Nauja 2026 m. „Chanel“ kolekcija, pristatyta Niujorko metro, – duoklė ilgametei mados namų meistrystei ir kvietimas pažvelgti į niekuomet nemiegantį didmiestį kitu kampu. Tai pirmoji kūrybos vadovo Matthieu Blazy „Métiers d'Art“ kolekcija, sukurta garsiesiems prancūzų mados namams.
Niujorko metro – lyg kino ekranas
Amatų meistrystę išaukštinančioms CHANEL „Métiers d'Art“ kolekcijoms įkvėpimo kasmet semiamasi iš skirtingų miestų – nuo Londono iki Tokijo. Šį kartą 2026 m. „Métiers d'Art“ kolekcija atkeliavo į Niujorką, o pagrindine šou vieta pasirinktas požeminis metro, tapęs jungiamuoju tašku tarp mados namų istorijos, kino pasaulio, popkultūros simbolių ir šiuolaikinių dizaino sprendimų. Kaip teigė „Chanel“ kūrybos vadovas M. Blazy, Niujorko metro priklauso visiems – juo naudojasi studentai, išradėjai, valstybės tarnautojai ar paaugliai. Metro verda savu gyvenimu, čia gausu mįslingų, tačiau nuostabių susitikimų. Kiekvienas, atrodydamas unikaliai, metro skuba savo keliu ir kiekvienas čia, lyg tikrame kino ekrane, yra savo istorijos herojus.

Pasak „Chanel“, Niujorkas ir jo požeminis metro pasirinktas kaip žmogaus gyvenimo simbolis ir mados metafora – nuolatinis kismas, nuolatinis judėjimas pirmyn, tačiau be aiškios pabaigos. Rodos, kiekviename posūkyje laukia drama ir akimirkos žavesys, žadantis naujas pažintis. Šios kolekcijos idėją „Chanel“ prilygino „metro subkultūrai“ – čia, pasitelkus mados namų meistrystę, tai, kas kasdieniška, tampa nepaprasta.

2026 m. „Métiers d'Art“ kolekcija – tarsi skirtingų veikėjų kupina kino juosta. Metro podiumu žengę modeliai atspindėjo vis kitokią asmenybę. Nuo prabangiai atrodančių aukštuomenės damų, naujai interpretuotų superherojų, elegantiškų biuro darbuotojų, senjorių, kabareto šokėjų iki skubančių mamų – visos „Chanel“ moterys keliavo savo keliais, tačiau visų jų įvaizdžius jungė neprilygstama mados namų meistrystė.
Tarp modelių – ir Coco Chanel
Kolekcijoje galima įžvelgti ir pačios Coco Chanel atspindžius. Metro stoties grindiniu žengė manekenė, vilkinti leopardų kailio raštu margintą kostiumėlį, įkvėptą leopardų dėmėmis nusėto palto, kadaise vilkėto dizainerės Gabrielle Chanel. Kita manekenė buvo pasipuošusi juodu megztiniu, dabintu „art deco“ stiliaus segėmis, įsegtomis lygiai taip, kaip jas mėgdavo segėti ir pati Coco Chanel.

Rankų darbo stebuklai
Šia kolekcija M. Blazy pakvietė žiūrovus į laiko kelionę, apimančią ištisą šimtmetį: nuo XX a. trečiojo deš. iki mūsų dienų. Išskirtinis dėmesys teko Niujorko architektūrą puošiančiam „art deco“ stiliui, kurio užuominas galima išvysti nuostabiai rankomis siuvinėtuose sijonuose, suknelėse bei aksesuaruose.

Skirtingi laikotarpiai ir personažai pasakojo įkvepiančią istoriją, kurios herojus jungė mados namų puoselėjami amatai. Tai lyg žaisminga ir elegantiška, praktiška ir ekscentriška meilės istorija tarp Paryžiaus ir Niujorko. Išskirtinius modelius šiai 2026 m. „Métiers d'Art“ kolekcijai sukūrė „Chanel“ priklausančių dirbtuvių „le19M“ meistrai. Tai siuvinėjimo dirbtuvės „Atelier Montex“ bei „Lesage“, avalynės meistrai „Massaro“, auksakaliai „Goossens“, skrybėlininkai „Maison Michel“ bei plunksnų meistrai „Lemarié“.

Tik akylai įsižiūrėjus galima pastebėti neįprastus meistrų rankomis užgimusius mados stebuklus. Iš pirmo žvilgsnio paprastas džinsinis kostiumėlis iš tiesų pasiūtas iš šilko, o dryžuotas dalykinio stiliaus kelnių kostiumas „margintas“ baltomis linijomis, nuo... iki... siuvinėtomis rankomis.

„Flapper“ stiliaus suknelės, puoštos kerinčiomis plunksnomis, vilkimos šiuolaikiškai – prie plačių kūno spalvos kelnių, o flaneliniai marškiniai perkurti prabangiai – pasiūti iš specialiai mados namams „Chanel“ nuausto tvido.

Niujorko aidai
Kolekcijos įkvėpimu tapo Gabrielle Chanel viešnagė Niujorke 1931 m., pakeliui į Holivudą ir atgal. Būtent Niujorko centro, o ne Holivudo aplinka sustiprino dizainerės tikėjimą, kad jos kūryba, išsiskirianti šiuolaikišku požiūriu į madą, bus patraukli ir gyvenantiems svetur. Prieš sugrįždama į Paryžių, Coco Chanel atrado tuos, kurie Niujorke savaip perėmė „Chanel“ stilių. Madmuazelė grįžo į Europą kupina naujų idėjų – tai viena iš daugybės priežasčių, kodėl „Chanel“ taip myli Niujorką.
