3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų

Sėdimo darbo diena nuo 9:00 iki 18:00 val., tuomet valanda transporto kamštyje ir namo grįžtate tarsi išsunkta kempinė? Viskas, ką galėtumėte dabar veikti, tai kristi veidu į pagalvę, nors miegui laikas dar neatėjęs? Pažįstamas jausmas?
© Asmeninis archyvas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

O gal tą jėgų trūkumą norėtumėte pakeisti jėgų antplūdžiu, kokybišku laiku su šeima, geru miegu bei žvaliu kitu rytu? Pasak knygos „Balansas: skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms“ bendraautorės ir laipiotojos uolomis Aistės Šeibokaitės, jėgas atstatyti po visos dienos sėdėjimo ir protinio darbo yra labai paprasta: užtenks vos trijų žingsnių, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų visam gyvenimui.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Trijų žingsnių programa pašalinti nuovargį vakarais mano gyvenime atsirado labai organiškai – pati dirbu sėdimą protinį darbą, po kurio vakarais nebesinorėdavo nieko, nebent įsijungti televizorių ir bukai pragulėti visą vakarą. Toks laiko švaistymas man nebuvo priimtinas, tad nusprendžiau ieškoti būdų, kaip kovoti su nuovargiu. Tuomet atradau auksinę taisyklę – kuo daugiau judame, tuo daugiau energijos turime, o kuo daugiau sėdime, tuo mažiau norisi judėti. Ir nors po darbo dažnai grįždavau vos pavilkdama kojas, ėmiau to truputį į savo rutiną įvesti trumpą ir gana lengvą mankštą – pradžioj po 15 minučių kasdien, vėliau jau ir po 30. Įkvėpimo sėmiausi iš jogos ir „pilates“ sportų ir pusę laiko skyrus raumenų stiprinimui, o kitą pusę – tempimo pratimams, vakarą toliau tęsti galėdavau su naujomis jėgomis“, – pasakoja A. Šeibokaitė, savo laisvalaikį skirianti laipiojimui uolomis, treniruotėms ir intensyviems pasivaikščiojimams po kalnus.

Lengva mankšta yra pirmasis žingsnis į gyvenimą su daugiau energijos. Antrasis – lengva ir greitai pagaminama, bet, žinoma, skani vakarienė. Knygos bendraautorė A. Šeibokaitė pasakoja, kad vakarais renkasi lengvai virškinamus produktus, kuriuos paruošti užtrunka daugiausia 30 minučių. Mergina vardina, jog vakarui renkasi varškę su raugintomis daržovėmis, garintą žuvį su šviežiomis salotomis ar kiaušinių ir daržovių derinį. Tad pasportavusi ir pavalgiusi, A. Šeibokaitė jau turi pakankamai jėgų toliau tęsti vakarą su mėgstamomis veiklomis.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Jei turėčiau vaikų, įtraukčiau juos į mankštos ir valgio gaminimo procesus. Iš anksto rodydami vaikams pavyzdį, išmokysime juos gyventi sveikiau, be to, praleisime su jais daugiau laiko – taip atsiras tvirtesnis ryšys šeimoje. Ir nors atrodo prieštaringa – „vos pavelku kojas, o dar reikia mankštą daryti?!“ – bet tai tikrai veikia ir lengva mankšta padeda atstatyti sėdime darbe prarastas jėgas. Tuomet net ir likusius darbus namie nuveiksime greičiau“, – teigia A. Šeibokaitė.

Galiausiai vakarą užbaikite ankstesniu miegu gerai išvėdintame kambaryje. Juk nuovargį jaučiame dažniausiai jau nuo pat ryto, nes naktį prieš tai neišsimiegojome, o vakarop po darbų jau nebeturime nei jėgų, nei nuotaikos. Ankstyvas ir kokybiškas miegas yra vienas iš esminių sveiko gyvenimo patarimų net ir šioje receptų knygoje – juk tik gerai išsimiegoję nejausime potraukio rafinuotų miltų gaminiams ir saldumynams, tai yra, produktams, labiausiai kenkiantiems mūsų gerai savijautai. Tuo tarpu judėjimas, sveikas ir skanus maistas bei geras miegas yra trys esminiai žingsniai, kuriuos turėtume įtraukti į savo kasdienę rutiną, jei norime ne tik gerai atrodyti, bet ir turėti daug energijos.


Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Dietologė Ieva Kuodienė: mitybos po 40-ies ypatumai (8)

Ne paslaptis, kad moterys nori išlaikyti dailias kūno linijas, nepriklausomai nuo jų amžiaus. Dietų ir mitybos specialistė Ieva Kuodienė duoda patarimų, kaip reikia maitintis moterims, sulaukusioms keturiasdešimties ir daugiau, bei atskleidžia savo mėgstamiausio patiekalo receptą.

Ko nežinojome apie vaikščiojimą basomis – kaip tai veikia mūsų sveikatą? (6)

Vaikščioti basomis – retas malonumas ir netgi savotiška modernaus gyvenimo prabanga. Norintiesiems sustiprinti sveikatą ir bent trumpam išvaduoti savo pėdas iš batų kalėjimo – basakojų takai.

Menopauzė: kokių pokyčių tikėtis ir kaip juos palengvinti? (11)

Menopauzė moterims neretai kelia nerimą. Ji siejama ne vien tik su fiziologiniais, bet taip pat ir su psichologiniais požymiais, kurie pasireiškia šiuo gyveimo periodu.

Per 10 minučių: šie pratimai greitai sugrąžins jums pageidaujamas kūno linijas (1)

Treniruotė, kurios neįmanoma atidėti vėlesniam laikui. Nors šiais metais vasara neskubėjo atvykti pas mus, o saldumynų virtuvėje buvo galima rasti dažniau, nei norėtume, vis tik pats laikas skirti laiko sau ir nustoti kūrus pasiteisinimus.

Žolininkė ir profesorius patarė, kaip susidžiovinti uogas

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Mitybos specialistė: nė viena mitybos teorija nėra tobula – kaip iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia (4)

Ko tik nedarėme bandydami maitintis sveikiau – pirkome ekologiškus produktus, atsisakėme mėsos, pieno ir kiaušinių, vėliau – miltų ir cukraus, liovėmės maistą kepti ir virti, bet ar dėl to tikrai tapome sveikesni? Maisto technologė Raminta Bogušienė sako, kad nė viena mitybos teorija nėra tobula, ir siūlo iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia.

Osteopatas V. Jankauskas: įdomu tai, kad ne visada skauda tą vietą, kuri yra problemiška (10)

Masažai gali daug – atpalaiduoti įtemptus raumenis, sumažinti skausmus, suteikti malonumo. Osteopatas Vytenis Jankauskas sako, kad rankomis galima padaryti dar daugiau – pagerinti laikyseną, suaktyvinti vidaus organų veiklą ar net išgydyti žvairumą.

Tik viena šio gėrimo skardinė per dieną gali padidinti tikimybę patirti insultą (7)

Tai plačiai žinoma tiesa, kad gerti gazuotus gėrimus yra nesveika. Bet ar žinojote, kad tai dar ir gali būti pavojinga jūsų sveikatai?

Mitybos specialistė: maisto derinimas tėra mitas! (6)

Netikėtos mitybos specialistų pastabos apie maisto derinimo svarbą.

Specialistai įspėja: netinkamai apdorotas maistas gali baigtis mirtimi!

Liepos mėnesį nuo listeriozės Lietuvoje mirė du asmenys.