Galiu tvirtai pasakyti, kad išaušo visai nauja ekologiškos dekoratyvinės kosmetikos era

Natūrali ir ekologiška kosmetika – jau ne prabanga, o būtinybė. Kokios naujovės skinasi kelią natūralios ir ekologiškos kosmetikos pasaulyje, pasakoja bendrovės „Uoga Uoga“ direktorė ir viena iš įkūrėjų Lena Sokolovska.
© Asmeninis albumas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Natūralumas prieš kelerius metus buvo mada, o kaip yra dabar?

Dabar tai – tiesiog būtinybė. Ateina naujos mados. Užsienyje per metus labai suaktyvėjo veganų judėjimas, jaučiamas jis ir čia, bet kol kas yra nedidelių skirtumų. Užsienyje veganai visiškai nevartoja bičių produktų, o Lietuvoje tai dar nėra visuotinai priimta. Visgi apie 90 proc. mūsų produkcijos atitinka veganiškos kosmetikos reikalavimus, šepetėliams gaminti nenaudojame gyvūninių žaliavų ir karmino – gyvūninio raudonos spalvos pigmento. Pasaulyje kyla judėjimo „Zero waste“ banga – žmonės ne tik atsisako vienkartinių maisto pakuočių, bet ir reikalauja kosmetiką pilti į daugkartinio naudojimo tarą. Jau ir Lietuvoje yra tokių klientų. Prijaučiame šiam judėjimui – rūšiuojame gamybos atliekas, priimame jau panaudotas savo produktų pakuotes, o netrukus klientams pristatysime pilstomą kosmetiką. Visiems norintiesiems parduotuvėje bus įpilama kosmetikos priemonės į indelį, – šis bus keičiamas į atneštą jau panaudotą. Gavome užsakymą ir iš Latvijos prekiautojų, norinčių klientams pateikti „Zero waste“ kosmetikos.

Lietuvoje dar naujiena – vietinės gamybos kosmetika, turinti natūralios ir ekologiškos kosmetikos sertifikatą COSMOS. Ką turėtume apie jį žinoti?

Europoje pripažįstami kelių organizacijų sertifikatai, žinomiausi – „Soil Association“, „Ecocert“. Visi sertifikatai geri, bet organizacijų keliami reikalavimai šiek tiek skiriasi, tad prieš kelerius metus nuspręsta susivienyti ir sukurti bendrą standartą. Taip atsirado COSMOS. Esame pirma ir kol kas vienintelė Lietuvoje įmonė, gaminanti natūralios ir ekologiškos kosmetikos sertifikatų „COSMOS Natural“ ir „COSMOS Organic“ reikalavimus atitinkančias priemones.

Kosmetikos sertifikavimas – tai papildomos išlaidos ir ilgas varginamas procesas. Kam gamintojui užsikrauti tokį vargą?

Taip, sertifikuoti gaminius nelengva. Užtat dalyvaudamas produkcijos sertifikavimo procese gauni tiek daug žinių apie aplinkos tausojimą, kiek negautum jokiais kitais būdais, juolab kad Lietuvoje tokios patirties turinčių gamintojų dar nedaug. Sertifikuojančios organizacijos reikalavimus kelia ne tik natūralios ir ekologiškos kosmetikos priemonės, bet ir jų pakuotėms, gamybos procesui, – pakuotės gaminamos iš suyrančių medžiagų, etiketėms gaminti naudojamas tik tam tikras rašalas, gamybos atliekos rūšiuojamos ir perdirbamos, gamyba organizuojama taip, kad būtų tausojami aplinkos ištekliai.

Natūralus maistas ir kosmetika dabar jau nėra prabangos dalykas.

Dažnai dalyvaujate tarptautinėse kosmetikos parodose. Ką nauja ten sužinojote?

Užsienyje ryškėjanti tendencija yra ta, kad dauguma natūralios kosmetikos įmonių užsiima rinkodara, o priemones gamina didžiuliai fabrikai. Mes tokiu keliu eiti nenorime ir tuo galime tik didžiuotis. Veiklos pradžioje mudvi su Jovita pačios maišėme kremus, dabar to nebedarome, bet jie vis tiek gaminami tik rankomis, – mūsų kolektyvą sudaro jau trisdešimt darbuotojų. Veiklos pradžioje apie užsienio rinką net negalvojome, tad pasivadinome lietuviškai – „Uoga Uoga“. Dabar dalis mūsų produkcijos jau eksportuojama. Daugiausia priemonių iškeliauja į Vokietiją ir Austriją. Didžiuodamiesi pabrėžiame, kad esame lietuviai, kad mūsų priemonės yra su Baltijos šalims būdingais tradiciniais komponentais. Mineralinė pudra, vokų šešėliai ir skaistalai – su Baltijos gintaru, o lūpų dažai ir blizgiai – su vyšnių, juodųjų serbentų ir kitų Lietuvoje augančių uogų ekstraktais. Kai kurie prekių ženklo „Uoga Uoga“ dekoratyvinės kosmetikos produktai jau turi „COSMOS“ sertifikatą. Jį gauti labai sunku, todėl tokios kosmetikos beveik niekas negamina.
Jūsų klausantis peršasi mintis, kad ne tik parfumerija, bet ir kosmetika gali būti vadinamoji nišinė?
Tikrai taip. Nuo receptų iki produktų viską darome patys. Kai kuriems mūsų produktams netgi skirti eilėraščiai, juos rašo Jovitos vyras Žanas Vyšniauskas.

Anksčiau pirkti ekologišką kosmetiką buvo brangu. Kaip yra dabar?

Natūralus maistas ir kosmetika dabar jau nėra prabangos dalykas. Šią tendenciją su gera bičiule Jovita Vyšniauskiene numatėme prieš šešerius metus, kai kartu nusprendėme įkurti savo įmonę. Pradžia buvo tokia: panorėjome pasigaminti sau natūralios kosmetikos, tų priemonių pradėjo prašyti ir draugai, paskui – draugų draugai. Tada ir kilo mintis rimtai užsiimti gamyba, bet taip, kad natūrali, šviežia rankų darbo kosmetika būtų prieinama daugumai žmonių. Dabar Lietuvoje veikia net 7 prekių ženklo „Uoga Uoga“ parduotuvės, jas pasistengėme įkurti tokiose vietose, kur mus pamatytų ne tik tie, kurie domisi ekologija. Net tada, kai pradėjome gaminius sertifikuoti, o tai tikrai yra brangus malonumas, pasistengėme, kad jų kaina išliktų prieinama.

Ekologiška dekoratyvinė kosmetika – vis dar naujovė. Ar ji tinkama tik natūralų įvaizdį norinčioms kurti moterims?

Tikrai ne. Natūralistės dabar vis dažniau klausia, o kam apskritai dažytis? Žmonės mąsto, ką vartoja, bet supratimas, mano manymu, keičiasi ne iškart. Yra keturios pakopos. Pirmoji – susimąstyti, ką valgome. Antroji – kuo tepame odą. Nemažai žmonių pirmas dvi įveikė, bet vis dar nesusimąstė, kad daugelyje makiažo pagrindų yra silikono. Taigi trečioji pakopa – ekologiška dekoratyvinė kosmetika. Ketvirtoji – ekologiški drabužiai, apie juos šiuo metu pagalvoja vos viens kitas.

Pakalbėkime apie trečiąją ekologiškumo pakopą – ekologišką dekoratyvinę kosmetiką. Kas nauja šioje srityje?

Galiu tvirtai pasakyti, kad išaušo visai nauja ekologiškos dekoratyvinės kosmetikos era. Kaune yra makiažo specialistų, kurie naudodami natūralią mineralinę kosmetiką daro net vestuvinius makiažus. Dažai puikiai laikosi, o mineralinė pudra leidžia odai kvėpuoti, neužkemša porų. Spalvos – nenuobodžios. Ne tik žemės spalvų gama, tai – ir ryškūs burgundiško vyno, mėlynos atspalviai. Tokiais gali sudominti ir tigres, ne vien švelnias laukų gėleles. Vienintelė dar neįveikta viršūnė – ekologiškas blakstienų tušas. Prieš penkerius metus tokio ir pati negalėjau rasti, – pasidažiusi po kurio laiko atrodydavau tarsi panda, nes dažai nubėgdavo. Dabar ekologiškų medžiagų tiekėjai jau gali pasiūlyti komponentų, iš kurių įmanoma pagaminti gerą tušą. Trūksta tik pakuotės, kuri galėtų būti sertifikuojama, bet ir tai įveikiama, tad veikiausiai greitai turėsime pirmąjį Lietuvoje ekologišką sertifikuotą blakstienų tušą.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Grožis

Miranda'os Kerr grožio paslaptys. Kaip ji išlaiko tobulą modelio odą?

Miranda Kerr (34 m.) – viena tų moterų, kurios skleidžia nepaaiškinamą švytėjimą. Kaip jai tai pavyksta? Modelis, verslininkė ir mama dalinasi savo grožio patarimais.

Galiu tvirtai pasakyti, kad išaušo visai nauja ekologiškos dekoratyvinės kosmetikos era

Natūrali ir ekologiška kosmetika – jau ne prabanga, o būtinybė. Kokios naujovės skinasi kelią natūralios ir ekologiškos kosmetikos pasaulyje, pasakoja bendrovės „Uoga Uoga“ direktorė ir viena iš įkūrėjų Lena Sokolovska.

Žymus prancūzų plaukų stilistas: jei norite turėti gražius plaukus, nedarykite šios klaidos (11)

Charizmatiškajam plaukų stilistui Christophe'ui-Nicolas'ui Biot rūpintis savo šukuosenomis patiki tokios Prancūzijos žvaigždės kaip Isabelle Huppert bei Juliette Binoche. Tad kas gi galėtų geriau patarti, kaip įgyti gražius plaukus?

8 geriausi maisto produktai sveikai, gražiai, švytinčiai odai – valgykite juos kasdien

Turbūt ne kartą girdėjote, kad joks veido kremas nėra toks veiksmingas kaip sveikas gyvenimo būdas. Pasak mokslininkų, senos ląstelės yra nuolat papildomos naujomis, o geriausias būdas paskatinti šį atsinaujinimą yra nuolatinis mikroelementų gavimas. Į savo dietą įveskite šiuos aštuonis produktus ir papildysite organizmą būtiniausiomis maistinėmis medžiagomis, kurios užtikrins lygią ir gražią odą.

Naujausia grožio tendencija – metalu tviskančios lūpos

Žvilgterkime, kokios naujausios grožio priemonės.

Pati kontroversiškiausia grožio tendencija – ar ryšitės ją išmėginti?

Ši tendencija, kaip ir daugelis kitų, atkeliavo iš įžymybių pasaulio. Vietoj to, kad demonstruotų nepriekaištingą makiažą, jos rodosi visai be jo!

Veido odos valymas: ko dar nežinojote apie tai

Veido odos valymas – ne tik aktuali, bet ir svarbi tema kiekvienai moteriai.

Aktorės Diane Kruger grožio patarimai: mažiau yra daugiau

Diane Kruger (41 m.) yra viena tų žymių aktorių, kurios, atrodo, nesensta. Moteris žavi ne tik jaunatvišku stiliumi, bet ir visada švytinčia oda bei liekna, grakščia figūra. Kokia jos grožio paslaptis?

„InHair” rekomenduoja: plaukų priežiūros priemonės, kurias turite turėti savo atostogų krepšyje

Vasara jau įpusėjo, ruošiatės įsimintinoms atostogoms ir nenorite, jog jas sugadintų netvarkingai atrodantys arba nuo saulės vonių pavargę plaukai? Tuomet turite žinoti, kokias plaukų priežiūros priemones vasaros kelionėms rekomenduoja „inHair” specialistai.

Vasaros grožio gidas: viskas ko reikia jūsų veidui, kūnui ir plaukams (3)

Vasaros kosmetinėje – tik būtiniausi dalykai: priemonės odos ir plaukų drėkinimui, apsaugai nuo saulės, lašelis makiažo ir šiek tiek kvepalų.