Dietistės patarimai žmonėms, turintiems raustančią veido odą

Rožinė, dar kitaip vadinama kuperozė arba tiesiog veido raudonis, yra dažna lėtinė uždegiminė liga, matoma išoriškai veido odoje, todėl sukelianti ir psichologinį diskomfortą.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Odos raudonis atsiranda dėl periferinių kraujotakos sutrikimų, iš prigimties silpnų kraujagyslių ir mažėjančio jungiamojo audinio stangrumo. Negydant, rožinė laipsniškai progresuoja, atsiranda nuolatinis veido raudonis, rožiniai mazgeliai, spuogai, pūlinukai.

Visi puikiai žinome, kaip glaudžiai tarpusavyje susijusi sveika mityba, tinkama gyvensena ir graži, išpuoselėta veido oda. Ypač tuomet, kai bandome spręsti odos problemas: stengiamės maitintis kuo sveikiau, valgome daugiau vaisių, daržovių, geriame detoksikuojančius augalinius kokteilius, žolelių arbatas. Deja, ne visi šie sveikos mitybos būdai yra tinkami ir efektyvūs naudoti esant rožinei.

Dietistės patarimai žmonėms, turintiems raustančią veido odą
© Shutterstock

Vilniaus visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė – dietistė Gabija Paulina Magaznieks atskleidžia pagrindinius mitybos principus esant veido raudoniui:

* Neigiamą įtaką raustančiai odai turi pomėgis valgyti karštą maistą, ilgas buvimas palinkus virš karštos sriubos lėkštės ar arbatos puodelio;
* Reikia vengti aštraus maisto, kurį valgant įkaista skruostai;
Reikėtų nerūkyti, vengti alkoholio, labiausiai – gėrimų su burbuliukais, vynų;
* Nerekomenduojami aštrūs užkandžiai, aštrios alyvuogės, pelėsiniai sūriai;
* Atėjus iš šalto oro nepulti šildytis karšta arbata, kava ar alkoholiu – jie dar daugiau išplės ir susilpnins kraujagysles;
* Reikėtų vartoti daržoves ir vaisius, kurie yra toleruojami (vaisių suvartoti apie 300 g, daržovių 400 g);
* Valgyti po mažai, lėtai, dažnai ir po truputį, reguliariai, 5 – 6 kartus per dieną. Skirti dėmesį maisto porcijai;
* Vengti riebaus, riebaluose kepto rūkyto, marinuoto, sūdyto, itin sauso, aštraus, rūgštaus, labai saldaus maisto;
* Nevalgyti prieš pat miegą 2 – 3 val.;
* Derėtų gerti daug vandens (1,5–2 litrai per dieną yra būtini) – odą svarbu gerai drėkinti.

Varginant rožinei, sakoma, kad mityba turėtų būti „drungna ir prėska“.
Reikia suprasti, kad savaitgalio paklydimai niekada neliks be pėdsako ant veido.

Pasak dietistės, yra svarbu prevenciškai stiprinti kraujagyslių sieneles. Tai daryti specialistė pataria vitaminų C, K ir P (rutino) pagalba:

Vitaminas C – viena veiksmingiausių priemonių, gerinanti odos regeneraciją, sauganti nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio. Į valgiaraštį įtraukite produktų, kuriuose gausu šių vitaminų: spanguolių, juodųjų serbentų, aronijų, lapinių salotų ir kopūstų, obuolių, citrusinių vaisių ir kt.;
Vitaminas K – organizme palaiko normalų kraujo krešėjimą, skatina žaizdų gijimą. Šio vitamino daug yra augaluose – špinatuose, šermukšnio uogose, kopūstuose, salotų lapuose, žaliuose žirneliuose, morkose, žemuogėse, bulvėse. Šiek tiek yra ir gyvulinės kilmės maiste (kepenys, kiaušiniai);
Vitaminas P (rutinas) – stiprina kraujagysles, stabdo uždegiminius procesus. Randamas: augaliniuose produktuose (salotose, rabarbaruose, vyšniose, spanguolėse, bruknėse, obuoliuose, aronijose, erškėtrožėse) kuriuose yra vitamino C.

Reguliariai naudojant vitaminą C ir K vitaminą, rutiną, oda tampa lygesnė, skaistesnė, greičiau atsinaujina odos ląstelės ir mažėja paraudimas.

Daugiau patarimų raustančiai veido odai: www.raustu.lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Grožis

Moterų patirtys iš pirmų lūpų: ši veido odos liga pasireiškia vienai iš dešimties

Daugybė moterų Lietuvoje susiduria su raustančios veido odos problema. Šiais metais balandžio mėnesį prancūzų dermatologinės kosmetikos gamintoja BIODERMA prisijungė prie kasmet pasaulyje balandžio mėnesį organizuojamo projekto ir inicijavo visuomeninę-šviečiamąją kampaniją su šūkiu „Pažink savo raustančius skruostus“.

Nauja grožio sala priviliojo ir žinomas moteris

Sostinėje atidaryta dar vienas grožio kampelis.

Kaip išsaugoti dažytų plaukų spalvą: 5 patarimai, padėsiantys sustabdyti spalvos blukimą (1)

Norint išsaugoti plaukų spalvą dažytiems plaukams reikia skirti šiek tiek daugiau priežiūros, nesvarbu, ar būtumėte platininė blondinė, brunetė, juodaplaukė, raudonplaukė, ar net mėlynais plaukais. Pasitelkus tinkamą priežiūrą ir šiek tiek kūrybiškumo plaukus galima išlaikyti ryškius ir spindinčius.

Panaudojus šį serumą jaučiuosi net atjaunėjusi

Po balandžio mėnesio rengto konkurso 5 moterims išsiuntėme testuoti „Dr. Grandel“ kapsules „Hyaluron Filler Caps“. Siūlome susipažinti su atsiliepimais, kokių sulaukėme iš priemonę išbandžiusių moteris.lt skaitytojų.

Priemonės, kurios patenkina visus odos poreikius

Jie 20 metų kuria efektyvias, medicinos žiniomis pagristas formules, kurios ne tik suteikia pastebimus rezultatus, bet puikiai tinka net ir jautriausiai odai.

Alergija saulei – ne nuosprendis!

Ar turintiesiems alergiją saulei reikia visiškai vengti saulės?

Būsimosios nuotakos grožis: visos kosmetikos priemonės, kurias naudoja Meghan Markle

Ilgametė Meghan Markle (36 m.) makiažo meistrė atskleidė būsimosios princo Harry žmonos kosmetinės favoritus.

Šiųmetės plaukų tendencijos – madingiausias autentiškumas

Ilgi glotnūs plaukai, garbanos ar kontrastingas karė kirpimas – šių metų tendncijos. Svarbiausia būti unikaliu.

Dietistės patarimai žmonėms, turintiems raustančią veido odą

Rožinė, dar kitaip vadinama kuperozė arba tiesiog veido raudonis, yra dažna lėtinė uždegiminė liga, matoma išoriškai veido odoje, todėl sukelianti ir psichologinį diskomfortą.

Specialistė pataria, kaip užkirsti kelią priešlaikiniam senėjimui

Savaitgalį su šeima planuojame išvyką į gamtą. Visą dieną praleisime prie vandens, mėgausimės saule, ant grilio keptais produktais. Tad užsukau į vaistinę išsirinkti priemonės nuo saulės apsisaugoti. Akis užkliuvo už produkto, kuris saugo nuo fotosenėjimo. Teko prisipažinti, kad nedaug apie tai esu girdėjusi...