Kokios žolės ir kodėl padeda lieknėti

Apie tai, kad norint lieknėti svarbu subalansuoti mitybą ir padidinti fizinį aktyvumą, girdėjote jau ne kartą. Kaip lieknėti gali padėti žolės?

Sakydami, kad žolė padeda lieknėti, tikrai turime omenyje ne tai, kad reikėtų pradėti ja misti. Nors jei žolėmis vadinsime kiaulpienes, dilgėles, rūgštynes ir kitus pavasarį iš žemės lendančius natūralių vitaminų daigelius, būtų visai ne pro šalį pagardinti (ar pakeisti) jais kai kuriuos įprastus patiekalus. Tačiau šįsyk apie žoles kalbame ne kaip apie maistą, o kaip apie vaistą.

Kaip žolės padeda lieknėti, valyti ir atstatyti dietų nualintą organizmą, pataria žolininkė, žiniuonė Aušra Žvirblienė:


Tikrasis margainis gerina kepenų darbą, tulžies išsiskyrimą, padeda virškinti. Šioje žolėje yra cinko, vario, seleno, daugybė kitų organizmui itin svarbių elementų.


Linų sėmenys, kuriose itin gausu omega-3 riebalų rūgščių, valo inkstus. Iš jų paruoštas nuoviras (1 arbatinis šaukštelis užpilamas stikline vandens ir pavirinamas) apsaugo nuo tokių pašalinių dietų reiškinių, kaip plaukų slinkimas ar nagų lūžinėjimas.


Išties veiksmingas yra ir iš tarkuoto imbiero, 2 nedidelių agurkų, citrinos ir mėtos šakelių paruoštas gėrimas. Imbieras normalizuoja sutrikusį skrandžio ir žarnyno darbą, agurkai iš organizmo šalina skysčių perteklių, citrinos gerina virškinimą, mėtos – kepenų veiklą. Rezultatas – greitesnė medžiagų apykaita.


Medžiagų apykaitą reguliuoja ir salieras, jonažolių antpilas.


Apetitą slopina trispalvių našlaičių ar balinio ajero arbata, taip pat mišinys iš šilinio viržio bei šalavijų.

Žolininkė atkreipia dėmesį, kad tie, kurie tingi iš įvairių žolelių ar kitokių gamtos produktų patys pasigaminti nuovirų, antpilų, mišinių, turi išeitį – gali rinktis iš vaistažolių ekstraktų pagamintus maisto papildus, kurių sudėtyje yra lieknėjimui, medžiagų apykaitai sureguliuoti reikalingų medžiagų. Taip pat būtina atminti, jog metant svorį organizme neretai pradeda trūkti kai kurių vitaminų, mineralų. Kokių trūksta labiausiai, pasakyti sunku, nes kiekvieno žmogaus organizmas – individualus. Minėtą trūkumą labai svarbu kompensuoti protingai pasirinktais preparatais. „Jokiu būdu nesakau, kad vitaminus, maisto papildus reikia valgyti saujomis, tačiau pasitarus su gydytoju specialistu tikrai derėtų pagalvoti, o kaip organizmą galima apsaugoti nuo vienokių ar kitokių medžiagų stygiaus“, - teigia A. Žvirblienė.


Kaip veikia lieknėti skirti maisto papildai?
Pastarieji, anot mitybos specialistų, pagal savo sudėtį ir poveikį skirstomi į kelias grupes. Daugeliu atveju jie padeda pasiekti ne tik geresnių rezultatų metant svorį, bet ir apsaugo organizmą nuo vienokių ar kitokių medžiagų trūkumo.


• Preparatai, „surišantys“ riebalus. Pagrindinė sudedamoji jų dalis – nevirškinami polimerai. Patekę į virškinimo traktą jie išbrinksta ir sugeria didelę dalį riebalų. Rezultatas – įsisavinama mažiau kalorijų iš maisto. Šie papildai tinkamiausi tiems, kurie svorį pageidauja mesti palengva, subalansavę savo mitybą, nesilaiko jokių drastiškų dietų.


• Preparatai, sumažinantys riebalinio audinio masę ir padidinantys raumenų masę. Tai konjuguota linolio rūgštis (gerai žinoma kaip CLA), chromas, karnitinas. Šie papildai rekomenduojami itin daug sportuojant.


• Specialūs vaistažolių preparatai – tai dažniausiai kelių augalinių ekstraktų deriniai, gerinantys virškinimą, skatinantys medžiagų apykaitą. Juos atsargiau reikėtų rinktis alergiškiems asmenims.


• Obuolių sidras. Jis slopina apetitą  dalyvaudamas gliukozės apykaitoje. Tačiau verta atminti vieną svarbų dalyką – šis preparatas ne itin tinka tiems, kurie skundžiasi padidėjusiu rūgštingumu ar rėmeniu, mat obuolių sidre esanti acetinė rūgštis skatina skrandžio sulčių išsiskyrimą.


Žinoma, visada atsiras tvirtinančių, kad lieknėti galima ir be maisto papildų. Mitybos specialistai šiuo atveju vieningi – jei preparatas pasirinktas apgalvotai, tikslingai, jei jo sudedamosios dalys – natūralios, kitaip tariant, įvairių vaistažolių ekstraktai, toks preparatas tik padeda.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis