3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų

Sėdimo darbo diena nuo 9:00 iki 18:00 val., tuomet valanda transporto kamštyje ir namo grįžtate tarsi išsunkta kempinė? Viskas, ką galėtumėte dabar veikti, tai kristi veidu į pagalvę, nors miegui laikas dar neatėjęs? Pažįstamas jausmas?
© Asmeninis archyvas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

O gal tą jėgų trūkumą norėtumėte pakeisti jėgų antplūdžiu, kokybišku laiku su šeima, geru miegu bei žvaliu kitu rytu? Pasak knygos „Balansas: skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms“ bendraautorės ir laipiotojos uolomis Aistės Šeibokaitės, jėgas atstatyti po visos dienos sėdėjimo ir protinio darbo yra labai paprasta: užtenks vos trijų žingsnių, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų visam gyvenimui.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Trijų žingsnių programa pašalinti nuovargį vakarais mano gyvenime atsirado labai organiškai – pati dirbu sėdimą protinį darbą, po kurio vakarais nebesinorėdavo nieko, nebent įsijungti televizorių ir bukai pragulėti visą vakarą. Toks laiko švaistymas man nebuvo priimtinas, tad nusprendžiau ieškoti būdų, kaip kovoti su nuovargiu. Tuomet atradau auksinę taisyklę – kuo daugiau judame, tuo daugiau energijos turime, o kuo daugiau sėdime, tuo mažiau norisi judėti. Ir nors po darbo dažnai grįždavau vos pavilkdama kojas, ėmiau to truputį į savo rutiną įvesti trumpą ir gana lengvą mankštą – pradžioj po 15 minučių kasdien, vėliau jau ir po 30. Įkvėpimo sėmiausi iš jogos ir „pilates“ sportų ir pusę laiko skyrus raumenų stiprinimui, o kitą pusę – tempimo pratimams, vakarą toliau tęsti galėdavau su naujomis jėgomis“, – pasakoja A. Šeibokaitė, savo laisvalaikį skirianti laipiojimui uolomis, treniruotėms ir intensyviems pasivaikščiojimams po kalnus.

Lengva mankšta yra pirmasis žingsnis į gyvenimą su daugiau energijos. Antrasis – lengva ir greitai pagaminama, bet, žinoma, skani vakarienė. Knygos bendraautorė A. Šeibokaitė pasakoja, kad vakarais renkasi lengvai virškinamus produktus, kuriuos paruošti užtrunka daugiausia 30 minučių. Mergina vardina, jog vakarui renkasi varškę su raugintomis daržovėmis, garintą žuvį su šviežiomis salotomis ar kiaušinių ir daržovių derinį. Tad pasportavusi ir pavalgiusi, A. Šeibokaitė jau turi pakankamai jėgų toliau tęsti vakarą su mėgstamomis veiklomis.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų
© Asmeninis archyvas

„Jei turėčiau vaikų, įtraukčiau juos į mankštos ir valgio gaminimo procesus. Iš anksto rodydami vaikams pavyzdį, išmokysime juos gyventi sveikiau, be to, praleisime su jais daugiau laiko – taip atsiras tvirtesnis ryšys šeimoje. Ir nors atrodo prieštaringa – „vos pavelku kojas, o dar reikia mankštą daryti?!“ – bet tai tikrai veikia ir lengva mankšta padeda atstatyti sėdime darbe prarastas jėgas. Tuomet net ir likusius darbus namie nuveiksime greičiau“, – teigia A. Šeibokaitė.

Galiausiai vakarą užbaikite ankstesniu miegu gerai išvėdintame kambaryje. Juk nuovargį jaučiame dažniausiai jau nuo pat ryto, nes naktį prieš tai neišsimiegojome, o vakarop po darbų jau nebeturime nei jėgų, nei nuotaikos. Ankstyvas ir kokybiškas miegas yra vienas iš esminių sveiko gyvenimo patarimų net ir šioje receptų knygoje – juk tik gerai išsimiegoję nejausime potraukio rafinuotų miltų gaminiams ir saldumynams, tai yra, produktams, labiausiai kenkiantiems mūsų gerai savijautai. Tuo tarpu judėjimas, sveikas ir skanus maistas bei geras miegas yra trys esminiai žingsniai, kuriuos turėtume įtraukti į savo kasdienę rutiną, jei norime ne tik gerai atrodyti, bet ir turėti daug energijos.


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Jogai įspėja: kvėpavimas per burną pavojingas tiek mažam, tiek suaugusiajam

Žmogaus poreikis viską kontroliuoti yra beribis. Sąmoningai valdyti panūdome net tokią nevalingą organizmo funkciją kaip kvėpavimas. Kuo tai naudinga ir pavojinga, aiškinasi Virginija Rimkuvienė.

Eteriniai aliejai gali pakeisti kone visą vaistinėlės turinį

93 proc. lietuvių, rūpinantis vaikų sveikata, svarbu priemonių natūralumas.

Kokie 5 riešutai yra patys naudingiausi jūsų organizmui?

Riešutai – natūralus grožiui ir sveikatai būtinų vitaminų bei mineralų šaltinis, nepamainoma gamtos dovana mūsų organizmui.

Mankšta, kuri ne tik kūno riebalus degina, bet ir veikia kaip osteoporozės profilaktika

Sudeginti dvigubai daugiau kalorijų nei bėgiojant, atgauti vaikystės džiaugsmą ir pasidaryti asmenukę avint futuristinius batus, – net spirgėjau iš nekantrumo išbandyti treniruotę „Kangoo Jumps“.

Mėgstate naktinėti? Sužinokite, kaip tai jums atsilieps senatvėje

6,5 metų laiko trukęs tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau kaip 430 tūkst. žmonių.

Dviguba pasmakrė dingo be plastinės operacijos (2)

Su amžiumi smakrą keliame vis aukščiau. Ne tiek siekdamos pademonstruoti ryžtą, kiek norėdamos gerai atrodyti nuotraukose. Deja, ateina laikas, kai paslėpti dvigubos pasmakrės nepadeda net šis gudrus triukas.

Naują gydymo metodą nuo migrenos išbandžiusi Eglė: gyvenimas pradėjo gerėti

Tie, kuriuos bent kartą yra ištikęs migrenos priepuolis, regis, atiduotų bet ką, kad tik jis liautųsi. Deja, numalšinti šį nepakeliamą skausmą ne taip jau paprasta. Laimei, mokslininkai rankų nenuleidžia – tiria, ieško, vėl tiria... Ir ko tik neatranda.

Trenerė Inga Žuolytė apie savo svorio pokyčius: toks gyvenimas – tik savęs kankinimas (7)

Žinoma tinklaraštininkė ir sporto trenerė ryžosi praleisti 10 savaičių be cukraus.

Sergate neaiškia liga? Ieškokite metalų!

Nuovargio priepuoliai, galvos ar širdies skausmai, silpnumas, drebulys, karščiavimai be aiškios priežasties, staiga slinkti pradėję plaukai, gausus prakaitavimas.

Ryto rutina optimaliai sveikatai: paprasti ritualai, kurie pažadins kūną, nuramins protą

Tūkstančius metų prieš tradicinę mediciną atsiradęs senovės Indijos mokslas Ajurveda teigia, kad ryto rutina gali nulemti ne tik mūsų emocinę būseną, bet ir kūno sveikatą.