Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra

Lietuvos keliautojų sąjungos prezidentas, sporto renginių organizatorius Algimantas Jucevičius (75 m.) dažnai kartoja, kad senatvės žmogaus gyvenime nėra.
© Asmeninio albumas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

60-ąjį jubiliejų jis atšventė 7134 metrų Avicenos viršūnėje prie Kirgizijos ir Tadžikijos sienos, o ir dabar kasdienybė jo visai nepanaši į nurimusią.

Vyras pastebi, kad vyresnio amžiaus žmonėms sunkiausia yra peržengti namų slenkstį. A. Jucevičius kasdien ruošiasi kokiems nors renginiams: derina detales, maršrutus. Keliautojų renginiai vyksta gamtoje, reikia gauti įvairius leidimus, suruošti inventorių, susirasti savanorius.

Snaigės žygiai žiemą – vienas populiariausių masinių renginių, kuriame dalyvauja ir šeimos, ir vaikai, ir vyresnio amžiaus žmonės. Daugiausiai - 2200 žmonių Snaigės žygyje dalyvavo dar sovietų laikais, kada mokyklos turėjo daug slidžių ir inventoriaus. O paskutiniais metais į „Snaigę“ susirenka apie 1600 žmonių.

Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra
© Asmeninio albumas

„Tokį renginį organizuojant reikia daug talkininkų, esu pats priverstas judėti, reikia trasas paruošti. Žiemos laikotarpiu mano šeštadieniai-sekmadieniai yra ant slidžių. Šiltesniu metu rengiu baidarių varžybas, maratonus. Vyksta mokomieji renginiai, seminarai, treniruotės, technikos varžybos besiruošiantiems į kalnus. Kasmetinė turiada kalnuose – vienas iš ryškesnių vasaros renginių, kuriame dalyvių skaičius neribojamas“, - apie daug metų organizuojamus renginius pasakoja Algimantas Jucevičius.

Artima Vydūno filosofija ir vegetarizmas

A. Jucevičius sako, jog visada domėjosi sveikatingumu, bet atidžiau į tai gilintis pskatino tarpukario enciklopedistas, politinis kalinys, propagavęs Vydūno filosofiją – Bronius Vaitiekūnas. „Jo dėka mano gyvenime atsirado rytų filosofija, Vydūnas. Vėliau Lietuvoje kūrėsi sveikatingumo sąjūdis, atvažiuodavo įvairūs lektoriai“, - pasakoja jis.

Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra
© Asmeninio albumas

Įkvėpimo keliautojas semiasi ir iš kolegų, kitų Lietuvos sveikuolių sąjungos garbės narių. „Ksavera Vaištarienė man padarė didelį įspūdį, jos įkvėptas esu badavęs 23 dienas. Šis eksperimentas buvo labai puikus: daug judi, dirbi šviesia galva, buvau labai darbingas. Nuo to laiko ir vegetarizmo idėjos man artimos“, – sako jis. Po šio iššūkio A. Jucevičius atsirado sveikuoliškame judėjime. Prisidėjo prie vegetarų draugijos įkūrimo, Lietuvos sveikuolių sąjungos kūrimo, padėjo steigti pirmuosius klubus.

„Sveikatingumas visuomet buvo persipynęs su mano veikla, prioritetu laikiau judėjimą, buvimą gamtoje“, - prisimena vyras.

Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra
© Asmeninio albumas

Niekada neprimetantis savo idėjų, tačiau asmeniniu pavyzdžiu bandantis įkvėpti žmones žinomas keliautojas savo patirtimi dalijasi ir Lietuvos sveikuolių sąjungos organizuojamose stovyklose senjorams „Mes galim“.

„Sunkiausia yra peržengti namų slenkstį. Kai tai padarai, atsiveria plačios galimybės padėti sau pačiam“, – specialiai senjorams sako jis.

Savęs neapsunkina alkoholiu ir vaistais

A. Jucevičius sako, jog visiškai sveikų žmonių nėra. „Tačiau po jaunystės bėdų, kai sirgau pleuritu, neturėjau nieko rimtesnio. Arbatėlė, žolelės. Jei man reikia kokią pažymą gauti, mane bara, kad aš pas gydytojus nesirodau. Neapsunkinu savęs vaistais. Į pasą nesinori žiūrėti, tačiau krūvių, kurie buvo jaunystėje, negaliu sau taikyti. Žygiuose man sveikatos visada užtenka“, - sako Lietuvos šviesuoliu tituluojamas A. Jucevičius.

Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra
© Asmeninio albumas

Alus, rūkymas, gėrimas pašnekovui visada buvo svetimas, nes šeimoje buvo tragiškų istorijų. Alkoholio atsisakymas tapo jo protestas.

Anksti keltis ir saikingai valgyti

Algimantas keliasi 4 val. ryto, išgeria šilto vandens stiklinę su citrina. Tuomet padaro minimalią mankštelę ir dirba prie kompiuterio. 6 val. ryte išvažiuoja į darbą, nes tai aukso valandos, kai niekas netrukdo. Anot jo, tai svarbu, nes veiklų ir reikalų daug.

Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra
© Asmeninio albumas

Pusryčių nevalgo, jei reikia, užsipila dribsnių apie 5.30 val. prieš išvažiuodamas į darbą. Pietus dažnai praleidžia, beveik nevalgo. O vakarienei patinka grikių košė, tunas ar kažkas kita kukliais kiekiais. Miegoti gulasi ne vėliau 22.30 val.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: tai yra didžiausia svorį metančių žmonių klaida (2)

Pasak mitybos specialistės Indrės Tursovės, viena dažniausiai pasitaikančių klaidų yra ta, kad žmonės, norėdami numesti svorio, pirmiausia visiškai išbraukia riebalus iš savo mitybos raciono

Gyvenimo be sporto neįsivaizduojanti pora: tai darome ne dėl gražaus kūno

Kad turėtume dailų kūną, turime sveikai maitintis ir daug sportuoti. Tai žinome visi, tačiau pasakyti lengva, o kur kas sunkiau tai ivykdyti. Motyvuojanti jauna pora – treneris Aurimas Šidiškis 28 m.) ir sporto entuziastė Simona Žitkauskaitė 26 m.) – pasakoja apie sportą drauge, sveiką gyvenimo būdą, tinkamą mitybą bei tai, kaip išlaikyti motyvaciją sportuojant.

Asmeninė trenerė Rūta Beišytė žino receptą, kaip pasiekti tobulą figūrą (1)

Asmeninė trenerė bei mitybos specialistė, knygos „Ideali figūra“ autorė Rūta Beišytė-Aminova (30) dalinasi patarimais kaip pasiekti savo idealią figūrą. Sveikos gyvensenos propaguotoja sako, jog vieno idealios figūros standarto nėra – kiekvienam žmogui ideali figūra yra skirtinga.

Kodėl vienas gėrė, valgė rūkytą mėsą, nesportavo ir gyveno šimtą metų, o kitas – ne

Ar gali vienas gydytojas išmanyti viską – endokrinologiją, mitybą, kineziterapiją, genetiką, ginekologiją? Funkcinės medicinos specialistė Algė Ivaškevičė mano, kad ne tik gali, bet ir privalo, nes tik suvokdami, kaip veikia visas organizmas, galime atrasti tinkamiausią kelią į sveikatą.

Tibeto pratimai ne tik padeda atsikratyti nereikalingų kilogramų, bet ir grąžina gyvenimo džiaugsmą

Pasak Tibeto vienuolių, reguliariai atliekant Tibeto pratimus galima ne tik sustiprinti ar išsaugoti puikią fizinę būklę, raumenų tonusą, atsikratyti nereikalingų kilogramų, tapti judresniu, bet ir susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą.

Dietologė: kaip, atsisakius pridėtinio cukraus, išvengti nemalonių simptomų

Siekiantys gyventi sveikiau žino, kad vienas pagrindinių sveikos mitybos principų – pridėtinio cukraus atsisakymas. Vis dėlto gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė pabrėžia, kad išbraukus pridėtinį cukrų iš savo mitybos raciono staiga, smarkiai išauga nemalonių organizmui pojūčių tikimybė.

Ar maisto netoleravimą sukelia tik gliutenas?

Ar gali sveikas maistas tapti jūsų slaptu priešu? Vis tik taip atsitinka, kai organizmas netoleruoja tam tikrų maisto produktų ir prasideda įvairūs uždegiminiai procesai, kurie gali tapti lėtiniais. Tuomet dažnai pučia pilvą, lydi nuovargis, jaučiami įvairūs skausmai, išberia odą ar net pradeda augti svoris.

Pažangios technologijos leis susilaukti kūdikio ir vyresniame amžiuje

Nevaisingumo gydymo srityje – revoliucingas proveržis.

Moterys ir vyrai skirtingai serga vėžiu – kodėl taip yra?

Specialistai pastebi, kad vyrų ir moterų sirgimas onkologinėmis ligomis gana skirtingas įvairiais aspektais. Ir tam paaiškinti vis daugėja naujausiais mokslo pasiekimais pagrįstų argumentų.