Tibeto pratimai ne tik padeda atsikratyti nereikalingų kilogramų, bet ir grąžina gyvenimo džiaugsmą

Pasak Tibeto vienuolių, reguliariai atliekant Tibeto pratimus galima ne tik sustiprinti ar išsaugoti puikią fizinę būklę, raumenų tonusą, atsikratyti nereikalingų kilogramų, tapti judresniu, bet ir susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Budistai teigia, kad žmogaus kūne yra 7 energijos centrai, vadinami sūkuriais, kurie žmogaus organizme sukasi dideliu greičiu. Domimės, kaip penki Tibeto pratimai veikia žmogaus energijos centrus ir kaip taisyklingai atlikti kiekvieną pratimą.

Budizmo išskiriami energijos sūkuriai yra atsakingi už visas organizmo jėgas. Sūkurių veiklai silpnėjant, atsiranda įvairių organizmo sutrikimų, kuriuos vadiname ligomis arba senatve. Penki Tibeto pratimai ir yra skirti sūkurių energijai palaikyti ir neleisti ligoms ar blogai savijautai žaloti žmogaus organizmo.

Iš pradžių kiekvieną Tibeto pratimą patariama kartoti ne daugiau 3 kartų, vėliau kiekvieną savaitę galite didinti pratimų pakartojimus dviem kartais, kol 5 pratimus imsite kartoti po 21 kartą. Ar pastebite jogos skaičių magiją?

Užsiėmimų laikas pasirenkamas individualiai, priklausomai nuo dienotvarkės. Idealiausiais pratimų atlikimo laikas – saulei tekant arba leidžiantis. Pratimai turi būti atliekami kasdien. Ypatingą dėmesį reikėtų skirti kvėpavimui. Gilų įkvėpimą reikėtų atlikti pro nosį, o iškvėpti pro burną. Beje, iškvėpimą turite atlikti taip pat energingai, tarsi taip norėtumėte pašalinti visą blogą energiją, esančią jūsų organizme.

5 Tibeto pratimų atlikimas

Pratimus patariama atlikti praėjus bent 45 min. po valgio ir likus nemažiau kaip 2 val. iki miego. Po treniruočių nepatartinas kontrastinis dušas, vanduo turi būti šiltas. Svarbu palaikyti kūno tonusą visos treniruotės metu: įtempti pilvą ir sėdmenis, ištiesinti pečius. Nepamirškite, kad visi pratimai turi būti atliekami iš eilės.

Pratimas nr. 1. Sukimasis aplink savo ašį (būtina suktis pagal laikrodžio rodyklę). Kojos ‒ pečių plotyje, rankas laikome horizontaliai ir šiek tiek sulenkiame per alkūnes. Prieš pradedant pratimą reikėtų giliai įkvėpti ir iškvėpti.

Jeigu jūsų vestibuliarinis aparatas silpnas ir atliekant šį pratimą svaigsta galva, jaučiate pykinimą, patariama besisukant fiksuoti žvilgsnį viename taške arba vieno užsiėmimo metu atlikti mažiau apsisukimų. Atlikite pratimą tol, kol jaučiatės gerai. Jei vis dėlto šio pratimo niekaip negalite atlikti, tuomet iš pradžių jį praleiskite, bet pabandykite prie jo sugrįžti po kelių ar keliolikos treniruočių.

Šis pratimas padidina energiją visose čakrose, ypač kaktos, krūtinės, kelių ir viršugalvio srityse, padeda išvengti galvos skausmo.

Pratimas nr. 2. Pradinė padėtis – gulime ant nugaros, rankos ištiestos palei šonus. Tuo pačiu metu keliame pečius ir tiesias kojas statmenai grindims. Fiksuojame kūną ir neskubėdami grįžtame į pradinę padėtį.

Šis pratimas puikiai veikia preso raumenis. Fiziologine prasme antras Tibeto pratimas gerina inkstų, skydliaukės, virškinimo ir lytinių organų veiklą. Jaučiamas teigiamas poveikis sergant artritu, virškinamojo trakto ligomis, esant nereguliarioms mėnesinėms ar menopauzės simptomams, sumažina nugaros, kaklo ir kojų skausmus, teigiamai veikia kraujotaką, stiprina diafragmą ir širdį. Padeda atsikratyti ilgalaikio nuovargio.

Pratimas nr. 3. Pradinė padėtis – atsiklaupiame ant kelių, rankomis tarsi palaikome sėdmenis, smakru liečiame krūtinę. Lenkiamės atgal, remdamiesi rankomis į sėdmenis. Fiksuojame kūną ir lėtai grįžtame į pradinę padėtį. Prieš atliekant pratimą nepamirštame giliai įkvėpti ir iškvėpti.

Šis pratimas teigiamai veikia artritą, nereguliarias mėnesines, menopauzę, nugaros skausmus.

Tibeto pratimai ne tik padeda atsikratyti nereikalingų kilogramų, bet ir grąžina gyvenimo džiaugsmą
© Shutterstock

Pratimas nr. 4. Pradinė padėtis – sėdime ant grindų, kojos ištiestos, delnais remiamės į grindis, galva palenkta į priekį. Keliame kūną klubais į viršų, delnais ir pėdomis remiamės į grindis, kojos sulenktos per kelius stačiu kampu, galva atlošiama atgal. Padėtis fiksuojama, lėtai grįžtame atgal.

Šis pratimas ‒ gera profilaktikos priemonė nuo celiulito ir rankų suglebimo. Ketvirtas tibetiečių pratimas taip pat teigiamai veikia virškinamąjį traktą, lytinius organus (įskaitant gimdą ir prostatą), skydliaukę, širdies raumenį. Pratimas suteikia energijos svarbiems sūkuriams, ypač esantiems gerklės, krūtinės ir pilvo srityje. Stiprinama ir imuninė sistema.

Pratimas nr. 5. Pradinė padėtis ‒ pilvas nukreiptas į grindis, stuburas išlenktas, galva atlošta, kojų pirštais ir delnais remiamės į grindis. Keliame sėdmenis į viršų, galvą leidžiame žemyn. Visą kūną per klubus lenkiame stačiu kampu. Fiksuojame kūną ir grįžtame į pradinę padėtį.

Tai puikus tempimo pratimas krūtinei, klubams ir nugarai. Šis Tibeto pratimas ypač svarbus moterims, kurias kamuoja menopauzės simptomai, nereguliarios mėnesinės, lytinių organų susirgimai.

Pirmuosius pratimų rezultatus pajausite nepraėjus nė dviem savaitėms: sustiprės raumenys, tapsite lankstesni ir judresni. Tibeto pratimai ‒ tai puikus būdas ne tik praįvairinti kasdienę veiklą, bet ir pagerinti savijautą be ypatingų fizinių pastangų. Stiprinkime kūną ir būkime sveiki!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: tai yra didžiausia svorį metančių žmonių klaida (1)

Pasak mitybos specialistės Indrės Tursovės, viena dažniausiai pasitaikančių klaidų yra ta, kad žmonės, norėdami numesti svorio, pirmiausia visiškai išbraukia riebalus iš savo mitybos raciono

Gyvenimo be sporto neįsivaizduojanti pora: tai darome ne dėl gražaus kūno

Kad turėtume dailų kūną, turime sveikai maitintis ir daug sportuoti. Tai žinome visi, tačiau pasakyti lengva, o kur kas sunkiau tai ivykdyti. Motyvuojanti jauna pora – treneris Aurimas Šidiškis 28 m.) ir sporto entuziastė Simona Žitkauskaitė 26 m.) – pasakoja apie sportą drauge, sveiką gyvenimo būdą, tinkamą mitybą bei tai, kaip išlaikyti motyvaciją sportuojant.

Asmeninė trenerė Rūta Beišytė žino receptą, kaip pasiekti tobulą figūrą (1)

Asmeninė trenerė bei mitybos specialistė, knygos „Ideali figūra“ autorė Rūta Beišytė-Aminova (30) dalinasi patarimais kaip pasiekti savo idealią figūrą. Sveikos gyvensenos propaguotoja sako, jog vieno idealios figūros standarto nėra – kiekvienam žmogui ideali figūra yra skirtinga.

Kodėl vienas gėrė, valgė rūkytą mėsą, nesportavo ir gyveno šimtą metų, o kitas – ne

Ar gali vienas gydytojas išmanyti viską – endokrinologiją, mitybą, kineziterapiją, genetiką, ginekologiją? Funkcinės medicinos specialistė Algė Ivaškevičė mano, kad ne tik gali, bet ir privalo, nes tik suvokdami, kaip veikia visas organizmas, galime atrasti tinkamiausią kelią į sveikatą.

Tibeto pratimai ne tik padeda atsikratyti nereikalingų kilogramų, bet ir grąžina gyvenimo džiaugsmą

Pasak Tibeto vienuolių, reguliariai atliekant Tibeto pratimus galima ne tik sustiprinti ar išsaugoti puikią fizinę būklę, raumenų tonusą, atsikratyti nereikalingų kilogramų, tapti judresniu, bet ir susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą.

Ar maisto netoleravimą sukelia tik gliutenas?

Ar gali sveikas maistas tapti jūsų slaptu priešu? Vis tik taip atsitinka, kai organizmas netoleruoja tam tikrų maisto produktų ir prasideda įvairūs uždegiminiai procesai, kurie gali tapti lėtiniais. Tuomet dažnai pučia pilvą, lydi nuovargis, jaučiami įvairūs skausmai, išberia odą ar net pradeda augti svoris.

Pažangios technologijos leis susilaukti kūdikio ir vyresniame amžiuje

Nevaisingumo gydymo srityje – revoliucingas proveržis.

Moterys ir vyrai skirtingai serga vėžiu – kodėl taip yra?

Specialistai pastebi, kad vyrų ir moterų sirgimas onkologinėmis ligomis gana skirtingas įvairiais aspektais. Ir tam paaiškinti vis daugėja naujausiais mokslo pasiekimais pagrįstų argumentų.

Apie ką jus įspėja tinstančios kojos?

Yra žmonių, kurie sulaukę vasaros karščių su malonumu prisimena žiemos šalčius. Ne tik lėtinėmis širdies ir kraujagyslių ligomis sergantiems pacientams, bet ir sveikiems žmonėms karščiai neretai kelia fizinį diskomfortą.

Po mokslininkų tyrimų: ar tikrai mėsos vartojimas didina ankstyvos mirties riziką? (1)

Daugelis neįsivaizduojame pietų lėkštės be mėsos. Valgome ir graužiame save: „Vegetaru tapčiau, sveikesnis būčiau“. Vis dėlto valgyti mėsą ar ne? Ką pataria mokslininkai?