Galiu tvirtai pasakyti, kad išaušo visai nauja ekologiškos dekoratyvinės kosmetikos era

Natūrali ir ekologiška kosmetika – jau ne prabanga, o būtinybė. Kokios naujovės skinasi kelią natūralios ir ekologiškos kosmetikos pasaulyje, pasakoja bendrovės „Uoga Uoga“ direktorė ir viena iš įkūrėjų Lena Sokolovska.
© Asmeninis albumas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Natūralumas prieš kelerius metus buvo mada, o kaip yra dabar?

Dabar tai – tiesiog būtinybė. Ateina naujos mados. Užsienyje per metus labai suaktyvėjo veganų judėjimas, jaučiamas jis ir čia, bet kol kas yra nedidelių skirtumų. Užsienyje veganai visiškai nevartoja bičių produktų, o Lietuvoje tai dar nėra visuotinai priimta. Visgi apie 90 proc. mūsų produkcijos atitinka veganiškos kosmetikos reikalavimus, šepetėliams gaminti nenaudojame gyvūninių žaliavų ir karmino – gyvūninio raudonos spalvos pigmento. Pasaulyje kyla judėjimo „Zero waste“ banga – žmonės ne tik atsisako vienkartinių maisto pakuočių, bet ir reikalauja kosmetiką pilti į daugkartinio naudojimo tarą. Jau ir Lietuvoje yra tokių klientų. Prijaučiame šiam judėjimui – rūšiuojame gamybos atliekas, priimame jau panaudotas savo produktų pakuotes, o netrukus klientams pristatysime pilstomą kosmetiką. Visiems norintiesiems parduotuvėje bus įpilama kosmetikos priemonės į indelį, – šis bus keičiamas į atneštą jau panaudotą. Gavome užsakymą ir iš Latvijos prekiautojų, norinčių klientams pateikti „Zero waste“ kosmetikos.

Lietuvoje dar naujiena – vietinės gamybos kosmetika, turinti natūralios ir ekologiškos kosmetikos sertifikatą COSMOS. Ką turėtume apie jį žinoti?

Europoje pripažįstami kelių organizacijų sertifikatai, žinomiausi – „Soil Association“, „Ecocert“. Visi sertifikatai geri, bet organizacijų keliami reikalavimai šiek tiek skiriasi, tad prieš kelerius metus nuspręsta susivienyti ir sukurti bendrą standartą. Taip atsirado COSMOS. Esame pirma ir kol kas vienintelė Lietuvoje įmonė, gaminanti natūralios ir ekologiškos kosmetikos sertifikatų „COSMOS Natural“ ir „COSMOS Organic“ reikalavimus atitinkančias priemones.

Kosmetikos sertifikavimas – tai papildomos išlaidos ir ilgas varginamas procesas. Kam gamintojui užsikrauti tokį vargą?

Taip, sertifikuoti gaminius nelengva. Užtat dalyvaudamas produkcijos sertifikavimo procese gauni tiek daug žinių apie aplinkos tausojimą, kiek negautum jokiais kitais būdais, juolab kad Lietuvoje tokios patirties turinčių gamintojų dar nedaug. Sertifikuojančios organizacijos reikalavimus kelia ne tik natūralios ir ekologiškos kosmetikos priemonės, bet ir jų pakuotėms, gamybos procesui, – pakuotės gaminamos iš suyrančių medžiagų, etiketėms gaminti naudojamas tik tam tikras rašalas, gamybos atliekos rūšiuojamos ir perdirbamos, gamyba organizuojama taip, kad būtų tausojami aplinkos ištekliai.

Natūralus maistas ir kosmetika dabar jau nėra prabangos dalykas.

Dažnai dalyvaujate tarptautinėse kosmetikos parodose. Ką nauja ten sužinojote?

Užsienyje ryškėjanti tendencija yra ta, kad dauguma natūralios kosmetikos įmonių užsiima rinkodara, o priemones gamina didžiuliai fabrikai. Mes tokiu keliu eiti nenorime ir tuo galime tik didžiuotis. Veiklos pradžioje mudvi su Jovita pačios maišėme kremus, dabar to nebedarome, bet jie vis tiek gaminami tik rankomis, – mūsų kolektyvą sudaro jau trisdešimt darbuotojų. Veiklos pradžioje apie užsienio rinką net negalvojome, tad pasivadinome lietuviškai – „Uoga Uoga“. Dabar dalis mūsų produkcijos jau eksportuojama. Daugiausia priemonių iškeliauja į Vokietiją ir Austriją. Didžiuodamiesi pabrėžiame, kad esame lietuviai, kad mūsų priemonės yra su Baltijos šalims būdingais tradiciniais komponentais. Mineralinė pudra, vokų šešėliai ir skaistalai – su Baltijos gintaru, o lūpų dažai ir blizgiai – su vyšnių, juodųjų serbentų ir kitų Lietuvoje augančių uogų ekstraktais. Kai kurie prekių ženklo „Uoga Uoga“ dekoratyvinės kosmetikos produktai jau turi „COSMOS“ sertifikatą. Jį gauti labai sunku, todėl tokios kosmetikos beveik niekas negamina.
Jūsų klausantis peršasi mintis, kad ne tik parfumerija, bet ir kosmetika gali būti vadinamoji nišinė?
Tikrai taip. Nuo receptų iki produktų viską darome patys. Kai kuriems mūsų produktams netgi skirti eilėraščiai, juos rašo Jovitos vyras Žanas Vyšniauskas.

Anksčiau pirkti ekologišką kosmetiką buvo brangu. Kaip yra dabar?

Natūralus maistas ir kosmetika dabar jau nėra prabangos dalykas. Šią tendenciją su gera bičiule Jovita Vyšniauskiene numatėme prieš šešerius metus, kai kartu nusprendėme įkurti savo įmonę. Pradžia buvo tokia: panorėjome pasigaminti sau natūralios kosmetikos, tų priemonių pradėjo prašyti ir draugai, paskui – draugų draugai. Tada ir kilo mintis rimtai užsiimti gamyba, bet taip, kad natūrali, šviežia rankų darbo kosmetika būtų prieinama daugumai žmonių. Dabar Lietuvoje veikia net 7 prekių ženklo „Uoga Uoga“ parduotuvės, jas pasistengėme įkurti tokiose vietose, kur mus pamatytų ne tik tie, kurie domisi ekologija. Net tada, kai pradėjome gaminius sertifikuoti, o tai tikrai yra brangus malonumas, pasistengėme, kad jų kaina išliktų prieinama.

Ekologiška dekoratyvinė kosmetika – vis dar naujovė. Ar ji tinkama tik natūralų įvaizdį norinčioms kurti moterims?

Tikrai ne. Natūralistės dabar vis dažniau klausia, o kam apskritai dažytis? Žmonės mąsto, ką vartoja, bet supratimas, mano manymu, keičiasi ne iškart. Yra keturios pakopos. Pirmoji – susimąstyti, ką valgome. Antroji – kuo tepame odą. Nemažai žmonių pirmas dvi įveikė, bet vis dar nesusimąstė, kad daugelyje makiažo pagrindų yra silikono. Taigi trečioji pakopa – ekologiška dekoratyvinė kosmetika. Ketvirtoji – ekologiški drabužiai, apie juos šiuo metu pagalvoja vos viens kitas.

Pakalbėkime apie trečiąją ekologiškumo pakopą – ekologišką dekoratyvinę kosmetiką. Kas nauja šioje srityje?

Galiu tvirtai pasakyti, kad išaušo visai nauja ekologiškos dekoratyvinės kosmetikos era. Kaune yra makiažo specialistų, kurie naudodami natūralią mineralinę kosmetiką daro net vestuvinius makiažus. Dažai puikiai laikosi, o mineralinė pudra leidžia odai kvėpuoti, neužkemša porų. Spalvos – nenuobodžios. Ne tik žemės spalvų gama, tai – ir ryškūs burgundiško vyno, mėlynos atspalviai. Tokiais gali sudominti ir tigres, ne vien švelnias laukų gėleles. Vienintelė dar neįveikta viršūnė – ekologiškas blakstienų tušas. Prieš penkerius metus tokio ir pati negalėjau rasti, – pasidažiusi po kurio laiko atrodydavau tarsi panda, nes dažai nubėgdavo. Dabar ekologiškų medžiagų tiekėjai jau gali pasiūlyti komponentų, iš kurių įmanoma pagaminti gerą tušą. Trūksta tik pakuotės, kuri galėtų būti sertifikuojama, bet ir tai įveikiama, tad veikiausiai greitai turėsime pirmąjį Lietuvoje ekologišką sertifikuotą blakstienų tušą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Grožis

Naujas produktas – išsigelbėjimas plinkančioms moterims bei vyrams

Kas gi nenori turėti vešlių ir tankių plaukų? Tai – neabejotinai ne tik moterų, bet ir vyrų svajonė.

Geriausi maisto produktai kiekvienai odos problemai spręsti

Svarbu ne tik tai, kaip oda rūpinamės iš išorės, bet ir tai, kuo ją maitiname iš vidaus. Šie maisto produktai padės spręsti dažniausiai pasitaikančias odos problemas.

Milita Daikerytė pristato papuošalų kolekciją drąsioms moterims

Makiažo specialistė Milita Daikerytė šįkart nusprendė savo kūrybingumą išreikšti visai kitoje srityje.

Gydytoja-kosmetologė: yra 2 grožio produktai, kuriuos moterys turėtų nešiotis net rankinėje (1)

Kaip tinkamai prižiūrėti veido odą? Kokios yra dažniausiai daromos veido priežiūros klaidos?

Higienos priemonę išbandžius: juo galima pasitikėti net ir karščiausią dieną!

Kvietėme skaitytojas ir skaitytojus dalyvauti konkurse ir laimėti BABÉ BODY rutulinį dezodorantą. Kokie laimėtojų atsiliepimai išbandžius šią higienos priemonę, skaitykite tekste.

Grožio produktą išbandžius: pagaliau radau priemonę, kuri nuramino mano sudirgusią odą

Moteris.lt skaitytojoms siūlėme dalyvauti konkurse ir laimėti itin kokybišką priemonę – „Babé Body“ drėkinamąjį 100 % alavijų kūno gelį (300 ml). O laimėjus – priemonę išbandyti ir įspūdžius aprašyti.

Šukuoseną pakeitusi Katažina Zvonkuvienė: dabar sau atrodau kur kas jaunesnė

Garsi atlikėja tapo vieno prekės ženklo veidu ir kvietė prisidėti prie labdaringos grožio misijos.

Carmen Dell'Orefice – gražiausia pasaulio senutė, modelio sėkmės sulaukusi jau pensijoje (1)

Carmen Dell'Orefice (87 m.) vadinama vyriausiu pasaulio modeliu, mat mados industrijoje sukasi jau daugiau nei septynis dešimtmečius. Bėgant metams moteris keitėsi ir prisitaikė prie besikeičiančio pasaulio, tapdama tikra grožio ikona.

Kaip vos per 10 minučių suformuoti vasarišką šukuoseną (1)

Surengtuose grožio pusryčiuose apsilankiusios moterys mokėsi plaukų formavimo subtilybių.

8 šukuosenos klaidos, kurios jus verčia atrodyti vyresne, nei esate iš tikrųjų (2)

Nieko nėra geriau, nei puikiai tinkanti šukuosena. Ji leidžia jaustis gražiai ir suteikia pasitikėjimo savimi. Vis dėlto prasta šukuosena turi priešingą efektą ir netgi gali priversti atrodyti vyresne, nei esate iš tikrųjų. Štai kokios yra dažniausiai brandžių moterų daromos plaukų grožio klaidos.