Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Žolininkės Adelės Karaliūnaitės patarimai, kad imunitetas būtų neįveikiamas

Artėjant pavasariui neretai, užuot pasidžiaugę šviesesnėmis dienomis, pajuntame apatiją, energijos stygių, panyrame į lengvą melancholiją. Ilgimės saulės, šviežių sultingų vaisių ir veržlių jūros bangų, kurios akimirksniu nuplauna nerimą ir nuovargį.

„Mus išvargina ne žiema”, – nukerta žolininkė Adelė Karaliūnaitė. Jos teigimu, mes patys apsunkiname save mintimis apie tai, kaip gyventi, užuot – gyvenę. Vaikydamiesi primetamų standartų, siekdami tobulumo prarandame gyvenimo džiaugsmą ir prigimtinį laisvės pojūtį.

Susitikimas su kone garsiausia Lietuvos žolininke neapsiriboja sveikatos receptais ar laimingo gyvenimo instrukcijomis. Jos įžvalgos kviečia šiame beprotiškai skubančiame pasaulyje stabtelėti ir nors trumpam atsigręžti į save.

TV3

Kaip reikėtų savo organizmą paruošti pavasariui?

Aš manau, kad pavasaris užklups mus netikėtai, taip kaip žiemą sniegas užklumpa kelininkus. Labai daug galvodami apie įvairius pasiruošimus, mes tarsi įkaliname save kažkieno sugalvotų stereotipų labirinte. Atitoldami nuo gamtos, pradedame savo kūną vertinti kaip namų apyvokos mechanizmą. Iš prigimties mums duota sveikata. Vieniems stipresnė, kitiems tenka patirti įvairių negalavimų nuo pat gimimo. Todėl kiekvienam žmogui reikalingas skirtingas gyvenimo būdas. Vaikams stengiamės duoti vitaminų, juos skiepijame, tačiau susirgimų nemažėja. Yra žmonių, nevalgančių gyvulinės kilmės maisto, žiemą besimaudančių eketėje, bet ir jie serga.

Nebūtina per prievartą siekti kažkieno sugalvotų tobulų kūno formų. Daug smagiau būti sveikai ir linksmai.

Dar nesibaigia gripo epidemija, kankina peršalimo ligos. Kaip padėti sau ir nesusirgti?

Visada skaitydama paskaitas pabrėžiu, kaip svarbu apsaugoti visas kūno gleivines, nes gripo virusu užsikrečiame jį įkvėpdami. Jei gleivinė bus sausa, suskirdusi ar opėta, būtinai susirgsime. Gleivinių sveikatos palaikymui ir apsaugai nuo kojų ir rankų nušalimo tinka naudoti tepalą iš gamtinių, geriau gyvulinių riebalų ir augalų. Aš gaminu augalų ir riebalų mišinį su eglių kankorėžių, ievos žievės ištraukomis. Išeidami iš namų patys ar išleisdami vaikus į darželius, mokyklas, būtinai patepkite nosis, lūpas, net ausų landas augaliniu tepaliuku.

Shutterstock

Grįžę namo nuautus batus padėkite išdžiūti, nusirenkite ir padžiaukite viršutinius drabužius. Aš patariu darbe ar mokykloje dėvėtų rūbų nenešioti namuose ir, išsimaudžius po dušu, persirengti naminiais drabužiais – nesėti iš gatvės parsineštų mikrobų savo namuose. Po dušo vėl galite pasitepti gleivines, padus, delnus, net stuburo sritį trupučiu augalinio tepaliuko ar aliejaus.

Nepamirškime nuo seno vertinamų vaistinių augalų arbatų: liepžiedžių, šalpusnių, vingiorykštės. Šių augalų arbatų reikia gerti ne mažiau kaip litrą per dieną. Galima pagardinti aviečių, mėlynių uogienėmis, erškėtuogių, svarainių sirupais, medumi. Žiemą turime rengtis gamtinių pluoštų audinių drabužius, avėti odinius batus.

Sunku patikėti, kad keletas šaukštelių uogienės suardys sveikatą.

Dažnai po žiemos jaučiamės išsekę, pavargę, neturintys jėgų. Kaip įgauti žvalumo, energijos?

Mus išvargina ne žiema, o tinginystė. Vos kiek šalčiau, jau bijome iškišti nosis iš šiltų, blogai vėdinamų, sausų kambarių ar biurų. Reikia džiaugtis, kad Lietuvoje gamta yra taip arti kiekvienų namų ir mes galime be didelio vargo rasti vietų, kur pasivaikščioti, paslidinėti, pasivažinėti rogutėmis, padūkti su vaikais. Nuo Užgavėnių iki Velykų – gavėnios laikas, taigi renkamės šiam laikotarpiui tinkamą maistą. Labai tinka rytais gerti vaisių sulčių. Dabar yra galimybė pasirinkti įvairių, bet geriausios – su minkštimu. Per dieną galima gerti augalų, turinčių aktyvių medžiagų, arbatų: rausvažiedės radiolės šaknies, kadugio uogų, dirvinio dobilo žolės, siauralapės ožkarožės žolės, miškinės obels vaisių, erškėtuogių, klevo lapų. Pagardinkite arbatas medumi, gudobelės vaisių sirupu.

Shutterstock

Jei dar neauginate ant palangės alavijo, būtinai jį įsigykite. Vienas centimetras alavijo lapo minkštimo rytais pagerins kepenų veiklą ir jausitės žvalesni. Mano gaminamos tyrės „Visuma“ sudėtyje yra medėjančio alavijo lapų minkštimo ir sedulos uogų. Rytais patariu valgomąjį šaukštą tyrės išmaišyti stiklinėje vandens ir išgerti prieš valgį, o jei peršalote, gydotės antibiotikais, šios tyrės gerkite po šaukštą 3 kartus per dieną.

Skaniai valgykite, saldžiai miegokite, mylėkite ir jūsų imunitetas bus neįveikiamas.

Skubančiame pasaulyje vis mažiau vietos lieka gyvenimui be jokių išankstinių pasiruošimų. Liksiu nesuprasta, tačiau pasakysiu: gyvenkite ir džiaukitės kiekviena minute, duota gerojo Dievulio. Neapkraukite savo proto mintimis apie sveiką gyvenseną, imunitetą, veganišką maistą. Tiek daug galite patirti tiesiog gyvendami. Aukite ir auginkite vaikus, sodinkite sodus, statykite namus, kurkite programas kompiuteriams, skaniai valgykite, saldžiai miegokite, mylėkite ir jūsų imunitetas bus neįveikiamas.

Ne viena moteris artėjant pavasariui susirūpina savo kūno linijomis. Tarsi sprogstantys gėlių svogūnėliai pavasarį lukštensimės iš kailinių, šiltų megztinių ir nori nenori pasimatys visas per žiemą „sukauptas turtas“. Kaip patartumėte suaktyvinti medžiagų apykaitą ir pavasarį pasitikti dailesnėms, lieknesnėms?

Taip, tai iš tiesų tai yra didelis rūpestis, nes sveika, laiminga moteris turi gerą apetitą. Kol esame jaunos, nesunku išlaikyti liekną figūrą, tereikia kiek mažiau valgyti ir daugiau judėti. Tačiau amžius yra figūros priešas. Pasikeitus hormonų būklei, kūnas mus išduoda be jokio gailesčio. Jei laikomės itin griežtos dietos, gali nukentėti sąnariai, išretėti kaulai, susilpnėti žarnyno fascijos, dėl to vyresnės moterys atsiduria tarsi uždarame rate: norėdamos sulieknėti turi daugiau judėti, bet dėl skaudančių sąnarių ir stuburo to nebegali daryti. Sulėtėjusi žarnyno veikla ir divertikuliozė apsunkina tuštinimąsi ir sukelia toksikozę, dėl kurios kenčia limfos apytaka ir kraujagyslės.

Ramūno Guigos nuotr.

Geriausios medžiagų aktyvintojos yra įvairios uogos. Triukšmas dėl cukraus tarsi pristabdė uogienių populiarumą. Sunku patikėti, kad keletas šaukštelių uogienės suardys sveikatą. Juodųjų serbentų, agrastų, slyvų, vyšnių, kriaušių vaisiuose gausu medžiagų, reikalingų laimės hormono serotonino gamybai. Vaisiuose esanti ląsteliena pagerina žarnyno peristaltiką. Uogienes patogu naudoti ne tik paruošiant gėrimus, bet ir pagardinant naminius pyragus, ledus, vaistažolių arbatas.

Mano manymu, nebūtina per prievartą siekti kažkieno sugalvotų tobulų kūno formų. Daug smagiau būti sveikai ir linksmai. O jei jau tikrai labai norite aktyvinti medžiagų apykaitą, kas savaitgalį eikite į pirtį. Tai puikus būdas ne tik pašalinti iš organizmo toksinus, bet ir gerai pailsėti, pabendrauti su artimais žmonėmis.

„Aukite ir auginkite vaikus, sodinkite sodus, statykite namus, kurkite programas kompiuteriams, skaniai valgykite, saldžiai miegokite, mylėkite ir jūsų imunitetas bus neįveikiamas“.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?