Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Pietų laikas: kaip nereikia valgyti

Ką Jūs paprastai darote, kai pradedate pusryčiauti, pietauti ar vakarieniauti? Žiūrite mėgstamiausi serialą, susirašinėjate su draugais, skaitote naujienas išmaniajame telefone, skaitote knygą ar žurnalą? Visi šie paprasti veiksmai valgio metu gali sukelti gana nemalonių pasekmių.

Tyrėjai iš skirtingų pasaulio šalių atliko keletą tyrimų, siekdami išsiaiškinti, kokie veiksniai turi neigiamą poveikį virškinimui ar sukelia antsvorį. Viena iš labiausiai paplitusių klaidų – valgyti ir kartu žiūrėti filmą per televizorių ar žaisti online žaidimus kompiuteryje. Šie užsiėmimai visiškai patraukia asmens dėmesį, dėl ko atsiranda sotumo jausmo iškreipimai. Žiūrėdami įvykius ekrane, mes nepastebime, ką valgome, todėl negauname malonumo iš maisto skonio. Be to, pablogėja maisto kramtymo kokybė, o tai gali būti blogos savijautos priežastis, kadangi organizmas daugiau naudoja energijos virškinimo procesams ir gauna mažiau naudingų medžiagų iš blogai sukramtyto maisto. Padidėja stemplės sužalojimų rizika ir kenksmingų bakterijų, patenkančių į skrandį su maistu, dauginimosi rizika.

Shutterstock

Knygų, žurnalų ar naujienų skaitymas taip pat laikomas nepalankiu veiksniu. Kai mes skaitome, žiūrime paskutines draugės nuotraukas socialiniuose tinkluose, žiūrime filmus, serialus ar praleidžiame laiką net su tokiais paprastais žaidimais, kaip online slots, mes nustojame kontroliuoti suvartojamo valgio kiekį. Kaip taisyklė, tokiais atvejais žmonės linkę daug užkandžiauti, užkandžius dažniausiai sudaro saldumynai, kepiniai ar greitas maistas. Pernelyg didelis tokių didelio kaloringumo produktų suvartojimas sukelia svorio perteklių.

Netinkamo valgymo problema yra ypač svarbi vaikams. Kai kurie tėvai leidžia savo vaikams žaisti žaidimus ar žiūrėti filmukus valgant, kad vaikas nepastebimai suvalgytų nemėgstamą košę ar brokolius. Po tokio valgymo, kaip taisyklė, bado jausmas neišnyksta, ir vaikai suvalgo didelį saldumynų kiekį, kad pajusti sotumą.

Reikia pažymėti, kad svarbu ne tik sąmoningai valgyti, bet ir vartoti produktus, kurių sudėtyje yra naudingos medžiagos ir vitaminai, bei laikytis valgymo režimo. Be to, nepamirškite, kad nepageidautina iš karto po valgymo gerti, bet koks skystis skiedžia skrandžio sultis.

Užsakymo nr.: PT_77365639

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?