Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Celiulitas. Kaip jo atsikratyti?

Nuo celiulito kenčia net 90 procentų pasaulio moterų. Kaip bebūtų apmaudu, celiulitas tai odos liga būdinga būtent moterims, nors retais atvejais gali pasireikšti ir vyrams (dažniausiai dėl hormonų pusiausvyros sutrikimų).

Šių dienų populiariausi straipsniai:
- Kaip rengsimės šį pavasarį? 7 populiariausios tendencijos
- Baltos spalvos interjeras - idealus pasirinkimas mažos erdvės būstuose
- A. Kriščiūnas: neįtikėtina, bet varguolio laimė yra bene tikriausia
- Marsas Avine: atsivers vyriškosios savybės
- Purios varškės spurgos

Ankstyvoje stadijoje celiulitas gali būti nepastebimas. Norėdamos sužinoti ar turite celiulitą, atlikite paprastą testą. Abiejų rankų pirštais suimkite ir spustelėkite šlaunų odą. Jeigu suspaustoje vietoje oda nelygi, gumbuota, panaši į apelsino žievelę, atsakymas būtų – taip. Bet tai tikrai ne pasaulio pabaiga, galbūt tik laikas keisti gyvenimo būdą ir kai kuriuos įpročius?

Taigi, kas yra tas celiulitas?

Celiulitas – tai struktūriniai riebalinio audinio pakitimai, susiję su tam tikrais organizmo sutrikimais. Dažnai tai virškinimo ir kraujo apytakos sutrikimai, kurių pasekoje organizme pradeda kauptis skysčiai bei medžiagų apykaitos atliekos.

Celiulitas neatsiranda staiga, jis vystosi iš lėto ir gali pradėti formuotis jau paauglystėje. Dažniausiai celiulitas pažeidžia šlaunis bei sėdmenis, bet gali atsirasti ir kitose kūno vietose, kur yra riebalinio audinio sluoksnis, pavyzdžiui ant pilvo, rankų ar net ant krūtų. Oda pažeistose vietose tampa nelygi ir nelygumai su amžiumi didėja.

Pagal poveikį odai, celiulitas yra skirstomas į kietąjį ir minkštąjį.
Kietasis celiulitas pasireiškia fiziškai aktyvioms, netgi sportiško sudėjimo moterims. Šio tipo celiulitas yra prisitvirtinęs prie giliai žmogaus kūne esančių raumenų. Jį sudėtinga stimuliuoti ir todėl labai sunku juo atsikratyti. Tačiau šis celiulitas turi ir privalumų – jis mažai matomas.
Minkštasis celiulitas nėra giliai įsitvirtinęs, juo pažeista oda suglebusi, nelygi. Šis celiulito tipas labiau matomas, bet juo daug lengviau atsikratyti. 

Shutterstock nuotr.

Celiulito atsiradimo priežastys

Celiulito atsiradimą gali lemti daugelis veiksnių. Tai gali būti antsvoris, genetinis paveldimumas, hormoniniai sutrikimai, fizinės veiklos trūkumas, periferinės kraujotakos sutrikimai, nesveika mityba ar kt..

Celiulitą gali turėti tiek apkūnios tiek lieknos moterys, bet dažniausiai celiulitas kamuoja tas moteris kurių kūno formos itin moteriškos. Tai įtakoja hormonas ostrogenas, kurio ypatingai daug gamina nėščios moters organizmas, todėl, dažnu atveju, būtent šiuo laikotarpiu pasirodo pirmieji celiulito požymiai.

Genetinis paveldimumas. Polinkis į celiulitą dažnu atveju yra paveldimas. Jeigu "apelsino žievelę" turi Jūsų mama, didelė tikimybė, kad ji pasireikš ir Jums. Bet jeigu Jūsų mama celiulito neturi, tai dar nereiškia, kad jo neturėsite ir Jūs, nes be genetikos yra dar daug veiksnių lemiančių celiulito atsiradimą.

Hormoniniai sutrikimai. Hormoniniai pakitimai brendimo ar nėštumo laikotarpiu dažna celiulito atsiradimo priežastis. Taip pat celiulitas gali pasireikšti pradėjus vartoti kontraceptines tabletes, nes estrogenas skatina riebalų ir vandens susilaikymą organizme.

Fizinio aktyvumo trūkumas. Nejudrus gyvenimo būdas, sėdimas darbas labai dažna celiulito atsiradimo priežastis. Nuolat sėdint užspaudžiami kojų raumenys, todėl silpnėja, o vėliau ir sutrinka medžiagų apykaita, mažėja deguonies patekimas į ląsteles.

Nesveika mityba. Didelę įtaką celiulito atsiradimui turi ir nesveika mityba. Tai gali būti riebaus, persūdyto, daug angliavandenių turinčio maisto vartojimas, ląstelienos turinčio maisto trūkumas, valgymas retai, bet didelėmis porcijomis, vandens trūkumas organizme. Nepakankamas vandens kiekis lėtina toksinų išsiskyrimą.

Prie išvardintų veiksnių dar galima paminėti kasdieninį stresą, kuris gali sutrikdyti normalų vidaus organų funkcionavimą, antsvorį, netaisyklingą laikyseną, aptemptus drabužius, sėdėjimą užsikėlus koją ant kojos, nes tai sutrikdo kraujo cirkuliaciją ir audiniai yra prasčiau aprūpinami krauju, kurio pagalba iš riebalinių ląstelių pašalinamas riebalų ir skysčių perteklius. Celiulitą gali įtakoti ir skydliaukės ligos, kepenų veiklos sutrikimai, virškinimo sutrikimai. Pagaliai žalingi įpročiai, tokie kaip alkoholio vartojimas ir rūkymas, taip pat įtakoja celiulito atsiradimą.

Kaip kovoti su celiulitu?

Šiai dienai reklamuojama daug produktų, stebuklingai išgydančių nuo celiulito. Ar galima tikėti tokia reklama? Galbūt ankstyvoje celiulito stadijoje galima pasiekti pastebimų rezultatų, bet jau įsisenėjusiam celiulitui kremų poveikis bus minimalus. Daugelis mokslininkų, tiriančių šią problemą, priėjo išvados, kad veiksmingas tik kompleksinis celiulito gydymas ir tik nuolatinių pastangų dėka galime pasiekti gerų rezultatų. Taigi, apsišarvuokite kantrybe, bent jau kovos pradžioje, o vėliau sveikas gyvenimo būdas turėtų tapti įpročiu.

Shutterstock nuotr.

Sveika mityba

Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į tai, ką ir kaip valgote ir geriate. Patartina atsisakyti riebių, keptų ir rūkytų mėsos gaminių, konservuotų produktų, kuriuose daug druskos ir konservantų, riebių pieno gaminių. Naudokite kiek įmanoma mažiau saldžių pyragų, tortų ir kitų konditerijos gaminių, produktų kuriuose daug cukraus. Valgykite natūralius mėsos, žuvies ir lieso pieno produktus. Ant Jūsų stalo nuolatos turėtų būti produktų, kurių sudėtyje yra ląstelienos (vaisiai ir daržovės, mažai apdoroti grūdai), antioksidantų (uogos, svogūnai, česnakai, krapai). Geriausia būtų valgyti 4-5 kartus per dieną mažomis porcijomis. Svorio metimas apkūniems žmonėms padeda kovoti su celiulitu, todėl galima laikytis „protingos“ dietos, bet drastiškai sumažinus maisto kiekį organizmui bus siunčiamas signalas, kad artėja bado metas ir reikia kaupti riebalų atsargas, taigi efektas bus priešingas. Pradžioje gal ir numesite kelis kilogramus, bet vos pradėjus normaliai maitintis, svoris sugrįš su kaupu.

Kovojant su celiulitu organizmui labai reikalingas vanduo, kuris padeda pašalinti toksinus ir drėkina vidaus organus. Pasistenkite išgerti bent du litrus skysčių per dieną, tačiau ne saldžių gazuotų gėrimų, nenatūralių sulčių, o mineralinio vandens, natūralių vaisių ar daržovių sulčių. Būtina sumažinti arba visai atsisakyti alkoholinių gėrimų, nes alkoholis išvaro organizmui naudingus skysčius. Kavą reikėtų pakeiti bent keliais puodeliais žalios arbatos per dieną, kurioje yra naudingų antioksidantų padedančių kovoti su celiulitu.

Fizinė veikla

Nemažiau svarbi ir fizinė veikla. Sportas pagreitina medžiagų apykaitos procesus, degina riebalus, kūnas tampa stangresnis, dailesnis. Naudingiausios sporto rūšys – bėgimas, važiavimas dviračiu, plaukimas, slidinėjimas, tenisas, aerobika, įvairūs pratimai treniruoklių salėje ar paprasčiausias pasivaikščiojimas.
Kūno priežiūra ir anticeliulitinės procedūros

Šiai dienai grožio salonai siūlo įvairių anticeliulitinių procedūrų. Jos ganėtinai brangios, bet efektyvios.

Anticeliulitinis masažas - tai veiksminga procedūra, ypatingai kai masažuojant celiulito pakenktas kūno vietas naudojami specialūs anticeliulitiniai aliejai ar kremai. Dažnai kalbama, kad anticeliulitiniai produktai neefektyvūs, tačiau praktinė patirtis rodo, kad kremai, kurių sudėtyje yra vitamino A, kofeino, L-karnitino, fermentų, jūros dumblių ir įvairių mikroelementų, pagerina odos ir poodinio riebalinio audinio būklę, todėl prie viso komplekso anticeliulitinių priemonių naudojant dar ir specialius kremus, norimų rezultatų galima sulaukti greičiau.

Fotolia nuotr.

Elektrolipolizė – vienas iš moderniausių būdų celiulitui ir riebalų sankaupoms probleminėse zonose mažinti. Tai riebalų skaidymas moduliuota elektros srove. Kompiuterinis aparatas "tirpina" riebalus aktyvuojant organizmo fermentines sistemas. Tuo pačiu efektyviai stangrinamas ir jungiamasis audinys.

Lipostimuliacija – riebalų sankaupų skaidymas elektros impulsais. Lipostimuliacija veikia tik riebalinius audinius, neveikdama raumenų. Ši procedūra išlaisvina riebalines ląsteles iš audinių, gerina kraujotaką, pagreitina išlaisvintų riebalinių ląstelių pašalinimą.

Mezoterapija – medicininė invazinė gydymo technika, kurios metu į probleminės kūno zonos odą mikroinjekcijomis sušvirkščiami įvairūs veikliųjų preparatų mišiniai. Biologiškai veiklūs preparatai patenka į 0,5–10 mm gylį, tiesiogiai veikdami korekcines zonas.

Lazerinė lipolizė - riebalinio audinio pašalinimas lazeriu. Skirta kūno formų koregavimui, celiulito šalinimui.

Endermologija – tai Prancūzijoje sukurta mechaninio masažo metodika, efektyvi priemonė celiulitui šalinti, koreguoti kūno linijas nenaudojant vaistų ir netaikant chirurgijos.

Pabaigai norėčiau pridurti, kad nėra stebuklingo būdo padėsiančio atsikratyti celiulito visiems laikams, todėl kova su celiulitu tęsiasi visą gyvenimą. Sveika mityba ir teisinga gyvensena turi tapti mūsų kasdienybe, įpročiu. Mylėkite ir lepinkite savo kūną.

„iPhone“; „Android“. Sekite mūsų naujienas ir Facebooke!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?