7 patarimai, kaip išmokti kontroliuoti savo laiką

Kai senyvo amžiaus žmonės atsigręždami į praeitį apmąsto, kas jų gyvenime buvo svarbiausia, dažniausiai jie pamena būtent asmeninį laiką.

Kas gi atsitiko, kad nepaisant tiek daug laiką tausojančių išradimų, tokių kaip greitas maistas ir išmanieji telefonai, turime mažiau laiko nei kada nors anksčiau?

Efektingumo specialistė švedė Petra Brasks jau daug metų dirba gimtojoje šalyje ir kitose pasaulio valstybėse padėdama žmonėms tinkamai paskirstyti laiką. Pasitelkusi savąją patirtį, ji dalinasi 8 patarimais, padėsiančiais tinkamiau išnaudoti paros laiką.

1. Apmąstykite, kaip paskirstote savo laiką.

Per vieną įprastą gyvenimo dieną mes miegame vidutiniškai 7-8, o dirbame 8-9 valandas. 3 valandas skiriame kasdieniams buitiniams darbams, tokiems kaip valgymas, prausimasis ir t.t. Likęs laikas yra asmeninis, kai užsiimame mėgstama veikla, treniruojamės arba leidžiame laiką su šeima ir draugais.

Kai senyvo amžiaus žmonės, atsigręždami į praeitį, apmąsto, kas jų gyvenime buvo svarbiausia, dažniausiai jie pamena būtent asmeninį laiką. Ir didžiumą savo asmeninio laiko praleidžiame priešais ekraną. Kai žmonės kalba apie kasdieną, jie pabrėžia būtent asmeninio laiko stoką, bet vėliau permąstę, kaip paskirsto savo laiką, pripažįsta galintys rasti daugiau laiko, kai:

* nustato mobilųjį telefoną „lėktuvo režimu“ ir padeda jį kitame kambaryje prieš eidami miegoti arba valgyti;

* norėdami atsipalaiduoti atsitraukia nuo virtualios socialinės erdvės;

* bendraudami su šeima įjungia tylųjį mobilaus telefono režimą.

2. Sutelkite dėmesį į vieną dalyką vienu metu.

Efektyvumas nėra vien greitas bėgimas ir kuo didesnio produktyvumo siekimas. Atvirkščiai, tai gebėjimas sustoti ir suvaldyti begalinį minčių srautą. Sutelkite dėmesį į vieną dalyką vienu metu. Valandos, praleistos socialinėje erdvėje, turi būti kompensuojamos iš asmeninio laiko. Valandos, kurių metu nedaug judame, turi būti atsvertos fizine veikla. Laisvas laikas reikalingas kaip atsvara suplanuotų užduočių vykdymui.

3. Nustatykite savo prioritetus.

Visi vertina mūsų laiką kaip vertingą išteklių. Būtent dėl to turime planuoti laiką lygiai taip pat, kaip planuojamas biudžetas šalies ekonomikai. Pabandykite pasekti, kaip praleidžiate savaitės trukmės laiką. Daugeliu atveju turime daugiau laiko nei manome turį. Statistika rodo, jog kiekvieną dieną kelias valandas praleidžiame virtualioje socialinėje erdvėje. Ar tikrai norite tokiu būdu išnaudoti savo brangų laiką.

4. Jei užduoties nėra darbų kalendoriuje – jos išvis nėra.

Jau dabar rezervuokite savo laiką svarbiausioms užduotims atlikti. Kai jos yra užduočių kalendoriuje, didesnė tikimybė, kad jūsų planas bus įvykdytas. Supraskite, kad gali atsitikti ir nenumatytų dalykų. Lygiai tokio pat svarbumo kaip oro pagalvės yra ir laiko pagalvės – laiko atsargos. Reguliariai planuokite laiką svarbiausioms užduotims ir paverskite planavimą nauju įpročiu.

5. Išmokite atsisakyti.

Jei visiems sakysite „taip“, kaip išmoksite atsisakyti? Negalite sau leisti švaistyti brangų laiką. Metas, praleistas kartu su artimaisiais, toks pat svarbus kaip ir darbo laikas. Beribis darbo srautas kelia aukštus reikalavimus mūsų gebėjimui kaupti ir priimti informaciją, ją apdoroti, išgryninti, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti. Gebėjimas nustatyti savo laiko ribas tampa vis svarbesnis sveikatai.

6. Pradėkite nuo svarbiausių darbų.

Ar kartais neatsitinka taip, kad jūsų dienos planai išnyksta dėl netikėtai gauto elektroninio laiško? Visi, kas tik nori, pripildo jūsų pašto dėžutę skubiomis bei svarbiomis užduotimis, dalis kurių net nėra reikalingos. Pasirūpinkite, kad dienos planas prasidėtų nuo pačių svarbiausių darbų, nes dienos pradžioje jaučiatės pailsėję ir žvalūs.

7. Derinkite, vertinkite, apgalvokite.

Atkreipkite dėmesį į kitų lūkesčius. Aiškiai parodykite, ko tikitės iš kitų. Reguliariai įvertinkite savo planavimą. Darbo valandų turėtų pakakti svarbiausioms užduotims atlikti. Jei nuolat jaučiate jų stygių ir dirbate asmeninio laiko metu, apsvarstykite, ar tinkamai kontroliuojate savo laiką.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis