Mankšta, kuri ne tik kūno riebalus degina, bet ir veikia kaip osteoporozės profilaktika

Sudeginti dvigubai daugiau kalorijų nei bėgiojant, atgauti vaikystės džiaugsmą ir pasidaryti asmenukę avint futuristinius batus, – net spirgėjau iš nekantrumo išbandyti treniruotę „Kangoo Jumps“.

Vaikai labai mėgsta šokinėti – tiesiog straksėti, šokinėti ant sofų, batutų, per virvutę, gumytę. Tikrai ne atsitiktinumas, kad batutą sukūrė paauglys  – šešiolikmetis amerikietis George‘as Nissenas. Tiesa, jis buvo dar ir akrobatas bei gimnastas. Visgi įdomu, kodėl vaikams taip patinka šokinėti?

Atsakymas galėtų būti labai paprastas – nes tiesiog smagu ir to natūraliai reikalauja augantis, daug energijos turintis organizmas. Vis dėlto mokslininkų atsakymas tikslesnis  – šokinėjant ne tik stiprėja kūnas, bet ir vystosi pažintiniai gebėjimai. Remiantis šiomis išvadomis sukurtos net specialios programos autizmu sergantiems vaikams, – šokinėdami ant batutų, jie lavina jutimo organus, ugdo motoriką, o bendraudami su šuoliukus prižiūrinčiais tėvais ar mokytojais  – socialinius įgūdžius. Net mokytis jiems lengviau, kai tai derinama su smagiu šokinėjimu. Suaugusiesiems iš šokinėjimo taip pat būtų daug naudos, tereikia leisti sau pašokinėti dažniau nei kartą per vaikų gimtadienio šventę batutų parke.

Nugriūti neįmanoma

Treneriai dažnai rekomenduoja šuoliukus su šokdyne, nes tai – pati paprasčiausia, kiekvienam bet kur ir bet kada prieinama treniruotė, deginanti daugiau kalorijų nei bėgimas ar aerobika. Skamba išties gerai ir rimtai, bet man pastaruoju metu labiausiai norėjosi smagumo, tad net spirgėjau iš nekantrumo išmėginti „Kangoo Jumps“.

Visa šios treniruotės paslaptis – specialūs batai. Nors nesu didelė asmenukių mėgėja, tai buvo pirma, ką padariau juos apsiavusi. Šokių akademijos „Saltare“ veidrodinėje sienoje sau pati atrodžiau lyg avataras. Dar ne itin koordinuotas, bet itin entuziastingas. Tądien naujokių studijoje buvo ne viena, tad smalsumo ir aikčiojimo – užtektinai.

Trenerė Jomantė Dapkevičiūtė pirmąją treniruotę vedė dovanai. „Nugriūti neįmanoma“, – ištaria ramiai. Regis, per trejus šių treniruočių metus ji jau įprato užbėgti pačiam dažniausiam naujokių klausimui už akių. Iš tikrųjų baugiau žiūrėti, nei stovėti ar judėti apsiavus šia keistoka avalyne. Ir kokiam išprotėjusiam dizaineriui šovė į galvą sukryžminti slidininko batus su elipsės formos spyruokliniu padu?

Vida Press

Iš tiesų spyruoklinių batų istorija kur kas rimtesnė. Dabartinių batų prototipas sukurtas seniai kaip traumas patyrusių atletų reabilitacijos priemonė. Koncepciją nusižiūrėjo šveicarų verslininkas Denis Naville‘is, – buvo patobulintas batų dizainas, patentuotas spyruoklinis padas, tapo patogiau judėti.

Pirmasis „Kangoo Jumps“ modelis pristatytas 1994-aisiais Paryžiuje vykusioje sporto priemonių parodoje. Netrukus prasidėjo pirmosios treniruotės. Daugelyje šalių jos tapo labai populiarios, prieš trejus metus atėjo bei tyliai prigijo ir pas mus.

Merginos ir kalorijos

Nors raumenys ir įsitempia bandydami išlaikyti pusiausvyrą (pirmasis akimirksniu pajuntamas teigiamas treniruotės efektas!), stovėti ir judėti avint vadinamaisiais kengūrų batais visoms naujokėms išeina iš karto. Bato aulas tvirtai apglėbia čiurną, o  elipsinio pado priekyje esantis stabdymo elementas niekada, netgi jei labai smarkiai pasvirsite į  priekį, neleis nugriūti ant nosies. Jomantė sako, kad nugriuvusiųjų dar niekada nebuvo.

Didelės judesių amplitudės ir intensyvumo išgauti negaliu, ramiai darau tiek, kiek išeina, nors paslapčia stebiu, kaip juda kitos. Lygintis su 
trenere, kurios didžiausia aistra ir pagrindinė veikla yra šokti ir mokyti šokių, nė nebandau, bet šalia energingai straksinti brandaus amžiaus ponia mane labai domina. Pasirodo, treniruotes ta ponia lanko jau dvejus metus. O mano komplimentą, koks stangrus jos kūnas, tarsi nubaido šalin atsainiu rankos mostu. Esą, jei norisi atsikratyti nereikalingų kilogramų, vien sporto neužtenka, reikia keisti ir mitybą, juolab kai nebesi labai jauna.

Tą patį patvirtina nedidukė linksma mergina – visas jos kūnas, kai pradėjo sportuoti, tikrai labai sutvirtėjo, bet keli kilogramai nukrito tik per pastaruosius porą mėnesių, kai sureguliavo mitybą. Teiginį, kad vadinamoji kengūrų mankšta padeda sudeginti dvigubai daugiau kalorijų nei bėgimas, ji patikrino asmeniškai. Kalorijų skaičiuoklė parodė, kad valandą trukusi treniruotė supleškino net 600 kilokalorijų.

„Tik atsargiai, – perspėjo liekna ilgakojė blondinė. – Po treniruotės man ir mano draugei labai norisi valgyti. Užtat privalumas tas, kad niekada neskauda raumenų.“ Tai jau galiu patvirtinti ir aš – nors senokai buvau intensyvioje treniruotėje, po šios man neskaudėjo visiškai nieko.

Labiausiai nerimavau dėl tempo – maniau, neatlaikysiu tokios kardiotreniruotės, kurioje tiek daug šokinėjama, bet savo didžiausiai nuostabai nė nepastebėjau, kaip ji prašvilpė. Prie to nemažai prisidėjo ir smagi, ritminga muzika. Treniruotės pabaiga man buvo netikėta – paėmusios svarelius darėme pratimus rankoms, vėliau išsitiesėme kilimėlius pilvo preso pratimams daryti. Čia atsiskleidė dar vienas batų privalumas  – jie atstojo svarmenis.

Vida Press

Ir viduje, ir lauke

„Kangoo Jumps“ batai – lyg asmeninis batutas. Nors jie sunkūs, avint apima lengvumo jausmas, lyg žingsniuotum oru. Spyruokliavimo efektas 80 proc. sumažina sąnariams tenkančią apkrovą, todėl antsvorio turintiems žmonėms tai itin patrauklu.

„Ar atlaikys batai mano vyrą?“ – teiraujasi naujokė. Pasak trenerės, jokių problemų nebus, nes žmonėms, sveriantiems daugiau kaip 90 kg, yra specialaus modelio batai. Jiems apavą reikia įsigyti, o daugumai tinka tie, kuriais aprūpina treniruočių organizatoriai. „Saltare“ už treniruotės mokestį gauni ir batus. Jie dezinfekuojami po kiekvienos treniruotės, bet galima naudoti savo įdėklus, taip pat atsinešti savo batus.

„KangooClub.lt“ batai kainuoja 199–250 Eur, o specialus jų dėklas – 35 Eur. Nuosavų batų reikėtų, jei sumanytumėte treniruotis ne tik salėje. Su specialia avalyne galima daug veiksmingiau bėgioti ar užsiimti sportiniu ėjimu. Atrodytų neįprastai, kita vertus, anksčiau keistokai atrodė ir žmonės, žingsniuojantys su lazdomis – lyg slidininkai, pamiršę namuose slides. Ir prie „kengūrų“ žvilgsnis priprastų. Reikia tik drąsos.

Treniruočių „Kangoo Jumps“ nauda

• Stiprina visus kūno raumenis
• Lavina pusiausvyrą
• Gerina kraujotaką, limfotaką ir medžiagų apykaitą
• Degina kūno riebalus
• Didina kaulų tankį – veikia kaip osteoporozės profilaktika
• Stiprina dubens dugno raumenis
• Skatina aktyviau išsiskirti laimės hormonus endorfinus

Kur vyksta treniruotės

• Vilniuje – šokių akademijoje „Saltare“, šokių ir bendravimo studijoje „Dance Time“
• Kaune, Klaipėdoje ir kituose miestuose – „Kenguros.lt“

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis