Riebalai – senėjimą stabdantis stebuklas

 (7)
Senėjimą stabdančios gyvensenos guru Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir išvardija net 10 priežasčių, kodėl nereikėtų atsisakyti riebalų.
© Shutterstock

Puikiai atrodanti 54 metų sveikos gyvensenos ir mitybos specialistė iš Skandinavijos Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir knygoje „10 metų jaunesnė per 10 savaičių“ (leidykla „Obuolys“) ryžtingai gina riebalus ir teigia, kad saikingai vartojami jie ne tik nekenkia, bet ir padeda kuo ilgiau nepasenti. Tiesa, Tjorbjörg pabrėžia, jog ji kalba tik apie geruosius riebalus. Tokiais ji laiko šaltais spaustą nerafinuotą augalinį aliejų bei ekologinių ūkių žole šeriamų gyvūnų arba laukinių žvėrių taukus. Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir nurodo 10 dalykų, kuriais galėsime pasidžiaugti, vartodamos geruosius riebalus.

1. Sveika endokrininė sistema. Riebalai svarbūs visai endokrininei sistemai ir ypač būtini moteriškiems hormonams gamintis. Turėdami jų reikiamą kiekį, būsime apsaugotos nuo priešmenstruacinių simptomų, galvos skausmų, pilvo spazmų ir blogos nuotaikos.

2. Puikiai veikianti virškinimo sistema ir pastovus svoris. Jei vartodami riebalus, vengsite krakmolo, cukraus, baltų miltų gaminių, riebalai užtikrins ląstelių jautrumą insulinui. Be to, riebalai yra lėtai atpalaiduojamos energijos šaltinis, tad juos vartojant rečiau kamuoja alkis, nepersivalgoma.

3. Sveika mylinti širdis ir sveikos elastingos kraujagyslės. Su maistu gaunami riebalai neleidžia gamintis blogajam cholesteroliui, apsaugo nuo nesveikų riebalų sankaupų kūne ir uždegimų.

4. Lieknas liemuo ir plokščias pilvas. Gelbėjimosi ratus ant pilvo ir liemens formuoja ne su maistu gaunami riebalai, o greitieji angliavandeniai – cukrus ir baltų miltų gaminiai. Jūsų kūnas išdrįs atsisakyti riebalų atsargų, jeigu jį aprūpinsite reikiamu kiekiu būtinų riebalų kiekvieną dieną.

5. Sveiki raumenys, sąnariai, gleivinės ir oda. Jūsų nekamuos uždegimai, nes omega-3 riebalų rūgštys neleis jiems susiformuoti. Reikiamas riebalų kiekis odoje neleidžia jai išsausėti, formuotis smulkioms raukšlėms.

6. Geras seksas. Kasdien su maistu vartojamas linų sėmenų aliejus ir žuvų taukai stebuklingai sureguliuos estrogeno kiekį jūsų organizme, tad turėsite drėgną ir funcionuojančią gleivinę ir visavertį seksualinį gyvenimą.

7. Stipri imuninė apsauga. Jūsų imunitetui būtini riebalai, kad jis būtų atsparus peršalimui, gripui ir kitoms užkrečiamosioms ligoms.

8. Geri, sveiki genai. Genų sudėtyje yra gerųjų riebalų, o jūsų vidiniam „genų ispektoriui“ reikia omega-3 riebalų rūgščių, kad jis galėtų teisingai perskaityti genuose užrašytą informaciją ir aptikti genų pažeidimus. Beje, gerųjų riebalų trūkumas gali genus pažeisti.

9. Vitaminais aprūpintas, gyvybingas organizmas. Daugelis vitaminų yra tirpūs riebaluose, ypač jaunystės vitaminais laikomi A, E ir D, todėl esant riebalų stygiui organizmas gali šių vitaminų nepasisavinti. Vitaminai padeda imuninei ir endokrininei sistemai funkcionuoti, gerina kraujo kokybę, didina jautrumą insulinui, saugo nuo osteoporozės, vėžio, depresijos, širdies ir kraujagyslių ligų.

10. Švarus, be šlakų organizmas. Jūsų kepenims būtina gauti gerųjų riebalų, kad jos galėtų iš organizmo pašalinti panaudotus hormonus, iš aplinkos patekusius toksinus, streso hormonus ir kitas kenksmingas medžiagas, teršiančias jūsų kūną.

Daugiau apie Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir knygoje „10 metų jaunesnė per 10 savaičių“ siūlomą antisenėjimo programą skaitykite gegužės mėnesio žurnalo „Moteris“ numeryje.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Senstu ir gražėju. Ką pataria dietologė toms, kam per 40

Sakoma, kad moterims, sulaukusioms 40-ies, normalu kasmet priaugti bent po kilogramą ir susitaikyti su tuo, jog kūnas praranda stangrumą, o laikysena – grakštumą. Kita vertus, matome nemažai pavyzdžių, kai amžiaus vidurio sulaukusios dailiosios lyties atstovės tiesiog pražysta.

Botulino toksinas – prieš migreną

Apie tai, kad botulino toksinas tinka lyginti raukšlėms, žinome jau seniai. Pasirodo, jis gali kur kas daugiau. Tarkim, padėti kenčiantiesiems nuo nepakeliamų galvos skausmų.

Panikos atakos – kaip padėti sau ar artimajam

Pasiruošti nėra kaip, o jam prasidėjus, kyla tik vienas noras – išsigelbėti. Nė vienas nesame apsaugotas nuo panikos priepuolių. Amžiaus limito taip pat nėra – dažnai pirmieji priepuoliai ištinka dar paauglystėje, o pasikartoja apie 30-uosius gyvenimo metus.

Mitybos specialistės verdiktas: kurie miltai yra geriausi (10)

Negalime skųstis miltų pasiūla – prekybos lentynose jų gausu įvairių rūšių. Tik kuriuos pirkti, kurie sveikesni – štai kur klausimas.

5 trenerės patarimai tobulam pilvo presui

Sporto specialistai pastebi, kad po didžiųjų pavasario švenčių sporto klubuose itin pagausėja žmonių. Jie tarsi „pabunda“ po žiemos miego ir savo kūnus – ypač pilvo presą – nori kuo greičiau paruošti šiltajam sezonui.

Riebalai – senėjimą stabdantis stebuklas (7)

Senėjimą stabdančios gyvensenos guru Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir išvardija net 10 priežasčių, kodėl nereikėtų atsisakyti riebalų.

Nepriaugti svorio per Velykas – misija įmanoma

Jau šį sekmadienį – Velykos. Žinau, kad daugeliui besirūpinančių savo kūno linijomis moterų, tai – nerimą keliantis metas. Galbūt šis metas ne toks pavojingas kaip kalėdinis laikotarpis, tačiau aš gerai prisimenu, kaip man neramu darydavosi nuo bet kokių švenčių, kur kad valgymas tęsis ilgiau nei vieną dieną.

Penki mitai apie avižų dribsnius

Greitėjantis gyvenimo tempas, deja – nori nenori – verčia rinktis greitą maistą. Tačiau „greitas maistas“ ir „nesveikas maistas“ daugeliui yra tapačios sąvokos.

Plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas Martynas Norkus: „Pasiūlęs britei sumažinti krūtis, likau nesuprastas“

Nors krūtų didinimas yra viena dažniausių operacijų Lietuvoje, „Estetinės chirurgijos centro“ plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas Martynas Norkus teigia, kad Lietuvoje atliekamos operacijos yra gerokai konservatyvesnės lyginant su Vakarų Europa ir ypač su Amerika.

Intymi plastika išsprendžia ne tik seksualines, bet ir psichologines problemas (9)

Dėl nevisaverčio intymaus gyvenimo metų metus, o kartais netgi dešimtmečius kenčia daugybė moterų.

Vis neprisiruoši permainoms ir atidėlioji lieknėjimą? Čia rasi atsakymą, kodėl

Ar kada susimąstėte, kodėl taip sunku imtis pokyčių? Rodos, taip seniai norime sulieknėti, pradėti sportuoti, sveikiau maitintis, bet... vis neprisiruošiame. Kaltiname save valios, laiko ar dar nežinia ko neturėjimu.

Vėžio išvengusi 24 m. Gabija: o juk galėjo viskas baigtis tragiškai

Kasmet Lietuvoje apie 450 moterų suserga ir 250 miršta nuo gimdos kaklelio vėžio – tai antra dažniausia po krūties vėžio onkologinė liga tarp 15–54 m. amžiaus moterų.

Kokia yra Sandros Daukšaitės-Petrulėnės gražios figūros paslaptis? (17)

Prie socialinės akcijos „Savaitė be cukraus“ prisijungusi Sandra Daukšaitė–Petrulėnė pribloškė mitybos įpročiais.

Prof. dr. R. Stukas: 3 gudrybės, kaip valgyti daugiau daržovių

Lietuvos gyventojai vartoja per mažai vaisių ir daržovių: per dieną vienam žmogui rekomenduojama suvalgyti mažiausiai 400 g vaisių ir daržovių, tačiau mūsų šalyje šis skaičius vidutiniškai tesiekia apie 300 g, teigia prof. dr. Rimantas Stukas.

20 kg netekusi Audronė: turiu receptą dailioms kūno linijoms (35)

Šarmu ir energija trykštanti vadybos specialistė dalijasi išskirtine lieknėjimo istorija.