Šokio premjerai – juodų „Piaf“ suknelių magija

Pirmajai „Piaf“ pastatymo premjerai Hanoveryje kostiumus kūrė pats choreografas Mauro Bigonzetti.
© Organizatorių nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Tačiau jo idėjas išvysčiusi vilnietiškojo pastatymo kostiumų autorė Ugnė Tamuliūnaitė tvirtina, kad šiuolaikinio šokio grandas pernelyg neribojo jos fantazijos, tik pageidavo išlaikyti santūrią spalvinę gamą, kurioje vyrauja juoda, pilka, raudona spalvos.

Šokio premjerai – juodų „Piaf“ suknelių magija
© Organizatorių nuotr.

Net septynios solistės iš dvylikos spektaklyje vilkės juodos spalvos suknelėmis. Jas lietuvė papildė individualiomis detalėmis: raukinukais, klostėmis, plisu.

„Kai pirmąkart atėjau pas Vilniuje su šokėjais repetavusią choreografo asistentę Machą Daudel pasiteirauti, kokiais rūbais turėtų būti aprengti spektaklio šokėjai, ji nužvelgė mane ir tarė: „Panašiais į tuos, kuriuos dabar vilki“. Iš tikrųjų mano kasdienis stilius nedaug kuo skiriasi nuo praeito amžiaus ketvirto-penkto dešimtmečio paryžiečių aprangos. Juolab mados pasaulis apsuko eilinį ratą ir įliemenuotos, puošmenomis neperkrautos suknelės laisvai krintančiais ir kelius siekiančiais sijonėliais vėl tapo madingos“, - teigia U.Tamuliūnaitė, kurią darbas rengiantis „Piaf“ pastatymui paskatino nuosekliau pažinti dainininkės biografiją ir jos fotoarchyvus.

Šokio premjerai – juodų „Piaf“ suknelių magija
© Organizatorių nuotr.

Kostiumų autorė neslepia, jog šokėjų aprangoje stengėsi vengti pernelyg tiesmukai Piaf, kaip prancūzų estrados „žvirbliuko“, įvaizdį atkuriančių klišių, pavyzdžiui – moteriškų berečių. Taigi beretes spektaklyje dėvės tik vyrai, užtat moterų ansamblius papildys mažos elegantiškos skrybėlaitės. Dainininkės materialinės padėties kontrastai bus akcentuoti ne tiek rūbų stiliumi, kiek audiniais, iš kurių jie siuvami.

Savo kūriniams U.Tamuliūnaitė nepagailėjo natūralaus šilko bei aksomo.
„Šokio kostiumas naujai atskleidžia audinius, jų kritimą, plevenimą, gebėjimą kurti netikėtas formas. Žinoma, pagrindinis reikalavimas tokiam kostiumui – nevaržyti artisto judesio plastikos“, - teigia pirmąkart repertuarinio šokio spektaklio artistų apranga besirūpinanti dailininkė.

Šokio premjerai – juodų „Piaf“ suknelių magija
© Organizatorių nuotr.

U.Tamuliūnaitė jau pusantrų metų dirba Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro dailininke-asistente. 2009-2015 m. ji studijavo Vilniaus dailės akademijoje, kurse, kuriam vadovavo garsus scenografas Adomas Jacovskis. Studijuodama išbandė jėgas scenovaizdžių modeliavime ir lėlių teatre, visgi galiausiai pasirinko scenos kostiumo sritį. Dailininkė teigia, jog reprezentaciniame šalies teatre nemažai patirties galima pasisemti iš jame spektaklius kuriančių užsienio meistrų. Jai ypač įsiminė bendras darbas su trimis „Auksiniais scenos kryžiais“ apdovanoto spektaklio „Don Karlas“ kostiumų dailininke iš Vokietijos Isabele Inesa Glathar.

Spektaklio „Piaf“ premjeros Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre laukiama balandžio 21, 22 ir 29 dienomis. Paskutiniai bilietai į šiuos spektaklius teatro kasose jau baigia ištirpti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

MO muziejaus prakalbintos Vilniaus skulptūros pradeda ketvirtąjį sezoną

2015 metais MO muziejus pristatė Vilniaus kalbančių skulptūrų projektą. Šiemet ketvirtasis sezonas atidarytas su nauju, šešioliktu pašnekovu – Lietuvos banko iniciatyva prakalbintu Vladu Jurgučiu.

Ketvirtąjį Pažaislio muzikos festivalio savaitgalį – išskirtiniai talentai

Ketvirtasis Pažaislio muzikos festivalio savaitgalis lydimas skaičiaus keturi – ketvirtoji savaitė, keturi koncertai, keturios išskirtinės koncertų erdvės.

Apie kūrybos laisvę ir didelės scenos baimę

Septintojo „Kūrybinio impulso“ išvakarėse Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras šokio bendruomenės atstovus pakvietė į atvirą diskusiją „Jaunųjų choreografų ugdymas: teatro misija ir objektyvios galimybės“.

LNOBT savo šimtmetį planuoja švęsti nauju „Traviatos“ pastatymu

Baigiančio sezoną Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro generalinis direktorius Jonas Sakalauskas surengė spaudos konferenciją aukščiausiai iškilusioje teatro aikštelėje – po žydru dangumi ant skardinio stogo.

Spektaklis Vilniaus Katedros aikštę pavers futbolo aikštele

Naktį iš penktadienio į šeštadienį vyksiančios Kultūros nakties metu vilniečius ir miesto svečius stebins ypatinga premjera.

Jurgita Murauskienė: nuostatos ir rėmai – tik mūsų galvose, o festivalyje stengiamės juos griauti

Jau vos po kelių savaičių dvidešimt ketvirtasis Kristupo vasaros festivalis kvies sostinės gyventojus ir svečius į susitikimus su įdomiausiais pasaulio muzikais ir po bažnyčių skliautais, ir po vasaros dangumi, ir gamtos apsuptyje. Apie artėjantį festivalį kalbėjomės su jo meno vadove Jurgita Murauskiene.

„Sidabrinė gervė“ žada būti įdomus, šviesus ir linksmas reginys

Rytoj, birželio 13-osios vakarą, visi, besidomintys Lietuvos kultūriniu gyvenimu ir neabejingi šventiškoms ceremonijoms su ryškiais šalies veidais, kviečiami žiūrėti nacionalinio kino apdovanojimų „Sidabrinė gervė“ tiesioginę transliaciją.

Trečioji Pažaislio muzikos festivalio savaitė ypač turininga

Jos metu per Lietuvos koncertų sales ir kitas erdves nuaidės net šeši renginiai.

Kultūros naktį Jaunimo teatre - spektaklio „Hamletas-mašina“ vaizdo įrašo peržiūra

Balandžio pabaigoje surengęs dviejų dienų edukacinį projektą „Müllermachine“, birželio 15 d., 19:30 val. Jaunimo teatras kultūros naktinėtojus kviečia dar kartą prisiminti ir pamatyti vieno įtakingiausių XX a. pabaigos Europos teatro novatorių, dramaturgo Heinerio Müllerio spektaklio „Hamletas-mašina“ (vok. „Hamletmachine“) vaizdo įrašą.

Hamburgo trienalėje - galimybė susipažinti su Lietuvos fotografija

Hamburgo fotografijos trienalėje, prasidėjusioje birželio 7 d. ir vyksiančioje iki rugsėjo, šiemet pristatoma Lietuvos fotografija – eksponuojami jaunojo menininko Šarūno Kvietkaus kūriniai, Lietuvos fotografijos leidiniai ir supažindinama su institucijų veikla.