10 trenerės patarimų norinčioms turėti gražų kūną

Mielos moterys, MOTERIS gali nuversti didžiausius kalnus, padaryti dešimt darbų vienu metu ir išauginti pulką vaikų. Tad kas yra tos kelios valandos per savaitę fizinio aktyvumo dėl SAVĘS?
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Taip sako Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja. Ji dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku.

1.Kodėl pradėjus sportuoti auga svoris?

Pirmiausia, nereikia išsigąsti, nes tai visiškai normalus reiškinys. Kadangi sportuojant didėja raumenų tonusas, auga pats raumuo, natūralu, kad prisideda keli kilogramai. Be to, raumuo sveria daugiau nei riebalinis audinys. Jei sportuojant jūsų mityba yra sutvarkyta, nereikia jaudintis dėl kelių papildomų kilogramų. Patartina prieš pradedant sportuoti ne tik pasisverti (arba visai nesisverti), bet išsimatuoti apimtis ir jas stebėti.

2. Jei lieknėju, kiek kartų per savaitę turėčiau sportuoti?

Reikia nusistatyti sau tikslą, ką noriu pasiekti sportuodama. Jei noriu būti energingesnė, pakaks 2-3 dienų per savaitę lankyti sporto salę, eiti į grupines treniruotes ar mankštintis namuose, bėgioti, važiuoti dviračiu. Arba kiekvieną dieną atlikti 15-20 min. mankštą. Tačiau, jei noriu sulieknėti ir turėti gražias kūno formas, reikėtų sportuoti ne mažiau kaip 3-4 kartus per savaitę, kad raumuo gražiai ryškėtų, o nereikalingi kilogramai greičiau "sudegtų" esant didesniam fiziniam aktyvumui.

3. Ar būtina valgyti po sporto?

Taip, būtina ir netgi privaloma, nes sportuojant raumeninis audinys patiria mikro traumas, o valgydamos po sporto baltyminį maistą, mes mikro traumas "gydome" ir paruošiam raumenis sekančiam didesniam fiziniam krūviui. Svarbu pavalgyti po treniruotės per 20-30 min., kitu atveju, treniruotė praras prasmę. Jei nepavalgysite - nepasieksite dailių formų, nedidės kūno tonusas, nepagreitės medžiagų apykaita.

4. Kodėl neturiu energijos sportuoti?

Niekada nebus vieno teisingo atsakymo: miego trūkumas, didelis nuovargis darbe, skurdi mityba, vitaminų trūkumas. Svarbu aprūpinti organizmą angliavandeniais prieš sportą, idealu, grūdinės kultūros produktai, tinka ir vaisiai. Sporto metu reikalinga energija gaunama iš angliavandenių. Jei nepavalgome, jaučiame energijos stygių, slegia mieguistumas.

5. Ar reikia gerti papildus/vitaminus sportuojant?

Taip pat nėra vieno teisingo atsakymo. Tačiau dažnas sportiškas asmuo yra įsitikinęs, kad papildų reikia - energijai, raumenų augimui, svorio metimui, atsistatymui ir pan. Jeigu sportuojame dėl energijos lygio palaikymo, tuomet, nėra būtinybės jų naudoti. Tačiau jei sportuojame intensyviai ir norime greitesnio rezultato, papildai padės tai greičiau pasiekti. Vitaminai sportuojant visada yra svarbūs, ypač mineralai.

6. Ką daryti, kad neskaudėtų raumenų?

Pradedantiesiems arba asmenims, grįžusiems į sportą po pertraukos, visada skaudės raumenis. Kadangi kūnas gauna neįprastai didesnį fizinį krūvį, todėl natūralu sekančias dienas jausti savo kūną. Skausmą sumažinti padeda baltyminis maistas, baltyminiai kokteiliai, šilta vonia, tempimo pratimai ir masažai.

7. Kaip greitai galiu "pasidaryti" stangrius sėdmenis?

Geri dalykai neateina greitai. Viskam reikia laiko, net ir sėdmenims. Jei kantriai sieksite dailių kūno linijų, darysite trenerio nurodytus pratimus, tikėsite savo jėgomis, sveikai maitinsitės, jau pirmi rezultatai gali matytis po 1-2 mėnesių intensyvaus sporto.

8. Ar mano amžius tinkamas sportui?

Tokį klausimą dažnai užduoda moterys nuo 50-ies metų. Aš manau, kad sportuoti galima pradėti nuo bet kokio amžiaus. Fizinis aktyvumas grąžina energiją, šypseną, "pagamina" daug laimės hormono ir skatina sveikiau gyventi. Nesvarbu, kiek tau metų, kuri šiandien savaitės diena ar koks oras už lango.

9. Kaip suderinti sportą su šeima?

Smagūs, teigiami dalykai visada yra užkrečiami: rodykite iniciatyvą savo šeimai. Parodykite, kaip jums gera sportuoti, įtraukite į aktyvų laisvalaikį ir savo šeimos narius. Abejingų likti negali! Jeigu šeimoje yra mažas vaikelis, visada galima surasti, kam jį palikti valandai prižiūrėti. Kitas variantas, sportuoti namuose, juk tai irgi yra puiki pradžia.

10. Kaip pasakyti savo vyrui, kad aš TIKRAI noriu sveikai gyventi?

Opus klausimas, bet dažnas. Palaikymas, keičiant gyvenimo būdą ir įpročius, yra labai svarbus. Mes nepakeisime šalia esančio žmogaus, net jei jis - Tavo vyras. Bet stengtis visada galime, pradėti reikia nuo savęs, parodyti, kokia aš esu laiminga gyvendama kiek kitokį, sveikesnį gyvenimą. Neblėstanti šypsena, nematomi sparnai, ryškios spalvos lengva suknelė - visa tai vyras tikrai pamatys, net jei jis yra pats kukliausias, kuris garsiai nepasakys, kad Tu buvai teisi!

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Psichologė A. Mockienė: yra 4 būdai, padėsiantys išbristi iš depresijos be vaistų (1)

Depresijos gydymas tik vaistais – tai pasodinimas į valtį be irklų: žmogus bus saugus iki pirmos „audros“.

Atsisakius vos vieno produkto ėmė tirpti kilogramai (6)

"Šiandien bus aštunta diena, kai gyvenu nesaldų gyvenimą", - sako Viktorija, kuri nusprendė imtis eksperimento - 30 dienų nevartoti pridėtinio cukraus ir dienoraštyje aprašyti visus potyrius (pirma dalis, antra dalis).

(Ne)saldus dienoraštis: galvos skausmas ir kiti keisti organizmo signalai (8)

„Dabar yra ketvirtoji mano diena be pridėtinio cukraus ir 4 val. ryto. Kai pagalvoji, labai simboliška. Atsikėliau su „žvyrine“ galva ir kažkokiu keistu tempimo skausmu pilve. Panašu, kad ne skrandis, nes kažkur žemiau,“ – sako 34-erių Viktorija, pradėjusi eksperimentą, kuris vadinasi „30 dienų be pridėtinio cukraus“.

Naujagimio virkštelės kamieninės ląstelės. Ar verta jas saugoti?

Inovatyvios medicinos centre įvyko diskusija apie naujagimių virkštelės kamienines ląsteles, jų saugojimą, gebėjimą gydyti dabar ir ateityje bei mokslininkų diskusijas apie tai, kas dar kol kas nežinoma.

3 vaikų mama Orinta: gražų kūną gali turėti kiekviena moteris (10)

Orinta Donėlė, namie prižiūrinti tris judrius mažus berniukus, neslepia – būna, ir jai stinga laiko suplanuotiems reikalams. Tačiau moteris tikina, kad susikoncentravus tik į tikrai būtinus darbus, laiko lieka ir vaikams, ir sportui, ir darbui.

(Ne)saldus dienoraštis: 30 dienų be pridėtinio cukraus (I dalis) (3)

Sveiki, mano vardas Viktorija, man 34-eri ir aš esu priklausoma nuo cukraus.

Žolininkė J. Balvočiūtė: žolelių arbatos ir nervus ramina, ir nuo vėžio gydo

Arbata – kaip mylinti širdis. Ryte – tonizuoja, vidurdienį – gaivina, o vakare – atstato fizinę ir emocinę pusiausvyrą. Ne veltui arbatos receptai yra žinomi tūkstančius metų, o dėl prekybos ja įtakų zonų į karą yra pakilusi ne viena imperija.

Sąnarių ligos vis labiau jaunėja: kaip jų išvengti?

Įprasta manyti, kad sąnarių ligos vargina tik vyresnio amžiaus žmones. Visgi ši nuostata klaidinga. Dėl nejudraus gyvenimo būdo ar, atvirkščiai, pernelyg intensyvaus sportinio krūvio, netinkamai atliekamų pratimų, prastos mitybos, žalingų įpročių, pavyzdžiui, rūkymo, ar nekontroliuojamo viršsvorio uždegiminės sąnarių ligos jaunesnio amžiaus žmones užklumpa net dažniau nei senjorus, pastebi specialistai.

Liga, su kuria nereikia susigyventi – ji efektyviai ir greitai pagydoma

Hemorojus – tai liga, apie kurią mūsų visuomenėje vis dar gėdijamasi šnekėti garsiai. Nuo hemorojaus kenčiantys žmonės dažnai nesikreipia į gydytojus, kol ligos stadija tampa vėlyva.