Rio de Žaneiro medalininkės Milda Valčiukaitė ir Donata Karalienė – vėl olimpinių žaidynių finale

Rio de Žaneiro žaidynių bronzos medalininkės Milda Valčiukaitė ir Donata Karalienė dar kartą paragaus olimpinio finalo skonio – jos pateko tarp šešių stipriausių įgulų, liepos 28 d. kovosiančių dėl Tokijo olimpinių žaidynių medalių. Kelią finalo link sėkmingai skinasi ir Mindaugas Griškonis. O vyrų porinėms dvivietei ir keturvietei teks rungtis B finaluose.

Jūros miško olimpinėje irklavimo trasoje M.Valčiukaitė ir D.Karalienė dar neįpusėjus olimpinio pusfinalio 2000 m distancijai įsitvirtino trečioje pozicijoje, garantuojančioje vietą finale, ir ją išsaugojo iki pat finišo, vis didindamos pranašumą nuo persekiotojų.

„Šis startas buvo sėkmingesnis už atrankos plaukimą visomis prasmėmis. Technikos, valčių išsidėstymo ir, tuo pačiu, rezultato. Pirmas startas buvo šokas organizmui, o šiandien parodėme savo irklavimą. Sugebėjome irkluoti ramiai, stabiliai ir patekome į kitą etapą“, – po finišo sakė D.Karalienė.

Porininkei antrino M.Valčiukaitė: „Šiandien buvo kitokios oro sąlygos – dabar irklavome prieš vėją. Gal dėl to ir valtys kitaip išsidėstė, tarp jų buvo didesni skirtumai. O ir įtampa buvo didesnė – pusfinalis. Prieš tai buvo atranka, po kurios dar gali pasitaisyti paguodos plaukime. Dabar buvo arba – arba.“

Nuotolį įveikusios per 7 min. 11,29 sek. lietuvės nusileido tik Rumunijos (7 min. 4,31 sek.) ir Naujosios Zelandijos (7 min. 9,05 sek.) komandoms. Už jų liko italės (7 min. 19,25 sek.), čekės (7 min. 24,22 sek.) ir Rusijos olimpinio komiteto atstovės (7 min. 24,37 sek.).

Iš kito pusfinalio į A finalą pateko Nyderlandų, Kanados ir JAV irkluotojos. Prancūzės, italės ir vokietės žaidynes baigs B finalo lenktynėse.

„Ryškios favoritės yra rumunės. Jos jau antrą sezoną lenktyniauja be pralaimėjimų“, – pastebėjo D.Karalienė.

Rio de Žaneiro vicečempionas M.Griškonis Tokijuje, kaip ir 2008 m. Pekine (8 vieta) bei 2012 m. Londone (8 vieta), lenktyniauja vienviečių valčių varžybose.

Sekmadienį patyręs lietuvis ketvirtajame iš keturių ketvirtfinalio plaukimų finišo trečias ir žygį finalo link pratęs pusfinalyje.

Ketvirtfinalyje trečioje pozicijoje nuo pat starto įsitaisęs M.Griškonis antroje distancijos pusėje buvo pakilęs į antrąją vietą, bet galiausiai finišavo trečias – 7 min. 16,71 sek. Jį pralenkė vokietis Oliveris Zeidleris (7 min. 12,75 sek.) ir brazilas Luca Ferreira Vertheinas (7 min. 14,26 sek.). Už lietuvio išsirikiavo Jordanas Parry iš Naujosios Zelandijos (7 min. 18,48 sek.), Crisas Nievarezas (7 min 50,74 sek.) ir irakietis Mohammedas Al Khafaji (8 min. 3,55 sek.).

Vyrų porinei dvivietei nepavyks pakartoti Rio de Žaneiro sėkmės, kai Saulius Ritter ir M.Griškonis iškovojo sidabrą. Olimpiniame finale S.Ritter dalyvavo ir 2012 m. Londone, kur su R.Maščinsku užėmė šeštąją vietą.

Tokijuje S.Ritter su Aurimu Adomavičiumi B finale mėgins iškovoti pirmąją vietą, kuri galutinėje įskaitoje lemtų septintąją poziciją.

Antrajame pusfinalio plaukime Lietuvos porinė dvivietė liko šešta (6 min. 34,04 sek.), bet didžiąją dalį distancijos irklavo penkta. Lietuvius pranoko Nyderlandai (6 min. 20,17 sek.), Kinija (6 min. 23,11 sek.), Šveicarija (6 min. 25,89 sek.), Rusijos olimpinio komiteto komanda (6 min. 26,58 sek.) ir Rumunija (6 min. 29,55 sek.).

„Stengėmės ir atidavėme visas jėgas, kad pakliūtume į finalą”, – po pusfinalio apmaudžiai sakė S.Ritter.

„Vyrai psichologiškai yra pasiruošę, bet fiziškai išsekę. Nes karštis ir drėgmė labai vargina, išsunkia jėgas. Keletą sportininkų net nešė gaivinti. Bet žaidynės dar nebaigtos, liko B finalas. Jame turime susitvarkyti su yriu, nes nepasisekė realizuoti to, ką stengėmės įtvirtinti per treniruotes. Tokie dalykai pasimato ekstremaliomis sąlygomis”, – sakė Lietuvos irklavimo rinktinės vyriausiasis treneris Kęstutis Keblys.

B finale S.Ritter ir A.Adomavičius varžysis su Rusijos olimpinio komiteto, Rumunijos, Naujosios Zelandijos, Vokietijos ir Airijos irkluotojais. Dėl apdovanojimų A finale kovos olandai, kinai, šveicarai, prancūzai, britai ir lenkai.

Paskutinę akimirką į olimpinį laivą įšokusi vyrų porinė keturvietė – Armandas Kelmelis, Martynas Džiaugys, Dovydas Nemeravičius ir Dominykas Jančionis – ir paguodos plaukime neaplenkė nei vienų varžovų.

Lietuviai finišavo per 6 min. 14,73 sek. Juos pranoko ne tik paskutinius du kelialapius į A finalą iškovoję britai (5 min. 55,91 sek.), estai (5 min. 56,52 sek.), bet ir kartu su mūsų šalies atstovais B finale lenktyniausiantys kinai (5 min. 56,86 sek.), norvegai (6 min. 2,85 sek.), vokiečiai (6 min. 2,86 sek.).

„Viduje verda pyktis, kad čia esame talžomi be pasigailėjimo. Bet tokiose varžybose stebuklų nebūna. Mes žinome, kad galėjome pasirodyti geriau, nes būtume geriau pasiruošę, jei ne ta situacija su rusų komanda, kai gavome kelialapį paskutinę minutę.

Mes nuo pavasario stipriai tobulėjome, kiekvienose varžybose irklavome vis greičiau, bet po olimpinės atrankos, kai nelaimėjome kelialapio, mums nebuvo prasmės toliau tęsti darbo. Taip nuo atrankos iki olimpinių žaidynių praradome labai daug laiko, nors galėjome žengti labai didelį žingsnį į priekį. Čia ne mūsų vieta. Mes turėjome garantuotai būti finale“, – po finišo emocingai kalbėjo D.Nemeravičius.

Patvirtinimą, jog startuos Tokijuje, ši įgula gavo liepos 18 d., kai dėl antidopingo taisyklių pažeidimo subyrėjusi Rusijos įgula atsisakė olimpinio kelialapio, todėl vieta olimpinėse žaidynėse pasiūlyta Lietuvai, atrankos varžybose likusiai trečioje vietoje. Lietuviams teko skubiai keliauti į Tokiją, jie lenktyniauja iš rėmėjų gauta nauja valtimis, nes atsigabenti savos, kaip tai padarė kitos komandos, jau nebebuvo laiko.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis