Rygos mados savaitė – didžiausias regiono mados podiumas

Dukart per metus organizuojama Rygos mados savaitė – prestižinis ir solidus, lygių sau neturintis Baltijos šalių renginys, ne tik pristatantis rimtus Latvijos mados ženklus, bet ir sukviečiantis mados sferos atstovus iš kaimyninių valstybių. 

Renginys kasmet pritraukia ir užsienio spaudos atstovų dėmesį, tad nenuostabu pirmose eilėse išvysti tokių leidinių, kaip „Vogue“, „Elle“, „Schön!“, „Metal“ bei kt. mados redaktorius be apžvalgininkus. MOTERS žurnalas taip pat tradiciškai yra kviestinių svečių sąraše. Ta proga įspūdžiai tiesiai iš pirmosios podiumų eilės. 


Rygos mados savaitė – unikalus renginys, kuris kitąmet švęs garbingą 20-ies metų jubiliejų. Tęstinumas, kokybė, puiki informacinė sklaida užtikrina šio beveik savaitę trunkančio renginio sėkmę. Ne gana to festivalis pabrėžia aktualius tvarios mados aspektus. Šiemet pagrindiniu moto tapo šūkis „Mada yra menas“. Programoje dalyvavo daugiau nei 17 mados ženklų, tarp kurių tiek gerai žinomi vardai, tiek ir debiutantai. Šiemet savo pirmąją kolekciją ant Rygos mados savaitės podiumo pristatė ir lietuvių dizainerė Rimantė Rimgailaitė. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas ir parodomoms, kurios apjungė madą ir vizualųjį meną. Festivalis simboliškai paminėjo ir legendinio britų dizainerio Alexanderio McQueeno 55-ąjį gimtadienį. Buvo demonstruojamas biografinis filmas, o mados savaitės pagrindinio plakato įvaizdis, įkvėptas šio kūrėjo estetikos, buvo sukurtas dirbtinio intelekto pagalba. Pagrindiniu atidarymo renginiu tapo seminaras ir panelinė diskusija tema "Sąmoninga mada šiandien", kurioje pasisakė žymūs Latvijos ir tarptautiniai pramonės ekspertai.


Pirmoji kolekcijų pristatymo dalis vyko naujoje neįprastoje vietoje – biurų komplekse "Verde". Čia dizainerė Jekaterina Shehurina (mados ženklas "Katya Katya") pristatė šiuolaikišką vestuvių suknelių kolekciją. Tuo tarpu Latvijos mados namai "Verens" pademonstravo unikaliu besiūliu metodu kurtus modelius. Anna Kruz, siekdama išreikšti moteriškumo įvairovę ir eleganciją, pasinaudojo klasikiniais siluetais, kuriuos papildė ekstravagantiškomis detalėmis ir medžiagomis. Ta pačią dieną renginio svečiai susipažino su trimis debiutinėmis Baltijos šalių dizainerių kolekcijomis: "Rimgailaite Costume" (Lietuva), "Henna" (Latvija), "ABFD Swimwear" (Estija). Pagrindiniame mados savaitės podiume, tradiciškai įsikūrusiame renovuotame „Hanzas“ perone, naujausias kolekcijas pristatė tokie ženklai kaip Iveta Vecmane, Natalija Jansone, Selina Keer, Una Bērziņa, "BAE by Katya Shehurina", „Moel Bosh“, "Dobrzanska", "Ivo Nikkolo" bei stilizuota „Stockmann“ mados ženklų kolekcija.





Rygos mados savaitė turi savo atpažįstamą veidą ir lyginant su kitų Europos mados sostinių savaitėmis išsiskiria praktiškumu, aiškiu ryšiu su vartotoju, nuosaikia ir universalia elegancija. Tai liudija ir nuolat renginyje atsikartojantys vardai, kurie savo sėkminga veikla ir pardavimais įrodo, jog būtent toks mados dizainas yra aktualus Baltijos šalių regione. Nors renginys svetingas ir stengiasi plėsti savo geografiją (dalyvauja ženklai iš Lenkijos, Uzbekijos), dominuoja latvių kūrėjai, kurie puikiai pažįsta vietos rinką ir paiso jos įnorių, kurie kiek prasilenkia su tarptautinėmis šiuolaikinės mados tendencijomis. Vis dėlto negalima nepasidžiaugti, kad turime vis labiau mados žemėlapyje įsitvirtinančią lokalią mados savaitę. Tai verčia pasitempti ir patiems pagalvoti apie alternatyvų festivalį, kuris ne tik sugebėtų užpildyti minėtas spragas, bet galėtų pasigirti tokia pat ilgalaike sėkme ir dėmesiu.


Dėkojame „Baltic fashion federation“.


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis