10 trenerės patarimų norinčioms turėti gražų kūną

Mielos moterys, MOTERIS gali nuversti didžiausius kalnus, padaryti dešimt darbų vienu metu ir išauginti pulką vaikų. Tad kas yra tos kelios valandos per savaitę fizinio aktyvumo dėl SAVĘS?
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Taip sako Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja. Ji dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku.

1.Kodėl pradėjus sportuoti auga svoris?

Pirmiausia, nereikia išsigąsti, nes tai visiškai normalus reiškinys. Kadangi sportuojant didėja raumenų tonusas, auga pats raumuo, natūralu, kad prisideda keli kilogramai. Be to, raumuo sveria daugiau nei riebalinis audinys. Jei sportuojant jūsų mityba yra sutvarkyta, nereikia jaudintis dėl kelių papildomų kilogramų. Patartina prieš pradedant sportuoti ne tik pasisverti (arba visai nesisverti), bet išsimatuoti apimtis ir jas stebėti.

2. Jei lieknėju, kiek kartų per savaitę turėčiau sportuoti?

Reikia nusistatyti sau tikslą, ką noriu pasiekti sportuodama. Jei noriu būti energingesnė, pakaks 2-3 dienų per savaitę lankyti sporto salę, eiti į grupines treniruotes ar mankštintis namuose, bėgioti, važiuoti dviračiu. Arba kiekvieną dieną atlikti 15-20 min. mankštą. Tačiau, jei noriu sulieknėti ir turėti gražias kūno formas, reikėtų sportuoti ne mažiau kaip 3-4 kartus per savaitę, kad raumuo gražiai ryškėtų, o nereikalingi kilogramai greičiau "sudegtų" esant didesniam fiziniam aktyvumui.

3. Ar būtina valgyti po sporto?

Taip, būtina ir netgi privaloma, nes sportuojant raumeninis audinys patiria mikro traumas, o valgydamos po sporto baltyminį maistą, mes mikro traumas "gydome" ir paruošiam raumenis sekančiam didesniam fiziniam krūviui. Svarbu pavalgyti po treniruotės per 20-30 min., kitu atveju, treniruotė praras prasmę. Jei nepavalgysite - nepasieksite dailių formų, nedidės kūno tonusas, nepagreitės medžiagų apykaita.

4. Kodėl neturiu energijos sportuoti?

Niekada nebus vieno teisingo atsakymo: miego trūkumas, didelis nuovargis darbe, skurdi mityba, vitaminų trūkumas. Svarbu aprūpinti organizmą angliavandeniais prieš sportą, idealu, grūdinės kultūros produktai, tinka ir vaisiai. Sporto metu reikalinga energija gaunama iš angliavandenių. Jei nepavalgome, jaučiame energijos stygių, slegia mieguistumas.

5. Ar reikia gerti papildus/vitaminus sportuojant?

Taip pat nėra vieno teisingo atsakymo. Tačiau dažnas sportiškas asmuo yra įsitikinęs, kad papildų reikia - energijai, raumenų augimui, svorio metimui, atsistatymui ir pan. Jeigu sportuojame dėl energijos lygio palaikymo, tuomet, nėra būtinybės jų naudoti. Tačiau jei sportuojame intensyviai ir norime greitesnio rezultato, papildai padės tai greičiau pasiekti. Vitaminai sportuojant visada yra svarbūs, ypač mineralai.

6. Ką daryti, kad neskaudėtų raumenų?

Pradedantiesiems arba asmenims, grįžusiems į sportą po pertraukos, visada skaudės raumenis. Kadangi kūnas gauna neįprastai didesnį fizinį krūvį, todėl natūralu sekančias dienas jausti savo kūną. Skausmą sumažinti padeda baltyminis maistas, baltyminiai kokteiliai, šilta vonia, tempimo pratimai ir masažai.

7. Kaip greitai galiu "pasidaryti" stangrius sėdmenis?

Geri dalykai neateina greitai. Viskam reikia laiko, net ir sėdmenims. Jei kantriai sieksite dailių kūno linijų, darysite trenerio nurodytus pratimus, tikėsite savo jėgomis, sveikai maitinsitės, jau pirmi rezultatai gali matytis po 1-2 mėnesių intensyvaus sporto.

8. Ar mano amžius tinkamas sportui?

Tokį klausimą dažnai užduoda moterys nuo 50-ies metų. Aš manau, kad sportuoti galima pradėti nuo bet kokio amžiaus. Fizinis aktyvumas grąžina energiją, šypseną, "pagamina" daug laimės hormono ir skatina sveikiau gyventi. Nesvarbu, kiek tau metų, kuri šiandien savaitės diena ar koks oras už lango.

9. Kaip suderinti sportą su šeima?

Smagūs, teigiami dalykai visada yra užkrečiami: rodykite iniciatyvą savo šeimai. Parodykite, kaip jums gera sportuoti, įtraukite į aktyvų laisvalaikį ir savo šeimos narius. Abejingų likti negali! Jeigu šeimoje yra mažas vaikelis, visada galima surasti, kam jį palikti valandai prižiūrėti. Kitas variantas, sportuoti namuose, juk tai irgi yra puiki pradžia.

10. Kaip pasakyti savo vyrui, kad aš TIKRAI noriu sveikai gyventi?

Opus klausimas, bet dažnas. Palaikymas, keičiant gyvenimo būdą ir įpročius, yra labai svarbus. Mes nepakeisime šalia esančio žmogaus, net jei jis - Tavo vyras. Bet stengtis visada galime, pradėti reikia nuo savęs, parodyti, kokia aš esu laiminga gyvendama kiek kitokį, sveikesnį gyvenimą. Neblėstanti šypsena, nematomi sparnai, ryškios spalvos lengva suknelė - visa tai vyras tikrai pamatys, net jei jis yra pats kukliausias, kuris garsiai nepasakys, kad Tu buvai teisi!

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Dietologė Ieva Kuodienė: mitybos po 40-ies ypatumai (6)

Ne paslaptis, kad moterys nori išlaikyti dailias kūno linijas, nepriklausomai nuo jų amžiaus. Dietų ir mitybos specialistė Ieva Kuodienė duoda patarimų, kaip reikia maitintis moterims, sulaukusioms keturiasdešimties ir daugiau, bei atskleidžia savo mėgstamiausio patiekalo receptą.

Ko nežinojome apie vaikščiojimą basomis – kaip tai veikia mūsų sveikatą? (6)

Vaikščioti basomis – retas malonumas ir netgi savotiška modernaus gyvenimo prabanga. Norintiesiems sustiprinti sveikatą ir bent trumpam išvaduoti savo pėdas iš batų kalėjimo – basakojų takai.

Menopauzė: kokių pokyčių tikėtis ir kaip juos palengvinti? (11)

Menopauzė moterims neretai kelia nerimą. Ji siejama ne vien tik su fiziologiniais, bet taip pat ir su psichologiniais požymiais, kurie pasireiškia šiuo gyveimo periodu.

Per 10 minučių: šie pratimai greitai sugrąžins jums pageidaujamas kūno linijas (1)

Treniruotė, kurios neįmanoma atidėti vėlesniam laikui. Nors šiais metais vasara neskubėjo atvykti pas mus, o saldumynų virtuvėje buvo galima rasti dažniau, nei norėtume, vis tik pats laikas skirti laiko sau ir nustoti kūrus pasiteisinimus.

Žolininkė ir profesorius patarė, kaip susidžiovinti uogas

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Mitybos specialistė: nė viena mitybos teorija nėra tobula – kaip iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia (4)

Ko tik nedarėme bandydami maitintis sveikiau – pirkome ekologiškus produktus, atsisakėme mėsos, pieno ir kiaušinių, vėliau – miltų ir cukraus, liovėmės maistą kepti ir virti, bet ar dėl to tikrai tapome sveikesni? Maisto technologė Raminta Bogušienė sako, kad nė viena mitybos teorija nėra tobula, ir siūlo iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia.

Osteopatas V. Jankauskas: įdomu tai, kad ne visada skauda tą vietą, kuri yra problemiška (10)

Masažai gali daug – atpalaiduoti įtemptus raumenis, sumažinti skausmus, suteikti malonumo. Osteopatas Vytenis Jankauskas sako, kad rankomis galima padaryti dar daugiau – pagerinti laikyseną, suaktyvinti vidaus organų veiklą ar net išgydyti žvairumą.

Tik viena šio gėrimo skardinė per dieną gali padidinti tikimybę patirti insultą (7)

Tai plačiai žinoma tiesa, kad gerti gazuotus gėrimus yra nesveika. Bet ar žinojote, kad tai dar ir gali būti pavojinga jūsų sveikatai?

Mitybos specialistė: maisto derinimas tėra mitas! (6)

Netikėtos mitybos specialistų pastabos apie maisto derinimo svarbą.

Specialistai įspėja: netinkamai apdorotas maistas gali baigtis mirtimi!

Liepos mėnesį nuo listeriozės Lietuvoje mirė du asmenys.