Sveikos gyvensenos propaguotoja Simona atskleidžia liekno ir sveiko kūno paslaptis

Simona Pajaujienė (48 m.) sako, kad sveikata pirmiausia prasideda žmogaus viduje, mąstyme bei taikoje su savimi.

Simona 25 metus dirba sveikatinimo srityje. Šiuo metu dėstytojauja Lietuvos sporto universite, veda grupines treniruotes keliuose sveikatingumo klubuose, yra trenerių rengimo mokyklos „ActiveTraining“ programų direktorė ir lektorė bei dalyvauja daugybėje projektų, susijusių su sveika ir aktyvia gyvensena.

Asmeninio albumo nuotr.

Esate labai graži bei jaunatviška moteris, kaip jums pavyksta taip puikiai atrodyti ir išlaikyti jaunystę, sveikatą?

Aš galvoju, kad sveikata pirmiausia turi prasidėti žmogaus viduje, taikoje su savimi, mūsų mąstyme. Esu laimingas žmogus, nelaukiu konkrečios progos šypsotis, turbūt tas mano kasdienis džiaugsmas ir veržiasi į išorę. Niekada perdėtai nesirūpinau dėl išvaizdos, negrąžinau savęs, nemečiau svorio, neužsiėmiau kūno dizainu.

Mūsų visuomenėje vyrauja neteisingas požiūris, kai žmonės sveikatinimą pirmiausia supranta kaip kilogramų atsikratymą ar konkrečių vietų pagražinimą. Dažnai žmonės puola sportuoti vien dėl to, kad pakeistų savo išvaizdą, bet iš tikrųjų pirmiausia reikia keisti požiūrį į savo kūną, mąstymą apie savo gyvenimą, jo vertę. Visada sakau, kad kurti reikia tokį kūną, kuriame gerai jaustųsi siela. Mano išorė yra atspindys to, kaip aš gyvenu, o gyvenime jaučiuosi laiminga.

Asmeninio albumo nuotr.

Kas jums suteikia motyvacijos judėti pirmyn?

Man motyvacija yra būti kažkam įkvėpėja. Turiu begalę studentų, atskirą trenerių rengimo „ActiveTraining“ mokyklą, taip pat skaitau daugybę pranešimų, vedu seminarus ir įvairiausiais būdais per visokius projektus bandau įtikinti žmones, kad sveikatinimas yra naudinga, kad tai yra smagu ir gali pagerinti gyvenimo kokybę. Kai inspiruoju kitus, – nesustoju ir judu pirmyn, tai mano motyvacija.

Ar jūsų šeimos nariai taip pat kaip ir jūs propaguoja sveiką gyvenimo būdą? Ar jiems yra sustyguotas gyvenimo būdas ar atvirkščiai, kiekvienas renkasi savarankiškai?

Raginimo sportuoti mūsų šeimoje nėra, mes neturime jokių griežtų taisyklių, pas mus yra visiška laisvė, nieko nėra draudžiamo. Mano vaikai jau užaugę, sūnui – 29-eri, dukrai – 22-eji, ji, beje, irgi sveikatingumo trenerė, kartu dirba su manimi „Impuls“ sveikatingumo klube. Sveikata yra galvoje, o galva yra atsakinga už pasirinkimus.

Asmeninio albumo nuotr.

Tačiau kartu primenu, kad laisvė turi įsipareigojimus ir atsakomybę. Kiekvienas atsakome už tai, ką vadiname laisve. Manau, kad mano šeimoje mes vienas kitam esame pavyzdys, esame aktyvūs, išbandome visas įmanomas veiklas, nieko nedarome dėl svorio valdymo. Mums sveika gyvensena – malonumas, o geriausias vaikų auklėjimas yra tėvų pavyzdys.

Papasakokite, nuo ko prasideda jūsų diena, galbūt turite kokį nors ritualą?

Kiekvieną rytą atsikėlusi pirmiausia bent keletą minučių rąžausi, bandau įsivaizduoti, ką darytų katinas. Elgiuosi taip pat, nes gyvūnija šiaip jau žino geriau negu mes. Rąžydamasi bandau pajusti kokioje kūno vietoje yra įtampa. Ne paslaptis, man jau netoli 50-ies, tokiame amžiuje kūnas sustingsta per naktį, o atsikėlus ryte natūralūs judesiai su švelniais patempimais, sąnarių prasukimais ir gilesniu kvėpavimu yra dovana sau. Toliau seka vandens stiklinė, paskui puodelis žalios arbatos ir po valandos kava yra mielai laukiama ant mano darbo stalo.

A. Baranovo nuotr.

Kalbant apie moteris, ką, pagal jus, jos daro ne taip sveikos gyvensenos srityje?

Moterys kartais puola į kraštutinumus – arba viskas, arba nieko. Jos nori viską keisti iš karto, pradedant dietomis, baigiant sportu. Taip žmogus save įstato tarsi į kalėjimo rėmus, daug ką draudžia – o tai nėra sveika gyvensena, tai – griežtojo režimo stovykla. Tokioje stovykloje nė vienas negali išbūti ilgai. Žmogus juk trokšta laisvės, pasilepinimo jausmo.

Reikia viską apversti aukštyn kojomis – kad sveika gyvensena taptų malonumu, o ne bausme. Reikia suprasti, kad savo gyvensenoje keisti galima tik po vieną dalyką, o ne viską kardinaliai. Pradėkite nuo vaikščiojimo, palikite mašiną namuose ir į darbą eikite pėsčiomis – pamatysite, koks gražus miestas ryte.

Asmeninio albumo nuotr.

Kraštutinumų tikrai nereikia, nes mūsų kūnas duoda signalus, kad pavargo ir nebenori. Kitas dalykas, kad moterys per daug koncentruojasi ir investuoja į savo išvaizdą. Kartais savo klientus mokinu, kad jie, žiūrėdami į veidrodį, matytų ne vien išorę, o pažvelgtų giliau, pamąstytų, ką gali padaryti geriau dėl savęs šiandieną, kad kūnas taptų šviežesnis. Labiau pasitikėkite savimi ir išvaizda keisis nuo to, kaip jūs keisite savo vidų, savo požiūrį į gyvenimą.

Kokias didžiausias klaidas moterys daro pradėdamos sportuoti?

Renkasi tas treniruotes, kurių joms nereikėtų. Jeigu moteris lanksti, paslanki, tai dažniausiai pasirinks jogą, nors tam tikrais atvejais labiau reikėtų kitos sporto šakos. Jei moteris dirba sėdimą darbą, tempimas jai tinka, tačiau ne mažiau reikia ir aerobinės veiklos.

Dažnai žmogus renkasi tai, kas jam patinka, lengvai sekasi, nes bijo išeiti iš savo komforto zonos. Visada galima atrasti ir prisitaikyti sau tinkamą veiklą, juk išmokti kažko naujo yra puiki motyvacija judėti.

Asmeninio albumo nuotr.

Ar galite išskirti koks yra efektyviausias sportas, ne tik norint atsikratyti kelių papildomų kilogramų, bet ir būti sveikam?

Nėra kažko vieno geriausio ir efektyviausio, visur turi būti balansas. Žmogus turi suprasti, kad širdžiai reikia aktyvesnės veiklos tam, kad padažnėtų pulsas, sutankėtų kvėpavimas, pakiltų temperatūra, viso šito reikia mūsų organizmo funkcinėms sistemoms, raumenims, kaulams.

Kasdieninę mūsų fizinę veiklą keičia technologijos, patogumai, raumenys glemba ir žaloja kūno funkcionalumą, todėl reikia ir raumenų stiprinimo, ir jų tempimo. Pats natūraliausias ir niekam nekenkiantis sportas yra vaikščiojimas. Taip, tiesiog paprastas spartus ėjimas. Tai daryti gali apskritai bet kas, net jeigu nesate pasiruošę aktyviom mankštom, pradėkite nuo paprasčiausio vaikščiojimo.

Asmeninio albumo nuotr.

Kas jums maloniausia, kas jums teikią džiaugsmą dirbant tokioje srityje?

Man džiaugsmą teikia žmonių dėkingumas. Pavyzdžiui, kai vedi treniruotę, seminarą, skaitai pranešimą, matai žmonių veidus, akis, jų šypsenas. Po to sulauki gausybę žinučių, kuriose žmonės dėkoja ir džiaugiasi. Tai yra neįkainojami dalykai.

Sveikatingumo trenerių darbas turbūt yra dievo dovana, nežinau kas gali būti prasmingiau gyvenime, nei teikti džiaugsmą kitiems. Aš negaliu patikėti, kad prisidedu prie to, jog kažkas keičiasi ir tampa laimingas.

Visai nesenai po mano treniruotės priėjo viena moteris ir sako: „Simona aš noriu padėkoti už savo vyrą, nes jis, lankydamas jūsų treniruotes, pasikeitė. Pasikeitė ne tik jo kūnas, bet ir požiūris, jis tapo laisvesnis bei pozityvesnis“. Manau, klientų padėka yra geriausias įvertinimas treneriui.

Asmeninio albumo nuotr.

Išvardinkite savo TOP 3 dalykus, kurie kasdien verčia šypsotis ir padeda jaustis gerai.

Mėgstu šiuos žodžius savame gyvenime: ĮDOMIAI, LAIMINGAI, PRASMINGAI.

Mane verčia šypsotis kiekvienas rytas, kai turiu galimybę ĮDOMIAI nugyventi gražią dieną. Antras dalykas, tai LAIMINGA mano šeima ir artima aplinka. Trečias – PRASMINGA diena, kurios pabaigoje aš galiu sakyti, kad šiandien padariau gerą darbą arba padėjau kažkam pasijusti geriau.

Asmeninio albumo nuotr.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis