R. Zellweger – apie brandžias moteris Holivude, lyčių nelygybę, politiką ir šešerių metų pertrauką

 (9)
Bridžitos Džouns dienoraščio“ žvaigždė aktorė Rene Zellweger pastaruoju metu tapusi itin įdėmių tyrinėjimų objektu. Aptarinėjamas beveik kiekvienas jos gyvenimo aspektas, išskyrus jai itin rūpintį rašymą, reiškiamą paramą Hillary Clinton ir kalbas apie visuomenėje vyraujančią lyčių nelygybę.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kur ji dingo?

„Kodėl mes vis dar kalbame apie moters išvaizdą?“ – stebisi aktorė Renee Zellweger. „Pagrindinis mano tikslas – vengti bet kokio negatyvumo, galinčio įsibrauti į mano sąmonę. Jei aš ko nors nežinau, tai nėra realu ir paprasčiausiai neegzistuoja.“ – įsisukusi į didelį jaukų krėslą viešbučio vestibiulyje sako ji.

Pastaruosius šešerius metus R. Zellweger negatyvo vengia itin uoliai. Aktorė ilsisi nuo filmavimų, gyvena savotiškos pertraukos režimu, mėgaujasi dzenbudistiniu taikumu, nepaisant, kaip ji pati sako, ją nuolat stebinčių radarų, rašo hollywoodreporter.com. Ji laiką leido 16 hektarų fermoje Konektikute, pajūrio name Long Ailende, o tada persikėlė į namus Santa Barbaroje. R. Zellweger registravosi į scenaristų kursus Kalifornijos universitete (UCLA), netgi tapo viena iš televizijai skirto scenarijaus autorių – dirbo kartu su viena iš universiteto profesorių. Trumpai tariant, pastaruoju metu visame pasaulyje žinoma aktorė įsitraukė į ne vieną sielai peno suteikiančią veiklą.

„Norėjau augti. – apie gyvenimo pokyčius kalba aktorė. – Jei nesigilini į kitus dalykus, nubundi po 20 metų ir supranti, kad vis dar esi tas pats žmogus, ko nors išmokstantis tik tada, kai imiesi vaidmens analizavimo. Augimas būtinas!“ – neabejoja ji.

R. Zellweger – apie brandžias moteris Holivude, lyčių nelygybę, politiką ir šešerių metų pertrauką
© Vida Press

Grožis svarbesnis už indėli?

Vis dėlto rugsėjo mėn. 47-erių R. Zellweger grįžta į ekranus – nusifilmavo trečioje ilgai lauktoje itin didelio pripažinimo sulaukusio filmo dalyje pavadinimu „Bridžitos Džouns kūdikis“. Filmas ekranuose pasirodys rugsėjo 16 d. Taigi panašu, kad žinomos aktorės čakros ir vėl veriasi. Siurbčiodama ananasų sultis, palaidais plaukais, apsirengusi neryškia treniruočių apranga ir avėdama bėgimo batelius R. Zellweger vis dar atrodo tiesiog puikiai. Vis dėlto per pastaruosius 11 metų interviu iš šios aktorės ėmiau tris kartus ir tai – pirmas kartas, kai jaučiu, kad ji prieš ką pasakydama pasveria kiekvieną žodį. Neabejotinai dėl nenutylančių kalbų apie pasikeitusią R> Zellweger išvaizdą, pastaruoju metu aktorė kur kas atsargiau bendrauja su žiniasklaida nei anksčiau. Kartkartėmis ji vis žvilgteli į ant kavos stalelio padėtą diktofoną ir nerimo gaidelė persmelkia jos balsą.

„Niekada neigiamai nevertinau moters brendimo. – paklausta apie senėjimą Holivude šyptelėjusi atsako ji. – Niekada nevertinau moters virsmo galingesne būtybe neigiamai.“ Ji dar labiau panyra į jaukų krėslą ir itin atsakingai renka žodžius, kuriuos ketina ištarti. „Bet šis pokalbis tik dar labiau gilina problemą. Kodėl kalbame apie tai, kaip moteris atrodo? Kodėl vertiname grožį labiau nei jos indėlį? Nepanašu, kad vyrų grožį vertintume labiau nei jų indėlį. Šio pokalbio paprasčiausiai neturi būti.“ – nukerta ji. Akivaizdu, kad laikas keisti temą.

Atrinkta iš daugelio

R. Zellweger buvo 32-eji, kai pirmą kartą jai buvo pasiūlytas pagrindinis vaidmuo „Working Title“ parengtoje Helen Fielding bestseleriu tapusio romano adaptacijoje apie laimės ir meilės ieškančią Londone gyvenančią moterį. Tuo metu ji jau buvo pelniusi kylančios žvaigždės statusą ir už tai turėtų būti dėkinga vaidmeniui 1996 m. filme „Džeris Magvairas“, kuriame taip pat vaidino ir Tomas Cruise’as. Ne ką mažiau reikšmingi buvo ir kiti įsimintini vaidmenys („Independent Spirit Awards“ geriausio debiuto apdovanojimas už vaidmenį 1994 m. kino juostoje „Meilė ir ginklai“; tais pačiais metais ekranus pasiekęs filmas „Kruvinos skerdynės Teksase: kita karta“, kuriame sužibėjo ne tik R. Zellweger, bet ir Matthew McConaughey.

Vis dėlto tikruoju proveržiu tapo 2001 m. pasirodęs „Bridžitos Džouns dienoraštis“. Pagrindinės herojės vaidmens troško kiekviena jaunesnė nei 40 m. britų aktorė, tarp kurių buvo Kate Winslet, Tilda Swinton, Elizabeth Hurley, Helena Bonham Carter, Rachel Weisz ir Kristin Scott Thomas. Visame pasaulyje ši kino juosta surinko per 280 mln. JAV dolerių (248,5 mln. eurų), o R. Zellweger pelnė Kino meno akademijos apdovanojimą geriausios aktorės nominacijoje. 2004 m. pasirodė tęsinys – „Bridžitos Džouns dienoraštis: ties proto riba“, surinkęs per 260 mln. JAV dolerių (231 mln. eurų). Nuo pat pradžių R. Zellweger entuziastingas požiūris į šio filmo herojės vaidmenį buvo įspūdingas: dėl šio vaidmens ji priaugo 11,3 kg, tris savaites dirbo vienoje Londono leidyklų tam, kad sužinotų daugiau apie šį verslą, uoliai dirbo su kalbos specialiste, siekdama atsikratyti Teksaso akcento ir mokėsi britiškos kalbėsenos.

R. Zellweger – apie brandžias moteris Holivude, lyčių nelygybę, politiką ir šešerių metų pertrauką
© Vida Press

Žinoma, britų spaudoje netrūko pašaipių replikų apie jankei tekusį vaidmenį, bet kartu su ja filmavęsi aktoriai mielaširdingai padėjo jai perprasti jų gimtosios kalbos subtilumus.

„Mane visada šiek tiek stebina jos amerikietiškas akcentas, atrodo, lyg ji perspaustų,“ – pasakojo Colinas Firthas, filme „Bridžitos Džouns kūdikis“ atliekantis Darcy vaidmenį (esminis siužeto akcentas – nežinia, ar herojė kūdikio susilaukė būtent nuo jo). Patrickas Dempsey, atliekantis Jacko – naujo Bridžitos mylimojo amerikiečio ir taip pat potencialaus vaiko tėvo – vaidmenį, taip pat teigia esantis pakerėtas R. Zellweger britišku akcentu. „Praėjusią savaitę buvome vakarėlyje“, - rugpjūčio mėn. pasakojo jis. – Tai buvo pirmas kartas, kai girdėjau ją kalbant tikruoju savo balsu šiais metais. Neįtikėtina, kaip stipriai ji yra atsidavusi vaidmeniui.“ – pasakojo aktorius.

Atsidavimas vaidmeniui akivaizdus ne tik Bridžitos Džouns atveju. Tarp pirmosios ir antrosios šio itin populiaraus filmo dalių R. Zellweger nominuota „Oskarui“ už Roxie Hart vaidmenį 2002 m. filme „Čikaga“ ir laimėjo „Oskarą“ geriausios antro plano aktorės nominacijoje už Ruby Thewes vaidmenį 2003 m. filme „Šaltasis kalnas“. Ant laurų aktorė neužmigo ir toliau siekė aukštumų. Kartu su Russellu Crowe ji nusifilmavo 2005 m. ekranus pasiejusioje kino juostoje „Pakilęs iš pelenų“, o kartu su geriausia savo bičiule Reese Witherspoon ėmėsi vaidmens įgarsinimo 2009 m. „Monstrai prieš ateivius“.

Asmeninis gyvenimas

R. Zellweger tapo ir dažna gandų skilčių persona dėl didelio atgarsio sulaukusių santykių, iš kurių visi, deja, baigėsi. 2003 m. ji susitikinėjo su dainininku Jacku White’u, 2005 m. buvo trumpai ištekėjusi už dainininko Kenny Chesney, dar anksčiau 1999 m. buvo susižadėjusi su Jimu Carrey, o 2009-2011 m. susitikinėjo su Bradley Cooperiu. Šiuo metu jos antroji pusė – 47-erių gitaristas Doyle’as Bramhallas, senas bičiulis, su kuriuo aktorė susipažino Teksaso universitete. Romantiški ryšiai tarp jų ir vėl užsimezgė 2012 m.

R. Zellweger – apie brandžias moteris Holivude, lyčių nelygybę, politiką ir šešerių metų pertrauką
© Vida Press

Apie 2010 m. R. Zellweger entuziazmas vaidybos srityje ataušo. Nieko keisto, nes Holivude toks likimas vidutinio amžiaus aktorės ištinka ganėtinai dažnai, nes vyresnėms nei 40 m. aktorėms siūlomų įdomių vaidmenų tikrai nėra daug, - šią karčią tiesą patvirtintų ir tokios Holivudo žvaigždės kaip Nicole Kidman, Julia Roberts ir Jennifer Aniston. Po beveik 40 vaidmenų filmuose ji nusprendė, kad atėjo laikas pertraukai vaidybos srityje ir ketino daugiau laiko skirti kitoms kūrybinėms veikloms, ypač ją domino rašymas. „Rašymas visada buvo mano gyvenimo dalis“, - patvirtina pati aktorė. – Spaudžiu klavišus, nes tai man suteikia laimės. Dabar yra daug moterų, pasiduodančių savo kūrybiniam pašaukimui – rašymui, prodiusavimui, režisavimui. Turiu daug draugių, kurios norėtų kurti prasmingą medžiagą.“ – pasakojo R. Zellweger.

Jos teigimu, dauguma draugių yra rašytojos, tačiau tikslių jų pavardžių atskleisti neketina. Štai likus vos dienai iki šio interviu ji dalyvavo vienos dienos trukmės seminare „Great Female Voices“, kuris vyko jos draugės namuose (ir vėl ji atsisako patikslinti draugės pavardę). Net ir kalbėdama apie „Lifetime“ siužetą, kurio centre – jaunų dainų autorių grupelė iš Los Andželo XX a. septintajame dešimtmetyje, R. Zellweger stengiasi neatskleisti per daug detalių. „Darosi nuobodu, kai žmonės kalba apie tai, ką ketina daryti, ką galėtų padaryti ar ką norėtų daryti“, - nenorą pasakoti daug pateisina ji. – Kur kas įdomiau tiesiog daryti ir tada kalbėti.“

Pastaruosius šešerius metus R. Zellweger iš tiesų gyveno labiau ne filmų žvaigždės, o rašytojos ritmu. Neseniai ji pardavė ūkį Konektikute, paplūdimio namus Long Ailende ir įsikūrė Los Andžele. Aktorė nepasižymi itin dideliu aktyvumu socialiniuose tinkluose, nedalina interviu į kairę ir dešinę, laikosi atokiau nuo geltonosios spaudos. Vis dėlto ji palaiko ryšius su bičiuliais iš Holivudo, ypač artimi santykiai ją sieja su buvusia agente Nanci Ryder. „Susipažinau su Renee prieš Jerry Maguire premjerą, - elektroniniu paštu rašo ji. – Mes puikiai atitikom viena kitą. 10 puikių metų turėjau galimybę būti jos drauge ir agente. Kartu su manimi ji verkė ir juokėsi. Ji protinga, turi išskirtinį humoro jausmą ir yra puiki draugė. Myliu ją.“

Kuo ji gyvena dabar

Kažin ar turėtų kelti nuostabą tai, kad po ne vienerių metų pertraukos į filmavimo aikštelę grįžusiai R. Zellweger visa tai kelia tampą, ypač atsižvelgiant į pokyčius žiniasklaidoje. Aktorė akivaizdžiai nesidžiaugia suaktyvėjusiu bendravimu su žurnalistais. „Nesu žiniasklaidos mėgėja, – neslepia ji. – Tai mano darbo dalis, kurią atlikdama jaučiuosi mažiausią patogumą, nes iš tiesų mėgstu privatumą.“ Kur kas labiau ji teigia esanti linkusi kalbėti apie politiką, kaip sako pati R. Zellweger, šia tema ji kalba tiek daug, kad gali netgi sukelti nuobodulį aplink ją esantiems žmonėms. Ji noriai aiškina, kodėl remia kandidatę į JAV prezidento postą Hillary Clinton, ir tikina, kad niekada dar nė vienas kandidatas nebuvo taip gerai pasirengęs, o štai kitam kandidatui Donaldui Trumpui ji negaili kritikos žodžių: „Kalba, kurią jis naudoja, kuria tam tikrą komunikaciją, kurioje žiaurumas ir smulkmeniškumas standartizuojami ir pateikiami kaip kultūrinė norma.“

R. Zellweger – apie brandžias moteris Holivude, lyčių nelygybę, politiką ir šešerių metų pertrauką
© Vida Press

Vis dėlto paklausta apie asmeninį gyvenimą ir santykius su antrąja puse R. Zellweger tampa kur kas santūresnė. „Dalijamės bendra istorija, turime bendrų draugų jau daugybę metų, tik po to nusprendėme ką nors daryti viešai, tačiau čia ir sustokime“, - trumpai asmeninio gyvenimo tema pasisako ji.

Skandalas dėl išvaizdos

Turbūt vienintelį kartą per šešerius metus, kai R. Zellweger pasirodė dideliame viešame renginyje, viskas baigėsi ne itin sėkmingai. Tai įvyko 2014 m. „Elle“ Holivudo moterų vakarėlyje. Renginyje dalyvavusiems žiniasklaidos atstovams R. Zellweger išvaizda pasirodė itin pasikeitusi, ėmė sklisti kalbų apie neva pasidarbavusius plastikos chirurgus. Pasirodė daugybę pranešimų apie aktorės neatpažįstamumą, o socialinis tinklas „Twitter“ sprogo nuo ginčų tarp manančiųjų, kad aktorė ryžosi plastinėms operacijoms, ir tų, kurie tikino, kad visa tai susiję su amžiaus pokyčiais, kurių neišvengia visi. Kilęs triukšmas buvo toks stiprus, kad žvaigždė jautė pareigą pateikti komentarą leidiniui „People“. „Džiaugiuosi, kad žmonės mano, kad atrodau kitaip, – teigė ji. – Mano gyvenimas kitoks, laimingesnis, turiningesnis, džiugu, kad tai matyti.“

Pasikeitęs R. Zellweger veidas ir vėl imtas aptarinėti po birželio 30 d. išpublikuotos filmų kritiko recenzijos pavadinimu „Rene Zellweger: jei ji nebeatrodo savimi, ar ji jau tapusi kita aktore?“, kurią jis parašė peržiūrėjęs net ne visą filmą, o tik filmo „Bridžitos Džouns kūdikis“ anonsinį filmuką,. Ši seksizmo persmelkta recenzija internetinėje erdvėje ir realybėje sukėlė tikrą audrą, o aktorė Rose McGowan netgi pratrūko ir išvadino O. Gleibermaną šlykščiu, kenksmingu, kvailu ir žiauriu žmogumi. Galiausiai susiklosčiusią situaciją teko komentuoti ir pačiai R. Zellweger. „Nors tai nėra kitų reikalas, tačiau informuoju, kad nebuvau nusprendusi keisti savo veido ir operuoti savo akių“, - „Huffinton Post“ teigia aktorė.

Bent jau vienam iš R. Zellweger kolegų ši situacija sukėlė siaubingą pasipiktinimą. „Ji neturėtų susidurti su tokiu kruopščiu apžiūrinėjimu“, - neabejoja 50-erių P. Dempsey, kurio išvaizda anonsiniame filmuke, kuriame jis akivaizdžiai atrodo vyresnis ir pasikeitęs, neįkvėpė nė vieno filmų kritiko abejoti, ar kadaise „Grei anatomijoje“ McDreamy vaidmenį atlikęs vyras vis dar atrodo taip pat. „Holivudas gali būti neįtikėtinai žiaurus, tenka pripažinti, kad moterims tenka iškęsti daugiau“, - neabejojo aktorius.

Visada norėjo grįžti

Be jokios abejonės, šiandieninis kultūrinis klimatas jau kitoks, nei buvo prieš 12 metų, kai kino teatrų ekranuose pastarąjį kartą rodytas filmas apie Bridžitą Džouns. Jaukios painaus siužeto romantinės komedijos, kuriose siužetas rutuliojasi žaviuose Londono butukuose, užleido vietą filmams apie superherojus. Niekas nebekuria kuklų biudžetą surenkančių romantinių komedijų (kalbama, kad „Bridžitos Džouns kūdikis“ kainavo 35 mln. JAV dolerių (31 mln. eurų). Būtent tai ir yra viena iš priežasčių, kodėl prireikė daugiau nei dešimtmečio naujai „Bridžitos Džouns“ daliai sukurti. „Visos mano draugės laukia, kada gi turės galimybę pažiūrėti tokius filmus, nežinau, kodėl nėra kuriama filmų joms“, - apgailestauja R. Zellweger. – Nepriklausomai nuo pokyčių pasaulyje, vis dar kalbamės su savimi apie tai, kaip galime patobulėti, ar apie dalykus, dėl kurių jaučiamės nesaugūs, apie savo nesėkmes.“

Tenka pripažinti, kad su laiku besikeičiančios tendencijos – tai ne vienintelė priežastis, dėl kurios taip ilgai nepavyko sukurti garsiojo filmo tęsinio. Ne ką mažiau prisidėjo ir kūrybiniai skirtumai tarp aktorių ir kitų kūrybinės komandos narių. Po ilgų nesutarimų ir sunkumų etapo režisiere tapo pirmosios dalies filmavimams vadovavusi Sharon Maguire. Aktorius Hugh Grantas nesusidomėjo galimybe ir vėl atlikti herojės boso Danielio Cleaverio vaidmenį argumentuodamas savo sprendimą netinkamu scenarijumi. R. Zellweger ir šia tema nėra linkusi per daug kalbėti.

„Kaip aš suprantu, scenarijus nebuvo parengtas, tada Helen parašė kitą romaną, o po to iš naujo peržiūrėjo scenarijų“, - teigia ji ir tikina visada norėjusi grįžti prie šio vaidmens. „Kai galvoju apie Bridžitą Džouns, galvoju apie Renee, o kai galvoju apie Renee, galvoju apie Bridžitą Džouns. Renee ir Bridžita yra sinonimiškos, kitaip nei Džeimso Bondo ar kitų filmų veikėjai ir aktoriai“, - samprotavo aktorė.

Kai filmavimams vis dėlto buvo uždegta žalia šviesa R. Zellweger pasinėrė į vaidmenį su jai būdingu užsidegimu: sekiojo paskui laidos „Good Morning Britain“ prodiuserę (42-ejų Bridžita pagal scenarijų gavo naują darbą televizijoje), valandų valandas leido kalbėdamasi su pribuvėja, peržiūrėjo nesuskaičiuojamą kiekį gimdymų „YouTube“ ir, žinoma, tobulino britišką akcentą. „Ji dalyvauja kiekvienoje scenoje, jai tenka daug darbo“, - neabejoja Sh. Maguire. – Ji galėtų atsipalaiduoti 5 minutėms, kai nėra kadre, tačiau niekada taip nesielgia.“ Colinas Firthas taip pat negaili kolegei R. Zellweger pagarbos kupinų žodžių. „Kai pirmą kartą sutikau Renee, man pasirodė, kad šis vaidmuo jai – tikras iššūkis, – pasakoja aktorius. – Jei taip ir buvo, ji kuo puikiausiai su juo susitvarkė. Jos vaidyba tokia įtikinama, kad mane stebina, kaip stipriai Renee skiriasi nuo Bridžitos.“

Vis dėlto sunku būtų nepripažinti, kad 12 metų – ilgas periodas, kurį žiūrovams teko išlaukti naujo filmo tęsinio. Sunku prognozuoti, kad Bridžita Džouns vis dar atrodo tokia pat žavinga seniesiems gerbėjams, jau nekalbant apie naują kino teatrų lankytojų kartą, kurių suvokimas apie romantinį siužetą gali būti visiškai kitoks. Kita vertus, tiek Bridžitos Džouns, tiek ir pačios šį vaidmenį atliekančios aktorės sugrįžimas sutampa su laikmečiu, kai lyčių lygybės ir moterų vaizdavimo ekranuose klausimai Holivude itin aktualūs. Vis dėlto yra vienas žmogus, tikintis Bridžita Džouns besąlygiškai, – tai filmo pagrindu tapusios knygos autorė H. Fielding. Ji mano, kad herojė, apsėsta minčių apie savo išvaizdą, atpažįstama labiau nei kada anksčiau, o labiausiai prie to prisideda pagal amžių heroję atitinkanti aktorė, ramiai siurbčiojanti ananasų sultis viešbutyje „Casa del Mar“. „Gyvename pasaulyje, kuriame grožis, žinomumas ir lieknumas vertinami labiau nei žmogiškumas, šiluma ir mielumas“, – konstatuoja rašytoja. – Nuostabu, kad Bridžita, atrodo, turi gerbėjų tarp jaunų merginų. Tikiuosi, kad ši herojė padeda joms nepamiršti, kad žmogaus gerumas svarbesnis nei didelė rankinė ar gražus užpakaliukas.“

R. Zellweger lūkesčiai dėl trečio Bridžitos Džouns pasirodymo ekranuose patys aukščiausi. „Myliu šį vaidmenį, – tikina aktorė. – Bridžita paverčia netobulumus normalumais.“ Atrodo, ji žino, apie ką kalba, iš asmeninės patirties.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

Liucina Rimgailė: rinkdama dovanas visada galvoju, ko labiausiai nori ją gausiantis žmogus

Liucina Rimgailė šventėms pasiruošė garsių draugų būryje: kūrė netradicines eglutes.

Operos ir baleto gerbėjų per šventes laukia staigmenos

Kalėdų laikotarpiu LNOBT spektakliuose žibės užsienio žvaigždės: dainuos Vokietijoje gyvenanti Katerina Tretyakova, italų tenorai Luciano Ganci ir Alessandro Fantoni, šoks Varšuvos Didžiojo teatro ir Londono Karališkojo baleto trupių solistai.

Kviečiame į magiško skambesio kupinus koncertus „Stiklo arfa – tarp dangaus ir žemės“

Gruodžio pabaigoje Lietuvoje viešėsiančio dueto pasirodymus publika dažnai įvardija kaip „pasivaikščiojimą debesimis“ arba „muziką, atklydusią iš sapno“.

Sofija Jonaitytė: pamenu, kai į operą žmonės iš tolimiausių kaimų suvažiavo senais sunkvežimiais, „gazikais“ (1)

Sofijos Jonaitytės rankose – režisieriaus Valiaus Staknio grafikos lakštas „Dama ir Kerubinas“. Moters grožis ir elegancija kadais patraukė ir teatro dailininką Henriką Ciparį, nutapiusį įspūdingą dainininkės portretą.

Tragikomedija „Stebuklas“ perkelia į laikus, dėl kurių vis dar šiek tiek gėda

Gruodžio 8 dieną kino teatruose visoje Lietuvoje pradėta rodyti (tarptautiniuose kino festivaliuose įvertinta) Eglės Vertelytės tragikomedija „Stebuklas“. Po filmo premjeros žiūrovai vis neskubėjo palikti kino salės. Į 1992 m. Lietuvos realijas perkelianti dramatiška ir komiška istorija daugeliui sužadino lygiai tokius pat komiškus ir dramatiškus prisiminimus.

Filmas „Stebuklas“ sulaukė prieštaringų vertinimų

Gruodžio 8 dieną didžiuosius Lietuvos kino ekranus pasiekė tragikomedija „Stebuklas“. Pirmieji žiūrovai, tarp jų kultūros, meno, verslo, ir pramogų pasaulio atstovai, suskubo įvertinti debiutuojančios Eglės Vertelytės kūrinį, nukeliantį į netolimą praeitį – 1992 metus, kai sugriuvus sistemai, kurioje gyventa daug metų, visuomenė buvo priversta prisitaikyti prie nepažįstamos, laukinės realybės.

Originali saldi dovana nustebins visko mačiusius

Artėjant svarbiausioms metų šventėms, norisi prisiminti visus artimus ir brangius žmones, bičiulius, verslo partnerius ir bendraminčius. Ne tik parodyti dėmesį, tačiau ir nustebinti juos galite skaniuoju šokolado pašto atviruku.

Scenografui Gintarui Makarevičiui – Nacionalinė kultūros ir meno premija

Paaiškėjo 2017 metų Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatai. Šešetuke laimingųjų, kurie turės nepakartojamą istorinę galimybę atsiimti premijas Lietuvos valstybei minint atkūrimo šimtmetį – ir dailininkas Gintaras Makarevičius, LNOBT sukūręs scenografiją operoms „Meilės eliksyras“, „Fidelijus“ ir „Penki Merės stebuklai“.

Paskutinė galimybė išvysti Kauno kino festivalyje rodomas istorijas

Šią savaitę – paskutinė galimybė išvysti 10-ojo Tarptautinio Kauno kino festivalio filmus Kaune ir Vilniuje. Šios programos filmai – kviečiantys kalbėti, diskutuoti, keisti žvilgsnį į aplinkinį pasaulį. Ypatingas dėmesys skiriamas istorijoms, kalbančios apie žmogiškuosius santykius, ekologiją ir migraciją.

Kalėdinė veganų mugė viliojo maisto gausa bei paskaitomis (1)

Šeštadienį Vilniuje šurmuliavo veganams bei augaline mityba besidomintiems skirta „Vegfest LT“ kalėdinė mugė. Joje dalyvavo per šimtą įmonių iš Lietuvos ir užsienio ir viliojo maisto įmantrybėmis.