Collina Strada – netradicinės mados dizainerė

Išvydę šios itin perspektyvios jaunos dizainerės kuriamus drabužius, neabejotinai pakeisite požiūrį į šiuolaikinę madą. Po Collinos Strados slapyvardžiu besislepianti amerikiečių kilmės dizainerė Hillary Taymour per ironijos prizmę siekia skleisti pasauliui, kovojančiam su visuotine klimato kaita, svarbią žinią. 2009 metais Niujorke įkurtas išskirtinės estetikos prekių ženklas kalba apie sąmoningumą, tvarias idėjas ir tai, kaip kiekvienas galime prisidėti prie planetos išsaugojimo. Drabužiais perteikiami humoras, jaunystė ir praktiškumas neliko nepastebėti ir vienų progresyviausių šių dienų mados namų „Gucci“.

Collina išvertus iš italų kalbos reiškia kalvą, o Strada – kelią. Dizainerė sako, jog jai patinka, kaip abu žodžiai skamba kartu, tačiau šiame junginyje slypi daug daugiau prasmės. Tai iš esmės reiškia pasivaikščiojimą ant kalvos krašto, o gal ir mūšį ant jo ir, pasak dizainerės, žymi kovą su klimato kaita. Išlikti ištikimai savo ketinimams ir tapti visiškai tvariu ir skaidriu prekių ženklu yra pagrindinė kūrėjos misija.


Hillary kolekcijos žaismingos ir šokiruojančios, jose susipina netradiciniai medžiagų ir spalvų derinimo principai. Dizainerės drabužiai – labiau meno kūriniai, peržengiantys visas tendencijas, o per pastaruosius kelis sezonus prekių ženklo kūriniuose tarsi matomas patirtas sąmonės ir kūrybiškumo pabudimas. Nors mados verslas toli gražu nėra tik kūrybinis procesas, kūrėja vengia tapti pernelyg komerciška, o išlikdama sąžininga pati sau, neskatina pirkti jos kuriamų drabužių. Suprasdama, ką žmonės iš tikrųjų perka ir dėvi kasdieniame gyvenime, ji kalba apie tai, kad nors didžioji dalis jos kolekcijų gaminama iš perdirbtų audinių, tai dar nėra 100 % tvaru, kadangi to padaryti beveik neįmanoma: „Žinau, kaip sunku yra išgauti tvarias medžiagas, o gaminant dideliais kiekiais šis procesas tampa dar sudėtingesnis, todėl tikėti prekės ženklais, bylojančiais apie gaminių tvarumą, yra mažų mažiausiai naivu. Žmonės gamina batus Maroke, pakuoja juos Italijoje, o ant pakuotės užklijuojamas lipdukas „Made in Italy“. Daugiausia, ką mes kada nors esame pagaminę, tai 500 vienetų vieno modelio drabužių. Tačiau visa gamyba vyksta vietoje ir tai padaryti žymiai lengviau, kai esi ne taip plačiai žinomas kūrėjas“, – viename interviu pasakojo Hillary.


Collina Strada – netradicinės mados dizainerė
Collina Strada – netradicinės mados dizainerė
Vida Press


Taigi, jei abejojate dėl mados pasaulio santykio su tvarumu, esate ne vienas – dizaineriai ir pirkėjai jau skeptiškai vertina šį terminą, kuris, be abejo, atsirado palyginti visai nesenai. Nepaisant to, diskretiškiems dizaineriams klimato krizė suteikia galimybę atsakingiau, kūrybiškiau ir sumaniau galvoti apie tai, kaip jie naudoja audinius ir kiek daiktų pagamina. Jau dabar daugelis prekės ženklų, įskaitant ir Collinos Strados, ragina savo klientus pirkti mažiau. Žinoma, pokyčių rezultatai turėtų daryti dar griežtesnį ir tikslingesnį poveikį, tačiau, norint išlikti rinkoje, skatinant vartotojus pirkti mažiau, neišvengiamai susiduriama su problema: koks „terminas“ iš tikrųjų parduodamas?


H. Taymour manymu, švietimas apie šiandieninę mados industriją yra keblus, nes stokojama daug informacijos. Dizainerė teigia, kad esminis jos prioritetas yra kurti galimybes dalytis informacija apie atsakingesnį vartojimą. „Kol kas nėra tokios bendruomenės, kuri atvirai dalytųsi patarimais, kaip gamybą padaryti kuo tvaresnę, o jei ir yra, tuomet informacija nėra nemokama. Žinodama, kad šiame pasaulyje nieko nėra nemokamo, labai norėčiau turėti galimybę Niujorke surengti apskritojo stalo diskusijas apie tai, kaip tokią informaciją padaryti prieinamesnę. Nes tai skirta pasauliui. Tai ne mums“, – sakė ji.


Collinos Strados raginimai prisidėti prie atsakingesnio gyvenimo būdo yra paprasti: pirkti vietinės gamybos siūlomą produkciją, užsiauginti maisto patiems, nenaudoti plastiko ir patiems pasigaminti drabužius, net jei šie sukurti pagal jos dizainą. Dizainerė itin išpopuliarėjo per pirmąjį pandemijos laikotarpį, kuomet, pagaminusi stilingas apsaugines veido kaukes, parodė, kaip tokias pačias kaukes pasigaminti namuose. Siekdama veikti kaip socialinių pokyčių propaguotoja, Collina Strada atstovauja platformai, susijusiai su socialinėmis iniciatyvomis ir sąmoningu vartojimu. O norėdama sumažinti tekstilinių atliekų kiekį, bendradarbiauja su „The OR Foundation“, kur ieškoma būdų, kaip panaudotus drabužius prikelti pakartotinai, taip imdamasi dar tikslingesnių veiksmų bei pokyčių ekologiško dizaino link. Įdomu tai, jog apie klimato krizę dizainerė nekalba galvoje turėdama kokį nors niūrų pražūties scenarijų. Jos pozicija tiek drabužių dizaino, tiek socialinio aktyvumo temomis yra skleisti optimizmą ir viltį. Visuomet žaismingų, drąsių ir ekstravagantiškų kolekcijų (pradedant tapyba ir baigiant siuvinėjimais) kūrėjos drabužiai įkvepia naują gyvybę pakartotinai panaudotiems audiniams. Ji ypatingą dėmesį skiria grafikai ir piešiniams: 2020 m. šaltojo sezono kolekcijoje derindama chaotiškus Jeano Paulio Gaultierio atspalvius ir vakarėlių energiją, dažais ir žaismingu „tie-dye“ raštu išmargino kelnes, tapusias išskirtiniu vyriškos mados pasiūlymu. Išskirtinė ir 2021 m. pavasariui ir vasarai kurta kolekcija, kurioje susipina šiuolaikiškumas ir praktiškumas – originalaus gėlių rašto suknelės su krištolo dirželiais bei džemperiai su žaismingais rankomis pieštais atspaudais.


Nuo tada, kai vardas Collina Strada buvo įtrauktas į „Gucci“ reklamuojamą kino festivalį „GucciFest“, Hillary Taymour kūryba sulaukė didelio pripažinimo. Kai klimato kaita verčia nerimauti, o mūsų gyvenimui grėsmę vis dar kelia pandemija, kūrėja žengia į priekį su humoru, sukurdama virtualų „Collina Land“ pasaulį. Iš esmės tai yra vaizdo žaidimų anonsas, išleistas kartu su kompiuteriniu penkių lygių vaizdo žaidimu. Modeliai buvo aprengti ir nuskaityti pagal kiekvieno lygio tematiką bei pateikti jų avatarai. Penkiais – ūkio, ledynų, dykumos, vaizduotės ir povandeninių žaidimų pasauliais perteikiami visi klimato kaitos tikslai. Pavyzdžiui, „Ūkio Pasaulis“ yra vieta, kurioje žaidėjas trypia miško gaisrus ir renka maistą savo bendruomenei, po vandeniu renka plastiką, o ledo pasaulyje užšaldo tirpstančius ledynus, užšaldydamas ir tiltą tarp dviejų vandenynų. Avatarai yra perspektyvi nauja mados pramonės rinka ir dizainerė tai puikiai supranta. Pasak jos, šis virtualus žaidimas ne tik perteikia jos prekių ženklo esmę, bet ir edukuoja bei pakelia nuotaiką (šį žaidimą parsisiųsti ir patiems išmėginti galima interneto puslapyje www.collinastrada.com).


Užgriuvus antrajai pandemijos bangai, dizaineriams teko gerai pagalvoti, kaip klientams pristatyti taip ilgai kurtas savo kolekcijas, todėl vietoj tradicinio mados šou kartu su kolega Charlie Engmanu Collina Strada pristatė virtualią vaizdo šalį pavadinimu „Mielas pokytis“ („Change is Cute“). Šių metų pavasario ir vasaros kolekcijos drabužiai stebina išskirtiniu meniškumu ir 3D animacija, o 11 minučių trukmės filme vaidina ir profesionali sportininkė Ce’Aira Brown, poetė Precious Okoyomon ir neįgaliųjų teisių aktyvistė Emily Barker. Vaizdo įraše rodomi įvairūs žmonės, bėgantys ir šokinėjantys keliuose skirtinguose ūkiuose, vaizduojamos karvės ir varlės bei šokantys dailininko Seano-Kierre’o Lyonso gėlių personažai. Filmo pabaigoje garso takelyje skamba eilutė: „Varlės mielos, bet permainos mielesnės.“


Mes visi tikimės pokyčių. Atrodo, kad Hillary nuolat galvoja apie kiekvieno elemento, kurį kuria, poveikį. Šioje pramonėje ir šiame pasaulyje Collina Strada yra nuoširdžiai atsidavusi tam, kad pokyčiai vyktų, kad ir kokia stačia kalva būtų.



Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis