Kviečia jungtis prie grikių iššūkio – dings ir ligos, ir nereikalingi kilogramai

(5)

Jau antri metai sveiko gyvenimo šalininkai buriasi į grupę ir ryžtasi grikių iššūkiui, kuris trunka mėnesį.

Iššūkis – iki 3 dienų per savaitę


Prieš metus vos per porą dienų prie Lietuvos sveikuolių sąjungos rengiamo iššūkio prisijungė 11 tūkstančių žmonių.


Akcijos idėjinis vadovas – chemijos mokslų daktarė, Lietuvos sveikuolių sąjungos garbės narė Ksvera Vaištarienė (87 m.). Specialiai sukurtoje Facebook grupėje 30 dienų iššūkis dalyviai gali užduoti klausimus, dalintis patirtimi, palaikyti vienas kitą.


Grikių iššūkio esmė – 1-3 dienas per savaitę valgyti tik grikius, kuriuos galima pagardinti vienu dviem šaukštais sėlenų. Sveikuoliai ragina iššūkiui pasirinkti konkrečias savaitės dienas, tarkime, pirmadienį, trečiadienį, penktadienį. Iššūkio pabaigoje norintiems rekomenduojama grikiauti net 7-10 dienų iš eilės.


Vietoj grikių tinka ir avižiniai dribsniai, kitos kruopos. Svarbu, kad viso mėnesio metu būtų vartojamos tos pačios kruopos.


Vienos iššūkio dienos maisto norma yra 1 stiklinė grikių kruopų, užpiltų 1,5-2 stiklinėmis verdančio vandens ir išbrinkinta. Galima dėti ir 1-2 šaukštus sėlenų. Brinkinti ~ 30 min.. Gautą masę padalinti į tris dalis. Tai būtų trys stiklinės – pusryčiams, pietums ir vakarienei. Avižinius dribsnius galima ruošti prieš kiekvieną maitinimąsi, nes jie greičiau išbrinksta. Vienam kartui (turi būti stiklinė maisto), galima dėti pusė šaukšto sėlenų. Jei žmogus jaučiasi labai alkanas, galima papildomai suvalgyti dar vieną porciją. Ruošiant ar valgant kruopas nenaudojama jokių priedų: cukraus, druskos, aliejaus ar prieskonių.


Sveikuolių pastabos:


* Intensyviai sportuojantieji suvartojamų grikių ir vandens kiekį reguliuoja pagal savo poreikius.

* Jei kruopos pakankamai šlapios, vandens iššūkių dienomis nereikia gerti. Per grikių dieną galima išgerti ne daugiau kaip 1,5 stiklinės vandens, bet dar geriau vietoj jo – petražolių arbatos (tinka ir džiovintos, ir šviežios). Ją taip pat padalinti į tris dalis ir mažais gurkšneliais išgerti prieš valgant grikius. Būtų po pusę stiklinės prieš maistą. Ne grikių dienomis vandens galima gerti tiek, kiek norisi.

* Kitomis iššūkio dienomis, pasak organizatorių, valgomas tik vegetarinis maistas (be mėsos, kiaušinių ir žuvies), pieno produktai tinka. Tiems, kam trūks idėjų vegetariniams patiekalams, idėjų siūloma paieškoti socialinio puslapio grupėje. Vengti saldumynų, baltų miltų produktų.


Pakeitus mitybą galima įveikti daugelį ligų


Lietuvos vegetarų motina tituluojama 87 metų chemijos mokslų daktarė, docentė Ksavera Vaištarienė tvirtina, kad daugelį neva nepagydomų ligų galima įveikti pakeitus mitybą – atsisakius mėsos, pasninkaujant, laikantis grikių dietos. Moters praktikoje daugybė atvejų, kai jos konsultuoti žmonės pasveiko, nors medikai juos jau buvo nurašę.


K. Vaištarienė teigia, kad 50-ies metų įveikė „nepagydomas“ ligas: Bechterevo ligą ir reumatoidinį artritą. Nuo to laiko Lietuvos sveikuolių sąjungos garbės narė Ksavera Vaištariene sako nesirgusi ir nevartojusi jokių vaistų. Save laimingiausia moterimi Lietuvoje vadinanti mokslų daktarė dalijasi patirtimi kaip atsikratyti tradicinei medicinai neįkandamų ligų.


„Turime kuo daugiau kalbėti apie mitybos galią. Žmogus gali išgydyti save. Aišku, keisti įpročius reikia valios. Apie tai kalbame ir iššūkio metu“, – puslapiui sveikuoliai.lt tvirtino K. Vaištarienė.


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis