Nuo grunge revoliucijos iki akinių imperijos
Marc Jacobs gimė 1963 metais Niujorke ir greitai atrado aistrą madai. Studijavęs Parsons dizaino mokykloje, 1986 metais kartu su ilgamečiu verslo partneriu Robertu Duffy pristatė savo pirmąją kolekciją, kuri sulaukė pripažinimo, nes jis jau tada peržengė ribas, derindamas klasikinius siluetus su eksperimentiniais elementais.
Jo garsioji 1992 metais pasirodžiusi „grunge“ kolekcija, sukurta Perry Ellis mados namams, taip sukrėtė anuometinę konservatyvią mados industriją, kad jis neteko darbo. Bet būtent ši kolekcija pavertė jį kultiniu dizaineriu. Tai, kas tuomet atrodė kaip pralaimėjimas, tapo jo karjeros startu: 1993 metais Niujorke Jacobs įkūrė savo vardo mados namus. Netrukus jie tapo sinonimu nepriklausomai madai, kur susitinka klasikinė amerikietiška estetika, prancūziška įtaka (dėl jo darbo Louis Vuitton kūrybos vadovu 1997–2013 metais) ir konceptualus požiūris į madą. Prabangos ir gatvės stiliaus deriniai, ironija, popkultūros citatos ir polinkis į teatrališkumą tapo tarsi jo autoriniu parašu.
Akinių vizija ir dėmesys meistrystei
Kai 2006 metais Marc Jacobs pristatė pirmąją akinių kolekciją bendradarbiaudamas su italų akinių pramonės milžinu „Safilo Group“, skeptikų buvo daug. Bet kolekcija, kaip ir viskas, prie ko prisiliečia Jacobs, netrukus tapo kultine. Pirmosios kolekcijos buvo orientuotos į jauną, miestietišką auditoriją ir pasižymėjo žaismingu dizainu. Tačiau labai greitai jo kuriami akiniai tapo ne tik funkcionaliu aksesuaru, bet ir svarbia mados išraiškos forma su unikaliu charakteriu.

Jacobs akiniai visada atspindėjo jo kūrybinį stilių: netikėtas formas, ryškius logotipus, geometrines linijas ir retro įkvėptas detales. Jacobs į akinių kūrimą įtraukė savo maištingą dvasią, eksperimentuodamas su neįprastomis formomis, spalvomis ir medžiagomis.
Aviatorių stiliaus, katės akies rėmeliai ir geometrinės formos tapo prekių ženklo vizitinėmis kortelėmis. Kaip ir itin akylas dėmesys meistriškumui – kiekviena akinių pora yra pagaminta iš aukščiausios kokybės medžiagų, užtikrinant ilgaamžiškumą ir komfortą.

2025 metų akinių kolekcija: kai forma šaukia garsiau nei žodžiai
Naujausia Marc Jacobs 2025 metų akinių nuo saulės kolekcija pavadinta paprastai, bet drąsiai – „THE SUNGLASSES“. Kolekcija yra dalis populiarios „THE“ linijos, kuriai taip pat priklauso tokie hitai kaip „THE TOTE BAG“ ar „THE SNAPSHOT“. Kolekcijos pristatymas vyko Niujorko „Nine Orchard“ stogo terasoje – vietoje, kur susitiko miesto elegancija, energija ir Jacobs vizija.

Tai tarsi manifestas tiems, kurie nori būti pastebėti, bet nepaaiškinti. Įkvėpta 90-ųjų Niujorko dvasios, klubų kultūros ir oversize siluetų, kolekcija balansuoja tarp nostalgiško kinematografiškumo ir ryškaus futurizmo. Kai kurių modelių rėmeliai primena architektūrines skulptūras, kiti – spalvų pliūpsnius, tarsi paimtus iš Jacobs mėgstamo Davido Bowie garderobo.
Forma čia svarbesnė nei funkcija, bet funkcija – nepriekaištinga: aukštos kokybės acetatas, UV apsauga, ergonomiškas dizainas. Kiekvienas modelis – tai istorija, kurią gali skaityti… akimis.

Marc Jacobs niekada nebuvo dizaineris, kuris tiesiog seka tendencijas – jis jas kuria. Jo akinių kolekcijos tai įrodo su kiekvienu nauju modeliu. 2025 metų „THE SUNGLASSES“ linija yra ne tik estetikos triumfas, bet ir kvietimas būti matomam, būti kitokiam, būti savimi. Madą kuria ne daiktai, o žmonės, kurie drįsta juos dėvėti kitaip.
Užsukite į „Fielmann" optikas ir išlaisvinkite savo asmenybę kartu su „Marc Jacobs“!