Lietuviškos kosmetikos kūrėja Rūta: „Tai sunkus, atsakingas, bet mano svajonių darbas“

Ilgi, žvilgantys ir sveiki plaukai, švytinti ir skaisti oda ,tikriausiai, kiekvienos moters svajonė. Būtent apie tai visuomet svajojo ir Rūta Monkevičiūtė (28 m.), kuri šiuo metu plėtoja natūralios kosmetikos gamybos verslą.

Bandydama rasti sau tinkamus produktus ji sukūrė šampūną, kondicionierių, aliejines kaukes, odos priežiūros priemones. Šie produktai iš pradžių džiugino pačią gamintoją, vėliau – draugus ir artimuosius. Dabar „Mano“ kosmetikos liniją pamėgo nemažai Lietuvos moterų.


Sunkus, bet svajonių darbas


Iš Pasvalio kilusi Rūta baigė tarptautinį verslą Vilniaus universiteto verslo mokykloje, o prieš šešerius metus gavo pasiūlymą dirbti būtent šioje srityje. Natūralios kosmetikos gamybos įmonėje praleido beveik trejus metus, daug išmoko ir įgijo vertingos patirties, tačiau taip nutiko, kad įmonės veikla buvo sustabdyta.


Pašnekovė pasakoja, tuomet tikrai negalvojusi, kad galėtų grįžti prie kosmetikos, nes buvo pavargus nuo biurokratijos, t.y., reikalavimų kosmetikos gamybai gausos. Tačiau gyvenimas taip susiklostė, kad teko persikelti gyventi iš Vilniaus į Marijampolę ir visai netikėtai pasitaikė idealios patalpos – laboratorija, kuri ir įkvėpė pradėti nuosavą natūralios kosmetikos gamybos verslą.


„Viskas taip netikėtai pasisuko ir dabar tikrai galiu pasakyti, kad tai nors ir be galo sunkus, atsakingas, labai daug jėgų reikalaujantis, bet vis tik tai – svajonių darbas“, – šypsosi Rūta. Ji sako visuomet norėjusi turėti savo verslą, bet kad tai galėtų būt kosmetikos gamyba, niekada nenujautė.


Moteris neslepia, kad kosmetikos gamyba – sudėtinga sritis. Čia be tradicinių verslo aspektų tokių kaip rinkodara, buhalterija, finansai, strategijos, pardavimai, atsargos sandėliai, milžinišką dalį sudaro ir pati gamyba, reikalavimų jai atitikimas, naujų produktų kūrimo etapai ir panašiai. Tad žmonių čia tikrai reikia, darbo užtenka visiems.



Asmeninio albumo nuotr.



Jauna moteris neslepia, kad verslo pradžioje didžiausia kliūtis buvo finansiniai reikalai, kaip ir daugumai pradedančiųjų kurti verslą.


„Idėjų turi daugelis, tačiau rasti tą kelią ir būdus juos įgyvendinti dažnai būna viena iš rimtesnių kliūčių. Šiuo metu dažnai dideliu iššūkiu tampa darbo sustygavimas, kad netrūktų žaliavų gamybai, dėžučių ir kitų priemonių siuntų pakavimui, kad susirgus bet kuriam iš kolegų galėtume nestabdyti darbų ir greit viską perdėlioti, žinoma, kad pati gamyba vyktų sklandžiai ir nebūtų trūkumo. Be abejo, tie patys pardavimai visuomet yra iššūkis, kadangi laisvoje rinkoje pasirinkimas tikrai didelis, vartotojai darosi vis išrankesni, tad vis daugiau pastangų reikia norint savo produktus tinkamai pristatyti“, – pasakoja.


Greitas efektas ar ilgalaikis rezultatas?


Pašnekovei be galo svarbus artimųjų palaikymas – tiek veiklos pradžioje, tiek dabar. „Neseniai skambino naujus produktus išbandžiusi teta ir tikrai nuoširdžiai džiaugėsi, kad jie labai tiko jos plaukams, kadangi iki šiol gan sunkiai sekėsi rasti tinkamas priemones“, – šitokios akimirkos labai džiugina Rūtą ir skatina dar daugiau eksperimentuoti.


Natūralių priemonių kūrimą paskatino efektyvumo ir kitokio poveikio siekis. „Dabar itin stipri didžiųjų grožio prekių ženklų rinkodara mus yra beveik įtikinusi, kad efektyvų rezultatą duoda tik „chemija“. Vis tik išbandžiusieji tikrai gali patvirtinti, kad veido kremas su natūraliais augaliniais aliejais, ekstraktais duos neabejotinai geresnį rezultatą nei su mineraliniais, pigiais, išvalytais aliejais. Lygiai taip pat kaip natūralūs aliejai plaukams suteiks visai kitą ilgalaikį efektą, nei greitą matomą rezultatą laikai duodantys silikonai. Natūralūs plovikliai visai kitaip veikia plauką ir odą, nepažeidžia apsauginio barjero, nesausina, kas kartais gali atsitikti su dabar jau daugelio vengtinai sulfatais“, – kalba pašnekovė.


Kita priežastis, be abejo, yra rinka. Pasaulyje tikrai pastebimos stiprios judėjimo link natūralumo, ekologijos tendencijos, tad tikrai norisi neatsilikti, o žengti koja kojon su naujovėmis, inovacijomis ir pasauliu.


Pradėjusi nuo plaukų priežiūros priemonių po kurio laiko Rūta pradėjo gaminti produktus ir veido priežiūrai, nes buvo visiškai įsitikinusi natūralių priemonių poveikiu, ypatingai patinkančiu jos odai, po ko jau nebekilo ranka grįžti prie anksčiau naudotų priemonių.


„Ankstesnėje darbovietėje kūrėme ir gaminome nuostabias natūralias priemones veido priežiūrai. Deja, kai įmonę uždarė, nebeturėjau, ką naudoti. Daugiau nei metus ieškojus gerų, efektyvių ir malonių naudoti priemonių, kilo mintis užpildyti šią spragą ir sukurti savo priemones“, – pagrindinį motyvą kurti priemones įvardijo R. Monkevičiūtė.


Moteris nėra griežtai nusistačiusi prieš nenatūralios sudėties produktus, tačiau jų beveik nenaudoja. „kai daug domiesi, bandai, giliniesi, pamažu taip nutinka, kad tos priemonės dingo iš mano lentynų, o jas pakeitė labiau man patinkančios ir lūkesčius pateisinančios natūraliomis priemonėmis“, – šypsosi Rūta.



Asmeninio albumo nuotr.



Pradėjusi kurti moteris savo produktus tiesiog ėmė vadinti „Mano“, o tada pajautė, kad tai tas pavadinimas, kuris geriausiai tinka. Tai ne tik paprastas pavadinimas – jis parodo ir tam tikrą ryšį, savitumą, sukuria tam tikrą patikimumo emociją, kurią Rūta ir norėjo perteikti.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis