5 triukai, padedantys mažiau suvalgyti

Kad norint sulieknėti, reikia mažiau valgyti, žino visi, bet kaip tai padaryti be didelių kančių? Siūlome keletą paprastų triukų, kurie nieko nekainuoja, bet daro akivaizdų poveikį.


Kalorijų skaičiavimas ir užrakintas šaldytuvas – gal ir geros priemonės svoriui reguliuoti, bet jos ne visada lengvai įgyvendinamos. Siūlome jums keletą paprastų būdų, kurie padės išvengti nereikalingų kąsnių burnoje ir papildomų gramų ant pilvo ar klubų. Beje, visos šios teorijos paremtos rimtais moksliniais tyrimais. Jas radome Richardo Wisemano knygoje „59 sekundės“ (leidykla „Alma littera“).

1. Valgykite lėtai
Tai girdėjote jau ne vieną kartą, bet kaip tai padaryti, kai iš alkio, rodos, žarna žarną ryja? Pasirodo, nieko baisaus pradėti valgyti įprastu tempu, svarbiausia ties viduriu valgymo tempą sulėtinti. Corby Martinas su kolegomis iš Penningtono biomedicinos tyrimų centro atliko tyrimą, kurio metu viršsvorio turintys dalyviai valgė trimis skirtingais greičiais: 1) savo įprastu tempu; 2) perpus lėčiau ir 3) iš pradžių įprastu tempu, paskui lėčiau. Lėčiau valgydami mažiau suvalgė vyrai, bet moterys – ne. Tačiau tempo lėtinimas palaipsniui buvo veiksmingas tiek vyrams, tiek moterims – abi grupės suvalgė mažiau maisto.


2. Nematykite maisto
Paslėpę gėrimus ir maistą toliau nuo savo akių suvalgome mažiau. Įvairių eksperimentų metu tyrėjai išdėliodavo indus su šokoladiniais saldainiais įvairiose biuro vietose ir stebėdavo, kas kiek suvalgo. Kita eksperimento dalis buvo paremta tuo, kad vieni saldainiai buvo peršviečiamuose induose, o kiti matiniuose. Rezultatai buvo stulbinami – iš tų indų, kurie stovėjo tiesiai prieš nosį , buvo suvalgyta net 6 kartus daugiau saldumynų nei tuomet, kai jie buvo patraukti porą metrų į šalį.


Iš peršviečiamų indų saldainiai dingdavo 46 proc. greičiau negu iš matinių. Panašus principas galioja ir namie esančiam maistui – pastebėta, kad namuose, kur atsargų būna daugiau, suvalgoma dvigubai daugiau nei tuose, kur šaldytuvas yra nuolat pustuštis. Taigi, principas atrodo aiškus: „Akys nemato, pilvas nenori.“


3. Sutelkite dėmesį į maistą
Labai svarbu dedantis kiekvieną kąsnį į burną daryti tai sąmoningai. Paplitęs šiuolaikinių, nuolat skubančių žmonių pomėgis valgyti žiūrint televizorių arba skaitant labai prisideda prie nutukimo padidėjimo. Vieno eksperimento metu buvo nustatyta, kad įdomaus įtraukiančio kino seanso metu žiūrovai suvalgo dvigubai daugiau kukurūzų spragėsių, nei tuomet, kai filmas ya nuobodus. Kito eksperimento dalyviai klausydamiesi detektyvinės istorijos suvalgė 15 proc. daugiau maisto už tuos, kurie valgė tyloje.


4. Venkite didelių indų
Mokslininkas Brianas Wasinkas pasikvietęs draugų į vakarėlį atliko slaptą eksperimentą. Kiekvienas svečias gavo po dubenėlį (480 ml arba 970 ml talpos) ir po šaukštą (56 ml arba 85 ml). Kiekvienas jų galėjo įsidėti sau ledų pats. Vėliau jų porcijos buvo pasvertos. Paaiškėjo, kad gavusieji didesnės talpos indus įsidėjo nuo 14 iki 31 proc. ledų daugiau. Panašus Pensilvanijos universiteto eksperimentas buvo atlikta su „M&M“ saldainiukais – kai prie indo su jais būdavo padedamas didesnis kaušelis, jų pasemiama buvo beveik dvigubai daugiau nei su mažesniu.


Toks pat efektas gaunamas ir su gėrimais. Kornelio universiteto mokslininkų atliktame tyrime pastebėta, kad pilant gėrimą į žemas, bet plačias taures, jo įsipilama vidutiniškai 30 proc. daugiau nei pilant į aukštas ir siauras.


Visų šių tyrimų esmę galima apibrėžti paprastai – dideliuose induose porcija atrodo vizualiai mažesnė, tad įsidedama jo žymiai daugiau. Pasikliauti šiuo atveju sotumo jausmu neverta – sotumo signalą smegenims, pasirodo, duoda ne tik skrandis.


5. Pasikabinkite veidrodį virtuvėje
Stacey Sentyrz ir Brado Bushmano iš Ajovos universiteto atliktas tyrimas rodo – veidrodis, kabantis prieš valgančiojo akis, padidina jo norą sveikai maitintis. Tai turi svarbos netgi renkantis produktus. Viename prekybos centre pirkėjams buvo siūloma ragauti riebesnio ir liesesnio margarino. Vieną kartą degustacija vyko prieš didelį veidrodį, kitąsyk veidrodžio nebuvo. Tomis dienomis, kai kabojo veidrodis, riebus margarinas buvo pasirinktas net 32 proc. rečiau.


O štai sportuojant veidrodžio geriau vengti, nors sporto salėse ši interjero detalė itin mėgstama. K. Ginis iš McMaster universiteto atliktas tyrimas parodė, kad prieš veidrodį žmonės labiau pertempia raumenis atlikdami pratimus, sunkiau atranda sau tinkamą ritmą, o po sporto jaučiasi labiau išvargę ir mažiau žvalūs nei tie, kurie tai darė be veidrodžių.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis