininkė sako, jog namus su vyru kūrė turėdami atsarginį planą – kad juos būtų galima keisti pagal namiškių poreikius ar paversti galerija.

Agnė Kišonaitė su vyru skaitmeninės reklamos agentūros vadovu Mantu Kubiliumi ir pusantrų metų sūneliu Henriu gyvena sostinėje, Naujamiestyje, senos statybos daugiabutyje. Į XX a. pradžioje statytą namą šeima atsikraustė prieš ketverius metus. Pastatas šliejasi prie ramios gatvės, garsus sulaiko ir storos sienos, tad menininkė džiaugiasi galėdama pabūti tyloje.


Vieta gyventi ir dirbti


A. Kišonaitė pasakoja, kaip ilgai jie su vyru būstus nuomojosi, o kai apsisprendė dairytis pirmųjų nuosavų namų, ieškojo įdomių centre, sename name, kuriame būtų patalpa ir dailės studijai įrengti. Dar pora norėjo tokių, kad įsirengti galėtų pagal savo skonį. Šį būstą šeima pirko prieš įvedant eurą – tuo metu, kai žmonės suskubo investuoti į nekilnojamąjį turtą, o agentai dirbo išsijuosę. Butą jiedu su vyru apžiūrinėjo kartu su dar dviem potencialių pirkėjų poromis, tad sprendimo pirkti neatidėliojo. Menininkė sako, kad renkantis būstą jai buvo svarbi ir gera aura. Agnė išsiaiškino, kad prieš juos čia, iš senelio paveldėtuose namuose, gyvenusi šeima užaugino penkis sūnus.



1. Meno Agnės Kišonaitės namuose daugiau nei augalų, ji augina tik du vazoninius kokosus ir anytos dovanotą karpažolę
1. Meno Agnės Kišonaitės namuose daugiau nei augalų, ji augina tik du vazoninius kokosus ir anytos dovanotą karpažolę
MOTERIS / A. Stanevičienės nuotr.



Butas trečiajame, viršutiniame, namo aukšte buvo geras, bet, kūrėjos matymu, nekaip suplanuotas – 86 m² plotas buvo sudalytas į šešis pereinamus kambarėlius. Didžiąją dalį vidinių sienų naujakuriai išgriovė, ir bute iš esmės liko dvi atskiros erdvės. Pirmojoje, į kurią įsileidžiami lankytojai (anksčiau Agnė čia vesdavo tapybos pamokas) ir svečiai, yra svetainė su virtuve, studija, koridorius ir tualetas. Jei prireiktų, pasak menininkės, atvirą dailės studiją galima būtų atskirti stikline pertvara, bet kol kas be šios yra patogiau. Dailininkė tapo greitai džiūstančiais bekvapiais akriliniais dažais, tad atskirti dirbtuvės nėra reikalo. Antrojoje, asmeninėje ir tik šeimininkams skirtoje, erdvėje yra miegamasis, drabužinė ir vonia.



„Gervę“ ir kitus savo paveikslus A. Kišonaitė ėmė tiražuoti, – reprodukcijos puikiai tinka namams dekoruoti
„Gervę“ ir kitus savo paveikslus A. Kišonaitė ėmė tiražuoti, – reprodukcijos puikiai tinka namams dekoruoti
MOTERIS / A. Stanevičienės nuotr.



Moteris pasakoja, kad remontuojant būstą vyras rūpinosi techniniais sprendimais, o ji planavo erdves, kūrė interjerą. Beje, Agnė yra įgijusi tris dailės specialybes: grafinio dizaino, vizualinės komunikacijos ir interjero dizaino.



Šio Agnės portreto autorė – fotomenininkė Žaneta Pau. Jį žmonai padovanojo vyras
Šio Agnės portreto autorė – fotomenininkė Žaneta Pau. Jį žmonai padovanojo vyras
MOTERIS / A. Stanevičienės nuotr.



Veidrodėli, veidrodėli


Pasak menininkės, šiuos namus jiedu su vyru kūrė su didele meile, o nemažai dalykų, tarp jų – medinius lubų apvadus auksiniais krašteliais, padarė savo rankomis. Naujakuriai stengėsi išsaugoti tai, kas bute buvo vertinga, tarkim, dvivėres duris tarp svetainės ir miegamojo, – restauruoti jas vežė į Klaipėdą. O štai langai jau buvo tokie „pavargę“, kad teko užsakyti naujus, tačiau šie atkartoja senuosius.


Agnė sako, kad sienų, apskritai – viso buto, spalvas rinkosi kuo neutralesnes, kad tiktų eksponuoti paveikslus. Buto grindų spalvos skiriasi – svetainėje klasikiniu eglutės raštu išklotas ąžuolo parketas yra natūralios medžio spalvos, o studijos erdvėje pamažu pereina į baltą.


Durų į balkoną apvadus menininkė sumanė padaryti veidrodinius. Veidrodžiais išklijuota ir siena tarp viršutinių ir apatinių virtuvės spintelių. Pasak A. Kišonaitės, netradicinis sprendimas pasiteisino, nes veidrodžiai plečia erdvę, o jei apsitaško, lengva nuvalyti.



Agnės sukurtas blondinės žydrame fone portretas „Grožio papildai“
Agnės sukurtas blondinės žydrame fone portretas „Grožio papildai“
MOTERIS / A. Stanevičienės nuotr.



Paveikslams – ne tik sienos


Dalis baldų, kuriais apstatytas butas, yra Agnės autoriniai kūriniai. Tarkim, svetainės staliukas su ratukais yra pagamintas iš seno dailininkės išpiešto lagamino. Fotelį ir kėdę puošia A. Kišonaitės kurti paukščiai: ant kėdės nugarėlės nutapytas povas, o fotelis aptrauktas austu lininiu audeklu su zyle. Svetainės kilimą su sniegena taip pat sukūrė dailininkė.


„Dabar man – paukščių periodas“, – šypsosi Agnė.



Virš garso kolonėlių kabo pirmasis ant drobės 2010-aisiais nutapytas A. Kišonaitės paveikslas „Mano mylimiausi bateliai“
Virš garso kolonėlių kabo pirmasis ant drobės 2010-aisiais nutapytas A. Kišonaitės paveikslas „Mano mylimiausi bateliai“
MOTERIS / A. Stanevičienės nuotr.



Moteris pasakoja, kad naminių gyvūnų auginti dėl alergijos negali, tačiau yra prisijaukinusi ir savo balkone lesina du balandžius – šiuos atskiria iš kitų paukščių pulko. „Net Henris šiuos balandžius pažįsta, tik dar nemoka ištarti, vadina juos bandžiais“, – juokiasi pašnekovė.


Svetainėje stovinti medinė intarsijomis puošta veidrodžio dalis Agnei yra brangi dėl to, kad šį baldą sukūrė jos tėvas Kazimieras Kišonas. Tėčio, inkrustacijų ir intarsijų meistro, nebėra jau dvidešimt metų, – jį dukrai primena ne tik veidrodis, bet ir ir koridoriuje kabantis senas tėčio portretas, tik jo autoriaus moteris nežino. Kitą koridoriuje kabantį portretą – vyro Manto – nutapė žmona, tai jos padėka sutuoktiniui už staigmeną. Jis fotografijų parodoje slapta nupirko ir padovanojo fotomenininkės Žanetos Pau sukurtą Agnės portretą.



Koridoriuje – Agnės tapytas vyro Manto portretas
Koridoriuje – Agnės tapytas vyro Manto portretas
MOTERIS / A. Stanevičienės nuotr.



Aplinką tausojantis menas


A. Kišonaitė nepriklausoma menininkė yra jau aštuonerius metus, kuria intensyviai, tad sako, kad iš kūrybos galima gerai gyventi.


„Visada daug dirbau ir tebedirbu, štai 2017-aisiais, nors gimė Henriukas, įgyvendinau dvylika projektų. Dabar kiekvieną mėnesį įgyvendinu po keturis projektus“, – skaičiuoja moteris. Auginti sūnų jai padeda mama Zita.


Svetainėje akį traukia menininkės sukurta mozaika „Stiklo pūtimas“, sukomponuota iš 1969 naudotų nagų lako buteliukų ir sverianti solidžiai – beveik 100 kg. O štai buteliukuose buvę lako likučiai buvo ištaškyti ir virto paveikslu, šis kaba irgi svetainėje.



„Kurti vitražą buvo įdomu ir todėl, kad lako buteliukai buvo įvairių formų, ne tik kvadratiniai“, – sako Agnė
„Kurti vitražą buvo įdomu ir todėl, kad lako buteliukai buvo įvairių formų, ne tik kvadratiniai“, – sako Agnė
MOTERIS / A. Stanevičienės nuotr.



Meno kūriniais Agnė pavertė ne tik šias kosmetikos priemones. Vienai labiausiai kūrėją išgarsinusių instaliacijų „Lūpdažių bokštas“ menininkė panaudojo 18 399 lūpų dažų tūbelių. Šis darbas buvo eksponuotas Honkonge ir pateko į Guinneso rekordų knygą, tai patvirtina studijos erdvėje kabantis diplomas.



Šį paveikslą Agnė sukūrė iš nagų lako likučių
Šį paveikslą Agnė sukūrė iš nagų lako likučių
MOTERIS / A. Stanevičienės nuotr.



„Mane, kaip ir kitus menininkus, veikia aplinka, tai, kaip gyvenu“, – sako pašnekovė. Kai susirgo diabetu, ėmė kurti koliažus iš naudotų diagnostinių juostelių, skulptūrą iš nereikalingų insulino švirkštų. „Juostelės – labai estetiškos. Stengiausi, kad koliažai būtų lengvi, – tarsi patvirtintų, kad ir sergant galima gyventi įdomų, visavertį gyvenimą“, – sako moteris.


****

Žurnalas „Moteris“, 2019'01


Prenumeruoti žurnalą „Moteris“ ženkliai pigiau galite čia.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis