Laimėjo tai ko dar nėra mados rinkoje
Konkurso „INJEKCIJA“ nugalėtojus išrinkti suburta išskirtinė profesionalų komanda, kurioje latvis, mados festivalio „Untamed Fashion Assembly“ įkūrėjas, juvelyras ir dizaineris Bruno Brimanis, pas Iris van Herpen stažavusi, dirbusi Olandijos nacionaliniame operos ir baleto teatre, bendradarbiavusi su tokiais prekių ženklais, kaip „Puma“ bei dvejus metus kūrusi Robert Wun ateljė Londone - Patricija Regesaitė, dizaino studijų „TEKO“ Danijoje bei Londono menų universiteto „Central Saint Martins“ absolventė, kuri nuo 2012 metų prisideda prie sportininkų įvaizdžių kūrimo JAV Olimpinių žiemos žaidynių ceremonijoms ir „Wimbledon“ čempionatui - Akvilė Jančauskaitė, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatė, tapytoja Eglė Ridikaitė bei konkurso sumanytoja, dizainerė Sandra Straukaitė.
Komisijos narė, dizainerė Patricija Regesaitė akcentavo atrankos logiką: „Rinkome darbus, kurie atspindėjo skirtingas meno interpretacijas – konstrukciją, literalų įamžinimą, medžiagiškumą, išbaigtumą. Laimėjo tai, ko dar nėra parduotuvėse ir apskritai mados rinkoje“. „Norėjosi, kad laimėtų dar nematytos, nesikartojančios ir nesitaikančios į vieną trendą kolekcijos“, – pridūrė dizainerė Akvilė Jančauskaitė. „Iš 14 atrinkti 5 – puikus rezultatas! Skirtingi skoniai, skirtingos meninės strategijos – to tik ir reikia „Mados infekcijai“, – šypsojosi Bruno Brimanis, pridurdamas, kad kiekvienais metais atvykęs į šį konkursą būna nustebintas kiek šviežių idėjų turi jaunieji mados kūrėjai. Menininkė Eglė Ridikaitė išskyrė du vakaro nugalėtojus: „Ryškios spalvos ir nekonkretus siluetas – Vincentos Kavaliauskaitės stiprybė, o Karolinos Žvilaitytės architektūrinė ramybė – paprasta ir kartu nepaprasta.“
INJEKCIJA bendra foto galerija:
Nugalėtojų kolekcijose - spalvos, konstrukcijos ir brutalizmo architektūra
Šių metų „INJEKCIJOS“ penketas – spalvų, konstrukcijos ir idėjų sintezė. Vincenta Kavaliauskaitė („Vinc“) kolekcijoje „Cubismo“ kubizmo kalbą sumaišė su vaikiško piešinio laisve – fragmentuotos tūriais, aštriais pjūviais ir ryškiais kontrastais gėlės, paukščio ar saulės simboliai tapo gyvais siluetais. „Norėjau, kad kiekvienas kūrinys įkūnytų vaikystės ženklą – paprastą, bet emociškai tikrą,“ – pasakoja jaunoji mados kūrėja.
Julia Jaszczuk „Delicacies“ – eksperimentas dėvėjimui, gimęs iš sentimentalios atminties: „Vaikystėje žodis „delikatesai“ pakeldavo daiktų vertę. Mano kūriniai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti keisti, bet laikui bėgant atsiveria kaip garderobo skanėstai – su emocine verte.“
Iš Lenkijos atvykusi Julia Jaszczuk šeštadienio vakarą susirinkusiems pristatė savo kolekciją „GENTLEWOMAN“, kuri tarsi perrašo vyriško garderobo anatomiją moteriškam kūnui: vilna ir medvilnė, disciplinuota pilkai balta paletė ir konstrukcinė de(kon)strukcija, kuri veda nuo klasikos į netradicinį drabužių pjūvį.
Karolinos Žvilaitytės („By Kana“) kolekcija „Brutal moda“ perkelia brutalizmo architektūrą ant kūno – aiškūs tūriai, „neglamūrinti“ paviršiai ir skulptūriška logika, kviečianti iš naujo perskaityti ginčytiną paveldą: „Brutalizmo bruožus ir estetiką, dizaineriai naudoja kaip įkvėpimo šaltinį, kuris leidžia eksperimentuoti su formomis, tekstūromis. Visuomenei ši tema svarbi kaip būdas iš naujo pažvelgti į ginčytiną architektūros paveldą ir jį įvertinti per naujas, kūrybines interpretacijas“,- pasakojo dizainerė.
Kilusi iš Japonijos, šiuo metu gyvenanti Italijoje, konkurso dalyvė Mari Enomoto pristatė savo kolekciją „SET OFF – ENJOY THE CHANGE“ ir kvietė keliauti tiesiogine prasme. Jos kurti 2-in-1 drabužiai transformuojasi į krepšius. „Kelionė – metamorfozės momentas. Nebijokit pokyčių – tai geras laikas susitikti su savimi.“
Ne tik gražus rūbas – svarbiausia pozicija
Nugalėtojų kolekcijos nėra „dar vienas gražus rūbas“, tai pozicija. „Laimėjo unikalumas. Tai mados darbai, kurie kalbės menine, o ne parduotuvių etikečių kalba,“ – mados talentų konkursą „INJEKCIJĄ“ apibendrino Patricija Regesaitė.
„Mados infekcija“ laukia jaunųjų kūrėjų – be kompromisų, be „dar vieno trendo“, su tuo, ko dar nematėme. Scena pasiruošusi. Ar pasiruošę jūs?
BACKSTAGE kadrai: