3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų

Sėdimo darbo diena nuo 9:00 iki 18:00 val., tuomet valanda transporto kamštyje ir namo grįžtate tarsi išsunkta kempinė? Viskas, ką galėtumėte dabar veikti, tai kristi veidu į pagalvę, nors miegui laikas dar neatėjęs? Pažįstamas jausmas?
© Asmeninis archyvas

O gal tą jėgų trūkumą norėtumėte pakeisti jėgų antplūdžiu, kokybišku laiku su šeima, geru miegu bei žvaliu kitu rytu? Pasak knygos „Balansas: skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms“ bendraautorės ir laipiotojos uolomis Aistės Šeibokaitės, jėgas atstatyti po visos dienos sėdėjimo ir protinio darbo yra labai paprasta: užtenks vos trijų žingsnių, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų visam gyvenimui.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Trijų žingsnių programa pašalinti nuovargį vakarais mano gyvenime atsirado labai organiškai – pati dirbu sėdimą protinį darbą, po kurio vakarais nebesinorėdavo nieko, nebent įsijungti televizorių ir bukai pragulėti visą vakarą. Toks laiko švaistymas man nebuvo priimtinas, tad nusprendžiau ieškoti būdų, kaip kovoti su nuovargiu. Tuomet atradau auksinę taisyklę – kuo daugiau judame, tuo daugiau energijos turime, o kuo daugiau sėdime, tuo mažiau norisi judėti. Ir nors po darbo dažnai grįždavau vos pavilkdama kojas, ėmiau to truputį į savo rutiną įvesti trumpą ir gana lengvą mankštą – pradžioj po 15 minučių kasdien, vėliau jau ir po 30. Įkvėpimo sėmiausi iš jogos ir „pilates“ sportų ir pusę laiko skyrus raumenų stiprinimui, o kitą pusę – tempimo pratimams, vakarą toliau tęsti galėdavau su naujomis jėgomis“, – pasakoja A. Šeibokaitė, savo laisvalaikį skirianti laipiojimui uolomis, treniruotėms ir intensyviems pasivaikščiojimams po kalnus.

Lengva mankšta yra pirmasis žingsnis į gyvenimą su daugiau energijos. Antrasis – lengva ir greitai pagaminama, bet, žinoma, skani vakarienė. Knygos bendraautorė A. Šeibokaitė pasakoja, kad vakarais renkasi lengvai virškinamus produktus, kuriuos paruošti užtrunka daugiausia 30 minučių. Mergina vardina, jog vakarui renkasi varškę su raugintomis daržovėmis, garintą žuvį su šviežiomis salotomis ar kiaušinių ir daržovių derinį. Tad pasportavusi ir pavalgiusi, A. Šeibokaitė jau turi pakankamai jėgų toliau tęsti vakarą su mėgstamomis veiklomis.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Jei turėčiau vaikų, įtraukčiau juos į mankštos ir valgio gaminimo procesus. Iš anksto rodydami vaikams pavyzdį, išmokysime juos gyventi sveikiau, be to, praleisime su jais daugiau laiko – taip atsiras tvirtesnis ryšys šeimoje. Ir nors atrodo prieštaringa – „vos pavelku kojas, o dar reikia mankštą daryti?!“ – bet tai tikrai veikia ir lengva mankšta padeda atstatyti sėdime darbe prarastas jėgas. Tuomet net ir likusius darbus namie nuveiksime greičiau“, – teigia A. Šeibokaitė.

Galiausiai vakarą užbaikite ankstesniu miegu gerai išvėdintame kambaryje. Juk nuovargį jaučiame dažniausiai jau nuo pat ryto, nes naktį prieš tai neišsimiegojome, o vakarop po darbų jau nebeturime nei jėgų, nei nuotaikos. Ankstyvas ir kokybiškas miegas yra vienas iš esminių sveiko gyvenimo patarimų net ir šioje receptų knygoje – juk tik gerai išsimiegoję nejausime potraukio rafinuotų miltų gaminiams ir saldumynams, tai yra, produktams, labiausiai kenkiantiems mūsų gerai savijautai. Tuo tarpu judėjimas, sveikas ir skanus maistas bei geras miegas yra trys esminiai žingsniai, kuriuos turėtume įtraukti į savo kasdienę rutiną, jei norime ne tik gerai atrodyti, bet ir turėti daug energijos.


Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ką žolininkė Rasoklė rekomenduoja daryti peršalus (2)

Ją dažniaus sutiksite pievoje nei miesto gatvėje. Ji žino viską apie kiekvieną žolelę ir jos gydančias bei gražinančias galias. Susipažinkite: tai – žolininkė Rasa Subačienė-Rasoklė.

I. Kavaliauskaitė-Morkūnienė: pavasarį skaičiuoju kiekvieną vitaminą

Susikurti pavasario nuotaiką padeda maži moteriški malonumai, grožio ritualai. Indrė Kavaliauskaitė-Morkūnienė įsitikinusi, kad gerai jaustis pakanka šypsenos ir trupučio meilės sau.

Veganas nuo gimimo: užtikrinta sveikata ar pavojingas eksperimentas?

Veganizmas šiandien - kaip niekad populiarus. Vieniems tai – nereikalingas kraštutinumas, kitiems – vienintelis teisingas gyvenimo būdas.

Su šia problema susidura ketvirtadalis gimdžiusių moterų

Beveik ketvirtadalis gimdžiusių moterų jaučia nepasitenkinimą lytiniais santykiais.

Olimpiečių gydytojas Dalius Barkauskas: turiu blogą žinią moterims – jūsų kūnas nesutvertas bėgti (69)

Kodėl sėdėjimas žudo, o maratonas nesuteikia sveikatos, aiškina Lietuvos olimpiečių gydytojas Dalius Barkauskas (51 m.).

Nuo šio balo priklauso Tavo lieknėjimo sėkmė (1)

Prieš keletą metų, ieškodama kaip dar pagilinti savo žinias, dalyvavau dviejų dienų seminare.

Nėštumas ir gripas – kada tai pavojinga vaisiui?

Jei gydytojas diagnozavo gripą, tai dar nereiškia, kad galimos nėštumo komplikacijos ir todėl reikėtų panikuoti. Nėščiųjų gripo gydymas turi savo ypatumų. Jie susiję pirmiausia su labai nedaug leistinų gydomųjų preparatų, kurie veiktų efektyviai ir tuo pat metu nekenktų vaikui.

Požymiai, padėsiantys atpažinti, kad jums - gripas

Gripas – tai ūmi viršutinių kvėpavimo takų virusinė liga, kuri pasireiškia ūmiai, todėl dažnai pacientas gali įvardinti net tikslią dieną, kada prasidėjo simptomai.

Degtinė su pipirais ir kiti mitai, kaip gydyti gripą (1)

Nors apie peršalimą bei gripą kalbama nuolat, vis dar gajūs kai kurie mitai, kaip gydytis nuo žiemą kimbančių ligų. Pavyzdžiui, dažnai klaidingai manoma, jog viena iš peršalimo ligų komplikacijų ir yra gripas. Tačiau šių dviejų ligų nereikėtų painioti.

4 taisyklės, kad dantys būtų sveiki (1)

Gražūs ir sveiki dantys suteikia pasitikėjimo. Tačiau jei norite tokius turėti, o šeimos santaupų, skirtų atostogoms, neišleisti odontologo kabinete, verta žinoti kelias teisingos dantų priežiūros taisykles. Jų visai nedaug – vos keturios, tačiau laikytis jų būtina kiekvieną dieną.

9 patarimai, kaip gydyti šlapimo pūslės uždegimą (1)

Šlapimo pūslės uždegimą, dar vadinamą cistitu, sukelia įvairios kilmės bakterijos, kurios į žmogaus organizmą patenka nusilpus imunitetui.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų

Sėdimo darbo diena nuo 9:00 iki 18:00 val., tuomet valanda transporto kamštyje ir namo grįžtate tarsi išsunkta kempinė? Viskas, ką galėtumėte dabar veikti, tai kristi veidu į pagalvę, nors miegui laikas dar neatėjęs? Pažįstamas jausmas?

Mitybos specialistė: -1 kg per mėnesį yra geriau nei -5

Sporto trenerė ir mitybos specialistė Rasa Vilkienė įvardina 4 lietuvių klaidas, siekiant gyvenimo būdą pakeisti sveikesniu.

Į ką atsižvelgti renkantis duoną? 2 duonos receptai

Maisto technologė Raminta Bogušienė - apie tai, ar tikrai duoną valgyti sveika?

Ne vien skausmas praneša apie vėžį (1)

Onkologiniai susirgimai dažnai prasideda tyliai ir neskausmingai. Susirgę žmonės gali ilgai nežinoti, kad juos graužia klastinga liga. Prasidedant ligai, o kartais ir gerokai vėliau, neskauda ir nieko nesijaučia. Neraminančių ženklų, žinoma būna, bet dažnas į juos numoja ranka ir prisimena tik tada, kai liga jau būna diagnozuota sudėtingoje stadijoje.