10 trenerės patarimų norinčioms turėti gražų kūną

Mielos moterys, MOTERIS gali nuversti didžiausius kalnus, padaryti dešimt darbų vienu metu ir išauginti pulką vaikų. Tad kas yra tos kelios valandos per savaitę fizinio aktyvumo dėl SAVĘS?
10 trenerės patarimų norinčioms turėti gražų kūną
© Fotolia nuotr.

Taip sako Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja. Ji dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku.

1.Kodėl pradėjus sportuoti auga svoris?

Pirmiausia, nereikia išsigąsti, nes tai visiškai normalus reiškinys. Kadangi sportuojant didėja raumenų tonusas, auga pats raumuo, natūralu, kad prisideda keli kilogramai. Be to, raumuo sveria daugiau nei riebalinis audinys. Jei sportuojant jūsų mityba yra sutvarkyta, nereikia jaudintis dėl kelių papildomų kilogramų. Patartina prieš pradedant sportuoti ne tik pasisverti (arba visai nesisverti), bet išsimatuoti apimtis ir jas stebėti.

2. Jei lieknėju, kiek kartų per savaitę turėčiau sportuoti?

Reikia nusistatyti sau tikslą, ką noriu pasiekti sportuodama. Jei noriu būti energingesnė, pakaks 2-3 dienų per savaitę lankyti sporto salę, eiti į grupines treniruotes ar mankštintis namuose, bėgioti, važiuoti dviračiu. Arba kiekvieną dieną atlikti 15-20 min. mankštą. Tačiau, jei noriu sulieknėti ir turėti gražias kūno formas, reikėtų sportuoti ne mažiau kaip 3-4 kartus per savaitę, kad raumuo gražiai ryškėtų, o nereikalingi kilogramai greičiau "sudegtų" esant didesniam fiziniam aktyvumui.

3. Ar būtina valgyti po sporto?

Taip, būtina ir netgi privaloma, nes sportuojant raumeninis audinys patiria mikro traumas, o valgydamos po sporto baltyminį maistą, mes mikro traumas "gydome" ir paruošiam raumenis sekančiam didesniam fiziniam krūviui. Svarbu pavalgyti po treniruotės per 20-30 min., kitu atveju, treniruotė praras prasmę. Jei nepavalgysite - nepasieksite dailių formų, nedidės kūno tonusas, nepagreitės medžiagų apykaita.

4. Kodėl neturiu energijos sportuoti?

Niekada nebus vieno teisingo atsakymo: miego trūkumas, didelis nuovargis darbe, skurdi mityba, vitaminų trūkumas. Svarbu aprūpinti organizmą angliavandeniais prieš sportą, idealu, grūdinės kultūros produktai, tinka ir vaisiai. Sporto metu reikalinga energija gaunama iš angliavandenių. Jei nepavalgome, jaučiame energijos stygių, slegia mieguistumas.

5. Ar reikia gerti papildus/vitaminus sportuojant?

Taip pat nėra vieno teisingo atsakymo. Tačiau dažnas sportiškas asmuo yra įsitikinęs, kad papildų reikia - energijai, raumenų augimui, svorio metimui, atsistatymui ir pan. Jeigu sportuojame dėl energijos lygio palaikymo, tuomet, nėra būtinybės jų naudoti. Tačiau jei sportuojame intensyviai ir norime greitesnio rezultato, papildai padės tai greičiau pasiekti. Vitaminai sportuojant visada yra svarbūs, ypač mineralai.

6. Ką daryti, kad neskaudėtų raumenų?

Pradedantiesiems arba asmenims, grįžusiems į sportą po pertraukos, visada skaudės raumenis. Kadangi kūnas gauna neįprastai didesnį fizinį krūvį, todėl natūralu sekančias dienas jausti savo kūną. Skausmą sumažinti padeda baltyminis maistas, baltyminiai kokteiliai, šilta vonia, tempimo pratimai ir masažai.

7. Kaip greitai galiu "pasidaryti" stangrius sėdmenis?

Geri dalykai neateina greitai. Viskam reikia laiko, net ir sėdmenims. Jei kantriai sieksite dailių kūno linijų, darysite trenerio nurodytus pratimus, tikėsite savo jėgomis, sveikai maitinsitės, jau pirmi rezultatai gali matytis po 1-2 mėnesių intensyvaus sporto.

8. Ar mano amžius tinkamas sportui?

Tokį klausimą dažnai užduoda moterys nuo 50-ies metų. Aš manau, kad sportuoti galima pradėti nuo bet kokio amžiaus. Fizinis aktyvumas grąžina energiją, šypseną, "pagamina" daug laimės hormono ir skatina sveikiau gyventi. Nesvarbu, kiek tau metų, kuri šiandien savaitės diena ar koks oras už lango.

9. Kaip suderinti sportą su šeima?

Smagūs, teigiami dalykai visada yra užkrečiami: rodykite iniciatyvą savo šeimai. Parodykite, kaip jums gera sportuoti, įtraukite į aktyvų laisvalaikį ir savo šeimos narius. Abejingų likti negali! Jeigu šeimoje yra mažas vaikelis, visada galima surasti, kam jį palikti valandai prižiūrėti. Kitas variantas, sportuoti namuose, juk tai irgi yra puiki pradžia.

10. Kaip pasakyti savo vyrui, kad aš TIKRAI noriu sveikai gyventi?

Opus klausimas, bet dažnas. Palaikymas, keičiant gyvenimo būdą ir įpročius, yra labai svarbus. Mes nepakeisime šalia esančio žmogaus, net jei jis - Tavo vyras. Bet stengtis visada galime, pradėti reikia nuo savęs, parodyti, kokia aš esu laiminga gyvendama kiek kitokį, sveikesnį gyvenimą. Neblėstanti šypsena, nematomi sparnai, ryškios spalvos lengva suknelė - visa tai vyras tikrai pamatys, net jei jis yra pats kukliausias, kuris garsiai nepasakys, kad Tu buvai teisi!

medguru.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Kas kepenims pavojingiau - riebus maistas ar alkoholis? (17)

Sveikatos apsaugos ministro Juro Požėlos atvejis, kuomet pacientui besiskundžiant virškinimo sutrikimais buvo diagnozuotas kasos uždegimas (pankreatitas), parodo, kokie pavojingi gali būti virškinimo sutrikimai.

Atsikratė 89 kilogramų, nors gydytojai sakė, kad tai neįmanoma (7)

Moteris, dietos laikytis praėjusi praėjus mėnesiui po savo vestuvių, atsikratė net 89 kilogramų, o tai daugiau, nei sveria jos sutuoktinis. 36-erių Jill Whitham iš Šiaurės Jorkšyro 2012 m. balandžio mėn. ištekėjusi už Jacko Whithamo svėrė 152,4 kg. Dietologas moteriai tada teigė, kad ji niekada nesvers mažiau 89kg dėl metabolizmo, kuris yra sulėtėjęs dėl netinkamo skydliaukės funkcionavimo.

10 prancūzių mitybos taisyklių + sriubos RECEPTAS iškrovos dienai (8)

Mėgautis maistu be jokio kaltės jausmo ir nestorėti – apie tokį gyvenimą svajoja ne viena moteris. Ir kai kurioms tai visai nesunkiai pavyksta. Tarkim, prancūzėms.

5 kilometrai bėgte ar alaus?

Šeimoje išugdyti įpročiai, mažos tradicijos tampa modeliais, kuriais vadovaudamiesi automatiškai veikiame toliau.

Kaip kovoti su padidėjusiu skrandžio rūgštingumu (24)

Padidėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas – gana paplitęs nusiskundimas. Negaluojantįjį kamuoja skausmas po duobute, už krūtinkaulio, ėda rėmuo. Dauguma į panašius požymius nėra linkę kreipti per daug dėmesio, vis dėlto negydomi šie simptomai gali tapti rimtesnių ligų pradžia.

Sporto instruktorė: kaip neįsisukti į uždarą svorio numetimo-priaugimo ratą (2)

Sporto instruktorė Viktė Bražaitė (26 m.) dalinasi patarimais apie mitybos planą ir kuo jis naudingas. Papasakojo, kokį sportą pasirinkti nusprendus lieknėti ir moterims tiek klausimų keliančias dietas.

Vargina prastas kūno kvapas - pažiūrėkite, ką valgote

Skaitykite ir sužinokite, ką daryti mėgstantiems valgyti pomidorus ir norintiems išvengti kūno kvapo.

Dviratis, riedlentės, riedučiai - kuri vasariška riedėjimo priemonė geriausia

Ką daryti, jei vasarą lįsti į sporto sales nesinori, o bėgioti jau kiek pabodo? Šokti ant ratų!

Svogūnas – liaudiškas vaistas nuo visų ligų (3)

Svogūnai gali tiesiog neįtikėtinai pagelbėti jums nuo įvairiausių susirgimų ir išgydyti daugybę ligų. Svogūnuose gausu flavonoido kvercetino, turinčio priešuždegiminių ar netgi priešvėžinių savybių.

Galvos skausmai, svaigimas, galūnių tirpimas. Atsako gyd. neurologas (4)

Vargina galvos skausmai, svaigimas? Tirpsta galūnės? Nerimą kelia kiti neurologiniai sutrikimai?

Vaistai nuo skausmo - jie gali ir pakenkti (1)

Ar esate iš tų žmonių, kurie savo rankinėje kiekvieną dieną nešiojasi miniatiūrinę vaistinėlę su medikamentais, kurių galbūt prireiks, jei, pavyzdžiui, netikėtai suskaus galvą? Atsarga gėdos nedaro, tačiau ar susimąstėte, kad besitrindami tarp Jūsų daiktų ir paveikti temperatūros svyravimų, vaistai gali ne padėti, o netgi priešingai – pakenkti?

Odos vėžys melanoma: 7 klausimai gydytojai dermatologei (14)

Melanoma yra pavojingiausias ir agresyviausias odos vėžio tipas. Tai greitai augantis ir plintantis piktybinis navikas, kurio eigą sunku prognozuoti. Susirgus melanoma, brangi kiekviena minutė – būtina kuo skubiau taikyti gydymą.

Šangrilos dieta – kai svoris krenta valgant tai, ką norite (2)

Viena beprotiškiausių pastaraisiais metais išpopuliarėjusių dietų – Šangrilos dieta. Tai psichologijos profesoriaus Setho Robertso kūrinys.

Mitybos specialistė: ko turėtume pasimokyti iš senolių

Skaitytoja klausia: Kaip vertinate dietas? O koks jūsų požiūris į badavimą?