Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Svarbi sąlyga norint sulieknėti. Ir ne apie maistą kalba

Išvados padarytos kelerius metus stebėjus lieknėjančias moteris.

Skaitomiausi šių dienų straipsniai:
- Aktorė Velta Žygurė-Anužienė: man svetimas vergiškas nuolankumas
- Kaip persodinti orchidėją?
- 28 sveikiausi maisto produktai
- Spalvų psichologija interjere: kaip suteikti namams jaukumo?
- Bulvių kukuliai

Lieknėjimo ir sveikatingumo centro mitybos specialistas Tomas Lenart sako: jei neišsimiegosi, svorio nenumesi. Pasak mitybos specialisto, miego trūkumas svorį įtakoja dvejopai. Liekniems žmonėms miego trūkumas ir jo sukeltas stresas organizmui dar mažins svorį. Linkusiems priaugti svorio miego trūkumas kaip tik skatina svorio priaugimą.

„Keletą metų stebėjome moterų, sportavusių apimčių mažinimo (lieknėjimo) grupėse, lieknėjimo rezultatus. Visos moterys dalyvavo tuose pačiuose užsiėmimuose. Tarp jų buvo vienas ryškus skirtumas: vienos iš jų turėjo galimybę kiekvieną naktį miegoti bent po 7 val., o kitos miegojo tik po 5 val per parą. Lygindami šių dviejų grupių lieknėjimo rezultatus, pastebėjome, kad išsimiegančių moterų grupelė visados pasiekdavo geresnių apimčių mažinimo rezultatų“, - sakė Lieknėjimo ir sveikatingumo centro vadovė Lina Smaidrytė.

Pavojingiausia svoriui yra ėjimas miegoti per vėlai

Jei einame miegoti po 22 ar 23 val., ypač jei nusivėlinama į 24 val. ar dar vėliau, daugeliui neišvengiamai kyla noras užkąsti. Šis noras atsiranda, net jei prieš tai suvalgėme tinkamus pusryčius, pietus ir vakarienę (tarkime, apie 19 val.). Mat po 22 val., kai skrandis ištuštėja, vėl atsiranda noras valgyti. Idealu yra laiku atsigulti ir tą norą valgyti pramiegoti.

Lieknėjimo centro mitybos specialistas teigia, kad jei mes nuvėliname miegą, tai sukuriame sau iš karto aibę problemų. Čia kelios iš jų.

Nekontroliuojame savęs. Kai pradedame užkandžiauti vėlai vakare, dėl dienos nuovargio, streso ir sumažėjusios savikontrolės (ypač prisideda valgymas prie TV, kompiuterio ir pan.) mums labai sunku sužiūrėti, ką ir kiek suvalgome, todėl dažniausiai tai būna netinkamas maistas – saldumynai, duonos gaminiai. Ir to maisto suvalgome daugiau nei turėtumėme. Kadangi organizmas vakare gauna daug kalorijų, o sunaudoti jų nėra kur, visas vakarinis maistas keliauja į riebalus. Tad vėlyvas ėjimas miegoti ir valgymas vakare smarkiai prisideda prie svorio augimo.

Stabdome kūno regeneracijos procesus. Mūsų organizme nakties metu vyksta kūno valymo ir regeneracijos darbai, t.y., šalinamos nereikalingos medžiagos ir atnaujinami plaukai, oda, auga raumenys (jei dienos metu gavo fizinio krūvio). Jei vakare prisivalgome, organizmas priverstas virškinti maistą, o valymo ir kūno regeneracijos darbus nukelti ateičiai. Praktiškai tai pajaučiame tada, kai po gero pavalgymo vakare (pvz.: Naujųjų metų) ryte mums sunku keltis, akys užtinusios, burna apsivėlusi. Tai reiškia, kad organizmui sutrukdėme tinkamai pailsėti ir susitvarkyti. Tačiau prasta savijauta iš ryto tėra nedidelė smulkmena. Svarbiausia,
kad organizmas naktį neturėjo galimybės tinkamai atlikti valymosi ir
atsinaujinimo procesų. Tad vėlai eidami miegoti ir piktnaudžiaudami maistu vakare, turėsime prasčiau atrodančia odą, silpnesnius plaukus, mažesnius raumenis ir daugiau riebalų. Kitaip sakant, tokiu būdu spartiname savo organizmo senėjimą.

Žalingų įpročių ratas. Vėlai einant miegoti ir pavalgius vakare, dažniausiai iš ryto valgyti nesinori. O nesuvalgyti pusryčiai mums programuoja didesnį alkio jausmą ir persivalgymą vakare. Taip užvedame žalingą sveikatai blogų įpročių ratą. Tai ne tik skatina svorio didėjimą, bet ir ženkliai didina riziką susirgti įvairiomis ligomis, ypač širdies ir kraujotakos sistemos.

„Neveltui žmonėms, dirbantiems naktinį darbą, mokami didesni atlyginimai, o draudikų duomenys rodo, kad žmonės, dirbantys naktinį darbą ir dėl to neišsimiegantys, patenka į padidintos sveikatos rizikos grupę“, – pastebi mitybos specialistas T. Lenart.

Gresia ir psichikos problemos, ir išsekimas

Pasak kai kurių mokslinių tyrimų ir net ajurvedos, mūsų kūnas ilsisi nuo maždaug 24 iki 3 val. nakties. Jei tuo metu nemiegame, laikui bėgant kenčia mūsų sveikata.

Tačiau mūsų psichika ilsisi nuo maždaug 22 val. vakaro iki 24 val. (pagal astroniminį laiką, kuris gali skirtis nuo laikrodžio rodomo laiko 30 min. o kartais ir valandą). Jei mes nuolat einame miegoti po 24 val., nors mūsų fizinis kūnas pailsi, tačiau mūsų psichika neturi galimybės tinkamai atsigauti. Todėl ilgo naktinėjimo rezultatai būna padidėjęs jautrumas aplinkos dirgikliams, nervingumas, net pykčio protrūkiai, koncentracijos stoka, sumažėjusi streso tolerancija, galimos depresinės būklės ir mūsų valios susilpnėjimas. Visi šie neigiami psichikos pokyčiai tiesiogiai įtakoja mūsų sugebėjimą tinkamai maitintis ir dažnai skatina tiek netinkamo maisto pasirinkimą, tiek persivalgymą.

Miego trūkumas, o ypač ilgas naktrinėjimas vakarais ne tik silpnina mūsų sveikatą, mus sparčiau sendina, mažina darbingumą ir proto skaidrumą, bet ir tiesiogiai prisideda prie nutukimo.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?