Laimingos ir sveikos moters pilvas turi būti minkštas

Sertifikuotas kuksando treneris Algirdas Kumža siūlo moterims nepersistengti formuojant pilvo presą.
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Plokščias ir dailiais raumenų kvadratėliais padalintas senovinę skalbimo lentą primenantis pilvas pastaruoju metu tapo ne tik vyrų, bet ir moterų siekiamybe. Plušame iki devinto prakaito sporto salėse, kad visus ant pilvo esančius minkštus riebaliukus paverstume kietais raumenukais. Pasirodo, persistengti neverta. Pasak kuksando trenerio Algirdo Kumžos, pilve yra vienas svarbiausių energijos taškų dandžion (danjeon) – jame kaupiasi kūną ir fizinę galią kontroliuojanti energija. Aukščiau esantis vidurinis energijos taškas yra yra atsakingas už protą, o viršutinis – už dvasią.

Kvėpuodami pilvu žemutinį tašką galime suaktyvinti, ir paskirstyti tą energiją tolygiai po visą kūną. „Pilvinis kvėpavimas yra pats natūraliausias, taip kvėpuoja kūdikiai, – sako A. Kumža. – Deja, su laiku vis labiau prarandame šį įgūdį, kvėpavimas vis kyla, tampa krūtininis, dėl to sutrinka energijos cirkuliacija. Be to, pilve gaminasi ir vienas svarbiausių laimės hormonų serotoninas.“ Ir išties net 90 proc. viso žmogaus serotonino yra susikaupę enterochromafino ląstelėse virškinimo trakte.

Lėtai kvėpuojant, energija susikoncentruoja apačioje, tada kyla, kol pasiekia galvą, ir ima leistis. Gerėjant žarnyno peristaltikai susireguliuoja ir serotonino kiekis, jis išsilaisvina, ima palankiai veikti nervų sistemą, jaučiamės laimingesnės.

Turėti atsipalaidavusį pilvą svarbu ir dėl streso kontrolės. Pasak korėjiečio kuksando mokytojo Koh Nam Juno, stresas labiausiai sustingdo dvi kūno dalis – nugarą ir apatinę kūno dalį – pilvą, klubus, šlaunis. Negana to, vakariečiai padėtį pablogina dar ir netinkamu sėdėjimu. Sėdėdami ne ant žemės, o ant kėdės tą sąstingį tik padidiname. Pilvinis kvėpavimas padeda suminkštinti, išjudinti šią kūno dalį, tad gerokai sumažina ir stresą.

Dėl pertreniruotų pilvo raumenų, pilvas tampa kietas, energijos cirkuliacija sutrinka, spaudžiami vidaus organai, kvėpavimas tampa paviršinis, tai dar labiau didina įtampą. Siūlymai jos atsikratyti keičiant mąstymą, šiuo atveju nelabai padės, nes įtempti raumenys siunčia į smegenis visai kitą – pavojaus – signalą. A. Kumža pastebi, kad itin sunku kvėpuoti pilvu yra profesionaliems sportinių šokių šokėjams, nes jų pilvo preso ir nugaros raumenys yra labai kieti.

Nenuostabu, kad rytietiškas grožio idealas yra apvalų, minkštą pilvuką turinčios moterys. Tiesa, perlenkimas į kitą pusę energetiškai taip pat nėra palankus. Jei žmogus užsiaugina pernelyg didelį pilvą, energija taip pat sustingsta viename taške ir ją sunku išjudinti.

Išeitis? Raumenys yra reikalingi, tačiau jie turi būti ne tik tvirti, bet ir elastingi, tad juos augindamos jėgos pratimais, nepersistenkime su pernelyg dideliais svoriais, o svarbiausia – nepamirškime raumenis atpalaiduojančių tempimo pratimų. Ir nesikrimskime dėl riebaliukų ant pilvo – minkštas pilvas yra ne tik labai natūralus ir moteriškas (juk būtent riebaluose gaminasi daugybė moteriškų hormonų), bet ir padeda išvengti streso bei pasigaminti laimės hormonų. Daugiau apie tai, kaip susigrąžinti kūdikišką kvėpavimą, galite sužinoti kuksando užsiėmimuose.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Baltymais praturtinta morkų ir imbiero sriuba

„Labai mėgstu gaminti ir dažnai eksperimentuoju su įvairiais maisto produktais, jų deriniais,“ – sako lengvaatletė Airinė palšytė, mėgstanti patiekalus praturtinti baltymais.

Vaistininkas V. Pauliukevičius: į vaistinę žmonės ateina ir išsikalbėti

Daugiau nei penkias dešimtis savo gyvenimo metų Vladas Pauliukevičius (80 m.) atidavė vaistinei ir įvairių negalavimų kamuojamiems druskininkiečiams. Į pensiją išėjęs ilgametis vaistininkas pasakoja apie anų laikų vaistų gamybos taisykles ir pasitikėjimo specialistu svarbą.

17 dalykų, apie kuriuos verta susimąstyti, kad ateityje jaustumėtės geriau (4)

Vienas interneto portalas atliko vyresnių nei 50 m. žmonių apklausą apie tai, ką jie patartų 30-mečiams. Patarimai – labai paprasti, bet tuo pačiu teisingi ir išmintingi. Patariame įsiklausyti į vyresnių žmonių patarimus.

Mokslininkai atskleidė paprastus triukus, padėsiančius maitintis sveikiau

Ar žinote, kas lemia jūsų maisto pasirinkimą? Tai ne tik vaizdas, skonis ir kvapas, bet ir tai, ar maistas yra pasiekiamas ranka, ar jis pateiktas tinkamo dydžio porcija, ar jį patogu valgyti ir ar turime jį papildomai apdoroti bei paruošti. Bent jau taip teigia Danijos mokslininkai.

Julija Janus kviečia sergantiesiems vėžiu padovanoti Viltį

Mūsų niekas nemokė, kaip suteikti psichologinę pagalbą žmogui, išgirdusiam mirtinos ligos nuosprendį.

Mitybos specialistė: riebalų bijoti nereikia, svarbu pasirinkti tinkamus

Riebalai yra būtini mūsų organizmui – jie suteikia sotumo jausmą, su jais gauname riebaluose tirpių vitaminų. Tačiau netinkamas ar per didelis tam tikrų riebalų vartojimas gali sukelti sveikatos sutrikimų.

105 metų sulaukusio daktaro Shigeaki Hinoharos ilgaamžiškumo taisyklės (1)

Daktaras Shigeaki Hinohara – vienas iš tų, kuriam Japonija yra dėkinga už ilgaamžiškumą. Jis ir pats yra neįtikėtinai aktyvios senatvės pavyzdys: sulaukęs 75 metų parašė ir publikavo daugiau kaip 150 knygų, o sulaukęs šimto – toliau gydė žmones ir skaitė paskaitas.

Dar kartą apie depresiją: antidepresantai nėra vaistas, kuris tinka visiems (4)

Kaip ir visomis ligomis, taip ir depresija susergama ne iš karto. Ji turi savo priešistorę ir priežastis.

Plastikos chirurgas: jei vienintelis pacientės noras – geriau atrodyti asmenukėse, skalpelio į rankas neimu (4)

Jau 15 metų moterų grožio paslaptis saugantis plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas Martynas Norkus neabejoja, kad šioje srityje išmanyti žmonių psichologiją yra ne mažiau svarbu nei chirurgijos subtilybes.