Riebalai – senėjimą stabdantis stebuklas

 (7)
Senėjimą stabdančios gyvensenos guru Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir išvardija net 10 priežasčių, kodėl nereikėtų atsisakyti riebalų.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Puikiai atrodanti 54 metų sveikos gyvensenos ir mitybos specialistė iš Skandinavijos Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir knygoje „10 metų jaunesnė per 10 savaičių“ (leidykla „Obuolys“) ryžtingai gina riebalus ir teigia, kad saikingai vartojami jie ne tik nekenkia, bet ir padeda kuo ilgiau nepasenti. Tiesa, Tjorbjörg pabrėžia, jog ji kalba tik apie geruosius riebalus. Tokiais ji laiko šaltais spaustą nerafinuotą augalinį aliejų bei ekologinių ūkių žole šeriamų gyvūnų arba laukinių žvėrių taukus. Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir nurodo 10 dalykų, kuriais galėsime pasidžiaugti, vartodamos geruosius riebalus.

1. Sveika endokrininė sistema. Riebalai svarbūs visai endokrininei sistemai ir ypač būtini moteriškiems hormonams gamintis. Turėdami jų reikiamą kiekį, būsime apsaugotos nuo priešmenstruacinių simptomų, galvos skausmų, pilvo spazmų ir blogos nuotaikos.

2. Puikiai veikianti virškinimo sistema ir pastovus svoris. Jei vartodami riebalus, vengsite krakmolo, cukraus, baltų miltų gaminių, riebalai užtikrins ląstelių jautrumą insulinui. Be to, riebalai yra lėtai atpalaiduojamos energijos šaltinis, tad juos vartojant rečiau kamuoja alkis, nepersivalgoma.

3. Sveika mylinti širdis ir sveikos elastingos kraujagyslės. Su maistu gaunami riebalai neleidžia gamintis blogajam cholesteroliui, apsaugo nuo nesveikų riebalų sankaupų kūne ir uždegimų.

4. Lieknas liemuo ir plokščias pilvas. Gelbėjimosi ratus ant pilvo ir liemens formuoja ne su maistu gaunami riebalai, o greitieji angliavandeniai – cukrus ir baltų miltų gaminiai. Jūsų kūnas išdrįs atsisakyti riebalų atsargų, jeigu jį aprūpinsite reikiamu kiekiu būtinų riebalų kiekvieną dieną.

5. Sveiki raumenys, sąnariai, gleivinės ir oda. Jūsų nekamuos uždegimai, nes omega-3 riebalų rūgštys neleis jiems susiformuoti. Reikiamas riebalų kiekis odoje neleidžia jai išsausėti, formuotis smulkioms raukšlėms.

6. Geras seksas. Kasdien su maistu vartojamas linų sėmenų aliejus ir žuvų taukai stebuklingai sureguliuos estrogeno kiekį jūsų organizme, tad turėsite drėgną ir funcionuojančią gleivinę ir visavertį seksualinį gyvenimą.

7. Stipri imuninė apsauga. Jūsų imunitetui būtini riebalai, kad jis būtų atsparus peršalimui, gripui ir kitoms užkrečiamosioms ligoms.

8. Geri, sveiki genai. Genų sudėtyje yra gerųjų riebalų, o jūsų vidiniam „genų ispektoriui“ reikia omega-3 riebalų rūgščių, kad jis galėtų teisingai perskaityti genuose užrašytą informaciją ir aptikti genų pažeidimus. Beje, gerųjų riebalų trūkumas gali genus pažeisti.

9. Vitaminais aprūpintas, gyvybingas organizmas. Daugelis vitaminų yra tirpūs riebaluose, ypač jaunystės vitaminais laikomi A, E ir D, todėl esant riebalų stygiui organizmas gali šių vitaminų nepasisavinti. Vitaminai padeda imuninei ir endokrininei sistemai funkcionuoti, gerina kraujo kokybę, didina jautrumą insulinui, saugo nuo osteoporozės, vėžio, depresijos, širdies ir kraujagyslių ligų.

10. Švarus, be šlakų organizmas. Jūsų kepenims būtina gauti gerųjų riebalų, kad jos galėtų iš organizmo pašalinti panaudotus hormonus, iš aplinkos patekusius toksinus, streso hormonus ir kitas kenksmingas medžiagas, teršiančias jūsų kūną.

Daugiau apie Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir knygoje „10 metų jaunesnė per 10 savaičių“ siūlomą antisenėjimo programą skaitykite gegužės mėnesio žurnalo „Moteris“ numeryje.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Psichologė A. Mockienė: yra 4 būdai, padėsiantys išbristi iš depresijos be vaistų (1)

Depresijos gydymas tik vaistais – tai pasodinimas į valtį be irklų: žmogus bus saugus iki pirmos „audros“.

Atsisakius vos vieno produkto ėmė tirpti kilogramai (6)

"Šiandien bus aštunta diena, kai gyvenu nesaldų gyvenimą", - sako Viktorija, kuri nusprendė imtis eksperimento - 30 dienų nevartoti pridėtinio cukraus ir dienoraštyje aprašyti visus potyrius (pirma dalis, antra dalis).

(Ne)saldus dienoraštis: galvos skausmas ir kiti keisti organizmo signalai (8)

„Dabar yra ketvirtoji mano diena be pridėtinio cukraus ir 4 val. ryto. Kai pagalvoji, labai simboliška. Atsikėliau su „žvyrine“ galva ir kažkokiu keistu tempimo skausmu pilve. Panašu, kad ne skrandis, nes kažkur žemiau,“ – sako 34-erių Viktorija, pradėjusi eksperimentą, kuris vadinasi „30 dienų be pridėtinio cukraus“.

Naujagimio virkštelės kamieninės ląstelės. Ar verta jas saugoti?

Inovatyvios medicinos centre įvyko diskusija apie naujagimių virkštelės kamienines ląsteles, jų saugojimą, gebėjimą gydyti dabar ir ateityje bei mokslininkų diskusijas apie tai, kas dar kol kas nežinoma.

3 vaikų mama Orinta: gražų kūną gali turėti kiekviena moteris (10)

Orinta Donėlė, namie prižiūrinti tris judrius mažus berniukus, neslepia – būna, ir jai stinga laiko suplanuotiems reikalams. Tačiau moteris tikina, kad susikoncentravus tik į tikrai būtinus darbus, laiko lieka ir vaikams, ir sportui, ir darbui.

(Ne)saldus dienoraštis: 30 dienų be pridėtinio cukraus (I dalis) (3)

Sveiki, mano vardas Viktorija, man 34-eri ir aš esu priklausoma nuo cukraus.

Žolininkė J. Balvočiūtė: žolelių arbatos ir nervus ramina, ir nuo vėžio gydo

Arbata – kaip mylinti širdis. Ryte – tonizuoja, vidurdienį – gaivina, o vakare – atstato fizinę ir emocinę pusiausvyrą. Ne veltui arbatos receptai yra žinomi tūkstančius metų, o dėl prekybos ja įtakų zonų į karą yra pakilusi ne viena imperija.

Sąnarių ligos vis labiau jaunėja: kaip jų išvengti?

Įprasta manyti, kad sąnarių ligos vargina tik vyresnio amžiaus žmones. Visgi ši nuostata klaidinga. Dėl nejudraus gyvenimo būdo ar, atvirkščiai, pernelyg intensyvaus sportinio krūvio, netinkamai atliekamų pratimų, prastos mitybos, žalingų įpročių, pavyzdžiui, rūkymo, ar nekontroliuojamo viršsvorio uždegiminės sąnarių ligos jaunesnio amžiaus žmones užklumpa net dažniau nei senjorus, pastebi specialistai.

Liga, su kuria nereikia susigyventi – ji efektyviai ir greitai pagydoma

Hemorojus – tai liga, apie kurią mūsų visuomenėje vis dar gėdijamasi šnekėti garsiai. Nuo hemorojaus kenčiantys žmonės dažnai nesikreipia į gydytojus, kol ligos stadija tampa vėlyva.