Mūsų genuose užkoduotas poreikis palikti kažką po savęs – tikėtina, kažką, kas gera ir gražu

Aplinkai draugiškų produktų elektroninės parduotuvės „Urban Earth Lovers“ bendraįkūrėjos Laura Prievelytė-Juknė (28 m.) ir Miglė Makuškaitė (28 m.) teigia, kad galimybė prisidėti prie švarios ir žalios aplinkos išsaugojimo teikia didelį pasitenkinimą ir motyvuoja tausoti gamtą šiandien.

Politikos mokslus baigusi Laura ir ekonomiste tapusi Miglė, baigusios studijas, įšoko į darbo rinką, pavyzdingai kopė karjeros laiptais, tačiau ilgainiui ėmė atrodyti, kad kažko trūksta, ėmė nejausti, kad realizuoja save. Abi skirtingu metu patyrusios ketvirčio amžiaus krizę, o ši, pasak moterų, pastaruoju metu yra dažnas reiškinys tarp jaunų profesionalų, į gyvenimą ir buitį įsileido minimalizmą, atsisakė nereikalingų daiktų, džiaugsmo neteikiančių darbų ir apsunkinančių žmonių. Taip atsirado daugiau galimybių išreikšti save, kurti ir tobulėti. Tada jos ir atkreipė dėmesį į supančią aplinką ir kodėl svarbu ją tausoti bei saugoti.



„Urban Yoga Stories“ marškinėliai su užrašu: „Don’t hate meditate“
„Urban Yoga Stories“ marškinėliai su užrašu: „Don’t hate meditate“
Iš prekių ženklų archyvų



Idėja kartu kurti verslą Laurai ir Miglei gimė prieš beveik trejus metus Ispanijoje. Ten abi tuo pačiu metu dalyvavo jauniems verslininkams skirtoje programoje. Moterys pastebėjo, kad jų vertybės ir tikslai panašūs: abi domisi aplinką tausojančiu gyvenimu, minimalizmu ir socialinę bei aplinkosauginę pridėtinę vertę kuriančiomis idėjomis. Grįžusios į Lietuvą kartu įkūrė instagramo paskyrą, skirtą dalytis minimalistiniu ir aplinkai nekenkiančiu gyvenimo būdu. Ją pavadino Urban Earth Lovers. Laura ir Miglė norėjo paskatinti miestiečius labiau domėtis tvariais sprendimais ir juos derinti su urbanistiniu gyvenimo būdu. Iš pradžių dalijosi pačioms aktualiais tekstais ir vaizdais, tvariais eksperimentais, pavyzdžiui, kaip kompostuoti bute, apsipirkti be plastiko, sukurti kapsulinę drabužių spintą ir t. t. Tuo metu Lietuvoje zero waste gyvenimo filosofija buvo naujiena, o verslų, kurie padėtų taip gyventi, nebuvo. Matydamos laisvą nišą, Laura ir Miglė atidarė vieną pirmųjų šalyje elektroninių parduotuvių trokštantiesiems gyventi be plastiko. Pernai ji buvo nominuota LOGIN apdovanojimui.



Prekių ženklo „Flow“ plaukų muilas „Hemp“ su kanapių sėklų aliejumi
Prekių ženklo „Flow“ plaukų muilas „Hemp“ su kanapių sėklų aliejumi
Iš prekių ženklų archyvų



Pačioms moterims būti draugiškoms aplinkai ir per daug neapsikrauti daiktais padeda keli esminiai įpročiai. Pirma – jos naudoja daugkartinius gaminius: gertuves, kavos puodelius, medžiaginius maišelius, šiaudelius. Antra – pirkimo įpročiai. Moterys mažiau laiko praleidžia parduotuvėse, nes prieš eidamos pirkti maisto ar drabužių gerai apgalvoja, ko reikia, iš anksto sudaro pirkinių sąrašą. Sutaupytą laiką pašnekovės mieliau praleidžia su draugais ar žiūrėdamos gerą filmą, skaitydamos knygas. Dar verslininkės daugiau dėmesio skiria turimiems daiktams. Pasak Lauros ir Miglės, kai turi mažiau, tačiau kokybiškesnių daiktų, norisi juos prižiūrėti, kai sugenda, pataisyti, o ne skubiai išmesti į artimiausią šiukšliadėžę. Kokybiškesni daiktai ne tik tarnauja ilgiau, bet ir suteikia daugiau pasitenkinimo.



Apimties suteikiantis prekių ženklo „Zao“ blakstienų tušas
Apimties suteikiantis prekių ženklo „Zao“ blakstienų tušas
Iš prekių ženklų archyvų



Vis dėlto verslininkės tvirtina, kad naivu manyti, kad galima gyventi be jokių atliekų. Pasak pašnekovių, kiekvienas žmogaus gyvenimo žingsnis palieka pėdsaką. Mes vartojame kiekvieną dieną, keliaujame, atostogaujame ir prireikus perkame naujus daiktus. Ką galime padaryti kitaip, tai sąmoningai pasirinkti, kokį pėdsaką paliksime. Galbūt, užuot keliavę automobiliu, sėsime ant dviračio ar produktus parduotuvėje susidėsime į savo atsineštą daugkartinį maišelį, galbūt, prieš įsigydami naują daiktą tik todėl, kad norime, suprasime, kad galime apsieiti be jo. Juk būna, kad naują daiktą norime įsigyti ne todėl, kad mums jo reikia, o todėl, kad jaučiame emocinį badą. Laura ir Miglė rekomenduoja, pavyzdžiui, norimą pirkti drabužį pasimatuoti, kelias dienas pasvarstyti, ar tikrai jo reikia, ir atrasti tikrąją noro pirkti priežastį. Jei suvokiame, kad daikto norime iš liūdesio, streso, nerimo dėl neapibrėžtumo karantino laikotarpiu, siekio išeiti iš socialinės izoliacijos, disciplinuodami save galime atrasti veiksmingesnių būdų, kaip šias emocijas priimti ir įveikti. Juk mūsų genuose, pasak pašnekovių, užkoduotas poreikis palikti kažką po savęs – tikėtina, kažką, kas gera ir gražu. Laurai ir Miglei galimybė prisidėti prie švarios ir žalios aplinkos išsaugojimo, kad proanūkiai galėtų pamatyti, kaip atrodo sniegas, švarios upės ar pievos, teikia didelį pasitenkinimą ir motyvuoja tausoti gamtą šiandien.



Gertuvė „Klean Kanteen“ mediniu dangteliu
Gertuvė „Klean Kanteen“ mediniu dangteliu
Iš prekių ženklų archyvų



Lauros ir Miglės tvaraus buvimo komponentai


Vertybės. Laura: „Bendradarbiavimas, paprastumas, kūrybiškumas.“

Miglė: „Laisvė, meilė ir prasminga veikla.“



Ekologiški ir veganiški prekių ženklo „Zao“ lūpų dažai „Matte 465“
Ekologiški ir veganiški prekių ženklo „Zao“ lūpų dažai „Matte 465“
Iš prekių ženklų archyvų



Stilius. Laura: „Minimalistinis, papildytas unikaliomis detalėmis.“

Miglė: „Patogus, natūralių medžiagų ir spalvų.“



Unisekso stiliaus metalinis skustuvas „Muhle“
Unisekso stiliaus metalinis skustuvas „Muhle“
Iš prekių ženklų archyvų



Laisvalaikis. Laura: „Sportas, išvykos į gamtą, detektyvai (knygos, filmai, serialai).“

Miglė: „Joga, kelionės tyrinėjant kultūros ir gamtos paveldo objektus, žygiai.“



Kuprinė „Charlie Feist“ iš perdirbtų medžiagų
Kuprinė „Charlie Feist“ iš perdirbtų medžiagų
Iš prekių ženklų archyvų



Kvapai. Laura: „Sodrūs ir žemiški. Šiuo metu naudoju „Miu Miu Eau de Parfum“.“

Miglė: „Labai lengvi, švelnūs. Dabartiniai – „Kenzo World“.“



Kietasis plaukų šampūnas „Solidu Grandma Said“
Kietasis plaukų šampūnas „Solidu Grandma Said“
Iš prekių ženklų archyvų



Knygos. Laura: „S. Kingo „Bado žaidynės“, M. Lenoxo ir A. Chatterji „Ar verslas gali išgelbėti Žemę?“, R.Tomingo „Fotosintezė“.“

Miglė: „R. Dalio „Principles: Life & Work“ („Principai. Gyvenimas ir darbas“).“



Menstruacinė taurelė „OrganiCup“
Menstruacinė taurelė „OrganiCup“
Iš prekių ženklų archyvų


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis