15 įpročių, kurių verta atsisakyti šiais metais

Atvykę į Naujuosius metus paprastai mes planuojame pradėti naują gyvenimą. Bet prieš tai reikėtų atsisveikinti su viskuo, kas mums nebereikalinga, o gal net ir kenkia. Ką gi vertėtų palikti praeityje?

Šių dienų populiariausi:
- Koks tinkamiausias automobilis pagal Zodiaką
- R. Kulvinskytės grožio receptai: Holivudo garbanos ir skaisti oda
- Greitai lūžtantys nagai: problemos, priežastys ir sprendimo būdai
- Kaip numesti svorio nesilaikant griežtų dietų
- Geriausi šeimos čeburekai

Didžiausia paslaptis, kaip pakeisti savo gyvenimą – vidinės permainos. Atsikračiusios vidinių įsitikinimų, kurie trukdo mums gyventi laimingai, galime pasiekti ir išorinių pokyčių į gera – mesti rūkyti, sulieknėti, sutikti tikrąją meilę ar užkopti į karjeros aukštumas.

Parinkome 15 įpročių, su kuriais 2015 m. reikėtų atsisveikinti.

1. Gyventi dėl kitų

Nusistatyti savo tikslus ne visada paprasta. Aplink tiek galimybių ir tikslų, kurių galima siekti ir netgi pasiekti, įveikus tingėjimą ir kitas kliūtis. Kodėl mes taip dažnai jaučiamės nelaimingos, pavargusios ir nuskriaustos? Nes darome ne tai, ką reikėtų. Valgykite tai, ko norisi, mylimuosius ir draugus rinkitės pagal savo reikalavimus, renkitės taip, kaip patinka! Niekam neprivalote dėl to teisintis nei pagrįsti savo pasirinkimų.

2. Atidėlioti rytojui

Atrodo, kad sportui nėra laiko, remontas trunka per ilgai, o keliauti ten, kur seniai kviečia širdis – per brangu. Įsitikinti, kad visa tai netiesa, galima tik dabar, šią akimirką žengus pirmąjį žingsnį. Perskaitę šias eilutes žvilgtelkite į kelionių agentūros puslapį, atsistokite ir padarykite porą atsispaudimų, nueikite iki artimiausios ūkinių prekių parduotuvės ir nusipirkite skardinę dažų ir teptuką. Sprinteriui svarbus startas, po savaitės jūs jau svajosite apie kažką kitą. Juk svarbiausia atsikratyti sunkios neišsipildžiusių svajonių naštos.

3. Prognozuoti blogiausią scenarijų

Neigiama patirtis – stiprus ir žiaurus priešas. Kasdien ji verčia mus kartoti: „Rytoj ir vėl neišsimiegosiu“, „Tai bus sunku“, „Nieko neišeis“. Žmogus užprogramuoja save kliūtims, galimybių stokai, atsirenka tik tai, kas blogiausia. Argi tokiomis aplinkybėmis galima tikėtis geros nuotaikos ir tikėjimo savimi?

Juk iš tiesų mes nežinome, kaip susiklostys reikalai. Dėsningumas, kuriuo remiamės darydami išvadas, tėra tik praeities nesėkmių rinkinys. Tomis pačiomis aplinkybėmis reikalai gali klostytis visiškai skirtingai. Jei norite keistis, vos tik pastebėję „blogą nuojautą“, sustabdykite save, ir ji nustos pildytis.

4. Nuolat siekti idealo

Visų pirma, niekas nežino, kas tai yra, ir visą laiką besistengdamos kažką tobulinti, mes faktiškai lygiuojamės į įvaizdį, kuris egzistuoja tik mūsų vaizduotėje. Kitų nuomone, idealas gali būti visiškai kitoks. Jei tai džiugina, pastangos vertos rezultato, o jei ne? Išeina, kad mes tuščiai stengiamės. Be to, žmogus, kuris myli save tokį, koks yra, nevertins kritiškai savo išskirtinių savybių ar bruožų. Mes visi sutverti skirtingi, neverta stengtis sau patikti nuolat perdarant ir tobulinant save.

5. Viską daryti kuo sudėtingiau

Šis įprotis panašus į tą, kai mes nuolat galvojame tik apie blogiausią perspektyvą. Kiekvieną problemą ar iššūkį galima išspręsti keliais būdais, ir naudingiausia rinktis kuo paprastesnį. Apversti namai prašosi generalinės tvarkos, bet jai niekad taip ir nesurandame laiko. O kas trukdo tvarkymuisi kasdien skirti 20 minučių? Juk „bent kažkas“ geriau nei „nieko“.

6. Skubėti

Pašėlę laiko ritmai spartina ir gyvenimo tempą, bet bandydami suspėti viską, mes, paradoksaliai, daug ko nesuspėjame. Visų pirma, daug ką imame daryti automatiškai. Nebejaučiame malonumo valgydami, bendraudami ir ilsėdamiesi, nes visa tai darome tekinom. Nukenčia sveikata, santykiai ir nuotaika.

7. Bijoti nusivylimų

Šis įprotis susiformavo vaikystėje, tuomet jis padėjo mums išmokti daug dalykų, kad patiktume tėvams. Bėgant metams atsiranda naujų motyvacijų, bet baimė suklysti gali būti įsišaknijusi giliai ir ilgai mūsų nepalikti. Tai trukdo išreikšti save, daryti tai, ką manome esant teisinga, nepriklausyti nuo aplinkinių nuomonės. Daug kam dėl įvairių savų priežasčių gali nepatikti mūsų elgesys, neįmanoma nuo to apsidrausti, juolab – visiems įtikti.

8. Pyktis su savimi

Vidiniai konfliktai atima daugiau laiko ir jėgų, nei nesutarimai su artimaisiais ar ginčai darbe. Mes labiau linkę maloniai elgtis su aplinkiniais, juos tausoti, nei žmoniškai elgtis patys su savimi. Neverta savęs barti, su savimi kaip ir su kitais įmanoma ramiai susitarti.

9. Baimintis naujų sumanymų

Sakoma, kad geriau gailėtis to, ką padarėme, nei to, ko nepadarėme. Ne visi su tuo sutinka, ir labiausiai mūsų iniciatyvas stabdo baimės. Kita vertus, yra žinoma, kad jei imamės veiksmų, eigoje baimės gali išnykti, o sėkmė gali aplankyti visiškai netikėtai.

10. Pavydėti

Nemalonaus pavydo jausmo šaknys glūdi polinkyje nuolat lygintis su kitais. O kaip gi mūsų individualumas? Net jei kažkas atliekama pagal žinomą schemą, kiekvienas viską daro savaip. Pavydas naudingas tik tuomet, kai stimuliuoja siekti naujų tikslų. Tik visada būtina įsitikinti, ar jie tikrai reikalingi būtent jums – gal jūs tik norite neatsilikti nuo kitų?

11. Kaltinti kitus

Šis įprotis lieka praeityje. Mes tampame vis labiau atsakingos ir jau suprantame, kad ieškoti kaltų – nekonstruktyvu. Belieka pridurti, kad ir santykių aiškinimasis pakeltu tonu taip pat neskatina geros nuotaikos.

12. Perdėtas kapstymasis savyje

Tai ne tas pats, kas mokėjimas įsiklausyti į save. Jei esame linkusios perdėtai kapstytis savyje, mes galime dienų dienas jaudintis dėl kažko, bet taip ir nepajudėti iš vietos. O antruoju atveju mes randame nepasitenkinimo priežastį ir imamės žingsnių, kad ją pašalintume.

13. Stovėti vietoje

Mes dažnai didžiuojamės tais bruožais, kurie trukdo mums judėti pirmyn. Amžiams prisegame sau etiketę su užrašu „Aš ne iš tų“, net jei „tiems“ puikiai sekasi. Išbandyti kažką naujo nereiškia, kad būtinai padarysime klaidą, taip mes tiesiog ieškome sau geriausio. O tai, kas geriausia, tradiciškai visada ateina naujais metais!

14. Bėgti nuo problemų

Nepasitenkinimą slopinti pyragaičiais, realius santykius keisti serialų žiūrėjimu, darbo problemas aiškinti organizaciniais sunkumais ir nieko nedaryti. Toks įprotis kenkia dvejopai. Visų pirma, mes ir toliau kankinamės dėl nemalonumų, be to, siekdamos kompensuoti nesėkmes, įgyjame priklausomybių.

15. Apgaudinėti save

Paprastai mes žinome, kur glūdi mūsų nesėkmių šaknys ir žinome, kaip visa tai pakeisti. Ne visada pavyksta tai padaryti iškart, bet dažnai mums koją kiša būtent įprotis meluoti sau. Visų pirma reikia sąžiningai prisipažinti – nedarau to todėl, kad... Tai pirmas žingsnis link teigiamų pokyčių.

Tegul šie metai būna kupini intrigų, bet siurprizai lai būna malonūs!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis