Riebalai – senėjimą stabdantis stebuklas

 (7)
Senėjimą stabdančios gyvensenos guru Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir išvardija net 10 priežasčių, kodėl nereikėtų atsisakyti riebalų.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Puikiai atrodanti 54 metų sveikos gyvensenos ir mitybos specialistė iš Skandinavijos Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir knygoje „10 metų jaunesnė per 10 savaičių“ (leidykla „Obuolys“) ryžtingai gina riebalus ir teigia, kad saikingai vartojami jie ne tik nekenkia, bet ir padeda kuo ilgiau nepasenti. Tiesa, Tjorbjörg pabrėžia, jog ji kalba tik apie geruosius riebalus. Tokiais ji laiko šaltais spaustą nerafinuotą augalinį aliejų bei ekologinių ūkių žole šeriamų gyvūnų arba laukinių žvėrių taukus. Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir nurodo 10 dalykų, kuriais galėsime pasidžiaugti, vartodamos geruosius riebalus.

1. Sveika endokrininė sistema. Riebalai svarbūs visai endokrininei sistemai ir ypač būtini moteriškiems hormonams gamintis. Turėdami jų reikiamą kiekį, būsime apsaugotos nuo priešmenstruacinių simptomų, galvos skausmų, pilvo spazmų ir blogos nuotaikos.

2. Puikiai veikianti virškinimo sistema ir pastovus svoris. Jei vartodami riebalus, vengsite krakmolo, cukraus, baltų miltų gaminių, riebalai užtikrins ląstelių jautrumą insulinui. Be to, riebalai yra lėtai atpalaiduojamos energijos šaltinis, tad juos vartojant rečiau kamuoja alkis, nepersivalgoma.

3. Sveika mylinti širdis ir sveikos elastingos kraujagyslės. Su maistu gaunami riebalai neleidžia gamintis blogajam cholesteroliui, apsaugo nuo nesveikų riebalų sankaupų kūne ir uždegimų.

4. Lieknas liemuo ir plokščias pilvas. Gelbėjimosi ratus ant pilvo ir liemens formuoja ne su maistu gaunami riebalai, o greitieji angliavandeniai – cukrus ir baltų miltų gaminiai. Jūsų kūnas išdrįs atsisakyti riebalų atsargų, jeigu jį aprūpinsite reikiamu kiekiu būtinų riebalų kiekvieną dieną.

5. Sveiki raumenys, sąnariai, gleivinės ir oda. Jūsų nekamuos uždegimai, nes omega-3 riebalų rūgštys neleis jiems susiformuoti. Reikiamas riebalų kiekis odoje neleidžia jai išsausėti, formuotis smulkioms raukšlėms.

6. Geras seksas. Kasdien su maistu vartojamas linų sėmenų aliejus ir žuvų taukai stebuklingai sureguliuos estrogeno kiekį jūsų organizme, tad turėsite drėgną ir funcionuojančią gleivinę ir visavertį seksualinį gyvenimą.

7. Stipri imuninė apsauga. Jūsų imunitetui būtini riebalai, kad jis būtų atsparus peršalimui, gripui ir kitoms užkrečiamosioms ligoms.

8. Geri, sveiki genai. Genų sudėtyje yra gerųjų riebalų, o jūsų vidiniam „genų ispektoriui“ reikia omega-3 riebalų rūgščių, kad jis galėtų teisingai perskaityti genuose užrašytą informaciją ir aptikti genų pažeidimus. Beje, gerųjų riebalų trūkumas gali genus pažeisti.

9. Vitaminais aprūpintas, gyvybingas organizmas. Daugelis vitaminų yra tirpūs riebaluose, ypač jaunystės vitaminais laikomi A, E ir D, todėl esant riebalų stygiui organizmas gali šių vitaminų nepasisavinti. Vitaminai padeda imuninei ir endokrininei sistemai funkcionuoti, gerina kraujo kokybę, didina jautrumą insulinui, saugo nuo osteoporozės, vėžio, depresijos, širdies ir kraujagyslių ligų.

10. Švarus, be šlakų organizmas. Jūsų kepenims būtina gauti gerųjų riebalų, kad jos galėtų iš organizmo pašalinti panaudotus hormonus, iš aplinkos patekusius toksinus, streso hormonus ir kitas kenksmingas medžiagas, teršiančias jūsų kūną.

Daugiau apie Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir knygoje „10 metų jaunesnė per 10 savaičių“ siūlomą antisenėjimo programą skaitykite gegužės mėnesio žurnalo „Moteris“ numeryje.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ko nežinojome apie vaikščiojimą basomis – kaip tai veikia mūsų sveikatą? (6)

Vaikščioti basomis – retas malonumas ir netgi savotiška modernaus gyvenimo prabanga. Norintiesiems sustiprinti sveikatą ir bent trumpam išvaduoti savo pėdas iš batų kalėjimo – basakojų takai.

Menopauzė: kokių pokyčių tikėtis ir kaip juos palengvinti?

Menopauzė moterims neretai kelia nerimą. Ji siejama ne vien tik su fiziologiniais, bet taip pat ir su psichologiniais požymiais, kurie pasireiškia šiuo gyveimo periodu.

Per 10 minučių: šie pratimai greitai sugrąžins jums pageidaujamas kūno linijas (1)

Treniruotė, kurios neįmanoma atidėti vėlesniam laikui. Nors šiais metais vasara neskubėjo atvykti pas mus, o saldumynų virtuvėje buvo galima rasti dažniau, nei norėtume, vis tik pats laikas skirti laiko sau ir nustoti kūrus pasiteisinimus.

Žolininkė ir profesorius patarė, kaip susidžiovinti uogas

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Mitybos specialistė: nė viena mitybos teorija nėra tobula – kaip iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia (4)

Ko tik nedarėme bandydami maitintis sveikiau – pirkome ekologiškus produktus, atsisakėme mėsos, pieno ir kiaušinių, vėliau – miltų ir cukraus, liovėmės maistą kepti ir virti, bet ar dėl to tikrai tapome sveikesni? Maisto technologė Raminta Bogušienė sako, kad nė viena mitybos teorija nėra tobula, ir siūlo iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia.

Osteopatas V. Jankauskas: įdomu tai, kad ne visada skauda tą vietą, kuri yra problemiška (10)

Masažai gali daug – atpalaiduoti įtemptus raumenis, sumažinti skausmus, suteikti malonumo. Osteopatas Vytenis Jankauskas sako, kad rankomis galima padaryti dar daugiau – pagerinti laikyseną, suaktyvinti vidaus organų veiklą ar net išgydyti žvairumą.

Tik viena šio gėrimo skardinė per dieną gali padidinti tikimybę patirti insultą (7)

Tai plačiai žinoma tiesa, kad gerti gazuotus gėrimus yra nesveika. Bet ar žinojote, kad tai dar ir gali būti pavojinga jūsų sveikatai?

Mitybos specialistė: maisto derinimas tėra mitas! (6)

Netikėtos mitybos specialistų pastabos apie maisto derinimo svarbą.

Specialistai įspėja: netinkamai apdorotas maistas gali baigtis mirtimi!

Liepos mėnesį nuo listeriozės Lietuvoje mirė du asmenys.

Kaip gyvybinę energiją či panaudoti savo sveikatai gerinti? (6)

Švariausia iš visų energijos šaltinių – gyvybinė energija či. Kaip šią nematomą gamtos jėgą panaudoti savo sveikatos reikmėms, pasakoja Vilniaus universiteto Konfucijaus instituto darbuotojas Liang'as Wenming'as (30 m.).