10 trenerės patarimų norinčioms turėti gražų kūną

Mielos moterys, MOTERIS gali nuversti didžiausius kalnus, padaryti dešimt darbų vienu metu ir išauginti pulką vaikų. Tad kas yra tos kelios valandos per savaitę fizinio aktyvumo dėl SAVĘS?
© Fotolia nuotr.

Taip sako Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja. Ji dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku.

1.Kodėl pradėjus sportuoti auga svoris?

Pirmiausia, nereikia išsigąsti, nes tai visiškai normalus reiškinys. Kadangi sportuojant didėja raumenų tonusas, auga pats raumuo, natūralu, kad prisideda keli kilogramai. Be to, raumuo sveria daugiau nei riebalinis audinys. Jei sportuojant jūsų mityba yra sutvarkyta, nereikia jaudintis dėl kelių papildomų kilogramų. Patartina prieš pradedant sportuoti ne tik pasisverti (arba visai nesisverti), bet išsimatuoti apimtis ir jas stebėti.

2. Jei lieknėju, kiek kartų per savaitę turėčiau sportuoti?

Reikia nusistatyti sau tikslą, ką noriu pasiekti sportuodama. Jei noriu būti energingesnė, pakaks 2-3 dienų per savaitę lankyti sporto salę, eiti į grupines treniruotes ar mankštintis namuose, bėgioti, važiuoti dviračiu. Arba kiekvieną dieną atlikti 15-20 min. mankštą. Tačiau, jei noriu sulieknėti ir turėti gražias kūno formas, reikėtų sportuoti ne mažiau kaip 3-4 kartus per savaitę, kad raumuo gražiai ryškėtų, o nereikalingi kilogramai greičiau "sudegtų" esant didesniam fiziniam aktyvumui.

3. Ar būtina valgyti po sporto?

Taip, būtina ir netgi privaloma, nes sportuojant raumeninis audinys patiria mikro traumas, o valgydamos po sporto baltyminį maistą, mes mikro traumas "gydome" ir paruošiam raumenis sekančiam didesniam fiziniam krūviui. Svarbu pavalgyti po treniruotės per 20-30 min., kitu atveju, treniruotė praras prasmę. Jei nepavalgysite - nepasieksite dailių formų, nedidės kūno tonusas, nepagreitės medžiagų apykaita.

4. Kodėl neturiu energijos sportuoti?

Niekada nebus vieno teisingo atsakymo: miego trūkumas, didelis nuovargis darbe, skurdi mityba, vitaminų trūkumas. Svarbu aprūpinti organizmą angliavandeniais prieš sportą, idealu, grūdinės kultūros produktai, tinka ir vaisiai. Sporto metu reikalinga energija gaunama iš angliavandenių. Jei nepavalgome, jaučiame energijos stygių, slegia mieguistumas.

5. Ar reikia gerti papildus/vitaminus sportuojant?

Taip pat nėra vieno teisingo atsakymo. Tačiau dažnas sportiškas asmuo yra įsitikinęs, kad papildų reikia - energijai, raumenų augimui, svorio metimui, atsistatymui ir pan. Jeigu sportuojame dėl energijos lygio palaikymo, tuomet, nėra būtinybės jų naudoti. Tačiau jei sportuojame intensyviai ir norime greitesnio rezultato, papildai padės tai greičiau pasiekti. Vitaminai sportuojant visada yra svarbūs, ypač mineralai.

6. Ką daryti, kad neskaudėtų raumenų?

Pradedantiesiems arba asmenims, grįžusiems į sportą po pertraukos, visada skaudės raumenis. Kadangi kūnas gauna neįprastai didesnį fizinį krūvį, todėl natūralu sekančias dienas jausti savo kūną. Skausmą sumažinti padeda baltyminis maistas, baltyminiai kokteiliai, šilta vonia, tempimo pratimai ir masažai.

7. Kaip greitai galiu "pasidaryti" stangrius sėdmenis?

Geri dalykai neateina greitai. Viskam reikia laiko, net ir sėdmenims. Jei kantriai sieksite dailių kūno linijų, darysite trenerio nurodytus pratimus, tikėsite savo jėgomis, sveikai maitinsitės, jau pirmi rezultatai gali matytis po 1-2 mėnesių intensyvaus sporto.

8. Ar mano amžius tinkamas sportui?

Tokį klausimą dažnai užduoda moterys nuo 50-ies metų. Aš manau, kad sportuoti galima pradėti nuo bet kokio amžiaus. Fizinis aktyvumas grąžina energiją, šypseną, "pagamina" daug laimės hormono ir skatina sveikiau gyventi. Nesvarbu, kiek tau metų, kuri šiandien savaitės diena ar koks oras už lango.

9. Kaip suderinti sportą su šeima?

Smagūs, teigiami dalykai visada yra užkrečiami: rodykite iniciatyvą savo šeimai. Parodykite, kaip jums gera sportuoti, įtraukite į aktyvų laisvalaikį ir savo šeimos narius. Abejingų likti negali! Jeigu šeimoje yra mažas vaikelis, visada galima surasti, kam jį palikti valandai prižiūrėti. Kitas variantas, sportuoti namuose, juk tai irgi yra puiki pradžia.

10. Kaip pasakyti savo vyrui, kad aš TIKRAI noriu sveikai gyventi?

Opus klausimas, bet dažnas. Palaikymas, keičiant gyvenimo būdą ir įpročius, yra labai svarbus. Mes nepakeisime šalia esančio žmogaus, net jei jis - Tavo vyras. Bet stengtis visada galime, pradėti reikia nuo savęs, parodyti, kokia aš esu laiminga gyvendama kiek kitokį, sveikesnį gyvenimą. Neblėstanti šypsena, nematomi sparnai, ryškios spalvos lengva suknelė - visa tai vyras tikrai pamatys, net jei jis yra pats kukliausias, kuris garsiai nepasakys, kad Tu buvai teisi!

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Lieknėti padės arbata su cinamonu ir lauro lapais

Arbata su cinamonu ir lauro lapais spartina lieknėjimo procesą. Pasirodo, šie du prieskoniai teigiamai veikia virškinimo sistemą.

Išgirsta diagnozė sukrėtė 40-metį Žilviną, bet dar labiau pribloškė pažįstamųjų elgesys (5)

Prieš porą metų įkurta Vilniaus išsėtinės sklerozės draugija „Feniksai“ per trumpą laiką tapo aktyvia, gausų būrį sergančiųjų ir jų artimųjų, vienijančia organizacija. Draugijos vykdomas projektas „IS Gyvenimo mokykla“ leido vilniečiams dalyvauti paskaitose, susitikimuose, įvairiuose reabilitacijos bei meno terapijos užsiėmimuose.

Pavyzdys, kaip netinkama odos priežiūra gali sukurti gausybę problemų

Trečioji portalo Moteris.lt ir Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara“ projekto dalyvė Ilona - puikus pavyzdys visoms moterims, kaip netinkama odos priežiūra, nors ir skiriant jai daug dėmesio, gali sukurti visą gausybę problemų.

Kaip turėtume keisti mitybos įpročius, kad gyventume iš tiesų sveikiau? PARSISIŲSK KNYGĄ (2)

Atsisiųskite knygą apie sveiką mitybą ir saugokite savo bei artimųjų sveikatą.

Tik vienas patarimas, kad šiais metais būtum liekna, sveika ir laiminga

Ar patikėtumėte, jei pasakyčiau, kad galite sulieknėti, tapti sveikesnėmis ir laimingesnėmis, vadovaudamosis tik vienu vieninteliu patarimu? Taip taip, perskaitėte visiškai teisingai.

Kietas riešutėlis: kaip kosmetologė per mėnesį padarė tai, ko kiti nesugebėjo per metus (5)

Trečioji portalo Moteris.lt ir Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara“ projekto dalyvė Ilona buvo tikrai kietas riešutėlis grožio specialistams. Ne vienerius metus mynusi kelius į įvairius kosmetologijos kabinetus, moteris niekaip negalėjo išspręsti savo odos problemų. O jų buvo nemažai: pavargusi ir papilkėjusi oda su labai ryškia hiperpigmentacija ir užsikimšusiomis poromis. Vietomis buvo bėrimų ir potrauminių darinių.

Apie kamienines ląsteles ir vėžio gydymą, naujus organus bei sugrąžintą jaunystę

Apie tai, kad kamieninės ląstelės yra naujasis medicinos mokslo stebuklas, prabilta prieš beveik porą dešimtmečių. Neva jos padės pratęsti jaunystę, atauginti organus, atims darbą iš terapeutų bei chirurgų ir galbūt padarys žmogų beveik nemirtingą. Ar šios viltys nėra bergždžios?

Pratimai šlaunims ir sėdmenims stiprinti (2)

Po ilgų ir daugeliui tingių švenčių sveika pajudėti!

Dvigubas smūgis raukšlėms: plastikos chirurgas pristatė naują ginklą ir įvardijo, kaip neprašauti pro šalį (13)

Susitikęs su paciente, kuri demonstruos pokyčius prieš grožio injekcijas ir po jų, plastikos chirurgas Darius Radzevičius įvardijo klaidas, kurias daro siekiantys bet kokia kaina atjaunėti, ir pristatė naujieną – dvigubą smūgį raukšlėms.

Didžiausios klaidos, kurias daro trisdešimtmetės, prižiūrėdamos odą (1)

„Nuo 30 metų mūsų oda ne tik pradeda senti, vysti, praranda tonusą, bet labai dažnai moteris vargina bėrimai, aknė. Neretai klaidingai manoma, kad ji būdinga tik paaugliams, tačiau išties gali pasireikšti ir vyresniame amžiuje, o kartais trunka ir visą gyvenimą“,- sako grožio klinikos „Sugihara“ kosmetologė Odeta, komentuodama portalo „Moteris.lt“ ir Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara“ projekto dalyvės Agnės odos būklės pokyčius.

Iš kuklumo rausta skruostai? Pasitikrinkite, ar jie nepraneša apie rimtą ligą

Nedingstantis veido raudonis, išsiplėtusių kapiliarų tinklas, bėrimai ir pūlinukai – visa tai vienos nemaloniausių odos ligų ženklai. Rožinė – lėtinė uždegiminė odos liga, kurios pirmuosius simptomus nesunku supainioti su akne ar paprastu odos jautrumu.

Ką rodo per didelis hemoglobino kiekis kraujyje? (3)

Atlikus kraujo tyrimą paaiškėjo, jog per didelis geležies kiekis mano kraujyje. Kas negerai? Ar būtina šeimos gydytojos konsultacija?

Medikai šią dažną ligą vadina "tyliąja epidemija" (1)

Dauguma osteoporoze susirgusių žmonių kurį laiką ligos simptomų nejaučia. Osteoporozė pasireiškia kaulinio audinio nykimu, struktūros pažeidimais ir lūžiais. Ši liga dažnai vadinama „tyliąja epidemija", nes kaulų masės netekimas yra neskausmingas ir besimptomis.

Kas gali sukelti kraujavimą tuštinantis? (1)

Pasituštinusi ant tualetinio popieriaus pastebėjau ryškaus kraujo lašus. Dėl kokių priežasčių gali pradėti kraujuoti tuštinantis? Aš esu gimdžiusi, yra nedidelis hemoroidinis mazgelis, man išoperuota tulžies pūslė. Kas gali sukelti kraujavimą, ar tai pavojinga?

Ar yra chemoterapijos vaistų, kuriuos vartojant neslinktų plaukai? (7)

Man diagnozuota onkologinė liga. Žinau, kad bus skirta ir chemoterapija. Baiminuosi, jog galiu likti be plaukų. Ar gydant onkologinę ligą gali būti skiriami tokie chemoterapiniai vaistai, kurie nesukeltų plaukų slinkimo?