Lietuvos vaikų rezultatai - aukštesni už tarptautinį vidurkį

Lietuvos ketvirtokų ir aštuntokų matematikos, gamtos mokslų ir skaitymo rezultatai - aukštesni už tarptautinių tyrimų skalės vidurkį.

Tokius duomenis atskleidė antradienį Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatyti naujausi tarptautinio ketvirtokų ir aštuntokų matematikos ir gamtos mokslų tyrimo "TIMSS 2011" ir tarptautinio ketvirtokų skaitymo gebėjimų tyrimo "PIRLS 2011" rezultatai.

Lietuvos ketvirtokų matematikos rezultatas - 534 skalės taškai. Šalies mokiniai yra 14 pozicijoje iš 50 šalių ir teritorijų, statistiškai reikšmingai lietuvius lenkia tik 11 šalių.

"Geriausi Singapūro, Pietų Korėjos, Honkongo, Taivano, Japonijos ketvirtokų matematikos rezultatai. Iš Europos geriausiais rezultatais išsiskyrė Šiaurės Airija", - teigia ministerija.

Lietuvos ketvirtokų gamtos mokslų rezultatas - 515 skalės taškų. Ji užima 26 poziciją, tačiau statistiškai reikšmingai Lietuvą lenkia 18 šalių. Geriausiais pripažinti Pietų Korėjos, Singapūro, Suomijos, Japonijos mokinių gamtos mokslų rezultatai.

Lietuvos aštuntokų matematikos rezultatas - 502 skalės taškai. Ji užima 14 poziciją iš 42 šalių, tačiau statistiškai reikšmingai Lietuvą lenkia vos 8 šalys. Geriausiais pripažinti Pietų Korėjos, Singapūro, Honkongo, Taivano, Japonijos aštuntokų matematikos rezultatai.

Aštuntokų gamtos mokslų rezultatas - 514 skalės taškų. Lietuva užima 14 poziciją, tačiau statistiškai reikšmingai ją lenkia tik 11 šalių.

"Geriausi Singapūro, Taivano, Pietų Korėjos, Japonijos, Suomijos mokinių matematikos rezultatai", - informuoja ministerija.

PIRLS Lietuvos ketvirtokų skaitymo rezultatas yra statistiškai reikšmingai aukščiau už PIRLS skalės vidurkį (528 skalės taškai).

"Mūsų mokinių rezultatas - 26 pozicijoje iš 45 šalių. Geriausi Honkongo, Rusijos, Suomijos, Šiaurės Airijos skaitymo rezultatai", - rašoma Švietimo ir mokslo ministerijos išplatintame pranešime.

"TIMSS 2011" dalyvavo 60 šalių.

"PIRLS 2011" tyrime dalyvavo 45 šalys.

Laikinai einantis švietimo ir mokslo ministro pareigas Gintaras Steponavičius pažymi, kad dalyvavimas tarptautiniuose tyrimuose duoda svarbių impulsų efektyviau diegti naujoves šalies švietimo sistemoje.

"Tai, kad Lietuvos mokinių rezultatai yra aukščiau už visų dalyvaujančių šalių vidurkį, mus nuteikia pozityviai, nors ryškėja svarbios sritys (berniukų mokymas ir mokymasis, laboratorijų kūrimas), kur turime dėti esmines pastangas rezultatams pagerinti", - sakė jis.

TIMSS tyrimas Lietuvoje vykdomas jau penktą kartą, PIRLS - trečią kartą.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis