3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų

Sėdimo darbo diena nuo 9:00 iki 18:00 val., tuomet valanda transporto kamštyje ir namo grįžtate tarsi išsunkta kempinė? Viskas, ką galėtumėte dabar veikti, tai kristi veidu į pagalvę, nors miegui laikas dar neatėjęs? Pažįstamas jausmas?
© Asmeninis archyvas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

O gal tą jėgų trūkumą norėtumėte pakeisti jėgų antplūdžiu, kokybišku laiku su šeima, geru miegu bei žvaliu kitu rytu? Pasak knygos „Balansas: skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms“ bendraautorės ir laipiotojos uolomis Aistės Šeibokaitės, jėgas atstatyti po visos dienos sėdėjimo ir protinio darbo yra labai paprasta: užtenks vos trijų žingsnių, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų visam gyvenimui.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Trijų žingsnių programa pašalinti nuovargį vakarais mano gyvenime atsirado labai organiškai – pati dirbu sėdimą protinį darbą, po kurio vakarais nebesinorėdavo nieko, nebent įsijungti televizorių ir bukai pragulėti visą vakarą. Toks laiko švaistymas man nebuvo priimtinas, tad nusprendžiau ieškoti būdų, kaip kovoti su nuovargiu. Tuomet atradau auksinę taisyklę – kuo daugiau judame, tuo daugiau energijos turime, o kuo daugiau sėdime, tuo mažiau norisi judėti. Ir nors po darbo dažnai grįždavau vos pavilkdama kojas, ėmiau to truputį į savo rutiną įvesti trumpą ir gana lengvą mankštą – pradžioj po 15 minučių kasdien, vėliau jau ir po 30. Įkvėpimo sėmiausi iš jogos ir „pilates“ sportų ir pusę laiko skyrus raumenų stiprinimui, o kitą pusę – tempimo pratimams, vakarą toliau tęsti galėdavau su naujomis jėgomis“, – pasakoja A. Šeibokaitė, savo laisvalaikį skirianti laipiojimui uolomis, treniruotėms ir intensyviems pasivaikščiojimams po kalnus.

Lengva mankšta yra pirmasis žingsnis į gyvenimą su daugiau energijos. Antrasis – lengva ir greitai pagaminama, bet, žinoma, skani vakarienė. Knygos bendraautorė A. Šeibokaitė pasakoja, kad vakarais renkasi lengvai virškinamus produktus, kuriuos paruošti užtrunka daugiausia 30 minučių. Mergina vardina, jog vakarui renkasi varškę su raugintomis daržovėmis, garintą žuvį su šviežiomis salotomis ar kiaušinių ir daržovių derinį. Tad pasportavusi ir pavalgiusi, A. Šeibokaitė jau turi pakankamai jėgų toliau tęsti vakarą su mėgstamomis veiklomis.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Jei turėčiau vaikų, įtraukčiau juos į mankštos ir valgio gaminimo procesus. Iš anksto rodydami vaikams pavyzdį, išmokysime juos gyventi sveikiau, be to, praleisime su jais daugiau laiko – taip atsiras tvirtesnis ryšys šeimoje. Ir nors atrodo prieštaringa – „vos pavelku kojas, o dar reikia mankštą daryti?!“ – bet tai tikrai veikia ir lengva mankšta padeda atstatyti sėdime darbe prarastas jėgas. Tuomet net ir likusius darbus namie nuveiksime greičiau“, – teigia A. Šeibokaitė.

Galiausiai vakarą užbaikite ankstesniu miegu gerai išvėdintame kambaryje. Juk nuovargį jaučiame dažniausiai jau nuo pat ryto, nes naktį prieš tai neišsimiegojome, o vakarop po darbų jau nebeturime nei jėgų, nei nuotaikos. Ankstyvas ir kokybiškas miegas yra vienas iš esminių sveiko gyvenimo patarimų net ir šioje receptų knygoje – juk tik gerai išsimiegoję nejausime potraukio rafinuotų miltų gaminiams ir saldumynams, tai yra, produktams, labiausiai kenkiantiems mūsų gerai savijautai. Tuo tarpu judėjimas, sveikas ir skanus maistas bei geras miegas yra trys esminiai žingsniai, kuriuos turėtume įtraukti į savo kasdienę rutiną, jei norime ne tik gerai atrodyti, bet ir turėti daug energijos.


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ko daugiau žuvys teikia – naudos ar žalos, atsako mokslininkai

Ilgai užtruko, kol lietuviai, ieškodami sveikesnių alternatyvų, įprato bent retkarčiais mėsą keisti žuvimi. Ir štai užgriuvo kita naujiena – pasirodo, žuvis gali būti dar prastesnis pasirinkimas dėl didelio jūrų užterštumo gyvsidabriu.

Kokius pieno produktus rinktis, o kokių vengti?

Pieną skatiname gerti nuo pat vaikystės, sakoma, kad tai kalcio šaltinis. Be pieno produktų neįsivaizduojame savo pusryčių, pietų ar vakarienės. Tačiau vis dažniau pasigirsta nuomonių, kad pienas ne tik, kad nereikalingas mūsų organizmui, bet dar ir kenkia. Ką mano „Sveikatai palankus“ ekspertai?

Angelinos Jolie pavyzdys užkrėtė ir Lietuvos moteris

Moterys, kurioms nustatoma itin didelė genetinė rizika susirgti krūties vėžiu, vis dažniau renkasi jų šalinimą – mastektomiją.

Ar gali nuo gripo skiepytis nėščiosios?

Sergamumas gripu ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis (ŪVKTI) šalyje ir toliau didėja. Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikai informuoja, kad penktąją savaitę visoje Lietuvoje dėl gripo į ligoninę paguldyti 299 asmenys.

Hormoninis sutrikimas, kuris dažniausiai išsivysto 30-40 metų moterims

Dėl padidėjusio kortizolio kiekio organizme žmogui gali išsivystyti hormoninis sutrikimas - Kušingo sindromas.

Po gimdymo: ką moteris turi žinoti apie negrįžtamus organizmo pokyčius

Po gimdymo – nauji išbandymai: persitvarko organų veikla, slenka plaukai, kankina nuovargis ir nuotaikų kaita.

Maisto saugos specialistės pataria, kaip išsirinkti mėsą

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.

Prognozuojama, kad per ateinantį dešimtmetį mirčių nuo vėžio skaičius padidės daugiau nei trečdaliu

Trejus metus vykdoma Pasaulinės kovos su vėžiu dienos kampanija „Mes galime. Aš galiu“ kelia klausimą, kaip mes visi kartu ir kiekvienas asmeniškai galime prisidėti prie vėžio sukeliamos naštos mažinimo.

Epidemijoms NE: šis grūdinimosi būdas žiemą prieinamas kiekvienam

Kol Lietuvoje siaučia virusai, mokyklose skelbiami karantinai, Lietuvos sveikuolių sąjunga skatina grūdintis. Organizacija jau prieš daugelį metų vasarį paskelbė sveikatingumo mėnesiu. Mat būtent dabar lauke – visos sąlygos grūdintis. Štai, pavyzdžiui, sniegas ir ledinės eketės daro stebuklus.

Žiemą puola „skrandžio gripas“. Kas jis ir kaip jo išvengti?

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikai primena, kad gripo sezonu siaučia ne tik gripo ir peršalimo ligų virusai, bet ir virusai, sukeliantys ūmines žarnyno infekcijas, pasireiškiančias pykinimu, vėmimu, viduriavimu, pilvo skausmu.