10 trenerės patarimų norinčioms turėti gražų kūną

Mielos moterys, MOTERIS gali nuversti didžiausius kalnus, padaryti dešimt darbų vienu metu ir išauginti pulką vaikų. Tad kas yra tos kelios valandos per savaitę fizinio aktyvumo dėl SAVĘS?
10 trenerės patarimų norinčioms turėti gražų kūną
© Fotolia nuotr.

Taip sako Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja. Ji dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku.

1.Kodėl pradėjus sportuoti auga svoris?

Pirmiausia, nereikia išsigąsti, nes tai visiškai normalus reiškinys. Kadangi sportuojant didėja raumenų tonusas, auga pats raumuo, natūralu, kad prisideda keli kilogramai. Be to, raumuo sveria daugiau nei riebalinis audinys. Jei sportuojant jūsų mityba yra sutvarkyta, nereikia jaudintis dėl kelių papildomų kilogramų. Patartina prieš pradedant sportuoti ne tik pasisverti (arba visai nesisverti), bet išsimatuoti apimtis ir jas stebėti.

2. Jei lieknėju, kiek kartų per savaitę turėčiau sportuoti?

Reikia nusistatyti sau tikslą, ką noriu pasiekti sportuodama. Jei noriu būti energingesnė, pakaks 2-3 dienų per savaitę lankyti sporto salę, eiti į grupines treniruotes ar mankštintis namuose, bėgioti, važiuoti dviračiu. Arba kiekvieną dieną atlikti 15-20 min. mankštą. Tačiau, jei noriu sulieknėti ir turėti gražias kūno formas, reikėtų sportuoti ne mažiau kaip 3-4 kartus per savaitę, kad raumuo gražiai ryškėtų, o nereikalingi kilogramai greičiau "sudegtų" esant didesniam fiziniam aktyvumui.

3. Ar būtina valgyti po sporto?

Taip, būtina ir netgi privaloma, nes sportuojant raumeninis audinys patiria mikro traumas, o valgydamos po sporto baltyminį maistą, mes mikro traumas "gydome" ir paruošiam raumenis sekančiam didesniam fiziniam krūviui. Svarbu pavalgyti po treniruotės per 20-30 min., kitu atveju, treniruotė praras prasmę. Jei nepavalgysite - nepasieksite dailių formų, nedidės kūno tonusas, nepagreitės medžiagų apykaita.

4. Kodėl neturiu energijos sportuoti?

Niekada nebus vieno teisingo atsakymo: miego trūkumas, didelis nuovargis darbe, skurdi mityba, vitaminų trūkumas. Svarbu aprūpinti organizmą angliavandeniais prieš sportą, idealu, grūdinės kultūros produktai, tinka ir vaisiai. Sporto metu reikalinga energija gaunama iš angliavandenių. Jei nepavalgome, jaučiame energijos stygių, slegia mieguistumas.

5. Ar reikia gerti papildus/vitaminus sportuojant?

Taip pat nėra vieno teisingo atsakymo. Tačiau dažnas sportiškas asmuo yra įsitikinęs, kad papildų reikia - energijai, raumenų augimui, svorio metimui, atsistatymui ir pan. Jeigu sportuojame dėl energijos lygio palaikymo, tuomet, nėra būtinybės jų naudoti. Tačiau jei sportuojame intensyviai ir norime greitesnio rezultato, papildai padės tai greičiau pasiekti. Vitaminai sportuojant visada yra svarbūs, ypač mineralai.

6. Ką daryti, kad neskaudėtų raumenų?

Pradedantiesiems arba asmenims, grįžusiems į sportą po pertraukos, visada skaudės raumenis. Kadangi kūnas gauna neįprastai didesnį fizinį krūvį, todėl natūralu sekančias dienas jausti savo kūną. Skausmą sumažinti padeda baltyminis maistas, baltyminiai kokteiliai, šilta vonia, tempimo pratimai ir masažai.

7. Kaip greitai galiu "pasidaryti" stangrius sėdmenis?

Geri dalykai neateina greitai. Viskam reikia laiko, net ir sėdmenims. Jei kantriai sieksite dailių kūno linijų, darysite trenerio nurodytus pratimus, tikėsite savo jėgomis, sveikai maitinsitės, jau pirmi rezultatai gali matytis po 1-2 mėnesių intensyvaus sporto.

8. Ar mano amžius tinkamas sportui?

Tokį klausimą dažnai užduoda moterys nuo 50-ies metų. Aš manau, kad sportuoti galima pradėti nuo bet kokio amžiaus. Fizinis aktyvumas grąžina energiją, šypseną, "pagamina" daug laimės hormono ir skatina sveikiau gyventi. Nesvarbu, kiek tau metų, kuri šiandien savaitės diena ar koks oras už lango.

9. Kaip suderinti sportą su šeima?

Smagūs, teigiami dalykai visada yra užkrečiami: rodykite iniciatyvą savo šeimai. Parodykite, kaip jums gera sportuoti, įtraukite į aktyvų laisvalaikį ir savo šeimos narius. Abejingų likti negali! Jeigu šeimoje yra mažas vaikelis, visada galima surasti, kam jį palikti valandai prižiūrėti. Kitas variantas, sportuoti namuose, juk tai irgi yra puiki pradžia.

10. Kaip pasakyti savo vyrui, kad aš TIKRAI noriu sveikai gyventi?

Opus klausimas, bet dažnas. Palaikymas, keičiant gyvenimo būdą ir įpročius, yra labai svarbus. Mes nepakeisime šalia esančio žmogaus, net jei jis - Tavo vyras. Bet stengtis visada galime, pradėti reikia nuo savęs, parodyti, kokia aš esu laiminga gyvendama kiek kitokį, sveikesnį gyvenimą. Neblėstanti šypsena, nematomi sparnai, ryškios spalvos lengva suknelė - visa tai vyras tikrai pamatys, net jei jis yra pats kukliausias, kuris garsiai nepasakys, kad Tu buvai teisi!

medguru.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

A. Degutytė: su organų donoryste susiję mitai – dar neišsklaidyti (1)

Bemiegės naktys, įtampa, baimė, daugiasluoksniais jausmais ir minutėmis skaičiuojamas laikas – visa tai nuolat patiria tiek organus persodinantys medikai, tiek donoro sulaukę ligoniai.

Sveiki saldumynai: ar tai įmanoma? (2)

Cukrus tukina. Kenkia smegenims. Gadina dantis. Sukelia diabetą ir širdies ligas. Pažeidžia inkstus ir kepenis. Ir taip toliau ir panašiai: skaitant sveikos gyvensenos naujienas, nėra straipsnio, kuriame nebūtų pliekiamas pats saldžiausias mūsų gyvenimo ingredientas.

5 maisto produktai, kurie sustiprins širdį

Kiekvienais metais artėjant paskutiniam rugsėjo sekmadieniui, kuomet minima Pasaulinė širdies diena, įvairios sveikatos organizacijos kviečia atkreipti dėmesį į širdies ir kraujagyslių ligų prevenciją, aktyvesnį gyvenimo būdą.

Širdies ligų simptomai, į kuriuos mes neatkreipiame dėmesio (1)

Širdies kraujagyslių aterosklerozė, širdies nepakankamumas, miokardo infarktas dažniausiai pakerta darbingo amžiaus energingus žmones, o daugybė susirgusiųjų lieka invalidais.

Yra daug priežasčių, kad dribsniai taptų tavo pusryčių įpročiu

Mityba šių dienų žmonėms yra prioritetas. Per pastaruosius kelerius metus pastebėjome žymų susidomėjimo sveika mityba ir sveiku gyvenimo būdu pakilimą.

Koks peršalimo gydymas saugiausias?

Nors peršalimo ligos tokiu metu yra įprastas reiškinys, jų išvengti vis dėlto galima, o tinkamas organizmo paruošimas gali padėti greičiau pasveikti susirgus bei apsaugoti nuo pavojingų sveikatai komplikacijų.

Kaip neapsinuodyti gydantis vėžį? (2)

Piktybiniai navikai – dažniausia mirties priežastis po širdies ir kraujagyslių ligų, o sergamumas onkologinėmis ligomis Lietuvoje tolygiai didėja.

Krūties vėžio prevencija. Ką privalo žinoti kiekviena Lietuvos moteris?

Krūties vėžys – skaudi diagnozė, dažniausia moterų onkologinė liga, mažulytė pakitusi ląstelė, kuri dėl nepaaiškinamų priežasčių ima elgtis ne taip, kaip turėtų.

Idėją natūraliems gaminiams pakišo Sibiro tremtinių atradimas (3)

„Liaudies medicina galima tikėti arba netikėti – tai kiekvieno iš mūsų pasirinkimo laisvė. Tačiau sunku paneigti, kad tradicinė medicina vis dažniau atsigręžia į laiko patikrintas vertybes“, - teigia Mindaugas Vyskupaitis, ekologinio ūkio „Mėta“ įkūrėjas.

Dėl vėžio bus tiriama ir atokiausiose Lietuvos vietose (2)

Sveikas, skanus maistas ir gera nuotaika gali padėti išvengti prostatos vėžio, o susirgusiems vėžiu visa tai kartu su moderniu efektyviu gydymu – gerokai pailginti gyvenimą ir pagerinti būklę.

Gydymas fiziniu krūviu ir kraujospūdį sureguliuoja, ir antsvorį sumažina

Paliesiaus dvaro sodybą iš griuvėsių antram gyvenimui prikėlęs medicinos konsultantas, biomedicinos mokslų daktaras bei Rygos Stradinso universiteto vizituojantis hemostazeologijos profesorius Julius Ptašekas čia įkurdino fizinio krūvio terapijos kliniką.

Mitybos principai, padėsiantys ir sulieknėti, ir išlaikyti norimą svorį (2)

Įrašą šia tema buvau žadėjusi parašyti dar vasaros pradžioje, tačiau vis neradau laiko. Bet, kaip sakant, geriau vėliau nei niekada. Tad, nors ir šiek tiek pavėluotai, pažadą tęsiu.

Gerklės skausmas gali signalizuoti apie ypač rimtas ligas (1)

Ruduo skaičiuoja dar tik pirmąsias dienas, tačiau peršalimo ligos pradeda savo plitimo sezoną. Permainingas rudeninis oras bei nepakankamas rūpinimasis savo ir šeimos narių sveikata dažnai nulemia vieną nemaloniausių bei sunkiausiai prognozuojamų sveikatos sutrikimų – gerklės skausmą.

6 būdai, kaip citrina pagelbės jūsų sveikatai

Norint sau padėti, ne visada būtina skubėti į vaistinę.

Ką dar, be malonumo ir sveikatos, galima atrasti pirtyje? (2)

Ko reikia gyvenimui, kad jame neliktų vietos vidinei įtampai, nuovargiui, ligų maratonams, o laimę žmogus rastų pamildamas savo kūną?