Reklama

Kodėl pradedantiesiems sportuoti nevertėtų to daryti be asmeninio trenerio priežiūros

Treniruoklių salės abonementas dažnai atrodo pigiausias ir paprasčiausias sportavimo būdas. Tačiau tikrai ne pats saugiausias pradedantiesiems.
© Organizatorių nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Nutrilesslieknėjimo projekto „Mes tikim – tu gali!“ dalyvius sporto pradžiamokslio mokęs ir jų pažangą stebėjęs treneris Andrius Česnauskas paaiškina, kodėl pradedantiesiems nevertėtų sportuoti be asmeninio trenerio priežiūros ir kada ateina laikas, kai į treniruoklių salę galima eiti ir be jo.

Kodėl pradedantiesiems sportuoti nevertėtų to daryti be asmeninio trenerio priežiūros
© Organizatorių nuotr.

Jo patarimais pasinaudos ir praėjusį pavasarį projekte dalyvavusi Tatjana Burkienė, kuri labai tikėjosi vasarą sportuoti savarankiškai, tačiau šį tikslą pasiekė tik iš dalies. Todėl atėjus rudeniui ji įsigijo sporto klubo abonementą ir jau pradėjo sąžiningai lankytis treniruoklių salėje.

Ką reikėtų žinoti, jei nenorime pirkti asmeninių arba grupinių treniruočių ir atėję į sporto klubą sportuojame savarankiškai? Ar verta taip elgtis?

Žinoma, verta. Bet koks darymas yra geriau negu nieko nedarymas. Tik pagrindinis dalykas, kurio prašau žmonių, kad jie sportuotų saugiai, nežalodami savęs. Mes į sporto salę einame sveikatintis. Bet jeigu nežinome, ką sporto salėje veikti, galime save žaloti. Viena vertus, sudeginsime daugiau kilokalorijų, tačiau tuo pat metu galime stipriai traumuoti stuburą arba kelio sąnarius. Tokiu atveju po 5 ar 10 metų neturėsime viršsvorio, bet kentėsime dėl kitų sveikatos problemų. Bėgdami nuo vilko užbėgsime ant meškos.

Jei žmogus turi mažai sportavimo patirties, rekomenduoju įsigyti bent kelias asmenines treniruotes su treneriu, kuris padėtų suprasti pačius pagrindus, išmokytų teisingai atlikti judesius.

Kodėl pradedantiesiems sportuoti nevertėtų to daryti be asmeninio trenerio priežiūros
© Organizatorių nuotr.

Antras momentas – labai svarbu turėti planą, ką daryti sporto salėje. Jeigu nėra sistemos, nesvarbu, ką joje veiksi, rezultato nepasieksi. Tai panašu į situaciją, jei norėdami nuvykti į Palangą, važiuotume į Panevėžį, užsuktume į Ignaliną, dar kur nors... Taip keliaudami Palangos galime ir nepasiekti arba padarytume tai netyčia. Taip nutinka ir sportuojant, kai žmonės galvoja, kad užtenka ateiti į sporto salę ir kažką daryti. Taip, tai geriau negu nieko, bet tai tikrai nepadės sistemingai siekti tikslo.

Todėl asmeninio trenerio ir sporto programos privalumas ir yra aiškus tikslas, ką atėjęs į sporto salę turi daryti. Gyvenime juk nepradedame patys kirptis ar remontuoti automobilių. Todėl ir pradedančiam sportininkui paprasčiau kreiptis į specialistą ir kelias treniruotes dirbti su juo.

Dar viena problema, kurią dažnai pastebiu, kad atėję pas asmeninį trenerį žmonės nežino, ko iš jo tikėtis.

O ko iš jo reikėtų tikėtis?

Jie galvoja, kad treneris turi „duoti jam gerą treniruotę“ (angl. „just give me a workout“). Tikisi susimokėję pinigus už tai, kad treneris nuvarytų juos nuo kojų. Toli gražu taip nėra. Jeigu žmogus perka ribotą ir tikrai nedidelį treniruočių skaičių – dvi-keturias, noriu, kad tą laiką jis išnaudotų maksimaliai efektyviai. Aš galiu jį nuvaryti nuo kojų per 15 minučių, bet jis liks nieko nesupratęs.

Pas trenerį reikia ateiti su dideliu krepšiu klausimų – kodėl darome vienus pratimus, o nedarome kitų? Kiek pakartojimų reikia daryti? Kada pratimą atliekame gerai? Kaip juos dėlioti?

Treneris nėra žmogus, kuris duoda pratimus ir jūs juos padarote. Tai žmogus, kuris turi visas žinias čia ir dabar, ir yra didžiulis sporto tematikos „Google“. Sutinku, kad viską galite rasti internete, bet viskas ten išmėtyta, vieni šaltiniai patikimi, kiti ne, informacija labai greitai keičiasi, todėl tai, kas dar vakar buvo tiesa, šiandien jau kelia abejonių. Treneris filtruoja visą informaciją, dalį jos išbando pats, jis turi patirties, kas klientus veikia, o kas ne. Jis gali duoti tinkamų patarimų tinkamu laiku tinkamoje vietoje.

Nes didžiulis skirtumas tarp klausimo, kaip teisingai daryti pritūpimus ir kaip man teisingai daryti pritūpimus. Antruoju atveju įvertinčiau kliento šlaunikaulio ilgį, mobilumą, paslankumą, fizinį pasirengimą, daug dalykų, ir tik tada skirčiau pratimus. Dėl šių dalykų treneris gali duoti labai konkrečių patarimų, kaip pasiekti tikslą.

Ko vertas treniruoklių salę prižiūrintis „bendras“ treneris?

Jis geriau negu nieko. Bet svarbiausia - žmogus turi suprasti, ko jis nori. Dažnai sakoma: rekomenduokite gerą trenerį. Tačiau treneriai labai skirtingi. Kokiu tikslu reikia trenerio? Varžyboms ruoštis galbūt geras treneris bus Dainius Barzinskas. Bet jeigu žmogui reikia spręsti sveikatos problemas, reikia fizinio aktyvumo, tuomet galbūt labai gera trenerė bus „Goodlife“ kineziterapeutė Kristina Rupeikienė.

Dažniausiai žmonės nežino, kad turi problemų dėl lankstumo, mobilumo, tam tikrų judesių atlikimo. Nuėjęs pas fitneso trenerį galbūt tapsi gražesnis, bet ne fiziškai sveikesnis. Trenerį reikėtų rinktis galvojant, ką norite pasiekti.

Įvertinkite, su kokiais žmonėmis treneris dirba, ar jis kultūrizmo, ar kineziterapijos atstovas, ar jis orientuojasi į darbą su savo kūno svoriu ar su treniruokliais, ar jis specializuojasi rengiant atletus – krepšininkus, futbolininkus, rankininkus ir kt. sportininkus, kurie yra sveiki ir siekia kuo aukštesnių rezultatų. Jei pas tokį labai aukštos kompetencijos trenerį ateis 18 metų mergina, norinti padailinti figūrą, jis tikrai nebus jai geriausias mokytojas. Jai užtenka žemesnės kompetencijos ar paprasčiausiai kitaip dirbančio trenerio.

Kas kiek laiko reikėtų pasikonsultuoti su asmeniniu treneriu, jei sportuojame savarankiškai?

Optimaliausias kainos ir kokybės santykis yra sportuoti su trenerio sudaryta individualia programa. Treneriui sudarius detalią programą, su ja susipažįstate per dvi treniruotes, tada maždaug 6 savaites sportuojate savarankiškai ir vėl susitinkate su treneriu. Jis įvertina, kaip jums sekasi, sudaro sporto programą dar 6 savaitėms, parodo, kaip ja naudotis, ir vėl galite sportuoti savarankiškai. Tai nebus darbas kaskart su asmeniniu treneriu, tačiau turėsite žmogų, su kuriuo galėsite pasikonsultuoti, kuris galės sekti, kaip jums sekasi.

Kodėl pradedantiesiems sportuoti nevertėtų to daryti be asmeninio trenerio priežiūros
© Organizatorių nuotr.

Ar atmetus kiekvieno individualumą kažkada ateina laikas, kai galima sportuoti savarankiškai?

Tai iš tiesų labai individualu ir labai priklauso, kiek pačiam sportuojančiam įdomus judėjimas ir sportas, kiek jis domisi papildomai, kad turėtų pakankamai žinių.

Deja, dažnai žmonės sportuoja savarankiškai ir daro tai netaisyklingai. Negalime jų kaltinti, nes jie needukuoti ir to nesupranta. Tačiau yra ir tokių, kurie atėję į salę žino, kodėl jiems reikia daryti pritūpimus, kiek priėjimų, kiek pakartojimų, žino, koks skirtumas, jei darys 10 ar 20 pritūpimų su vienokiu ar kitokiu svoriu. Ir tai labai greitai galima pamatyti iš to, kaip jis elgiasi. Jei tuos dalykus suprantate, galite sportuoti savarankiškai nežalodami savęs.

Užsakymo nr.: PT_76303487

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mes tikim – tu gali!

40 kilogramų atsikračiusio kauniečio kova su antsvoriu dar nebaigta (6)

Tikriausiai kiekvienas, nors kartą gyvenime mėginęs laikytis bet kokios dietos, žino, kad išlaikyti mažesnį svorį kartais net sunkiau, nei atsikratyti papildomų kilogramų.

Mitybos specialistas A. Sujeta: kaip atsispirti riebaus maisto ir vakaro ant sofos pagundai (2)

Pabjurę orai ir tamsūs vakarai – puikus pasiteisinimas nekelti kojos iš namų, o į savo lėkštę įsidėti riebesnio ir sotesnio maisto kąsnį.

Kodėl pradedantiesiems sportuoti nevertėtų to daryti be asmeninio trenerio priežiūros

Treniruoklių salės abonementas dažnai atrodo pigiausias ir paprasčiausias sportavimo būdas. Tačiau tikrai ne pats saugiausias pradedantiesiems.

Didžiausia vertybė – ne prarasti kilogramai, o įgytas pasitikėjimas savimi (1)

Prabėgusią vasarą Tatjana Burkienė vadina mitybos išbandymų metu.

Trenerio patarimai – kad bėgiojimas ne žalotų, o tausotų

Asmeninis treneris Andrius Česnauskas (Sporto ir laisvalaikio klubas šeimai „Goodlife“) projekto „Mes tikim – tu gali!“ metu atidžiai vertino visus dalyvius, analizavo jų fizinį pasirengimą ir rekomendavo pratimus pagal kiekvieno galimybes. Profesionalaus trenerio nuomonė svarbi ir projektui pasibaigus, kai sportuoti jau tenka savarankiškai.

Kada ir kodėl nebedžiugina „Mikės Pūkuotuko“ kava? (2)

Kaip vos per kelis mėnesius pasiekti, kad atvaizdas veidrodyje nustotų erzinti ir imtų džiuginti? Ką daryti, kad taptų lengva atsispirti sveiko maisto reputacijos neturinčiam maistui, nors anksčiau be jo neišgyvendavome nė dienos?

Arbata: kada šildo ir gydo, o kada kenkia

Atšalo orai ir išgerti pakankamai vandens sudėtingiau nei tvyrant vasaros karščiams. Tikriausiai antras populiariausias, sveikiausias ir labiausiai šildantis gėrimas – arbata. Jei vanduo mūsų organizmui yra būtinas ir teikia tik naudą, arbata kartais gali padaryti meškos paslaugą.

Vilnietis savo gyvenimą apvertė aukštyn kojomis... lieknėdamas (1)

Vilniečio Konstantino Daunaro gyvenimas pastarąjį pusmetį keitėsi 180 laipsnių kampu tikrąja šių žodžių prasme – 32-ejų vyras rugpjūtį sukūrė šeimą, o vos per kelis mėnesius atsikratė per 23 kg ir išmoko aktyviai gyventi bei sveikai maitintis.