Norite sulėtinti raumenų nykimą senatvėje? Valgykit silkės!

Kasdienis omega-3 riebalų rūgščių vartojimas senyviems žmonėms gali paspartinti raumenų proteino sintezę ir sulėtinti degeneratyvinį raumenų nykimą, rodo JAV atliktas tyrimas.

Omega-3 riebalų rūgštys – tai polinesočiosios riebalų rūgštys, kurių organizmas negali pasigaminti pats, todėl jos vadinamos nepakeičiamomis arba būtinomis riebalų rūgštimis. Šios rūgštys yra būtinos gaminant įvairius biologiškai aktyvius junginius mūsų organizme, todėl mes privalome jų gauti su maistu.


Omega-3 riebalų rūgštims priklauso iš augalinio maisto šaltinių gaunama alfa-linoleno riebalų rūgštis ir iš gyvūninių šaltinių (daugiausiai - iš jūros gyvūnų) gaunamos eikozapenteno ir dokozahekseno riebalų rūgštys. Tyrimas buvo atliekamas su pastarosiomis.

JAV atlikto tyrimo metu nustatyta, kad aštuonias savaites kasdien suvartojant po 4 gramus omega-3 polinesočiųjų riebiųjų rūgščių sustiprėja raumenų proteino sintezė, kuri lemia didesnius amino rūgščių ir insulino kiekius organizme. Tyrimo ataskaitą paskelbė „American Journal of Clinical Nutrition“, praneša nutraingredients.com.

Tyrimo autorių žiniomis, pirmą kartą atskleistas omega-3 rūgščių gebėjimas priešintis sarkopenijai, raumenų masės mažėjimui senstant. Šis procesas lemia prastesnį žmonių pusiausvyros pojūtį, dėl to dažniau krentama ir patiriama kaulų lūžių.

JAV maždaug 45 procentai vyresnių nei 65 metai žmonių laikomi paveikti sarkopenijos.

Mokslininkai tyrė 16 sveikų žmonių, kurių vidutinis amžius buvo 71 metai, o kūno masės indeksas – 25,6 (nedidelis antsvoris). Atsitiktinai atrinkus, tiriamiesiems aštuonias savaites buvo duodama omega-3. Vartodami jiems duodamus omega-3 papildus, tiriamieji kasdien gaudavo 1,86 gramo eikozapenteno riebalų rūgšties (EPR) ir 1,5 gramo dokozahekseno riebalų rūgšties (DHR). Pasak mokslininkų, tokie kiekiai pasirinkti, kadangi JAV maisto ir vaistų agentūra juos yra patvirtinusi kaip darančius teigiamą fiziologinį poveikį žmogaus organizmui.

Eikozapentaeno ir dokozaheksaeno riebalų rūgščių daug turi riebios jūros žuvys: tunas, lašiša, silkė, skumbrė, sardinė. Mažesni kiekiai randami: upėtakiuose, jūrinėse plekšnėse, menkėse, ešeriuose. Galima vartoti ir žuvų taukų kapsules.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis