Mados archetipai: koks Jūsų?

Galbūt teko girdėti apie archetipų teoriją. Ji taikoma atliekant asmenybės analizę ir kuriant asmeninio prekių ženklo strategiją. Įdomu, kodėl? Išsiaiškinkime kartu.


Užduokite sau klausimus: kas esate dabar? O kuo norite būti? Kaip siekiate profesinės sėkmės?


Kaip viskas susiję? Archetipas turi įtakos tam, ką ir kaip dirbate, kokios yra jūsų stiprybės, galinčios suteikti pranašumą.


Prekių ženklų vystytojai naudojasi žiniomis apie archetipus, norėdami sukelti reikiamas asociacijas ir pasąmonės troškimus, kad daugiau parduotų. Mes taip pat galime vadovautis šiais principais siekdami karjeros tikslų.

Yra 12 pagrindinių archetipų, kurie dar skirstomi į keturias grupes pagal pagrindinius poreikius: stabilumo (valdovas, kūrėjas, globėjas), pokyčių troškimo (magas, didvyris, maištautojas), noro priklausyti (juokdarys, pilietis, mylimasis) ir nepriklausomybės (nuotykių ieškotojas, išminčius, naivuolis).


Kodėl vadovai taip susidomėjo archetipų klasifikacija?


Archetipų teorija leidžia paaiškinti ne tik tai, kas vyksta individo sieloje ir gyvenime, bet ir reiškinius, vykstančius bendruomenėse, organizacijose, korporacijose, šalyse, visame pasaulyje. Nei ekonomika, nei politika, nei žiniasklaida šiandien neišsiverčia be archetipinės psichologijos ir kolektyvinės pasąmonės archetipų.


Ši teorija gali būti naudojama ne tik asmeninio tobulėjimo, bet ir rinkodaros, prekių ženklo kūrimo, viešųjų ryšių, reklamos tikslais. Ji leidžia už išorinės faktų įvairovės, empirinių stebėjimų ir patirties įžvelgti universalias nesenstančias struktūras, kurios veikia ne tik atskiro žmogaus likimą, bet ir į rinką išleistų produktų, reklamos kampanijų, organizacijų sėkmę.


12 archetipų, 12 personažų, 12 scenarijų veikia mūsų gyvenimus. Jie lemia pomėgius ir interesus: kokius filmus mėgstame, kokius draugus renkamės, netgi tai, ką įsimylime. Jie leidžia geriau suprasti savo stipriąsias puses ir problemų priežastis, sužinoti, kurias asmenybės dalis reikia tobulinti. Išsiaiškinkite savo pagrindinį archetipą, supraskite savo gyvenimo mitą ir harmoningai išreikškite save.


12 pagrindinių archetipų gali tapti jūsų kompasu orientuojantis informacijos sraute. Kasdieniame gyvenime jie gali paveikti tiek svarbius pasirinkimus (pavyzdžiui, profesijos ar draugų), tiek ir ne tokius reikšmingus – prekių ženklus, pirkinius ir paslaugas (automobilius, drabužius, gėrimus ir pan.). Šia teorija galima remtis ir kuriant asmeninį stilių bei ženklą, įdomų įvaizdį.


O kas esate jūs? Nustatykite savo mados archetipą!


Žinodamos archetipą, galėsite suprasti savo unikalų stilių, išoriškai darysite įtaką žmonėms ir sukelsite jiems tam tikras asociacijas. Įdomu tai, kad dažnai tikrieji archetipai nesutampa su išoriniais. Pavyzdžiui, jūs esate valdovė, bet atrodote kaip globėja. Norisi puoštis aksomu ir auksu, o tenka dėvėti trikotažą. Kai išorė neperteikia vidaus, prarandama pusiausvyra, jaučiamas kardinalių pokyčių troškulys (norisi dažyti, kirpti plaukus, išmesti visus daiktus iš drabužių spintos). Kad nesielgtumėte neapgalvotai, rekomenduoju pasinaudoti archetipų teorija ir geriau pažinti save. Aprangoje gali būti išreikštas vienas pagrindinis archetipas, bet jų gali būti ir trys ar daugiau. Dažniausiai stiliuje matome keletą archetipų, ir tai – normalu. Pabandykite pagal nuotraukas ir aprašymą nustatyti, kurie archetipai jums artimesni.


Valdovas (-ė)


Atstovė: Meryl Streep vaidinanti Miranda Priestley filme „Ir velnias dėvi Prada“ 


Šio archetipo atstovai yra įpratę viską kontroliuoti ir struktūrizuoti. Jie turi jausti savo galią. Prisimenate Mirandą Priestley filme „Ir velnias dėvi Prada“? Ji yra valdovė. Jos išvaizda kelia asociacijas su sėkme, turtais ir galia. Šiam archetipui būdingos gilios ir sodrios spalvos, brangūs, kokybiški audiniai, nepriekaištingas drabužių sukirpimas. Spalvos: karališka mėlyna, vyšninė, juoda, auksinė, smaragdo. Drabužiai dažniausiai būna paprasti, tačiau galimas raštas su heraldine ar kita tradicine karališka simbolika. Svarbu, kad daiktai puikiai derėtų.


Atstovė: Meryl Streep vaidinanti Miranda Priestley filme „Ir velnias dėvi Prada“
Atstovė: Meryl Streep vaidinanti Miranda Priestley filme „Ir velnias dėvi Prada“
Vida Press


Mylimasis (-oji) 


Atstovė: Zendaya


Tai – jausmingas, sklidinas didžiulės meilės ir estetikos archetipas. Moka džiaugtis gyvenimu, menu, jį supančiu pasauliu. Tokie žmonės visame kame mato grožį, sutelkia dėmesį į pojūčius ir emocijas.


Šio archetipo spalvų paletė yra daugialypė. Iš pastelinių ir netgi ryškių atspalvių geba išsirinkti tai, kas tinka būtent jiems. Būdinga apranga – pabrėžiantys figūrą siluetai, atviri pečiai, apnuoginta nugara, skeltukai, iškirptės ir kitos dėmesį prikaustančios detalės. Audiniai ploni arba permatomi, malonūs liesti. Šio archetipo stilius pulsuoja drama ir romantika. Įvaizdis gali būti švelnus ir moteriškas arba intriguojantis ir drąsus.


Zendaya
Zendaya
Vida Press


Maištautojas (-a)


Atstovė: Madonna


Maištautojai neturi ribų. Jų gyvenimo šūkis – taisyklės yra tam, kad jas laužytume. Jie gali sau leisti nesilaikyti reikalaujamo aprangos kodo, tad iš svečių dažnai išsiskiria apnuogintais pilvais ir odinėmis kelnėmis. Grandinės, kryžiai, languoti audiniai, tamsios spalvos – tai maištautojų stilius, kuris beveik visada dvelkia gotika ir drama.


Madonna
Madonna
Vida Press


Magas (-ė)


Atstovė: Lana Del Rey


Šio archetipo atstovų gyvenimą gaubia magija, kurią perteikia įvaizdis. Magai visada atrodo paslaptingi, tačiau tuo pačiu sugeba įkvėpti kitus žmones keistis.


Būtent šį archetipą galima lengvai supainioti su valdovu. Skiriasi tik drabužių sukirpimas ir proporcijos. Dažnai renkasi asimetriją ir sluoksniavimą, sunkiai nustatomas proporcijas. Aprangoje gali būti magiškų simbolių, taip pat tokių detalių kaip skrybėlės, amuletai, pelerinos, maišeliai. Jiems tinka makiažas su blizgučiais ar kristalais. Boho ir dramos stiliai yra artimi šiam archetipui.


Lana Del Rey
Lana Del Rey
Vida Press


Didvyris (-ė)


Atstovė: Bella Hadid 


Jie, kaip ir Robinas Hudas, visada pasirengę pulti ir ginti silpnuosius. Didvyriai ir idealistai, siekiantys pakeisti pasaulį bei palikti savo pėdsaką istorijoje. Apranga išsiskiria vertikaliomis ir aiškiomis linijomis, akcentuojamais pečiais. Spalvos dažniausiai prislopintos: alyvinė, plieno pilka, juoda, bet gali būti ir kontrastų (juoda ir raudona).


Bella Hadid
Bella Hadid
Vida Press


Nuotykių ieškotojas (-a)


Atstovė: Elena Perminova


Nuotykių ieškotojams patinka keliauti, būti nepriklausomais ir mėgautis akimirka. Šio archetipo atstovai nemėgsta niekam dirbti, todėl dažniausiai būtent jie steigia nedidelius verslus, dirba savarankiškai ar tampa laisvai samdomais darbuotojais, netgi žinodami, kad tai nesuteiks stabilių pajamų. Dažnai renkasi neįpareigojantį, patogų ir drąsų įvaizdį. Aprangoje vyrauja safario, kariškas, vakarietiškas ir kaimiškas stiliai. Spalvos artimos natūralioms: rusvai žalia, ruda, pieno balta, jūros bangos. Natūralūs audiniai: medvilnė, linas, šilkas, vilna.


Elena Perminova
Elena Perminova
Vida Press


Pilietis (-ė)


Atstovė: Hailey Bieber


Šio archetipo atstovai yra bendraujantys ir draugiški, nemėgsta išsiskirti iš minios – veikiau nori atrodyti kaip visi ir vengia dėmesio. Piliečiai dažnai renkasi kasdienį stilių: džinsus ir džemperius, marškinėlius, kombinezonus, laisvus marškinius. Aksesuarai – nekrintantys į akis. Tai – sporto ir dalykinio stilių derinys.


Hailey Bieber
Hailey Bieber
Vida Press


Naivuolis (-ė)


Atstovė: Leonie Hanne


Naivuoliai linkęs idealizuoti viską ir visus, jie nuoširdūs ir naivūs kaip vaikai, kurie moka džiaugtis smulkmenomis ir visada spinduliuoja pozityvumą. Stilius – romantiškas. Būtent šio archetipo atstovai renkasi naivaus romantizmo postilius. Mėgstamiausios spalvos – pastelinės, saldainių: mėtų, rožinė, violetinė, dangaus mėlyna.


Leonie Hanne
Leonie Hanne
Vida Press


Globėjas (-a)


Atstovė: Gigi Hadid


Globėjo archetipo pavadinimas atskleidžia viską. Jo atstovų niekas nedžiugina taip, kaip artimųjų globa. Svarbu, kad tas rūpestis būtų reikalingas. Mėgsta teikti dovanas, kurti malonią atmosferą ir įtikti kitiems.


Įvaizdžiai visada tvarkingi, spalvų gama jauki (smėlio, pilka, ruda). Aprangoje dominuoja tvidas ir megztos detalės. Globėjai dažnai renkasi klasikinį arba mokyklinį (angl. preppy) stilius.


Gigi Hadid
Gigi Hadid
Vida Press


Išminčius (-tė)


Atstovė: Rosie Huntington-Whiteley


Jie yra linkę į nuolatinę savistabą ir visada siekia išsiaiškinti tiesą. Paprastai tai – labai protingi ir ramūs žmonės, kurių stilius pasižymi minimalizmu. Nemėgsta aksesuarų, o jei juos ir dėvi, renkasi beveik nepastebimus. Spalvos neutralios, tinka biuro stilius.


Rosie Huntington-Whiteley
Rosie Huntington-Whiteley
Vida Press


Juokdarys (-ė)


Atstovė: Anna Dello Russo


Šio archetipo atstovai mėgsta juoktis – iš savęs ir iš kitų. Juokdariai bijo nuobodulio, įvykių ir įspūdžių trūkumo. Jų tikslas – mėgautis gyvenimu. Visi prisimename, kad valdant karaliams juokdariams buvo leidžiama daugiau nei kitiems. Tai labai stiprus archetipas, kurio atstovai mėgsta būti dėmesio centre ir gali jį atlaikyti. Juokdariai laužo aprangos taisykles. Jų stiliaus akcentai – ryškios spalvos, absurdiškos detalės, įmantrūs papuošalai, ryškus makiažas.


Anna Dello Russo
Anna Dello Russo
Vida Press


Kūrėjas (-a)


Atstovė: Sarah Jessica Parker vaidinanti Carrie Bradshaw seriale „Seksas ir miestas“


Kūrėjas yra vienas aktyviausių archetipų. Jo atstovams svarbu kurti, išreikšti save. Kūrėjai yra pradininkai. Jie mėgsta kurti kažką naujo. Daug jų yra tarp dizainerių, rašytojų, aktorių. Šie žmonės labai subtiliai suvokia juos supantį pasaulį ir jie linkę neslėpti to, ką jaučia iš tiesų.


Tiek kūrėjo, tiek juokdario archetipų atstovai laisvai išreiškia save apranga, ryškiomis spalvomis, raštais ir renkasi neįprastus derinius, tad juos nesunku supainioti. Tačiau kūrėjai rinksis įvaizdžius labiau pritaikomus tikrame gyvenime. Šis archetipas tikras gatvės stiliaus įkvėpimo šaltinis.


Sarah Jessica Parker
Sarah Jessica Parker
Vida Press





















Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis