Mitai apie riebalus arba kodėl reikia liautis skaičiuoti kalorijas

Šiame tekste rasite visą informaciją, kurią būtina žinoti apie produktus, kurių sudėtyje gausu riebalų. Nors dar prieš kelerius metus mokslininkai ir dietologai iš esmės reabilitavo riebalus, daugelis vis dar nepatikliai žvelgia į šį maisto komponentą.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vienus gąsdina produktų, kurių sudėtyje gausu riebalų, kaloringumas, kiti nerimauja, kad riebaus maisto būtina atsisakyti laikantis dietos. Laikas sužinoti, kuri informacija apie riebalus yra patikimas faktas, o kuri tėra mitas.

1 mitas. Vartojant riebių produktų didėja svoris

Savaime suprantama, reguliariai vartodami produktų, kurių sudėtyje itin daug riebalų, priaugsite kelis nepageidaujamus kilogramus, tačiau saiko jausmo neturėjimas nieko gero nežada bet kurioje gyvenimo srityje, įskaitant ir maistą. Vis tik paprastuosius angliavandenius pakeitę tinkamais riebalais galite sulieknėti, net jei raciono kaloringumas liks toks pat, kaip ir anksčiau. „Vienas gramas riebalų turi 9 kilokalorijas (viename angliavandenių ar baltymų grame yra po 4 kilokalorijas). Jei norite išvengti svorio didėjimo, paprasčiausiai pasistenkite neviršyti paros kalorijų normos. Be to, remdamiesi naujausiais duomenimis ekspertai teigia, kad būtina padidinti sveikų riebalų kiekį kasdieniame mitybos racione iki 20 proc. Anksčiau manyta, kad pakanka vos 10 proc., tačiau šie duomenys jau laikomi pasenusiais.

2 mitas. Riebalai nenaudingi

Riebalai – itin svarbus mitybos raciono komponentas, darantis įtaką smegenų darbui, reguliuojantis svarbiausius organizme vykstančius procesus, hormonų išsiskyrimą ir palaikantis kūno temperatūrą. Riebalų trūkumas neišvengiamai turi įtakos išvaizdai. Jei plaukai atrodo nublukę, oda išsausėjusi, nagai lūžinėja, labai tikėtina, kad jūsų organizmui trūksta riebalų.

3 mitas. Riebalai kenkia

Kaip ir angliavandeniai riebalai skirstomi į organizmui naudingus ir tuos, kurie jam iš esmės tik kenkia. Sočiųjų arba kietųjų riebalų dedama į perdirbtus produktus ir gyvūninės kilmės maistą. Produktus, kurių sudėtyje yra nesočiųjų riebalų (riešutus, augalinius aliejus, lašišas, avokadus) rekomenduojama įtraukti į kasdienį mitybos racioną, nes jie organizmui duos tik naudos.

Sotieji riebalai iš tikrųjų gali padidinti cholesterolio lygį kraujyje, o štai polinesočiųjų riebalų rūgštys, kurių yra saulėgrąžose, sojos pupelėse, moliūgų sėklose, tunuose, graikiniuose riešutuose, kaip tik cholesterolio lygį mažina.

4 mitas. Visi riebalai vienodi

Paprastai riebalai būna apjungiami į vieną grupę, nors pagal rūšį jie iš esmės skiriasi vieni nuo kitų. Sotieji riebalai, kurių aptinkama gyvūninės kilmės produktuose ir palmių aliejuje, paverčiami poodiniu riebalų sluoksniu probleminėse zonose. Vis tik mūsų dienomis didžiausią pavojų kelia transriebalai (margarinas, greitasis maistas, saldumynai ir dalis perdirbtų produktų, nes būtent šios rūšies riebalai kenkia širdžiai ir kraujagyslėms, didina nutukimo pavojų ir trikdo endokrininės sistemos darbą. Polinesotieji ir mononesotieji riebalai teigiamai veikia širdį, juos organizmas pasisavina labai greitai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Pataria, kaip per mėnesį atsikratyti 2-4 kilogramų

Iki vasaros liko vos daugiau nei mėnuo, o šylančios dienos primena – atostogos, maudymosi sezonas jau ne už kalnų. Norėdami padailinti kūno linijas, o kartu ir atsisakyti per žiemą sukauptų nepageidaujamų kilogramų, kai kurie žmonės puola į desperaciją – laikosi itin griežtų dietų, valandų valandas pluša sporto salėje. Kaip neperspausti savęs, išlaikant gerą nuotaiką, formą bei savijautą?

Jogai įspėja: kvėpavimas per burną pavojingas tiek mažam, tiek suaugusiajam (1)

Žmogaus poreikis viską kontroliuoti yra beribis. Sąmoningai valdyti panūdome net tokią nevalingą organizmo funkciją kaip kvėpavimas. Kuo tai naudinga ir pavojinga, aiškinasi Virginija Rimkuvienė.

Kai sveika mityba virsta manija

Šis sutrikimas pirmą kartą paminėtas daugiau nei prieš 20 metų.

Eteriniai aliejai gali pakeisti kone visą vaistinėlės turinį

93 proc. lietuvių, rūpinantis vaikų sveikata, svarbu priemonių natūralumas.

Kokie 5 riešutai yra patys naudingiausi jūsų organizmui?

Riešutai – natūralus grožiui ir sveikatai būtinų vitaminų bei mineralų šaltinis, nepamainoma gamtos dovana mūsų organizmui.

Mankšta, kuri ne tik kūno riebalus degina, bet ir veikia kaip osteoporozės profilaktika

Sudeginti dvigubai daugiau kalorijų nei bėgiojant, atgauti vaikystės džiaugsmą ir pasidaryti asmenukę avint futuristinius batus, – net spirgėjau iš nekantrumo išbandyti treniruotę „Kangoo Jumps“.

Mėgstate naktinėti? Sužinokite, kaip tai jums atsilieps senatvėje

6,5 metų laiko trukęs tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau kaip 430 tūkst. žmonių.

Dviguba pasmakrė dingo be plastinės operacijos (2)

Su amžiumi smakrą keliame vis aukščiau. Ne tiek siekdamos pademonstruoti ryžtą, kiek norėdamos gerai atrodyti nuotraukose. Deja, ateina laikas, kai paslėpti dvigubos pasmakrės nepadeda net šis gudrus triukas.

Naują gydymo metodą nuo migrenos išbandžiusi Eglė: gyvenimas pradėjo gerėti

Tie, kuriuos bent kartą yra ištikęs migrenos priepuolis, regis, atiduotų bet ką, kad tik jis liautųsi. Deja, numalšinti šį nepakeliamą skausmą ne taip jau paprasta. Laimei, mokslininkai rankų nenuleidžia – tiria, ieško, vėl tiria... Ir ko tik neatranda.

Trenerė Inga Žuolytė apie savo svorio pokyčius: toks gyvenimas – tik savęs kankinimas (7)

Žinoma tinklaraštininkė ir sporto trenerė ryžosi praleisti 10 savaičių be cukraus.