3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų

Sėdimo darbo diena nuo 9:00 iki 18:00 val., tuomet valanda transporto kamštyje ir namo grįžtate tarsi išsunkta kempinė? Viskas, ką galėtumėte dabar veikti, tai kristi veidu į pagalvę, nors miegui laikas dar neatėjęs? Pažįstamas jausmas?
© Asmeninis archyvas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

O gal tą jėgų trūkumą norėtumėte pakeisti jėgų antplūdžiu, kokybišku laiku su šeima, geru miegu bei žvaliu kitu rytu? Pasak knygos „Balansas: skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms“ bendraautorės ir laipiotojos uolomis Aistės Šeibokaitės, jėgas atstatyti po visos dienos sėdėjimo ir protinio darbo yra labai paprasta: užtenks vos trijų žingsnių, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų visam gyvenimui.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Trijų žingsnių programa pašalinti nuovargį vakarais mano gyvenime atsirado labai organiškai – pati dirbu sėdimą protinį darbą, po kurio vakarais nebesinorėdavo nieko, nebent įsijungti televizorių ir bukai pragulėti visą vakarą. Toks laiko švaistymas man nebuvo priimtinas, tad nusprendžiau ieškoti būdų, kaip kovoti su nuovargiu. Tuomet atradau auksinę taisyklę – kuo daugiau judame, tuo daugiau energijos turime, o kuo daugiau sėdime, tuo mažiau norisi judėti. Ir nors po darbo dažnai grįždavau vos pavilkdama kojas, ėmiau to truputį į savo rutiną įvesti trumpą ir gana lengvą mankštą – pradžioj po 15 minučių kasdien, vėliau jau ir po 30. Įkvėpimo sėmiausi iš jogos ir „pilates“ sportų ir pusę laiko skyrus raumenų stiprinimui, o kitą pusę – tempimo pratimams, vakarą toliau tęsti galėdavau su naujomis jėgomis“, – pasakoja A. Šeibokaitė, savo laisvalaikį skirianti laipiojimui uolomis, treniruotėms ir intensyviems pasivaikščiojimams po kalnus.

Lengva mankšta yra pirmasis žingsnis į gyvenimą su daugiau energijos. Antrasis – lengva ir greitai pagaminama, bet, žinoma, skani vakarienė. Knygos bendraautorė A. Šeibokaitė pasakoja, kad vakarais renkasi lengvai virškinamus produktus, kuriuos paruošti užtrunka daugiausia 30 minučių. Mergina vardina, jog vakarui renkasi varškę su raugintomis daržovėmis, garintą žuvį su šviežiomis salotomis ar kiaušinių ir daržovių derinį. Tad pasportavusi ir pavalgiusi, A. Šeibokaitė jau turi pakankamai jėgų toliau tęsti vakarą su mėgstamomis veiklomis.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Jei turėčiau vaikų, įtraukčiau juos į mankštos ir valgio gaminimo procesus. Iš anksto rodydami vaikams pavyzdį, išmokysime juos gyventi sveikiau, be to, praleisime su jais daugiau laiko – taip atsiras tvirtesnis ryšys šeimoje. Ir nors atrodo prieštaringa – „vos pavelku kojas, o dar reikia mankštą daryti?!“ – bet tai tikrai veikia ir lengva mankšta padeda atstatyti sėdime darbe prarastas jėgas. Tuomet net ir likusius darbus namie nuveiksime greičiau“, – teigia A. Šeibokaitė.

Galiausiai vakarą užbaikite ankstesniu miegu gerai išvėdintame kambaryje. Juk nuovargį jaučiame dažniausiai jau nuo pat ryto, nes naktį prieš tai neišsimiegojome, o vakarop po darbų jau nebeturime nei jėgų, nei nuotaikos. Ankstyvas ir kokybiškas miegas yra vienas iš esminių sveiko gyvenimo patarimų net ir šioje receptų knygoje – juk tik gerai išsimiegoję nejausime potraukio rafinuotų miltų gaminiams ir saldumynams, tai yra, produktams, labiausiai kenkiantiems mūsų gerai savijautai. Tuo tarpu judėjimas, sveikas ir skanus maistas bei geras miegas yra trys esminiai žingsniai, kuriuos turėtume įtraukti į savo kasdienę rutiną, jei norime ne tik gerai atrodyti, bet ir turėti daug energijos.


Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Viktorija: po psichologo žodžių atsivėrė akys

"Jau dešimt dienų gyvenu be pridėtinio cukraus ir vis aiškiau suvokiu, kaip stipriai esu nuo jo priklausoma", - sako Viktorija Žižiūnienė, nusprendusi atlikti eksperimentą - 30 dienų nevartoti pridėtinio cukraus ir viską aprašyti dienoraštyje ((pirma dalis, antra dalis, trečia dalis).

Veido odos senėjimas – ką svarbu žinoti, norint tinkamai pasirūpinti savo veidu

Nuolat besikeičiantį veidą matome veidrodyje kasdien, tačiau dažnai kyla klausimų kaip tą vaizdą interpretuoti, kada griebtis kremų, pažymėtų „Anti-age“ fraze, o kada nepatinkančias raukšleles jau patikėti plastikos chirurgui.

Psichologė A. Mockienė: yra 4 būdai, padėsiantys išbristi iš depresijos be vaistų (9)

Depresijos gydymas tik vaistais – tai pasodinimas į valtį be irklų: žmogus bus saugus iki pirmos „audros“.

Atsisakius vos vieno produkto ėmė tirpti kilogramai (11)

"Šiandien bus aštunta diena, kai gyvenu nesaldų gyvenimą", - sako Viktorija, kuri nusprendė imtis eksperimento - 30 dienų nevartoti pridėtinio cukraus ir dienoraštyje aprašyti visus potyrius (pirma dalis, antra dalis).

(Ne)saldus dienoraštis: galvos skausmas ir kiti keisti organizmo signalai (8)

„Dabar yra ketvirtoji mano diena be pridėtinio cukraus ir 4 val. ryto. Kai pagalvoji, labai simboliška. Atsikėliau su „žvyrine“ galva ir kažkokiu keistu tempimo skausmu pilve. Panašu, kad ne skrandis, nes kažkur žemiau,“ – sako 34-erių Viktorija, pradėjusi eksperimentą, kuris vadinasi „30 dienų be pridėtinio cukraus“.

Naujagimio virkštelės kamieninės ląstelės. Ar verta jas saugoti?

Inovatyvios medicinos centre įvyko diskusija apie naujagimių virkštelės kamienines ląsteles, jų saugojimą, gebėjimą gydyti dabar ir ateityje bei mokslininkų diskusijas apie tai, kas dar kol kas nežinoma.

3 vaikų mama Orinta: gražų kūną gali turėti kiekviena moteris (10)

Orinta Donėlė, namie prižiūrinti tris judrius mažus berniukus, neslepia – būna, ir jai stinga laiko suplanuotiems reikalams. Tačiau moteris tikina, kad susikoncentravus tik į tikrai būtinus darbus, laiko lieka ir vaikams, ir sportui, ir darbui.

(Ne)saldus dienoraštis: 30 dienų be pridėtinio cukraus (I dalis) (3)

Sveiki, mano vardas Viktorija, man 34-eri ir aš esu priklausoma nuo cukraus.

Žolininkė J. Balvočiūtė: žolelių arbatos ir nervus ramina, ir nuo vėžio gydo

Arbata – kaip mylinti širdis. Ryte – tonizuoja, vidurdienį – gaivina, o vakare – atstato fizinę ir emocinę pusiausvyrą. Ne veltui arbatos receptai yra žinomi tūkstančius metų, o dėl prekybos ja įtakų zonų į karą yra pakilusi ne viena imperija.