Laimingos ir sveikos moters pilvas turi būti minkštas

Sertifikuotas kuksando treneris Algirdas Kumža siūlo moterims nepersistengti formuojant pilvo presą.
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Plokščias ir dailiais raumenų kvadratėliais padalintas senovinę skalbimo lentą primenantis pilvas pastaruoju metu tapo ne tik vyrų, bet ir moterų siekiamybe. Plušame iki devinto prakaito sporto salėse, kad visus ant pilvo esančius minkštus riebaliukus paverstume kietais raumenukais. Pasirodo, persistengti neverta. Pasak kuksando trenerio Algirdo Kumžos, pilve yra vienas svarbiausių energijos taškų dandžion (danjeon) – jame kaupiasi kūną ir fizinę galią kontroliuojanti energija. Aukščiau esantis vidurinis energijos taškas yra yra atsakingas už protą, o viršutinis – už dvasią.

Kvėpuodami pilvu žemutinį tašką galime suaktyvinti, ir paskirstyti tą energiją tolygiai po visą kūną. „Pilvinis kvėpavimas yra pats natūraliausias, taip kvėpuoja kūdikiai, – sako A. Kumža. – Deja, su laiku vis labiau prarandame šį įgūdį, kvėpavimas vis kyla, tampa krūtininis, dėl to sutrinka energijos cirkuliacija. Be to, pilve gaminasi ir vienas svarbiausių laimės hormonų serotoninas.“ Ir išties net 90 proc. viso žmogaus serotonino yra susikaupę enterochromafino ląstelėse virškinimo trakte.

Lėtai kvėpuojant, energija susikoncentruoja apačioje, tada kyla, kol pasiekia galvą, ir ima leistis. Gerėjant žarnyno peristaltikai susireguliuoja ir serotonino kiekis, jis išsilaisvina, ima palankiai veikti nervų sistemą, jaučiamės laimingesnės.

Turėti atsipalaidavusį pilvą svarbu ir dėl streso kontrolės. Pasak korėjiečio kuksando mokytojo Koh Nam Juno, stresas labiausiai sustingdo dvi kūno dalis – nugarą ir apatinę kūno dalį – pilvą, klubus, šlaunis. Negana to, vakariečiai padėtį pablogina dar ir netinkamu sėdėjimu. Sėdėdami ne ant žemės, o ant kėdės tą sąstingį tik padidiname. Pilvinis kvėpavimas padeda suminkštinti, išjudinti šią kūno dalį, tad gerokai sumažina ir stresą.

Dėl pertreniruotų pilvo raumenų, pilvas tampa kietas, energijos cirkuliacija sutrinka, spaudžiami vidaus organai, kvėpavimas tampa paviršinis, tai dar labiau didina įtampą. Siūlymai jos atsikratyti keičiant mąstymą, šiuo atveju nelabai padės, nes įtempti raumenys siunčia į smegenis visai kitą – pavojaus – signalą. A. Kumža pastebi, kad itin sunku kvėpuoti pilvu yra profesionaliems sportinių šokių šokėjams, nes jų pilvo preso ir nugaros raumenys yra labai kieti.

Nenuostabu, kad rytietiškas grožio idealas yra apvalų, minkštą pilvuką turinčios moterys. Tiesa, perlenkimas į kitą pusę energetiškai taip pat nėra palankus. Jei žmogus užsiaugina pernelyg didelį pilvą, energija taip pat sustingsta viename taške ir ją sunku išjudinti.

Išeitis? Raumenys yra reikalingi, tačiau jie turi būti ne tik tvirti, bet ir elastingi, tad juos augindamos jėgos pratimais, nepersistenkime su pernelyg dideliais svoriais, o svarbiausia – nepamirškime raumenis atpalaiduojančių tempimo pratimų. Ir nesikrimskime dėl riebaliukų ant pilvo – minkštas pilvas yra ne tik labai natūralus ir moteriškas (juk būtent riebaluose gaminasi daugybė moteriškų hormonų), bet ir padeda išvengti streso bei pasigaminti laimės hormonų. Daugiau apie tai, kaip susigrąžinti kūdikišką kvėpavimą, galite sužinoti kuksando užsiėmimuose.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: tai yra didžiausia svorį metančių žmonių klaida (1)

Pasak mitybos specialistės Indrės Tursovės, viena dažniausiai pasitaikančių klaidų yra ta, kad žmonės, norėdami numesti svorio, pirmiausia visiškai išbraukia riebalus iš savo mitybos raciono

Gyvenimo be sporto neįsivaizduojanti pora: tai darome ne dėl gražaus kūno

Kad turėtume dailų kūną, turime sveikai maitintis ir daug sportuoti. Tai žinome visi, tačiau pasakyti lengva, o kur kas sunkiau tai ivykdyti. Motyvuojanti jauna pora – treneris Aurimas Šidiškis 28 m.) ir sporto entuziastė Simona Žitkauskaitė 26 m.) – pasakoja apie sportą drauge, sveiką gyvenimo būdą, tinkamą mitybą bei tai, kaip išlaikyti motyvaciją sportuojant.

Asmeninė trenerė Rūta Beišytė žino receptą, kaip pasiekti tobulą figūrą (1)

Asmeninė trenerė bei mitybos specialistė, knygos „Ideali figūra“ autorė Rūta Beišytė-Aminova (30) dalinasi patarimais kaip pasiekti savo idealią figūrą. Sveikos gyvensenos propaguotoja sako, jog vieno idealios figūros standarto nėra – kiekvienam žmogui ideali figūra yra skirtinga.

Kodėl vienas gėrė, valgė rūkytą mėsą, nesportavo ir gyveno šimtą metų, o kitas – ne

Ar gali vienas gydytojas išmanyti viską – endokrinologiją, mitybą, kineziterapiją, genetiką, ginekologiją? Funkcinės medicinos specialistė Algė Ivaškevičė mano, kad ne tik gali, bet ir privalo, nes tik suvokdami, kaip veikia visas organizmas, galime atrasti tinkamiausią kelią į sveikatą.

Tibeto pratimai ne tik padeda atsikratyti nereikalingų kilogramų, bet ir grąžina gyvenimo džiaugsmą

Pasak Tibeto vienuolių, reguliariai atliekant Tibeto pratimus galima ne tik sustiprinti ar išsaugoti puikią fizinę būklę, raumenų tonusą, atsikratyti nereikalingų kilogramų, tapti judresniu, bet ir susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą.

Ar maisto netoleravimą sukelia tik gliutenas?

Ar gali sveikas maistas tapti jūsų slaptu priešu? Vis tik taip atsitinka, kai organizmas netoleruoja tam tikrų maisto produktų ir prasideda įvairūs uždegiminiai procesai, kurie gali tapti lėtiniais. Tuomet dažnai pučia pilvą, lydi nuovargis, jaučiami įvairūs skausmai, išberia odą ar net pradeda augti svoris.

Pažangios technologijos leis susilaukti kūdikio ir vyresniame amžiuje

Nevaisingumo gydymo srityje – revoliucingas proveržis.

Moterys ir vyrai skirtingai serga vėžiu – kodėl taip yra?

Specialistai pastebi, kad vyrų ir moterų sirgimas onkologinėmis ligomis gana skirtingas įvairiais aspektais. Ir tam paaiškinti vis daugėja naujausiais mokslo pasiekimais pagrįstų argumentų.

Apie ką jus įspėja tinstančios kojos?

Yra žmonių, kurie sulaukę vasaros karščių su malonumu prisimena žiemos šalčius. Ne tik lėtinėmis širdies ir kraujagyslių ligomis sergantiems pacientams, bet ir sveikiems žmonėms karščiai neretai kelia fizinį diskomfortą.

Po mokslininkų tyrimų: ar tikrai mėsos vartojimas didina ankstyvos mirties riziką? (1)

Daugelis neįsivaizduojame pietų lėkštės be mėsos. Valgome ir graužiame save: „Vegetaru tapčiau, sveikesnis būčiau“. Vis dėlto valgyti mėsą ar ne? Ką pataria mokslininkai?