R. Mikailionytė: man svarbi estetika

Mados renginių organizatorei, „Mados infekcijos“ prodiuserei ir landšafto dizainerei Renatai Mikailionytei šiuo metu laiko atsikvėpti beveik nėra. Ruduo – kolekcijų pristatymo metas.

Mados pasaulyje dirbančiai moteriai veiklos netrūksta. Tiesa, kaip sako pati Renata, dabar ji jau gali rinktis, kokių renginių imtis, ir prisideda tik prie jai pačiai patinkančių projektų. Kita vertus, kokybiški renginiai reikalauja daugiau laiko, pastangų ir idėjų.

Renata, kuo gyveni pasibaigus želdynų sezonui? Kas šiuo metu užima daugiausiai tavo laiko?

Pagrindinė veikla šiuo metu – renginių organizavimas. Be to, pati kuriu dvi drabužių linijas. Taip jau susiklostė, kad virš 20 metų sukuosi mados pasaulyje. Tai specifinė sritis, reikalaujanti daug praktikos, tam tikro pajautimo, taip pat empatijos, nes reikia daug bendrauti su žmonėmis, kūrėjais. Kiekvienas ruduo prasideda nuo pagrindinio renginio – Juozo Statkevičiaus naujos kolekcijos pristatymo. Taip pat aktyviai ruošiamės gruodį vyksiančiam „Injekcijos“ konkursui. Šalia viso to atsiranda ir kitų renginių, tačiau jau galiu sau leisti imtis tik tų projektų, kurie yra įdomūs man pačiai, atitinka mano gyvenimo filosofiją, vertybes, skonį. Nenoriu ir nebegaliu prisidėti prie prastos kokybės. Leidžiu sau rinktis kokybę, konceptualumą, kryptingą žinojimą, kas daroma. Džiaugiuosi kiekvienu tokiu darbu.

Kaip užsimezga tas bendradarbiavimas su užsakovais, kurių lūkesčiai dėl renginio atitinka tavuosius?

Manau, kad gyvenime nebūna atsitiktinumų. Tai galioja ir renginiams. Geri ir profesionalūs renginiai pritraukia gerus ir profesionalius žmones, atsiranda naujos pažintys, vedančios prie bendradarbiavimo ir naujų projektų. Pavyzdžiui, kaip atsitiko su vienu iš paskutiniųjų mano bendradarbiavimų su lietuvišku prekės ženklu „About“ kūrėjais, kurie manęs paprašė prisidėti prie naujos parduotuvės Vilniuje, prekybos centre „GO9“ atidarymo renginio. Man patiko, kad jau po pirmo pokalbio su „About“ komanda radome bendrą požiūrį į tai, kas gražu, kad manęs prašė ne tradicinio pasipuikavimo, o to, kas būtų iki šiol nematyta ir įdomu, kaip ir pats prekinis ženklas.

Kartu su pasirinktu renginio vedėju Richardu apsilankėme fabrike, pamatėme kaip gimsta „About“, koks ilgas ir įdomus kelias nuo medžiagos mezgimo, laboratorinių testų iki tol, kol gaminys iškeliauja iš gamyklos. Geriau susipažinusi su produktu, aš pati galėjau kur kas lengviau suprasti, koks turėtų būti renginys. Abipusis profesionalus požiūris į darbą, nekreipiant didelio dėmesio į skirtus biudžetus – ar tai būtų tarptautinio lygio renginys, ar asmeninės kolekcijos pristatymas – yra vienas svarbiausių dalykų. Mūsų supratimas apie būsimą rezultatą sutapo 100%, todėl iškart radome bendrą kalbą. O kai susikalbi su žmonėmis, žinai, kad eini teisingu keliu. Tuomet organizuoti renginį būna malonu ir smagu, gimsta daug gerų idėjų.

O kaip tos idėjos atsiranda? Ar paprasta pasiekti, kad kiekvienas renginys būtų unikalus, turėtų tam tikrą savitą nuotaiką ir savo veidą?

Visuomet siekiu atrasti kažką naujo. Man nepatinka kartotis, daryti vis tuos pačius dalykus, nors jie yra patikrinti ir veikia. Pavyzdžiui, niekad neapsiriksi drabužių demonstravimui pasikvietęs modelius – jauni, estetiški kūnai visuomet atrodys gražiai. Bet man įdomūs ir kiti dalykai – žmonių įvairovė, jų charakteriai, požiūris į gyvenimą. Visada atkreipiu dėmesį į visomis prasmėmis gražius žmones. Todėl ir „About“ viršutinių rūbų ir apatinio trikotažo pristatymui kilo mintis pakviesti ne modelius, o žmones, kurie eina savo keliu, žino, jog tas kelias teisingas, ir labai myli savo darbą.

„About“ kolekcijoje yra trikotažo patiems įvairiausiems žmonėms – solidžiam verslinininkui, veterinarijos gydytojai, jogos mokytojai, moteriai menininkei ar jaunuoliui, propaguojančiam riedlenčių ir snieglenčių kultūrą. Tad savo veikla šiose srityse garsėjantys žmonės ir tapo mūsų modeliais. Apskritai, man patinka paprastos, gal net kasdieniškos, tačiau turinčios koncepciją ir nešančios tam tikrą žinutę idėjos.

O tau pačiai apatinis trikotažas labai svarbi aprangos dalis? Drabužinėje nekyla galvos skausmas renkantis, ką šiandien vilkėti?

Esu iš tų žmonių, kurie tiki, kad daug nereiškia gerai. Negaliu vilkėti bet kokio apatinio trikotažo. Geriau turėti kelis komplektus gero ir kokybiško apatinio trikotažo nei daug tokio, kuris po poros skalbimų atrodys labai nekaip. Man apatinis trikotažas labai svarbus, nes nuo jo priklauso mano savijauta ir savigarba. Tai intymus dalykas – jei nori patikti sau, vadinasi, nori patikti ir kitam. Nes tik mylėdami save, galime mylėti kitą. Apatinis trikotažas yra neatsiejamas nuo meilės.

Paprastai apatinio trikotažo pasirinkimą nulemia viršutiniai drabužiai ir jų dėvėjimo aplinkybės – diena ar vakaras, oficialus susitikimas ar vakarėlis, galiausiai, šilta lauke ar šalta. Man svarbiausia, kad apatinis trikotažas manęs neerzintų, jausčiausi patogiai ir apie jį visai negalvočiau. Nieko nėra baisiau nei būti svarbiame susitikime, o galvoti tik apie tai, kaip greičiau grįžti namo ir nuo savęs nusiplėšti erzinančius, odą graužiančius apatinius. Žinoma, labai svarbu ir apatinių grožis, estetika.

Sakai, kad apatinį trikotažą reikia rinktis pagal aplinkybes. Ar, tavo manymu, lietuviai moka pasirinkti apatinį trikotažą? Dažnai pastebi kitų stiliaus klaidas?

Deja, yra visko. Nors sakoma, kad dėl skonio nesiginčijama, nereikia pamiršti, kad nors vyrai ir moterys mąsto skirtingai, kartais jų nuomonės ir sutampa. Jei kažkas rėžia akį, to nepastebėti neįmanoma, tačiau kritikuoti nemėgstu. Šiuo požiūriu man imponuoja japonai, kurie tiesiog netoleruoja vulgarumo. Duoklę atiduodu subtiliam seksualumui, minimalizmui ir medžiagų kokybei.

P. Gasiūno nuotr.

Užsakymo nr.: PT_66481274

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis