Mitai apie riebalus arba kodėl reikia liautis skaičiuoti kalorijas

Šiame tekste rasite visą informaciją, kurią būtina žinoti apie produktus, kurių sudėtyje gausu riebalų. Nors dar prieš kelerius metus mokslininkai ir dietologai iš esmės reabilitavo riebalus, daugelis vis dar nepatikliai žvelgia į šį maisto komponentą.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vienus gąsdina produktų, kurių sudėtyje gausu riebalų, kaloringumas, kiti nerimauja, kad riebaus maisto būtina atsisakyti laikantis dietos. Laikas sužinoti, kuri informacija apie riebalus yra patikimas faktas, o kuri tėra mitas.

1 mitas. Vartojant riebių produktų didėja svoris

Savaime suprantama, reguliariai vartodami produktų, kurių sudėtyje itin daug riebalų, priaugsite kelis nepageidaujamus kilogramus, tačiau saiko jausmo neturėjimas nieko gero nežada bet kurioje gyvenimo srityje, įskaitant ir maistą. Vis tik paprastuosius angliavandenius pakeitę tinkamais riebalais galite sulieknėti, net jei raciono kaloringumas liks toks pat, kaip ir anksčiau. „Vienas gramas riebalų turi 9 kilokalorijas (viename angliavandenių ar baltymų grame yra po 4 kilokalorijas). Jei norite išvengti svorio didėjimo, paprasčiausiai pasistenkite neviršyti paros kalorijų normos. Be to, remdamiesi naujausiais duomenimis ekspertai teigia, kad būtina padidinti sveikų riebalų kiekį kasdieniame mitybos racione iki 20 proc. Anksčiau manyta, kad pakanka vos 10 proc., tačiau šie duomenys jau laikomi pasenusiais.

2 mitas. Riebalai nenaudingi

Riebalai – itin svarbus mitybos raciono komponentas, darantis įtaką smegenų darbui, reguliuojantis svarbiausius organizme vykstančius procesus, hormonų išsiskyrimą ir palaikantis kūno temperatūrą. Riebalų trūkumas neišvengiamai turi įtakos išvaizdai. Jei plaukai atrodo nublukę, oda išsausėjusi, nagai lūžinėja, labai tikėtina, kad jūsų organizmui trūksta riebalų.

3 mitas. Riebalai kenkia

Kaip ir angliavandeniai riebalai skirstomi į organizmui naudingus ir tuos, kurie jam iš esmės tik kenkia. Sočiųjų arba kietųjų riebalų dedama į perdirbtus produktus ir gyvūninės kilmės maistą. Produktus, kurių sudėtyje yra nesočiųjų riebalų (riešutus, augalinius aliejus, lašišas, avokadus) rekomenduojama įtraukti į kasdienį mitybos racioną, nes jie organizmui duos tik naudos.

Sotieji riebalai iš tikrųjų gali padidinti cholesterolio lygį kraujyje, o štai polinesočiųjų riebalų rūgštys, kurių yra saulėgrąžose, sojos pupelėse, moliūgų sėklose, tunuose, graikiniuose riešutuose, kaip tik cholesterolio lygį mažina.

4 mitas. Visi riebalai vienodi

Paprastai riebalai būna apjungiami į vieną grupę, nors pagal rūšį jie iš esmės skiriasi vieni nuo kitų. Sotieji riebalai, kurių aptinkama gyvūninės kilmės produktuose ir palmių aliejuje, paverčiami poodiniu riebalų sluoksniu probleminėse zonose. Vis tik mūsų dienomis didžiausią pavojų kelia transriebalai (margarinas, greitasis maistas, saldumynai ir dalis perdirbtų produktų, nes būtent šios rūšies riebalai kenkia širdžiai ir kraujagyslėms, didina nutukimo pavojų ir trikdo endokrininės sistemos darbą. Polinesotieji ir mononesotieji riebalai teigiamai veikia širdį, juos organizmas pasisavina labai greitai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: tai yra didžiausia svorį metančių žmonių klaida (2)

Pasak mitybos specialistės Indrės Tursovės, viena dažniausiai pasitaikančių klaidų yra ta, kad žmonės, norėdami numesti svorio, pirmiausia visiškai išbraukia riebalus iš savo mitybos raciono

Gyvenimo be sporto neįsivaizduojanti pora: tai darome ne dėl gražaus kūno

Kad turėtume dailų kūną, turime sveikai maitintis ir daug sportuoti. Tai žinome visi, tačiau pasakyti lengva, o kur kas sunkiau tai ivykdyti. Motyvuojanti jauna pora – treneris Aurimas Šidiškis 28 m.) ir sporto entuziastė Simona Žitkauskaitė 26 m.) – pasakoja apie sportą drauge, sveiką gyvenimo būdą, tinkamą mitybą bei tai, kaip išlaikyti motyvaciją sportuojant.

Asmeninė trenerė Rūta Beišytė žino receptą, kaip pasiekti tobulą figūrą (1)

Asmeninė trenerė bei mitybos specialistė, knygos „Ideali figūra“ autorė Rūta Beišytė-Aminova (30) dalinasi patarimais kaip pasiekti savo idealią figūrą. Sveikos gyvensenos propaguotoja sako, jog vieno idealios figūros standarto nėra – kiekvienam žmogui ideali figūra yra skirtinga.

Kodėl vienas gėrė, valgė rūkytą mėsą, nesportavo ir gyveno šimtą metų, o kitas – ne

Ar gali vienas gydytojas išmanyti viską – endokrinologiją, mitybą, kineziterapiją, genetiką, ginekologiją? Funkcinės medicinos specialistė Algė Ivaškevičė mano, kad ne tik gali, bet ir privalo, nes tik suvokdami, kaip veikia visas organizmas, galime atrasti tinkamiausią kelią į sveikatą.

Tibeto pratimai ne tik padeda atsikratyti nereikalingų kilogramų, bet ir grąžina gyvenimo džiaugsmą

Pasak Tibeto vienuolių, reguliariai atliekant Tibeto pratimus galima ne tik sustiprinti ar išsaugoti puikią fizinę būklę, raumenų tonusą, atsikratyti nereikalingų kilogramų, tapti judresniu, bet ir susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą.

Dietologė: kaip, atsisakius pridėtinio cukraus, išvengti nemalonių simptomų

Siekiantys gyventi sveikiau žino, kad vienas pagrindinių sveikos mitybos principų – pridėtinio cukraus atsisakymas. Vis dėlto gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė pabrėžia, kad išbraukus pridėtinį cukrų iš savo mitybos raciono staiga, smarkiai išauga nemalonių organizmui pojūčių tikimybė.

Ar maisto netoleravimą sukelia tik gliutenas?

Ar gali sveikas maistas tapti jūsų slaptu priešu? Vis tik taip atsitinka, kai organizmas netoleruoja tam tikrų maisto produktų ir prasideda įvairūs uždegiminiai procesai, kurie gali tapti lėtiniais. Tuomet dažnai pučia pilvą, lydi nuovargis, jaučiami įvairūs skausmai, išberia odą ar net pradeda augti svoris.

Pažangios technologijos leis susilaukti kūdikio ir vyresniame amžiuje

Nevaisingumo gydymo srityje – revoliucingas proveržis.

Moterys ir vyrai skirtingai serga vėžiu – kodėl taip yra?

Specialistai pastebi, kad vyrų ir moterų sirgimas onkologinėmis ligomis gana skirtingas įvairiais aspektais. Ir tam paaiškinti vis daugėja naujausiais mokslo pasiekimais pagrįstų argumentų.